På nettet med en 8850
Fra : Jacob Albers

Dato : 10-07-01 11:41

Hej

Jeg har en bærbar med IR (targa 8510) og vil gerne på nettet gennem
den og min nokia 8850.
Er der en "howto for dummies" på nettet om hvad jeg gør
Jeg har fået åbnet for data overførsel på mit mobilixabb. hvor de
siger man skal ringe til 26265555 (uden bruger / pass på maskinen ?).

Hvad gør jeg

Albers

Fra : NetSkruen

Dato : 10-07-01 22:43

Hej Jacob,

Det er rigtigt at du skal kalde +4526265555 for at komme på internettet hvis
du har et Orange abonnement.

Lige et par spørgsmål
Er der modem i Nokia 8850?
Hvor langt kommer du i forløbet?
Er der forbindelse mellem PC og mobil?
Har du installeret Nokia's IR drivere?

Fremgangsmåden er som følger:
1. Installation af Nokia's IR drivere. Afhængig af hvilken version af
Windows du bruger, kan der muligvis være nogle Microsoft IR drivere.
Overskriv dem med de originale fra Nokia

2. Skab forbindelse.Kontroller evt. forskellige diagnose programmer om der
er forbindelse mellem mobilen og pc'en. Husk at sætte port hastigheden ned
til max 19200 kb/s

3. Opret en internetforbindelse, via START - KONTROLPANEL - NETVÆRK VIA
MODEM - OPRET NY...
Hvis de orginale drivere er installeret og virker, kan du nu vælge noget der
hedder "Nokia IR phone" i modem typen, og så er du faktisk tæt på at være
online...

4. Indtast nu opkald nummer, bruger navn og bruger password.
Så skulle du være der.

Sidst er der så blot at konfigurere email delen... men start med at få
forbindelsen i orden.

Jeg er selv mobil, via samme Targe PC og en Nokia 7110. Virker fint, selv om
hastigheden ikke er noget at skrive hjem om...

Håber du får det til at virke.

Fra : Jacob Albers

Dato : 10-07-01 23:46

On Tue, 10 Jul 2001 23:42:47 +0200, "NetSkruen" <email.it@inbox.as>
wrote:

>Fremgangsmåden er som følger:
>1. Installation af Nokia's IR drivere. Afhængig af hvilken version af
>Windows du bruger, kan der muligvis være nogle Microsoft IR drivere.
>Overskriv dem med de originale fra Nokia

Der må have været noget der - efter en geninstallation og indkørsel af
seneste drivere fra nokia kører det sgi

9600 baud - absolut ikke noget at skrive hjem efter nej, men det
virker. Underholdende.

Albers

Fra : NetSkruen

Dato : 11-07-01 20:08

Heee glad for du fik liv i dyret.
Egentligt paradoksalt. Din IR forbindelse kører med max 19200, mens GSM
nettet max kan overfører 9200...

Ahhh hvem der havde GPRS

Fra : Jacob Albers

Dato : 12-07-01 21:34

Til gengæld har jeg endnu ikke fået Nokia Suite programmet til at
køre. Jeg tog driveren derfa og den kører, men ved installation kan
den ikke finde telefonen gennem IR. strange (muligvis)

Men det jeg ville virker so neve mind he he.

Albers