fejl i html med <li>
Fra : kristian

Dato : 08-09-07 15:18

Jeg får følgende fejl, når jeg forsøger at validerer min
xhtml-kode:

Line 26, Column 3: document type does not allow element "ul"
here; missing one of "object", "applet", "map", "iframe",
"button", "ins", "del" start-tag.
<ul>
?

The mentioned element is not allowed to appear in the context in
which you've placed it; the other mentioned elements are the only
ones that are both allowed there and can contain the element
mentioned. This might mean that you need a containing element, or
possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to
put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an

kildekoden ser sådan ud:

<!DOCTYPE html PUBLIC
"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/transitional.dtd">

<head>

<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="../Stylesheet/stylesheet.css" />
<title>Vores ønskeseddel</title>

</head>

<h1>Vores ønskeseddler:</h1><br/>

<ul>
<li>Mini drivhus med sokkel</li>
<li>Smykker</li>
<li></li>
<li></li>
</ul>

Kristians ønskeseddel
<ul>
<li>Tweed Elguitarkasse til fender telecaster - pris 800,-</li>
<li>Oplader til batterier der slukker automatisk nå?r de er
opladt - Pris 500,-</li>
<li>Sofabord Explorer Idemøbler - pris 3199,-</li>
<li>IMAC - Pris 15.000,-</li>
<li>Elgato EyeTV for DTT Stick - Pris 719,-</li>
<li>DVD A CLOCKWORK ORANGE</li>
<li>DVD Warriors - Film med Eroyl Flynn</li>
<li>DVD Bottom komplet serie</li>
<li>DVD the young ones Komplet serie</li>
<li>DVD Trailerpark boys komplet serie</li>
</ul>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 15:40

On 08 Sep 2007 14:18:19 GMT, kristian wrote:

> kildekoden ser sådan ud:

Det er meget bedre bare at give et link til siden.

Lidt længere nede har du en linie, der slet ikke har nogle tags, den
skal nok også pakkes ind i et eller andet, fx <p> og </p>

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : kristian

Dato : 08-09-07 16:07

Tak for hjælpen

Jeg fik rettet fejlen, og der er nu ok med validatoren.