MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvad er det bedste program til at clone en~
Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 07-09-07 14:33

Jeg står med en maskine, der sådan set kører udemærket, men harddisken er
begyndt at larme (metallisk)
Derfor ville det være en mulighed at skifte harddisken ud.

Hvilket program er bedst, hvis jeg blot vil flytte dataen over på en anden
disk?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-07 14:44

On Fri, 7 Sep 2007 15:33:00 +0200, "CarstenGP \(8381\)"
<cgp.nyheder@direkte.org> wrote:

> [...]
>Derfor ville det være en mulighed at skifte harddisken ud.
>
>Hvilket program er bedst, hvis jeg blot vil flytte dataen over på en anden

Kig f.eks på Harddisk Disk Cloning værktøjerne på

http://www.ultimatebootcd.com/

Samme sted finder du også diagnostik værktøjer til disken - Larm fra
harddiske er selvfølgelig altid suspekt, men jeg har nu en disk der
har 'klikket' i årevis uden at det har givet problemer....

<mlr>

PS måske er det tiden at systematisere dine backup rutiner - Harddiske
er som bekendt følsom mekanik, der føre eller senere går til...

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 07-09-07 20:21

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyheder@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor ville det være en mulighed at skifte harddisken ud.
>
> Hvilket program er bedst, hvis jeg blot vil flytte dataen over på en anden disk?

Jeg har brugt Trueimage 9 over 100 gange uden problem på ældre PC.
Men pas på hvis din harddisk kører SATA.
De gamle Disk-image programmer er lavet til IDE. De kan lave rigtig ravage hvis de
bruges på en SATA disk.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-09-07 20:50

"CarstenGP (8381)" wrote

> [...]
> skifte harddisken ud.

> Hvilket program er bedst, hvis jeg blot vil flytte dataen over på en

Hvis du har en Seagate eller Maxtor harddisk i maskinen så er Acronis
True Image nok bedst for du kan få det gratis i en forklædt udgave:

Maxtor (linket er korrekt, Seagate ejer Maxtor nu):

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD

Seagate:

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=DiscWizard&vgnextoid=d9fd4a3cdde5c010VgnVCM100000dd04090aRCRD

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 08-09-07 17:13

> [...]
> Derfor ville det være en mulighed at skifte harddisken ud.
>
> Hvilket program er bedst, hvis jeg blot vil flytte dataen over på en anden

Takker for svarene... Jeg forsøgte mig med Norton Ghost 9.
Det virkede også fint indtil jeg skulle boote på kopien.
Den ville heller ikke lave en repair bagefter, så jeg droppede det og lavede
en format i stedet for.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 15:26

CarstenGP (8381) wrote:
> Det virkede også fint indtil jeg skulle boote på kopien.
> Den ville heller ikke lave en repair bagefter, så jeg droppede det og lavede
> en format i stedet for.

Du prøvede ikke om DiscWizard virkede i dit tilfælde?

Jeg har lige clonet den gamles maskine med DiscWizard og det virkede
perfekt.

Jesper Poulsen