MS Windows
briani 27239
Manglende COM-port.
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 15:28

Hej !

Der er en pc, der er totalforlist.
Derfor sidder jeg med en helt ny, og må konstatere, at det med COM-porte er
yt.
Den har ingen.
Problemet er, at den skal kunne kommunikere via modem (med en vindmølle).
Jeg ved godt, at man kan købe pci-kort med COM-porte.
Men så tænkte jeg, at man da i stedet kunne købe et internt modem.
Men simulerer sådan ét en COM-port ?
Opsætningsmenuen i kommunikationsprogrammet til møllen vil have navnet på en
COM-port.

mvh

Abricosicus

Fra : Preben Larsen

Dato : 05-09-07 16:07

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men simulerer sådan ét en COM-port ?
> Opsætningsmenuen i kommunikationsprogrammet til møllen vil have navnet på

Hej
Du kunne købe en USB til Comport adapter, det virker i flere sammenhænge for
mig
fx Thansen sælger nogen for ca 150kr
mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 16:46

> Hej
> Du kunne købe en USB til Comport adapter, det virker i flere sammenhænge
> [...]

Hej !

Det kunne være en fin idé.
Men får den tildelt en COM-port betegnelse ?

mvh

Abricosicus

Fra : the hansens

Dato : 05-09-07 19:43

> Hej !
>
> Det kunne være en fin idé.
> Men får den tildelt en COM-port betegnelse ?
>
> mvh
>
> Abricosicus
>
>1. Går ind i system
2. hardware
3. enhedshåndtering
4. porte (dobbeltklikker på f.eks. usb to uart bridge controller (com2)
5. portindstillinger
6. avanceret
7. com-portnummer

Det skal lige siges at min er en usb to serial købt hos tsvansen ups hansen
som Preben også nævner.
mvh søren
Ps. var det brugbart?

Fra : Henning

Dato : 05-09-07 21:15

On Wed, 5 Sep 2007 16:27:32 +0200, "Abricosicus"
<abricosicus(a)hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg ved godt, at man kan købe pci-kort med COM-porte.
>Men så tænkte jeg, at man da i stedet kunne købe et internt modem.
Ikke bare simulerer, det er en com-port Typisk com3 eller5.

USB til serielport har jeg dårlig erfaring med, mange programmer kan
ikke forstå denne konvertering.

Fra : the hansens

Dato : 05-09-07 21:21

> Ikke bare simulerer, det er en com-port Typisk com3 eller5.
>
> USB til serielport har jeg dårlig erfaring med, mange programmer kan
> ikke forstå denne konvertering.

Det har jeg også desværre . min scanner (uniden 780) laver noget mærkeligt
noget .Roder frekvenser og tags sammen????? men min amatør radio (yaesu
ft-8900) no problemos.
mvh søren

Fra : Fietsenmaker

Dato : 06-09-07 05:47

Abricosicus skrev:
> [...]
> Men simulerer sådan ét en COM-port ?
> Opsætningsmenuen i kommunikationsprogrammet til møllen vil have navnet på en

Det er længe siden jeg legede med modem, men har haft dårlige erfaringer
med interne modems. Køb en løs kort med com-port, så er dit problem forbi.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 10:22

Hej !

Og tak for jeres indlæg.
Enden på historien blev et pci-kort til 150,- kr.

mvh

Abricosicus