Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
xd kort ??
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 09-09-07 11:31

Gode venner
Jeg skal på min arbejdsplads tage nogle pasfoto til nye id-kort.
Vi har et lille Olympus mju 400 digital kamera som er nogle år gammelt, men
det skulle vel nok kunne klare opgaven.
I kameraet sidder et xd kort med 16 mb. Det når jeg jo ikke langt med. Jeg
skal så købe et større kort. I brugsanvisningen står der ikke angivet større
kort end 128mb. Det kan jeg imidlertid ikke finde nogen steder på nettet
(sikkert mig skyld) men derimod 512mb. men kan mit kamera bruge dette??
Jeg har kigget på Olympus hjemmeside men er ikke blevet klogere(sikkert også
min fatsvage tilstand) er der en der kan hjælpe??
bedste hilsner
Flemming Aagaard

Fra : Hej Doktor

Dato : 09-09-07 14:35

Hej Flemming

Du skal ikke regne med at kameraet kan tage størrer kort en de kort der står
i brugsanvisningen.
Prøv at kigge på www.QXL.dk , Måske er der et kort på 128 mb du kan bruge.
Ellers har din lokale foto-mand måske nogle kort liggende fra gamle dage ...

Mvh

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-09-07 19:06

Hej Doktor skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Du skal ikke regne med at kameraet kan tage størrer kort en de
> kort der står i brugsanvisningen.

Det kan du absolut ikke være sikker på - jeg har haft et Canon,
hvor der også stod max 128mb i brugervejledningen - det fungerede
fortrinligt med et 1Gb kort.

Det var formentlig det største, som Cabon selv solgte på det
tidspunkt.

Så det er absolut et forsøg værd, hvis forhandleren vil lade det
prøve.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : emj

Dato : 10-09-07 22:37

Jan Vestergaard skrev:

>Det kan du absolut ikke være sikker på - jeg har haft et Canon,
>hvor der også stod max 128mb i brugervejledningen - det fungerede
>fortrinligt med et 1Gb kort.

Canon har mig bekendt aldrig brugt XD kort.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-07 18:26

emj skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Canon har mig bekendt aldrig brugt XD kort.
> Hilsen emj

Nej - men det var også mest en kommentar til de "max xxx mb" der
står i manualerne - uanset korttype.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-09-07 17:32

Flemming Aagaard wrote:

[Olympus mju 400]
> I brugsanvisningen står der ikke angivet større kort end 128mb.
> Det kan jeg imidlertid ikke finde nogen steder på nettet (sikkert
> mig skyld) men derimod 512mb. men kan mit kamera bruge dette??

Ja.

http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_xdcompatibility.asp?xdseries=stylus

(til en anden gang, så er der bedre chance for svar i
dk.fritid.foto.indkoeb)
--
JPEGCrops 0.7.5 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : emj

Dato : 10-09-07 22:41

Flemming Aagaard skrev:

> I brugsanvisningen står der ikke angivet større
>kort end 128mb. Det kan jeg imidlertid ikke finde nogen steder på nettet
>(sikkert mig skyld) men derimod 512mb. men kan mit kamera bruge dette??

Ja, det kan det. Se selv her
http://www2.olympus.dk/consumer/29___mju___400_Digital_Specifications.htm

Hilsen emj
--