MS Windows
briani 27239
Ghost sløv hastighed
Fra : Per JM Olsen

Dato : 07-09-07 20:55

Hej

Jeg er ved at ghoste 5 maskiner via Symantec ghost.
Det går utroligt langsomt, kun 60MB i minuttet. De 24GB som imaget fylder
tager over 6 dage at putte ud på kun 5 maskiner. jeg tør slet ikke tænke på
hvor lang tid det vil tage med alle 15 maskiner-

Maskinen jeg har sat op som ghostconsole, er ikke belastet når der ghostes.
Jeg sætter den op til multicast, det samme er klienterne, dem booter jeg op
fra en cd lavet i ghost. Driveren er en standard ndis2 driver.

Den gang jeg lavede imaget tog det kun 45 minutter...

Nogen der har en ide til fejlretning?
Maskinerne er HP DC7700

Mvh Per

Fra : Preben

Dato : 08-09-07 10:26

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> op fra en cd lavet i ghost. Driveren er en standard ndis2 driver.
>
> Den gang jeg lavede imaget tog det kun 45 minutter...

Hej Per
Har du defragmenteret din master inden ghost og har du prøvet at sætte de
maskiner du bruger på sit "eget" net, altså uden andre enheder koblet på.
Jeg havde noget lignende, det var på en HP 150ML server med en 3Ware >Raid
controler,
Ghost og raid er tilsyneladende ikke gode venner
mvh
Preben

Fra : Nicolai

Dato : 08-09-07 13:48

Hvor fra hvor til?

HD til HD? HD til anden HD? LAN til HD?

Jeg får 2400MB/m mellem 2x HD på en HP DC7700

Der fik jeg svar på mit tidligere spørgsmål ;)

Hvilken switch? Gigabit?

> Har du defragmenteret din master inden ghost og har du prøvet at sætte de

Hvorfor defragmentere sin master??? Den smider netop imaged tilbage
ufragmenteret, faktisk kan jeg lave en 100% defrag på 2-3 minutter ved at
lave et image og smide samme image ind igen.