IP:: med ADSL over netværk???
Fra : Jan Simonsen

Dato : 10-07-01 11:30

Hejza! :) jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det! men håber alligevel at i
kan forstå det!

okay det er fordi at jeg gerne ville have en ftp::side men jeg har adsl som
så går ud til flere computere! altså sådan så vi kan være mange på én ADSL
linie!
men jeg kan ikke finde ud af min IP som jeg så skulle bruge for at andre
kunne komme ind på min ftp side! det IP nummer som andre kan se når jeg går
ind på deres ftp sider! er den vi har sammen ! men den dur ikke til det!

Håber at der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig!!!

MVH:::::::::::::J:A:N::::S:I:M:O:N:S:E:N:::::

I:C:Q::::121320472

Fra : Jensen

Dato : 10-07-01 12:54

"Jan Simonsen" <jan.s@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
går
> ind på deres ftp sider! er den vi har sammen ! men den dur ikke til det!

Den maskine der deler din adsl ....kør en prompt og skriv ipconfig/all

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-07-01 12:58

Hej Jan

"Jan Simonsen" <jan.s@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9ielg7$13ns$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ind på deres ftp sider! er den vi har sammen ! men den dur ikke til det!

Det hjælper lidt hvis du oplyser om OS, udbyder og access-device model.
Så kan du sikkert få en klokkeklar vejledning.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jan Simonsen

Dato : 10-07-01 13:46

Hejza min udbyder er Cybercity linie på 384/128 .......... og har Cisco
677
MVH:::::::::J:A:N:::S:I:M:O:N:S:E:N::::::

Bjarne Duelund <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:x5C27.2306$ae6.201842@news010.worldonline.dk...

Fra : Jensen

Dato : 10-07-01 14:41

> Hejza min udbyder er Cybercity linie på 384/128 .......... og har Cisco
> 677
> MVH:::::::::J:A:N:::S:I:M:O:N:S:E:N::::::

så er det nok denne IP du har 212.242.111.33

Fra : Jan Simonsen

Dato : 10-07-01 16:20

Jensen <nn@nn.nn> skrev i en nyhedsmeddelelse:9if0ad$ogu$1@sunsite.dk...

så er det nok denne IP du har 212.242.111.33

> Nej det er ikke den! det er det som jeg har skrevet i den første! Men
ellers tak for hjælpen!

Fra : Henning

Dato : 10-07-01 16:34

On Tue, 10 Jul 2001 17:19:33 +0200, "Jan Simonsen"
<jan.s@post.cybercity.dk> wrote:

>Jensen <nn@nn.nn> skrev i en nyhedsmeddelelse:9if0ad$ogu$1@sunsite.dk...
>>
>så er det nok denne IP du har 212.242.111.33

>ellers tak for hjælpen!

Jeg forstår ikke rigtigt!
Hvad har du skrevet i "den første". Du sender fra 212.242.111.33 - det
kan du ikke benægte. Gå ind på www.myip.dk hvis du ikke tror på os

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jan Simonsen

Dato : 10-07-01 17:19

Henning <ingen@email.tx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:228mktosha55pucjgmvutftbtg0qtffb0k@4ax.com...

> Jeg forstår ikke rigtigt!
> Hvad har du skrevet i "den første". Du sender fra 212.242.111.33 - det
> kan du ikke benægte. Gå ind på www.myip.dk hvis du ikke tror på os

JA og det er det som der er hele problemet!! det er den som vi har sammen
over vores ADSL MEN.... vi har flere computere tilsluttet! så ´jeg har en
Extern IP eller hvad det nu hedder! som er 10.0.0.3 som du også kan læse om
på den adresse som Jacob Bunk Nielsen skrev!!

Og til dig Jacob mange tak for hjælpen! skal snart prøve det! (hvis jeg kan
finde ud af det! )

MVH:::::::::::J:A:N::::S:I:M:O:N:S:E:N:::::

Fra : Henning

Dato : 10-07-01 18:45

> [...]
>Extern IP eller hvad det nu hedder! som er 10.0.0.3 som du også kan læse om
>på den adresse som Jacob Bunk Nielsen skrev!!

Nej, nej, nej... Din (jeres) externe IP er 212..... . Din interne er
10.0.0.3. Selv om I sidder mange bag routeren, er routeren stadig en
"gadedør" med et nummer, som ses udefra. Jeres interne numre kan ikke
ses/nåes udefra.
Skal routeren pege på en bestemt PC indenfor jeres netværk, må du
sætte den op til det - læs brugsanvisningen! Som default peger den
sikkert på 10.0.0.2 port 21 når det er FTP (hvis det er en
standardkonfigureret fra CC).

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-07-01 00:09

"Jan Simonsen" <jan.s@post.cybercity.dk> writes:

> Og til dig Jacob mange tak for hjælpen! skal snart prøve det! (hvis jeg kan
> finde ud af det! )

Til en anden gang, så er der også ganske god hjælp at hente i
news:cybercity.xdsl og news:cybercity.help, som er interne
Cybercity-grupper.

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-07-01 14:39

"Jan Simonsen" <jan.s@post.cybercity.dk> writes:

> Hejza min udbyder er Cybercity linie på 384/128 .......... og har Cisco
> 677

Så skynd dig at læse
<http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/home.phtml>,
specielt
<http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_server/home.phtml?link=8>.

Når du er færdig der, så må du også gerne læse
<http://usenet.dk/netikette/quote.html>, da det så vil være lettere at
se hvad du svarer på.

--
Jacob
The Macintosh - the computer for people with only one working finger.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt