Så skal der spares, meeen...
Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 17:12

I Frederiksberg mener man at lærere skal undervise mere og måden det skal
ske på, er ved at skære i forberedelsestiden:

Lærere underviser omkring 37% af tiden og forbereder omkring 20%, nu kan man
mene nok så meget omkring dette tal, men synes man vitterligt at det er
meget forberedelse kontra den undervisning man laver, det er logisk at de to
tal hænger sammen.

Men lad os nu lige se på tallene for en lærer:

52 uger af 37 timer giver 1924 timer, det er det antal timer man er ansat
til. Af dem er godt 200 timer ferie (ligesom alle andre har vi 5½ ferie
uger), altså 10%.

Jamen, hov nu er vi allerede temmelig højt oppe:

37 + 20 + 10 = 67%

Så er der altså omkring 33% tilbage som går med alle mulige andre opgaver,
bibliotek, IT, specialundervisning, lektiehjælp, læsetræning, kurser,
efteruddannelse, møder, forældretamtam osv osv.

Alle disse ting vil man altså ikke skære i, man vil skære i forberedelsen,
altså den del der ikke direkte er synligt, fx er det logisk at forældrene
ikke ser mig sidde og forberede undervisningen til engelsktimen, så det vil
forældrene (=vælgerne) ikke opdage lige med det samme, tilgengæld vil de
opdage det med det samme hvis der er en forældresamtale mindre end sidste år
eller et forældremøde mindre.

Uanset hvad må man fastholde at til enhver undervisningstime er der en
forberedelse, hvis man altså fx siger at undervisningen skal op til 45%, så
må forberedelsen stige tilsvarende, her kommer problemet, nemlig at man så
vil være nødt til at skære i steder som forældrene kan se og mærke og det er
ikke godt set fra et politisk synspunkt.

Men kommunalpolitikerne tager da helt fejl hvis de tror at det bliver
billigere at fx ansætte et firma til at opsætte og vedligeholde computerne
og udover det, så er det nok ikke engang særlig smart, fx gik printeren i
dag i strejke og printerkøen skulle slettes, det tog vel omkring 10 minutter
at lave for mig (og det skal jeg da have penge for), der var på skolen,
alternativet havde været at ringe til konsulentfirmaet, der så ville have
bonet skolen for en times arbejde. Det kan umuligt være god økonomi. Men så
er det måske en anden kasse der betaler....

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 17:15

> 52 uger af 37 timer giver 1924 timer, det er det antal timer man er
> ansat til. Af dem er godt 200 timer ferie (ligesom alle andre har vi
> 5½ ferie uger), altså 10%.

Du mener altså helt seriøst, at vi andre skal tro på, at lærere kun har 5½
uges ferie?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 17:22

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener altså helt seriøst, at vi andre skal tro på, at lærere kun har 5½
> uges ferie?

Ja og nej.

Du har sikkert ret i en del af det, nemlig at vi sikkert er oppe på både 6
og 7 ugers ferie, MEN også lærere har længere arbejdsuger end mange andre på
arbejdsmarkedet, i praksis har de fleste nok omkring 43 timers arbejdsuger
og har derfor ofte fri i de uger hvor eleverne har fri, det er egentlig bare
lidt uinteressant, faktum at man betaler for at få et antal timers ydelse
hvert år, nemlig godt 1724 timer, hvornår og hvordan de så afvikles er uden
den store betydning.

Dem der arbejder på boreplatforme har jo fx 5 måneders ferie, men arbejder
fortsat det samme som alle andre set over et helt år.

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 17:29

> Du har sikkert ret i en del af det, nemlig at vi sikkert er oppe på
> både 6 og 7 ugers ferie, MEN også lærere har længere arbejdsuger end
> mange andre på arbejdsmarkedet,

Du lyver.

> i praksis har de fleste nok omkring
> 43 timers arbejdsuger

Du lyver.

> [...]
> betaler for at få et antal timers ydelse hvert år, nemlig godt 1724
> timer, hvornår og hvordan de så afvikles er uden den store betydning.

Du manipulerer.

> Dem der arbejder på boreplatforme har jo fx 5 måneders ferie, men
> arbejder fortsat det samme som alle andre set over et helt år.

Du manipulerer.

Fakta er, at lærere er nogle af de mest forkælede,. offentligt ansatte, vi
har. I har ekstremt meget ferie, ekstremt korte arbejdsdage og en
fremragende løn jeres arbejdstid taget i betragtning.

Jeg afviser ikke, at en nyuddannet lærer muligvis bliver nødt til at bruge
al den forberedelsestid, der er afsat til formålet, men man skal ikke have
været mange år i branchen, før forberedelsestiden er ren fritid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 17:35

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Du lyver.

> Du lyver.

Den påstand må du uddybe?

> Du manipulerer.

Det må du ligeledes uddybe?

> Du manipulerer.

Hvordan? Uddyb?

> [...]
> al den forberedelsestid, der er afsat til formålet, men man skal ikke have
> været mange år i branchen, før forberedelsestiden er ren fritid.

Det må du uddybe. Du mener ikke lærere forbereder sig? Hvordan bliver det i
så fald bestemt hvad der skal læses, hvad der skal undervises i, hvad der
skal ske i timerne?

Altså kort sagt, uddyb dine horrible påstande ellers må de forblive nogle
helt horrible påstande?

(Hvad er din egen beskæftigelse og erfaring med folkeskolen?)

mvh
Kim

Fra : Ole

Dato : 07-09-07 18:04

For pokker Kim, opgiv det, du er offentlig ansat, ergo,
du er ikke kvalificeret, du har ret til at være underbetalt,
du er en nasserøv på de privateansatte... glem det.

Ole M

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 18:47

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> For pokker Kim, opgiv det, du er offentlig ansat, ergo,
> du er ikke kvalificeret, du har ret til at være underbetalt,
> du er en nasserøv på de privateansatte... glem det.

Og så kommer den som Bruun jo ganske rigtigt siger:

Nemlig at dem der er utilfredse med lønnen bare kan finde et andet arbejde,
jamen, det er jo så præcis det, der er sket, når 12% i dag er uden
læreruddannelse og allerede indenfor 10 år vil hver 4. være uden relevant
uddannelse!! Det er faktisk derfor der overhovedet er en løndebat og debat
om forholdene, politikerne har bare ikke helt fattet det, sikkert udfra
devisen det sker ikke i denne valgperiode og vælgerne kan ikke tænke så
langt frem som ti år.... Det er en skidt cocktail.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:51

> [...]
> arbejde, jamen, det er jo så præcis det, der er sket, når 12% i dag
> er uden læreruddannelse og allerede indenfor 10 år vil hver 4. være

So what!

> [...]
> fattet det, sikkert udfra devisen det sker ikke i denne valgperiode
> og vælgerne kan ikke tænke så langt frem som ti år.... Det er en

Om 10 år er behovet for lærere meget mindre, end det er nu. Og det ved du jo
godt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 06:38

> Om 10 år er behovet for lærere meget mindre, end det er nu. Og det ved du
> jo godt.

Sludder og vrøvl.

"Undersøgelsen viser, at omkring 2000 lærerstillinger i folkeskolen,
svarende til cirka 4 %, er besat med personer uden en læreruddannelse.
Samtidig viser prognosen for de kommende års lærermangel, at der i løbet af
de næste 9 år vil mangle 3-4 gange så mange lærere som i dag."
http://www.dlf.org/Vi+taler+din+sag/Unders%c3%b8gelser/L%c3%a6rermangel+2007+og+i+fremtiden

Fra : Kim2000

Dato : 08-09-07 06:55

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Samtidig viser prognosen for de kommende års lærermangel, at der i løbet
> af de næste 9 år vil mangle 3-4 gange så mange lærere som i dag."

Okay, jeg var overbevist om det var op mod 12% i dag, så slemt står det da
heldigvis ikke til, dejligt at tage fejl på det punkt.
mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:05

> Den påstand må du uddybe?

Uddybe hvad? At lærere ikke har en arbejdsuge på 43 timer? At lærere ikke
arbejder mere end resten af arbejdsmarkedet? Hvad vil du have, jeg skal
sige? Det er jo løgn, det, du påstår. Lærere arbejder generelt mindre end
resten af arbejdsmarkedet.

> Det må du ligeledes uddybe?

Uddybe hvad? At du taler sort snak for at skjule det faktum, at lærere har
umanerligt meget mere ferie end de fleste andre?

> Hvordan? Uddyb?

Jeg gider slet ikke gå ind i en sammenligning mellem lærere og arbejdere på
en boreplatform. At du kan drage dén slags sammenligninger er påfaldende, og
i øvrigt et typisk træk for lærere, der ønsker at udbrede et røgslør over
dét faktum, at de har ekstremt meget mere ferie sammenlignet med de fleste
andre faggrupper.

> Det må du uddybe. Du mener ikke lærere forbereder sig? Hvordan bliver
> det i så fald bestemt hvad der skal læses, hvad der skal undervises
> i, hvad der skal ske i timerne?

Du ved udmærket, hvad jeg mener, men jeg skal da gerne skære det ud i pap:
Når man først har været turen igennem nogle gange, er forberedelsestiden
minimal - for at sige det lidt diplomatisk.

> Altså kort sagt, uddyb dine horrible påstande ellers må de forblive
> nogle helt horrible påstande?
>
> (Hvad er din egen beskæftigelse og erfaring med folkeskolen?)

Jeg har selv arbejdet som lærer og har en stor familie, der alle er
beskæftiget som lærere. Jeg ved udmærket, hvad jeg taler om. Det gør du
også. Du vælger bare at spille det sædvanlige lærer-spil for at bibeholde
dine privilegier, hvilket ikke tjener dig til ære (dvs. jeg har forståelse
for dit ønske om at bibeholde dine privilegier - ikke for dine usandheder og
manipulationer).

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 18:18

> [...]
> for dit ønske om at bibeholde dine privilegier - ikke for dine usandheder

Hvis din familie og dig havde den indstilling til jobbet, så kan jeg da godt
se du skiftede job, for så havde du jo slet ikke den disciplin det
naturligvis kræver at kunne arbejde selvstændigt, naturligvis er det kun et
fåtal af lærere der kører den samme smøre af igen og igen. Forunderligt nok
antager du altså at fordi du og din familie havde en dårlig indstilling til
jobbet så har alle det, lad mig iøvrigt gætte på at grunden til du stoppede
var fordi ungerne larmende, det gør de "mærkværdigvis" altid i de timer man
ikke har fået forberedt helt godt nok....

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:23

> [...]
> mig iøvrigt gætte på at grunden til du stoppede var fordi ungerne
> larmende, det gør de "mærkværdigvis" altid i de timer man ikke har

Du snakker...

Du glemte helt at forholde dig til ferie-issuet, som du vel ikke kan vrøvle
ind i en snak om min og min families tilgang til lærerfaget?

Jeg kan forøvrigt fortælle dig, at de fleste af lærerne i min familie holder
tillidshverv, er i lederstillinger o.lign., men det er selvfølgelig bare et
udtryk for deres dårlige indstilling til faget - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 18:44

> [...]
>
> Du glemte helt at forholde dig til ferie-issuet, som du vel ikke kan
> vrøvle ind i en snak om min og min families tilgang til lærerfaget?

Det har jeg allerede gjort i det første indlæg.

> Jeg kan forøvrigt fortælle dig, at de fleste af lærerne i min familie
> holder tillidshverv, er i lederstillinger o.lign., men det er selvfølgelig
> bare et udtryk for deres dårlige indstilling til faget - ikke?

Hvis de ikke forbereder sig til timerne, som _du_ påstår de ikke gør, så er
deres indstilling forfærdelig, men jeg gad nu nok vide om de er enig i _din_
udlægning af deres arbejde.... Det er dig der påstår de ikke forbereder sig,
ikke mig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:46

> Det har jeg allerede gjort i det første indlæg.

Nej. Du har udlagt røgslør.

> [...]
> så er deres indstilling forfærdelig, men jeg gad nu nok vide om de er
> enig i _din_ udlægning af deres arbejde.... Det er dig der påstår de

Hvor har jeg påstået det? Stråmand, Kim?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 18:49

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:59

> [...]
> i pap: Når man først har været turen igennem nogle gange, er
> forberedelsestiden minimal - for at sige det lidt diplomatisk."

Du er forhåbentlig ikke dansklærer - vel?

Hvordan kan du få, at en minimal forberedelsestid svarer til, at man ikke
forbereder sig? Mener du seriøst, at længden af forberedelsestiden er
ligefrem proportional med kvaliteten af ens undervisning? Hvis du gør, så
siger jeg "tak skæbne". Så står det sgu' ringere til i
undervisningssekstoren end jeg frygtede.

I mit nuværende fag løser jeg opgaver, hvor jeg qua min erfaring og baggrund
bruger meget lidt tid i forhold til, hvad en mindre erfaren vil bruge i
samme situation. Er det ensbetydende med, at jeg ikke forbereder mig?

Nu må du sgu' op på den store klinge. Du er jo fornuftig nok på de fleste
andre områder, men klappen går tydeligvis ned, når du føler, at dine
privilegier er i fare.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 19:55

> [...]
> baggrund bruger meget lidt tid i forhold til, hvad en mindre erfaren vil
> bruge i samme situation. Er det ensbetydende med, at jeg ikke forbereder

Tag du nu bare de 28 stile og ret dem, du har 15 minutter til at rette dem
og forberede den næste time. Det kan du selvfølgelig ikke, det tager måske 3
timer (nu har du lige banket forberedelsestid af svarende til 12 lektioner),
nu skal du altså hente den tid hjem over de næste lektioner ved at forberede
det mindre til de næste timer, det er netop sådan tingene fungerer, så når
du mener din familie (som jeg er meget sikker på er helt uenig med dig) ikke
forbereder sig ordentligt, så er det måske endda et udtryk for de er ved at
komme ned i nærheden af den afsatte tid. Men endelig er det da også muligt
at de bare er dårlige lærere, det lyder jo til du ikke gad forberede dig da
du var lærer (hvor lang tid var du det?).

Lad mig spørge dig på denne måde, da du var lærer og havde fx 27 lektioner,
hvor lang tid brugte du på at forberede dem, sådan cirka hver uge, mit bud
er at du brugte mindst 5-6 timer hver uge i gennemsnit over et år, du brugte
sikkert også noget af både jule og efterårsferien og sommerferien, jeg kan
har svært ved at se man kan bruge mindre end det, hvis man vil lave bare et
minimum af undervisning, alene retning af stile, matematikopgaver, læsning
af de bøger eleverne skal læse tager en stor del tid og så er det altså også
arbejde, når du sidder og læser bogen om pædagoiske principper bag
"slåssport" i idræt - også selvom du måske endda synes det er underholdende
(ja, det kan godt være arbejde, selvom det ikke er træls).

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 13:52

> [...]
> grunden til du stoppede var fordi ungerne larmende, det gør de
> "mærkværdigvis" altid i de timer man ikke har fået forberedt helt godt

Det kan næppe være helt urimeligt, og skudt ved siden af, om man mener
karlens felttog mod lærerne ganske enkelt skyldes, at han selv har forsøgt
sig, er blevet vejet, og fundet for let.

Det er jo velkendt, at åndelige småkårdfolk har det med at kompenserer for
nederlag på netop denne måde.
"Jeg ville ha´den røde brandbil-- jeg fik en blå-- Jeg hader den, og det kan
være ligemeget---Brandbiler er dumme--!

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 14:52

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan næppe være helt urimeligt, og skudt ved siden af, om man mener
> karlens felttog mod lærerne ganske enkelt skyldes, at han selv har
> forsøgt sig, er blevet vejet, og fundet for let.

Det minder mig om en skribents tydeligt sygelige felttog mod akademikere.
Hvem er det nu, det er...

bum-bum...

Jamen er det ikke dig, Egon Stich, der udviser netop den adfærd, du
beskylder mig for?

> [...]
> "Jeg ville ha´den røde brandbil-- jeg fik en blå-- Jeg hader den, og
> det kan være ligemeget---Brandbiler er dumme--!

Ja. Du ved tydeligvis, hvad du taler om.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 16:39

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det minder mig om en skribents tydeligt sygelige felttog mod akademikere.
> Hvem er det nu, det er...
>
> bum-bum...

Sammenligningen holder ikke--

> Jamen er det ikke dig, Egon Stich, der udviser netop den adfærd, du
> beskylder mig for?

Kan ikke sammenlignes.

> Ja. Du ved tydeligvis, hvad du taler om.

jeps.
man har jo lært noget adfærdspsykologi--
B.la.

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 17:45

> man har jo lært noget adfærdspsykologi--
> B.la.

Lærte "man" også noget om, hvorfor "man" distancerer sig ved at bruge "man"
i stedet for "jeg"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-09-07 07:42

Egon Stich wrote:

> Sammenligningen holder ikke--

> Kan ikke sammenlignes.

Det var jo ikke argumenter, men rene postulater: *hvorfor* kan det ikke
sammenlignes? det ser da ud til at være netop præcis samme mekanik.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 10:55

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var jo ikke argumenter, men rene postulater: *hvorfor* kan det ikke
> sammenlignes? det ser da ud til at være netop præcis samme mekanik.

Overhovedet ikke.
Men jeg er ganske klar over, at du ikke kan fatte forskellen.
Det er din horisont for snæver til.
Tunnelsynet - du ved.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-09-07 12:59

Egon Stich wrote:
> [...]

> Overhovedet ikke.
> Men jeg er ganske klar over, at du ikke kan fatte forskellen.

Nej, det ved jeg ikke, - du kommer STADIG ikke med argumenter.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 17:41

> [...]
> al den forberedelsestid, der er afsat til formålet, men man skal ikke have
> været mange år i branchen, før forberedelsestiden er ren fritid.

Faktisk så synes jeg du skal tage dit barns engelsknog og sætte dig ned og
forberede bare een time, før du har fundet bogen frem, fundet ud af hvad de
skal lave, lavet forskellige pædagogiske overvejelser omkring Emil, Søren,
Mette og Kasper og fundet de ekstra opgaver frem der skal bruges til de
stærkeste elever, og har gennemgået med dig selv, hvordan emnet skal
præsenteres, ja så er de 15 minutter der til forberedelse faktisk væk. Husk
på det er faktisk kun 15 minutter der er tale om til hver lektion. Ja,
femten minutter.

Og så er der måske endda også lige nogle opgaver du skal have rettet fra
sidste time og ja, det skal ligeledes gøres på de femten minutter.

mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 07-09-07 17:58

> Fakta er, at lærere er nogle af de mest forkælede,. offentligt ansatte, vi
> har. I har ekstremt meget ferie, ekstremt korte .... blah blah blah

Here we go again.

Har du flere fordomme du vil ud med?

Fra : Peter Bang

Dato : 07-09-07 18:03

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
> [...]
:) ... oh, du alvidende

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:08

"Peter Bang (slet ZUZWI)" <peterbang@ZUZWIprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11891849150.555440628317037@dtext.news.tele.dk

> :) ... oh, du alvidende

Det er så *mit* kors. Du har tydeligvis et helt andet kors at bære.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Bang

Dato : 07-09-07 18:14

> [...]
>meddelelse news:11891849150.555440628317037@dtext.news.tele.dk

>Det er så *mit* kors. Du har tydeligvis et helt andet kors at

Sæt dig bare ned igen. Du imponerer ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:16

"Peter Bang (slet TYVM5)" <peterbang@TYVM5privat.dk> skrev i en
meddelelse news:11891855920.0768858993201533@dtext.news.tele.dk

> Sæt dig bare ned igen. Du imponerer ikke.

Næppe. Hvorfor er det så vigtigt for dig, om man imponerer eller ej? Blev du
meget mobbet i dine yngre år?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 07-09-07 18:27

> Blev du meget mobbet i dine yngre år?

Takes one to know one?

Du skrev at "man skal ikke have været mange år i branchen, før
forberedelsestiden er ren fritid."

Hvor mange år har du da været i "branchen"?

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:31

> Hvor mange år har du da været i "branchen"?

Rigeligt til at erfare det på egen krop. Og det, jeg ikke selv har erfaret,
delagtiggør min store lærerfamilie mig i.

Betvivler du, at jeg har egne erfaringer på området?

Forresten: Hvor mange år har du været i "branchen"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 07-09-07 18:40

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Rigeligt til at erfare det på egen krop. Og det, jeg ikke selv har
> erfaret, delagtiggør min store lærerfamilie mig i.

Din store lærerfamilie? Er der ikke én af dem der har prikket til dig og
sagt at det du går og bilder dig selv ind er det rene nonsens?

> Betvivler du, at jeg har egne erfaringer på området?

Ja, det gør jeg faktisk. Selv skoler har visse "kvalitetskrav" til deres
ansatte. Men det finder vi jo hurtigt ud af.
Hvilken kommune var du ansat i, ca hvornår og til hvilket løntrin?

> Forresten: Hvor mange år har du været i "branchen"?

Lidt over fem år.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:43

> Din store lærerfamilie? Er der ikke én af dem der har prikket til dig
> og sagt at det du går og bilder dig selv ind er det rene nonsens?

Øh nej. Tværtimod.

> Ja, det gør jeg faktisk. Selv skoler har visse "kvalitetskrav" til
> deres ansatte. Men det finder vi jo hurtigt ud af.
> Hvilken kommune var du ansat i, ca hvornår og til hvilket løntrin?

Hov-hov. Jeg har for lang tid siden spurgt dig om noget tilsvarende, og du
har ikke svaret mig endnu. Skal vi ikke lade dig svare først?

> Lidt over fem år.

*LOL*

Ja, så er du jo lidt af en kapacitet på området.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henry Vest

Dato : 07-09-07 19:08

Jens Bruun wrote:

> Hov-hov. Jeg har for lang tid siden spurgt dig om noget tilsvarende, og du
> har ikke svaret mig endnu. Skal vi ikke lade dig svare først?

Hvad er mon grunden til du ikke vil svare på det spørgsmål? Det er i hvert
fald interessant.

--
Henry Vest

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:11

"Henry Vest" <henry_vestREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er mon grunden til du ikke vil svare på det spørgsmål? Det er i
> hvert fald interessant.

Ja. Rasende interessant. Helt afgørende for mine pointer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henry Vest

Dato : 07-09-07 19:47

Jens Bruun wrote:

> Ja. Rasende interessant. Helt afgørende for mine pointer.

Faktisk ja. Du påstår at have egen erfaring. Men det lyder til at være lidt
tvivlsomt om det er sandt.

--
Henry Vest

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:49

> Faktisk ja. Du påstår at have egen erfaring. Men det lyder til at
> være lidt tvivlsomt om det er sandt.

Dig om det. Jeg er sådan set græsk-katolsk, om du og andre tror på mine
erfaringer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 19:57

> "Henry Vest" <henry_vestREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Dig om det. Jeg er sådan set græsk-katolsk, om du og andre tror på mine
> erfaringer.

Det er ret så vigtigt, din pointe er jo, så jeg forstår det at:

Når man har en vis erfaring bruger man ikke ret lang tid på forberedelse og
at du har opnået denne viden/erfaring gennem en tid som folkeskolelærer,
ergo er det da særdeles vigtigt for hele pointen at du fortæller om din
erfaring er 3 år, 10 år eller seks uger....

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 20:01

> Det er ret så vigtigt, din pointe er jo, så jeg forstår det at:
>
> Når man har en vis erfaring bruger man ikke ret lang tid på
> forberedelse

Og det giver du mig ikke ret i?

> og at du har opnået denne viden/erfaring gennem en tid
> som folkeskolelærer,

Hvor har jeg skrevet det?

> ergo er det da særdeles vigtigt for hele pointen
> at du fortæller om din erfaring er 3 år, 10 år eller seks uger....

Jeg har mindst 15 års undervisningserfaring.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 20:26

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Og det giver du mig ikke ret i?

> Hvor har jeg skrevet det?

> Jeg har mindst 15 års undervisningserfaring.

Så fortæl dog for helvede hvorfra du har din erfaring istedet for denne
latterlige gemmeleg eller hold din kæft med dit pladder og din erfaring

Fra : Kim2000

Dato : 07-09-07 21:58

> Så fortæl dog for helvede hvorfra du har din erfaring istedet for denne
> latterlige gemmeleg eller hold din kæft med dit pladder og din erfaring

Og så så vi det igen; når en skråsikker debattør bliver gået på klingen om
sin enorme erfaring på området, viser det sig at man ikke kender en dyt til
det....

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 22:22

> Og så så vi det igen; når en skråsikker debattør bliver gået på
> klingen om sin enorme erfaring på området, viser det sig at man ikke
> kender en dyt til det....

Ja, sådam er det lige nøjagtig, Kim.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 06:19

> Jeg har mindst 15 års undervisningserfaring.

Og efter 15 år tror du stadig lærere har "syv ugers sommerferie." som du
skrev i en anden tråd.

Du har anklaget andre i denne tråd for at lyve, men alle kan da tydeligt se
at du er den eneste der er fuld af løgn her.

Hvilket seminarie blev du uddannet fra og med hvilke liniefag?

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 07:22

> Du har anklaget andre i denne tråd for at lyve, men alle kan da
> tydeligt se at du er den eneste der er fuld af løgn her.
>
> Hvilket seminarie blev du uddannet fra og med hvilke liniefag?

Måske du skulle læse, hvad jeg rent faktisk har skrevet, i stedet for at
gætte dig frem...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 08:05

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle læse, hvad jeg rent faktisk har skrevet, i stedet for at
> gætte dig frem...

Nu er du jo så dygtig til at henvise andre til noget der tidligere er blevet
skrevet, så du må da meget gerne pege mig i den retning der viser hvor du
forklarer din baggrund mere konkret end "15 års erfaring og en stor
lærerfamilie."

Kan du finde ud af det?

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 13:03

> [...]
> blevet skrevet, så du må da meget gerne pege mig i den retning der
> viser hvor du forklarer din baggrund mere konkret end "15 års

Måske du skulle genlæse, hvad jeg har skrevet, og så lade være med at hive
stråmænd op ad posen. Jeg har på INTET tidspunkt foregivet, at jeg skulle
være seminarieuddannet folkeskolelærer.

Jeg HAR mindst 15 års undervisningserfaring og jeg HAR fungeret som lærer i
flere år. Så får du ikke mere for den 25-øre. Du kan tro på det eller lade
være. Jeg er pissehamrende ligeglad og har intet behov for at blive troet på
af skribenter på usenet.

> Kan du finde ud af det?

Kan du finde ud af at nøjes med at læse, hvad andre skriver, og så evt. lade
være med at digte videre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 13:30

> Jeg HAR mindst 15 års undervisningserfaring og jeg HAR fungeret som lærer
> i flere år.

Nåe...men siden det ikke er folkeskolen du har undervist i, så forstår jeg
bedre din uvidenhed på området.
Hvor har du undervist henne?

>Så får du ikke mere for den 25-øre. Du kan tro på det eller lade være. Jeg
>er pissehamrende ligeglad og har intet behov for at blive troet på af
>skribenter på usenet.

Ja, du er udelukkende interesseret i at provokere og lukke udokumenteret
gylle ud. Det har vi ligesom fundet ud af.

Dine provokationer og dit korstog mod folkeskolen har intet på sig, men du
skal da have lov til at have dine fordomme i fred. Du skal nok bare ikke
forvente at blive taget seriøst.

Fra : Henry Vest

Dato : 08-09-07 13:42

Jens Bruun wrote:

> Måske du skulle genlæse, hvad jeg har skrevet, og så lade være med at hive
> stråmænd op ad posen. Jeg har på INTET tidspunkt foregivet, at jeg skulle
> være seminarieuddannet folkeskolelærer.

Du har altså ikke selv nogen arbejdserfaring fra folkeskolen?

> Jeg HAR mindst 15 års undervisningserfaring og jeg HAR fungeret som lærer
> i flere år.

Men altså ikke i en folkeskole?

--
Henry Vest

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 06:41

> Hov-hov. Jeg har for lang tid siden spurgt dig om noget tilsvarende, og du
> har ikke svaret mig endnu. Skal vi ikke lade dig svare først?

Du spurgte mig og jeg svarede ikke fordi det var irrelevant - du betvivlede
ikke min troværdighed.

Men fair nok: Gentofte kommune, ansat fra 2002 og har som grundløn idag
22967,-

Din tur!

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 08:54

Zeki wrote:

> Men fair nok: Gentofte kommune, ansat fra 2002 og har som grundløn idag
> 22967,-
>
> Din tur!

Hva' pokker, så er det jo rigtigt at I kommunalt ansatte
er meget mere forgyldt end os inden for staten.

Ansat siden 1981 i staten, nuværende grundløn 22.389.33.

Ole M

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 09:06

> Hva' pokker, så er det jo rigtigt at I kommunalt ansatte
> er meget mere forgyldt end os inden for staten.
>
> Ansat siden 1981 i staten, nuværende grundløn 22.389.33.

Som hvad? Rengøringsassistent?

Mvh
Zeki

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 09:21

Zeki wrote:

> Som hvad? Rengøringsassistent?
>
> Mvh
> Zeki

Vores rengøring er privatiseret, så de tjener nok mere.

Jeg er IT supporter på DTU.

Ole M

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 09:29

> Vores rengøring er privatiseret, så de tjener nok mere.

> Jeg er IT supporter på DTU.

Ja, det er jo et vidt begreb, på samme måde som "mediekonsulent" kan være
alt lige fra telefonsælger til forbindelsesled mellem virksomheder. Der er
dog enorm forskel på hvordan de to aflønnes.

Hvilke faglige kvalifikationer skulle du have for at få stillingen som "IT
supporter"? Er det f.eks nok at du kan finde ud af at etablere forbindelse
til internettet?

Mvh
Zeki

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 09:46

Zeki wrote:

> Hvilke faglige kvalifikationer skulle du have for at få stillingen som "IT
> supporter"? Er det f.eks nok at du kan finde ud af at etablere forbindelse
> til internettet?

lol, næppe

> Mvh
> Zeki

http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/

Ole M

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 10:01

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/

LOL - "If it ain't broke, fix it 'til it is"

Ud fra hvad jeg umiddelbart kan se, vil jeg mene at du bør tjene mere.

Fra : Kim2000

Dato : 08-09-07 09:30

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Vores rengøring er privatiseret, så de tjener nok mere.
>
> Jeg er IT supporter på DTU.

Så er det da med at komme over i det private, tager jeg helt fejl når man i
det private tjener minimum 10.000 mere plus fryns der?

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 09:39

> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det da med at komme over i det private, tager jeg helt fejl når man
> i det private tjener minimum 10.000 mere plus fryns der?

IT supportere på min kones arbejde tjener 35.000 om måneden. IT supportere
på min søsters arbejde tjener ca 20.000. Begge er private virksomheder, så
det kommer vel an på omfanget af "support" og hvem det er man skal
supportere i hvad.

Fra : Joakim

Dato : 08-09-07 09:40

> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det da med at komme over i det private, tager jeg helt fejl
> når man i det private tjener minimum 10.000 mere plus fryns der?

Nej. Min lillebror er ligeledes IT-supporter/- IT-konsulent, 24 år
gammel og med 6 års erhvervserfaring. Han tjener næsten det
dobbelte i privat regi.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 13:08

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Min lillebror er ligeledes IT-supporter/- IT-konsulent, 24 år
> gammel og med 6 års erhvervserfaring. Han tjener næsten det
> dobbelte i privat regi.

44.000/md som IT Supporter. LOL.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-09-07 13:35

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 44.000/md som IT Supporter. LOL.

Hej Jens

38/md

Hvad griner du af? Får du selv mindre i løn?

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 14:06

> 38/md

For at være "IT Supporter". Det tror jeg simpelthen ikke på. Han laver noget
andet, hvilket dit noget tvetydige indlæg også tyder på.

> Hvad griner du af? Får du selv mindre i løn?

Hvad fanden rager det egentlig dig? Har det noget med sagen at gøre og tror
du virkelig, det er smålig, latterlig misundelse, der driver mig i mine
indlæg?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-09-07 14:22

> [...]
>
> For at være "IT Supporter". Det tror jeg simpelthen ikke på. Han
> laver noget andet, hvilket dit noget tvetydige indlæg også tyder

Tjae...

IT-supporter hedder uddannelsen vist nok, men han er ansat som
"akademisk medarbejder" til trods for at han ikke er akademiker.

> Hvad fanden rager det egentlig dig? Har det noget med sagen at
> gøre og tror du virkelig, det er smålig, latterlig misundelse,
> der driver mig i mine indlæg?

Ja, tanken strejfede mig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 14:25

> IT-supporter hedder uddannelsen vist nok,

Næppe.

> men han er ansat som
> "akademisk medarbejder" til trods for at han ikke er akademiker.

Han er altså ikke ansat som "IT Supporter", og vi kan derfor ikke bruge dit
eksempel til noget.

> Ja, tanken strejfede mig.

Det anede jeg. Hvorfor mon lige netop dén tanke strejfede dig?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-09-07 14:47

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næppe.

http://www.vejlets.dk/erhvervsuddannelser/uddannelser/tek_kom/it_supporter/it_supporter.htm

Han har så været heldig/dygtig til at komme ind i de rigtige
virksomheder.

> Han er altså ikke ansat som "IT Supporter", og vi kan derfor ikke
> bruge dit eksempel til noget.

Hans uddannelsesmæssige baggrund er IT-Supporter.

Om du kan bruge det til noget afgør du naturligvis selv.

> Det anede jeg. Hvorfor mon lige netop dén tanke strejfede dig?

Det vil jeg helst undlade at fortælle dig. Alm. høflighed og så'n.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 14:57

> http://www.vejlets.dk/erhvervsuddannelser/uddannelser/tek_kom/it_supporter/it_supporter.htm
>
> Han har så været heldig/dygtig til at komme ind i de rigtige
> virksomheder.

Jamen så lærte jeg noget nyt i dag. Anede ikke, der fandtes en sådan
uddannelse.

> Hans uddannelsesmæssige baggrund er IT-Supporter.
>
> Om du kan bruge det til noget afgør du naturligvis selv.

Ja, det kan jeg så ikke, da det ikke var folks uddannelsesmæssige baggrund,
der var til diskussion her.

> Det vil jeg helst undlade at fortælle dig. Alm. høflighed og så'n.

Tænk engang - lige netop høflig adfærd har jeg svært ved at forbinde med
dig. Jeg har forresten meget brede skuldre, og du skal endelig ikke holde
dig tilbage for min skyld. Men måske grunden er en anden?

Det gør ikke SÅ ondt at kigge lidt indad, selvom det selvfølgelig kan være
svært de første par gange. Prøv det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-09-07 15:21

> [...]
> forbinde med dig. Jeg har forresten meget brede skuldre, og du
> skal endelig ikke holde dig tilbage for min skyld. Men måske

Nej

> Det gør ikke SÅ ondt at kigge lidt indad, selvom det selvfølgelig
> kan være svært de første par gange. Prøv det.

I lige måde min ven.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 16:41

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så lærte jeg noget nyt i dag. Anede ikke, der fandtes en sådan
> uddannelse.

Så mangler du måske blot, at lære noget relevant om læreres arbejdsforhold?

Egon

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 17:03

Joakim wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse en hel masse og joakim svarede:

> Det vil jeg helst undlade at fortælle dig. Alm. høflighed og så'n.

er du ude i noget identifakionsmodel-noget - dét preller vist af....

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 16:53

Jens Bruun wrote:
> [...]
> du virkelig, det er smålig, latterlig misundelse, der driver mig i mine

_hvad_ styrer dig egentlligt, jens - vreden?

hvem er det dog du er så vred på?

er det din far?

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 16:40

Joakim wrote:

> Hej Jens
>
> 38/md
>
> Hvad griner du af? Får du selv mindre i løn?

førtidspension er kun på 12000 - UDEN fryns af nogen art...... (måske
lidt medicin og lidt billige teaterbilletter, men jens er jo ikke typen
der går i teatret, såeh...)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 09:42

Kim2000 skrev:

> Så er det da med at komme over i det private, tager jeg helt fejl når man i
> det private tjener minimum 10.000 mere plus fryns der?

Det er meget forskelligt og afhænger i høj grad af hvad man lægger i
begrebet supporter. Der er IT-supportere der tjener i omegnen af 50k om
måneden og der er dem der kun lige sniger sig op på 20k.

Du kan se statistik om startlønninger her:
http://www.prosa.dk/loen_job/loenstatistik/lon2006/startlonninger.shtml
Og mere her:
http://www.prosa.dk/loen_job/loenstatistik/lon2006/maintables.shtml

I øvrigt siger grundlønnen ikke nødvendigvis så meget om den totale løn.

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 10:03

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> http://www.prosa.dk/loen_job/loenstatistik/lon2006/maintables.shtml
>
> I øvrigt siger grundlønnen ikke nødvendigvis så meget om den totale løn.

DET var sgu skræmmende læsning.

Ole M

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 12:18

Ole skrev:

> DET var sgu skræmmende læsning.

Hvorfor var det skræmmende?

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 09:59

Kim2000 wrote:

> Så er det da med at komme over i det private, tager jeg helt fejl når man i
> det private tjener minimum 10.000 mere plus fryns der?

Overvejelserne er der da, især med de nedskæringer der har været de
seneste år.

Nå.. det er snart tid til lokalløns forhandlinger, så lad os nu se.

Jeg bor meget tæt på min arbejdsplads, på cykel tager det vel
5-10 minutter, så hvis jeg skiftede arbejde, ville jeg måske
være nødt til at få ekstra udgifter til transport.

Ole M

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 10:04

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor meget tæt på min arbejdsplads, på cykel tager det vel
> 5-10 minutter, så hvis jeg skiftede arbejde, ville jeg måske
> være nødt til at få ekstra udgifter til transport.

Ikke nødvendigvis. Jeg bor f.eks 70km fra mit arbejde og betaler stort set
intet på at køre frem og tilbage pga det høje befordringsfradrag og fordi
jeg kører diesel. Men hvis tid er penge, så betaler jeg vel en del.

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 10:23

Zeki wrote:
> [...]
> intet på at køre frem og tilbage pga det høje befordringsfradrag og fordi
> jeg kører diesel. Men hvis tid er penge, så betaler jeg vel en del.

Jeg skal jo så lige købe en bil først.

Ole M

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 13:07

> Så er det da med at komme over i det private, tager jeg helt fejl når
> man i det private tjener minimum 10.000 mere plus fryns der?

Ja. Ingen "IT Supporter" tjener 32.000/md plus fryns i det private. "IT
Supporter" er branchens skraldespandsord, hvor man placerer alle dem, man
ikke kan give andre titler. En god "IT Supporter" kan måske banke den op på
26-28.000/md højst.

Der er typisk en årsag til, at man som "IT Supporter" vælger at arbejde for
22.000/md i det private.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 13:43

Jens Bruun skrev:

> [...]
> ikke kan give andre titler. En god "IT Supporter" kan måske banke den op på

De kan komme meget højere op end det. Der er IT-supporter stillinger der
kræver at du kan trylle (og jeg mener virkelig trylle) med en
Oracle-base. Jeg har se jobopslag for IT-supportere der krævede en MCSE.

Og lidt mere statistik:
http://www.computerworld.dk/uploads/cw_loenstatistik_2006.pdf

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 14:22

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kræver at du kan trylle (og jeg mener virkelig trylle) med en
> Oracle-base. Jeg har se jobopslag for IT-supportere der krævede en

Jeg har endog meget svært ved at tro, at der findes DBA'er eller MCSE'er,
der arbejder som "IT Supporter". IT-supportere skifter patroner i printere,
trykker F12, når nye maskiner skal køres op, svarer på OSS fra slutbrugere
og den slags.

Gi' mig en uddannet Oracle-DBA eller en MCSE, og jeg kan garantere en
månedsløn på mindst 38.000 forudsat, at der er tale om "normaltfungerende"
mennesker.

> Og lidt mere statistik:
> http://www.computerworld.dk/uploads/cw_loenstatistik_2006.pdf

Ja. Jeg må jo nok revurdere mit oprindelige overslag over IT-supporteres
lønniveau en smule, men der er stadig meget langt op til de påståede
44.000/md. Det er tydeligvis den gruppe i branchen, der har fået det største
lønløft forrige år, så de nu ligger på næsten 30.000/md. i gennemsnit.

Jeg bemærker desuden det meget begrænsede, statistiske grundlag i ovennævnte
link, ligesom jeg bemærker den manglende uddannelsesmæssige baggrund hos
IT-supportere. Til gengæld er IT-supportere tilsyneladende tilfredse med
deres lønniveau/lønduvikling, hvilket fint giver mening.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 14:39

Jens Bruun skrev:

> Jeg har endog meget svært ved at tro, at der findes DBA'er eller MCSE'er,
> der arbejder som "IT Supporter".

Det er ikke så længe siden jeg selv skiftede arbejde, og der undersøgte
jeg markedet grundigt. Jeg stødte på begge dele.

> IT-supportere skifter patroner i printere,
> trykker F12, når nye maskiner skal køres op, svarer på OSS fra slutbrugere
> og den slags.

Det er helpdesk-medarbejdere du tænker på. De er det laveste af det
laveste og jeg har set jobannoncer hvor de forventende at man skulle
være datamatiker for at søge jobbet.

> Gi' mig en uddannet Oracle-DBA eller en MCSE, og jeg kan garantere en
> månedsløn på mindst 38.000 forudsat, at der er tale om "normaltfungerende"
> mennesker.

Ja, også selvom de er ansat med stillingsbetegnelsen IT-supporter. Andre
steder er folk ansat til samme opgaver, men der bliver de kaldt
konsulenter i stedet for og kan sidde til en lavere løn end supporterne
gør.

> [...]
> lønløft forrige år, så de nu ligger på næsten 30.000/md. i gennemsnit.

Ja, i snit. Der er voldsomme udstikkere begge veje.

> [...]
> IT-supportere. Til gengæld er IT-supportere tilsyneladende tilfredse med
> deres lønniveau/lønduvikling, hvilket fint giver mening.

Selv Prosas lønstatistik har ikke det store materiale at arbejde med.
Det kan undre.

Fra : N/A

Dato : 08-09-07 15:09

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 15:09

> Det er ikke så længe siden jeg selv skiftede arbejde, og der
> undersøgte jeg markedet grundigt. Jeg stødte på begge dele.

Altså... stødte du på DBA'ere eller MSCE'er, der rent faktisk arbejdede som
IT-supporter, eller stødte du på stillingsannoncer, hvor man søgte DBA'ere
eller MCSE'er til jobs som IT-supporter?

> Det er helpdesk-medarbejdere du tænker på.

Same shit.

> De er det laveste af det
> laveste

Ja, ganske som IT-supportere er. Denne gruppes Ole M er et godt eksempel.
22.000/md som "IT Supporter" i det offentlige. De får nok næsten, hvad de
betaler for.

Du er vel ikke IT-supporter - vel?

> og jeg har set jobannoncer hvor de forventende at man skulle
> være datamatiker for at søge jobbet.

Hehe. Der er næppe mange datamatikere, der må arbejde som
helpdesk-medarbejder eller IT-supporter, selvom jeg da ikke skal afvise, at
de findes (nok især i det offentlige).

> [...]
> Andre steder er folk ansat til samme opgaver, men der bliver de kaldt
> konsulenter i stedet for og kan sidde til en lavere løn end

Jeg har aldrig stødt på det, og jeg har meget stor erfaring med IT-branchen
både i det private og i den offentlige segment. Og nu kommer Zeki og Kim2000
nok og beskylder mig for at lyve om min viden om IT-branchen.

> Ja, i snit. Der er voldsomme udstikkere begge veje.

Nahr, det er nu ikke så galt. Nedre kvartil er 25.000/md - øvre 33.000/md.

> Selv Prosas lønstatistik har ikke det store materiale at arbejde med.
> Det kan undre.

Tja.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 16:35

Jens Bruun skrev:

> Altså... stødte du på DBA'ere eller MSCE'er, der rent faktisk arbejdede som
> IT-supporter, eller stødte du på stillingsannoncer, hvor man søgte DBA'ere
> eller MCSE'er til jobs som IT-supporter?

Begge dele.

> Same shit.

I så fald er du forældet. Begrebet IT-supporter spænder ufatteligt vidt.
Helpdesk er bedre defineret.

> Ja, ganske som IT-supportere er.

Sådan var det i gamle dage. Hvis en helpdesk-medarbejder dukker op i
serverrummet, så er vedkommende faret vild. Jeg vil ikke blive forbavset
over at støde på en IT-supporter samme sted.

> Denne gruppes Ole M er et godt eksempel.
> 22.000/md som "IT Supporter" i det offentlige. De får nok næsten, hvad de
> betaler for.
>
> Du er vel ikke IT-supporter - vel?

Næh. Min sidste stillingsbetegnelse var netværksadministrator. Min
nuværende må jeg selv finde på hvis jeg vil have en. Mit arbejde består
af både drift og support (og alt andet der foregår i en IT-afdeling),
med hovedvægten lagt på drift.

> Hehe. Der er næppe mange datamatikere, der må arbejde som
> helpdesk-medarbejder eller IT-supporter, selvom jeg da ikke skal afvise, at
> de findes (nok især i det offentlige).

Jeg vil faktisk tro der sidder en del datamatikere i
helpdesk-funktioner, da de i mange år har haft enorme problemer med at
finde sig et arbejde og uddannelsen ikke har været eftertragtet af
arbejdsgiverne.

> Jeg har aldrig stødt på det, og jeg har meget stor erfaring med IT-branchen
> både i det private og i den offentlige segment. Og nu kommer Zeki og Kim2000
> nok og beskylder mig for at lyve om min viden om IT-branchen.

Umiddelbart virker det som om det er nogen tid siden du har kigget
stillingsannoncer igennem.

> Nahr, det er nu ikke så galt. Nedre kvartil er 25.000/md - øvre 33.000/md.

Jeg har set lønninger fra 16k til 50k. Det er så også ekstremerne.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 17:59

> [...]
> IT-branchen både i det private og i den offentlige segment. Og nu kommer
> Zeki og Kim2000 nok og beskylder mig for at lyve om min viden om

Nej da. Du har 15 års erfaring med undervisning, har mange lærere i familien
der gør at du naturligvis ved alt om lærerjobbet (så som at alle lærere har
syv ugers sommerferie, mens eleverne kun har seks), og "selvfølgelig" har du
også stor erfaring med IT branchen. Så sandelig ikke bare i det private men
også i det offentlige.

Hvis det var sygehuse vi diskuterede her havde du vel sikkert også mange års
erfaring som læge.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 18:20

> Hvis det var sygehuse vi diskuterede her havde du vel sikkert også
> mange års erfaring som læge.

Du er god, Zeki. Så fik du atter drejet fokus fra det faktum, at du har et
job med usædvanligt gode forhold, selvom du hykler og klynker, så det er en
ren ynk. Men det er tilsyneladende en generel, faglig brist hos jer. Alle
tricks gælder åbenbart, når jeres helt igennem urimelige privilegier skal
opretholdelse samtidig med, at I lader jeres "kunder" - børnene - blive
dummere og dummere. Men hvad fanden; det er jo ikke jeres problem. I skal
bare have jeres ferie og begrænsede antal lektioner, så er den hellige grav
velforvaret...

Lykkeligvis er jeres tid forbi, og der begynder at dukke krav op om, at I
skal agere på markedsvilkår. Velkommen til virkeligheden, som du godt nok
ikke lærte om på seminariet, men som nu begynder at bide fra sig. Din slags
vil i stigende grad blive udskiftet med meritlærere, og heldigvis for det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 20:20

Jens Bruun wrote:
> [...]
> vil i stigende grad blive udskiftet med meritlærere, og heldigvis for det.

kvæk kvæk kvæk - markedsvilkår..... er der ikke mangel på lærere

at du havde nogle lærere der gjorde dig dum er vel ikke ensbetykdende
med at det er sårn i dag

der var jo ikke nogen der vi være lærer derude på heden dengang, så de
måtte ta hva de ku få..... surt show

Fra : Kim2000

Dato : 08-09-07 20:54

"bæ9" <kill.filter@me> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det er sårn i dag
>
> der var jo ikke nogen der vi være lærer derude på heden dengang, så de

Ja, det er imponerende. "Jeg havde dumme lærere, der ikke kunne lære mig
noget, lad os give dem mindre i løn, mindre uddannelse og mindre tid til at
forberede undervisningen, så bliver det nok bedre....."

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 21:06

Kim2000 wrote:
> [...]
> noget, lad os give dem mindre i løn, mindre uddannelse og mindre tid til at
> forberede undervisningen, så bliver det nok bedre....."

hver anden dag i den stråtækte - det var sku tider - hold kæft hvor var
folk kloge dengang jens gik skole

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 21:08

> Ja, det er imponerende. "Jeg havde dumme lærere, der ikke kunne lære
> mig noget, lad os give dem mindre i løn, mindre uddannelse og mindre
> tid til at forberede undervisningen, så bliver det nok bedre....."

Jeg er mere imponeret over, at du - af alle - spiller med på Bæ's forsøg på
at få lidt opmærksomhed for enhver pris. Herregud. Er det virkelig SÅ stort
et problem for dig, at nogen sætter spørgsmålstegn ved dit karrierevalg, ar
du er villig til at bruge enhver trolls indlæg til støtte for dine
holdninger?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 21:23

Jens Bruun wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er mere imponeret over, at du - af alle - spiller med på Bæ's forsøg på
> at få lidt opmærksomhed for enhver pris.

herregudda, jens, hvem ka li opmærksomhed?

Herregud. Er det virkelig SÅ stort
> et problem for dig, at nogen sætter spørgsmålstegn ved dit karrierevalg, ar
> du er villig til at bruge enhver trolls

og hvem er en troll. jens?

indlæg til støtte for dine

Fra : Kim2000

Dato : 08-09-07 21:30

> [...]
> stort et problem for dig, at nogen sætter spørgsmålstegn ved dit
> karrierevalg, ar du er villig til at bruge enhver trolls indlæg til støtte

Du fortæller at "heldigvis så kommer der flere meritlærere", altså lærere
der har mindre uddannelse end nu, hvor vi lærere længe har råbt på en 5-årig
uddannelse og du ønsker mindre forberedelsestid, for det gør "man" jo ikke
alligevel (at jeg så har siddet og skrevet årsplan i dag tæller sikkert
heller ikke som arbejde for jeg hørte musik og landskamp imens) og endelig
kan jeg jo høre at lønnen er fyrstelig.

Og hvorfra du ved at "man" har fyrstelig løn og fabelagtig arbejdstider, er
fordi du har "mindst 15 års undervisningserfaring", åbenbart er du for senil
til at kunne tælle sammen det præcise tal og ønsker heller ikke at fortælle
nærmere omkring om det var i skolen, militæret eller hvor.....

Er du uenig i dette er en korrekt konklusion på dine udtalelser her i denne
tråd?

mvh
Kim

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 21:41

Kim2000 wrote:

> [...]
> nærmere omkring om det var i skolen, militæret eller hvor.....
>
> Er du uenig i dette er en korrekt konklusion på dine udtalelser her i denne

de der 15 års undervisningserfaring - er det da andre forsøgte at
undervise ham i 7 år - 2 år i hver klasse + hjælpeklasse = 15 år......

hvis man så tager pædagogernes tid med, kommer han vel op på 20 - 30 år

skr
iv du det i dit cv. jens, hvis du en dag sku få lyst til at søge et job
- men regn nu ikke med at få en startløn på 22.000,- eller mere.....

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 21:48

> Du fortæller at "heldigvis så kommer der flere meritlærere", altså
> lærere der har mindre uddannelse end nu, hvor vi lærere længe har
> råbt på en 5-årig uddannelse

Øh? Hvad får dig til at tro, at meritlærere har mindre uddannelse end du?
Lever du stadig i den illusion, at alene seminarie-uddannede lærere kan
undervise vore børn?

> og du ønsker mindre forberedelsestid,
> for det gør "man" jo ikke alligevel

Gør jeg? Hvor har du dog det fra? Næppe fra noget, jeg har skrevet på
usenet...

> (at jeg så har siddet og skrevet
> årsplan i dag tæller sikkert heller ikke som arbejde for jeg hørte
> musik og landskamp imens) og endelig kan jeg jo høre at lønnen er
> fyrstelig.

Slap nu af. Du har et udmærket job. Du er vigtig for samfundet. Lad det nu
ikke koge over - vel?

> Og hvorfra du ved at "man" har fyrstelig løn og fabelagtig
> arbejdstider, er fordi du har "mindst 15 års undervisningserfaring",

"Fyrstelig løn" og "fabelagtige arbejdstider"? Aner jeg et tilbagetog,
Kim2000? Min pointe er blot, at du IKKE har noget at brokkke dig over .
Længere er den sådan set ikke. Jeg synes ikke, I lærere har en "fyrstelig
løn" eller "fabelagtige arbejdstider". Jeg synes alene, at I har fremragende
vilkår sammenlignet med andre offentligt ansatte. Skal vi ikke bare holde os
til det?

> åbenbart er du for senil til at kunne tælle sammen det præcise tal og
> ønsker heller ikke at fortælle nærmere omkring om det var i skolen,
> militæret eller hvor.....

Ja, SÅ senil er jeg åbenbart.

> Er du uenig i dette er en korrekt konklusion på dine udtalelser her i
> denne tråd?

Hvad tror du, Kim2000? Hvis du er i tvivl om svaret, er jeg sikker på, at
Zeki, Bæ, Egon Stich og AHW kan hjælpe dig med svaret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 22:43

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Hvad tror du, Kim2000? Hvis du er i tvivl om svaret, er jeg sikker på, at
> Zeki, Bæ, Egon Stich og AHW kan hjælpe dig med svaret.

svaret er enkelt - jens der kalder mig for en troll og det må han gerne,
er selv en troll - svaret?? du får aldrig et svar fra jens - han leger i
stedet og holder liv i tråden og får folk til at svare - han er en
rigtig dygtig troll for han er sværere at gennemskue idet han påtager
sig en facade af seriøsitet, men det der bare påtaget og han afslører
sig selv når blodtrykket koger over eller han efter utallige
opfordringer til at påvise en påstand enten snakker udenom i dagevis
eller helt lader være at svare.... en rigtig troll - så jens - jeg ved
hvad jeg taler om for jeg er selv en troll - en nden stil men dybest set
er vi et fedt

(hjvor mange filtre tror du i øvrigt jeg er i og hvor mange tror du du
selv er i?)

hvor mange har du i filtrert selv..... stort set ingen hvis overhovedet
nogen, for det har rigtige trolle ikke, for så mister du jo en chance......

så velkommen i klubben

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 10:48

> [...]
> stort et problem for dig, at nogen sætter spørgsmålstegn ved dit
> karrierevalg, ar du er villig til at bruge enhver trolls indlæg til støtte

Der er jo langtfra tale om at "sætte spørgsmålstegn" ved noget.
Næ, det du gør, er helt enkelt udspredelse af myter.
Samt udstilling af egen uvidenhed.

Egon

Fra : ben9

Dato : 09-09-07 21:40

Egon Stich wrote:

> Der er jo langtfra tale om at "sætte spørgsmålstegn" ved noget.
> Næ, det du gør, er helt enkelt udspredelse af myter.
> Samt udstilling af egen uvidenhed.
>
> Egon

det han gør er blot at hyle op og smide om sig med ubehageligheder

havde han været lidt mere venlig af natur ville han ku få job som
opråber ved et andespil.....

--
---

Bæ9

Killfiltre er for tøsedrenge

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 20:42

> [...]
> ikke lærte om på seminariet, men som nu begynder at bide fra sig. Din
> slags vil i stigende grad blive udskiftet med meritlærere, og heldigvis

Her taler en sand: "Homo Økonomicus"
Markedsvilkår?

Egon

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 21:04

Egon Stich wrote:

> Her taler en sand: "Homo Økonomicus"
> Markedsvilkår?
>
> Egon

det jo det - konklusionen er så at jo færre lærere jo klogere børn.......

Fra : Zeki

Dato : 08-09-07 21:40

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Du er god, Zeki. Så fik du atter drejet fokus fra det faktum, at du har et
> job med usædvanligt gode forhold, selvom du hykler og klynker

HVOR ser du at jeg klynker over de nuværende tilstande ved mit job? Nu har
du ikke magtet at svare på de andre spørgsmål jeg stillede dig - evner du at
svare på dette?

> [...]
> dummere og dummere. Men hvad fanden; det er jo ikke jeres problem. I skal
> bare have jeres ferie og begrænsede antal lektioner, så er den hellige

Fordomme og atter fordomme ud fra din uvidenhed. Du kæfter op om ting du
ikke har den fjerneste anelse om. Eller nå jo, jeg glemte at du har "15 års
undervisningserfaring"...men i hvad? At få undervist køerne i at bevæge sig
fra marken og ind i stalden?

> Lykkeligvis er jeres tid forbi, og der begynder at dukke krav op om, at I
> skal agere på markedsvilkår.

Så "vores" tid er forbi? Du mener folkeskolens dage er talte? Hvad baserer
du det på? Endnu en fantasi?

>Velkommen til virkeligheden, som du godt nok ikke lærte om på seminariet,
>men som nu begynder at bide fra sig. Din slags vil i stigende grad blive
>udskiftet med meritlærere, og heldigvis for det.

Nå, jeg ser at der er endnu mere du ikke ved. For meritlærere der tager de
ekstra år på seminariet ender faktisk med at være folkeskolelærere med samme
løn og vilkår som dem der har taget den fire-årige seminarieuddannelse. Og
den med at du mener at "vi andre" i stigende grad vil blive erstattet af
disse meritlærere, baserer du på? Endnu en fantasi? Eller kan du - for en
gangs skyld - dokumentere din påstand? Det tror jeg ikke du kan finde ud af.

Fra : N/A

Dato : 08-09-07 16:35

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 13:21

Ole wrote:

> Vores rengøring er privatiseret, så de tjener nok mere.
>
> Jeg er IT supporter på DTU.
>
> Ole M

smid lige din pension ooveni - den er vel omkrin de 12 - 14 pct. så
´hver gang du får udbetalt en hund har du tjent en hund + 12 - 14 kr
oveni....

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 19:36

bæ9 wrote:

> smid lige din pension ooveni - den er vel omkrin de 12 - 14 pct. så
> ´hver gang du får udbetalt en hund har du tjent en hund + 12 - 14 kr
> oveni....

/Jeg/ kan ikke betale feks. stigende energi afgifter med min pension,
det er muligt at du kan.

Min pension blive, meget smart, lagt til min brutto løn, på den måde
kan finansministeren gå ud og jonglere med tallene så det pludselig
se ud som om at jeg har en løn der er del højere.

Ole M

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 19:59

Ole skrev:

> /Jeg/ kan ikke betale feks. stigende energi afgifter med min pension,
> det er muligt at du kan.

Om nogen år kan du også

Hvad får du egentlig oveni grundlønnen?

Og så et lille hint: Det er når man skifter arbejde man kan opleve
væsentlige lønstigninger.

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 22:08

Frank E. N. Stein wrote:

> Om nogen år kan du også

Ja ja.... nu er jeg sgutte så gammel! , jeg startede
bare tideligt

jeg fylder 46 i denne måned.

> Hvad får du egentlig oveni grundlønnen?

Så nu bliver man sgu' nærgående hva' ?

Kvalifikationstillæg Pensg. 1217.93
Personligt tillæg 4334.96

Det sidste tillæg kan jeg takke min boss for,
han kan være /temmelig/ insisterende når han vil
have kørt noget igennem

Ole M

> Og så et lille hint: Det er når man skifter arbejde man kan opleve
> væsentlige lønstigninger.

To små lille hint's:

Jeg ville være OK med min løn /hvis/ jeg følte
at jeg havde *tid* til at udføre mit job så også jeg
var tilfreds når jeg gik hjem.

/Hvis/ jeg skal, pga. nedskæringer og øget brug af computere i
vores forskning, løbe så stærkt at jeg ikke har tid til feks
frokostpause, arbejder gennemsnitlig 43 timer + det som jeg laver
i min "fritid" så jeg ikke engang har energi til at renovere min
"kone" #2, min elskede Guzilla, så vil jeg %¤#%¤"& have en løn der
gør at jeg kan sende hende på et værksted så hun er klar når
jeg har lyst, altså til at ride på hende, umm altså hvis du forstår

Ole M

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 22:47

Ole wrote:

> [...]
>
> To små lille hint's:
>
> Jeg ville være OK med min løn /hvis/ jeg følte
> at jeg havde *tid* til at udføre mit job så også jeg

kto - tror jeg nok - lavede en undersøgelse for nogle år siden hvor det
viste sig at lønnen kom på en 8.-plads når folk blev spurgt om hvad der
var vigtigst ved jobbet.

ting som gode kollegaer, god ledelse, efteruddannelse og personlig
udvikling kom før lønnen i undersøgelsen

og hvad skal man med en masse kroner, når man aldrig ser kone og børn
eller er til at åbne og skide i når man kommer fra job?

jeg er selv off. ansat og får en jammerlig løn i f t indsatsen, men der
er da stadig lidt tilbage at blive for - _trods alt_ for det er sku
efterhånden blevet noget jammerligt med alt det gylle de vælter ned over
os i dette vanvittige kontrolsamfund

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-09-07 22:55

Ole skrev:

> Ja ja.... nu er jeg sgutte så gammel! , jeg startede
> bare tideligt
>
> jeg fylder 46 i denne måned.

Puha, så *er* du jo gammel.

> Så nu bliver man sgu' nærgående hva' ?

Nemlig.

> Kvalifikationstillæg Pensg. 1217.93
> Personligt tillæg 4334.96
>
> Det sidste tillæg kan jeg takke min boss for,
> han kan være /temmelig/ insisterende når han vil
> have kørt noget igennem

Du ligger nu stadigvæk i den lave ende af skalaen, så din taknemmelighed
bør ikke være helt uhæmmet.

> To små lille hint's:
>
> Jeg ville være OK med min løn /hvis/ jeg følte
> at jeg havde *tid* til at udføre mit job så også jeg
> var tilfreds når jeg gik hjem.

Det var hovedsageligt samme følelse der fik mig til at skifte fra det
offentlige til det private. At jeg ikke kunne få den løn jeg mente jeg
skulle have, var blot den berømte dråbe.

Nu har jeg et roligt ustresset arbejde til den løn jeg mente jeg skulle
have plus lidt ekstra (faktisk meget ekstra, men lad nu det ligge).

> [...]
> gør at jeg kan sende hende på et værksted så hun er klar når
> jeg har lyst, altså til at ride på hende, umm altså hvis du forstår

Jeg forstår skam så udemærket. Så rappe italienere kan godt være sjove
at give klø en gang i mellem.

Fra : Ole

Dato : 09-09-07 00:04

Frank E. N. Stein wrote:

> Puha, så *er* du jo gammel.

Gu' er jeg ej, spørg min kone, hun mener at hun har 3 børn,
jeg har kun 2, hvem pokker er #3

46 år, samme kone i 27 år, samme job i 27½, jeg skal sgu'
have en præmie!!

> Du ligger nu stadigvæk i den lave ende af skalaen, så din taknemmelighed
> bør ikke være helt uhæmmet.

Det er den heller ikke, men jeg har en god boss, det er også
værd at tage med

> [...]
> have plus lidt ekstra (faktisk meget ekstra, men lad nu det ligge).

> Jeg forstår skam så udemærket. Så rappe italienere kan godt være sjove

Jep, jeg er nok lidt ekstra stresset pt pga. hun står helt
nøgen i en kold garage og der står en næsten helt ny motor til
hende lige ved siden af.
Min elskede viv og jeg har lige været i Dyskland og hente en
motor/gearkasse der kun har gået 3600 km, konen, altså #1,
troede hun skulle på shopping, " Jeg er hernede for at købe stumper
til #2, du kan shoppe når vi kommer hjem" ja ja , kom ikke og sig
at jeg ikke kan priotere !
Nå, #1 fik også shoppet, hun slår en proper næve.

Ole M

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-09-07 11:00

Ole skrev:

> Gu' er jeg ej, spørg min kone, hun mener at hun har 3 børn,
> jeg har kun 2, hvem pokker er #3
>
> 46 år, samme kone i 27 år, samme job i 27½, jeg skal sgu'
> have en præmie!!

Du skal væk fra det offentlige hvis du forventer præmier for trofasthed.

> Det er den heller ikke, men jeg har en god boss, det er også
> værd at tage med

Gode arbejdsforhold er bestemt et væsentligt element.

Fra : Peter Bang

Dato : 07-09-07 18:59

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
> [...]

Fordi bedrevidende skvadderrøve, der slynger om sig med ord, som
løgn og manipulation, når en person fra branchen fremlægger sin
dagligdag, naturligvis fortjener at vide, at deres forvrøvlede
gætterier ikke imponerer andre end nærmeste omgangskreds. I
reglen kun moooaar.

>Blev du
>meget mobbet i dine yngre år?

Ikke det fjerneste. Har du også der årelang erfaring fra dit
eget og din families liv, at tilbyde som bevis på mine løgne og
manipulationer? :) ..... fjols

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:02

"Peter Bang (slet B7L3P)" <peterbang@B7L3Pprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11891882540.929801788805978@dtext.news.tele.dk

> [...]
> dagligdag, naturligvis fortjener at vide, at deres forvrøvlede
> gætterier ikke imponerer andre end nærmeste omgangskreds. I

Jeg er sådan set ligeglad med, hvem du tror, jeg forsøger at imponere. Jeg
er for længst vokset fra trangen til at ville imponere andre bortset fra med
mine præstationer på en fodboldbane. Måske du selv når et punkt i dit liv,
hvor du får det på samme måde?

> Ikke det fjerneste. Har du også der årelang erfaring fra dit
> eget og din families liv, at tilbyde som bevis på mine løgne og
> manipulationer? :) ..... fjols

Fnis.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole

Dato : 07-09-07 18:33

Jens Bruun wrote:
> "Peter Bang (slet ZUZWI)" <peterbang@ZUZWIprivat.dk> skrev i en
> meddelelse news:11891849150.555440628317037@dtext.news.tele.dk

> Det er så *mit* kors. Du har tydeligvis et helt andet kors at bære.

Lad mig gætte, du ville have et job inden for det offentlige,
men var ikke kvalificeret nok ?

Ole M

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 18:40

> Lad mig gætte, du ville have et job inden for det offentlige,
> men var ikke kvalificeret nok ?

Ja, gæt du bare væk. Og luk så arret, mens du gætter:

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole

Dato : 07-09-07 18:50

Jens Bruun wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, gæt du bare væk. Og luk så arret, mens du gætter:

Beklager jeg kan hverken eller.

Måske vi trådte på en gammel ligtorn der ikke er helet ?

Ole M

Fra : Peter Bang

Dato : 07-09-07 19:04

Ole <I_R_Onslow@c.dk> skrev:

>Måske vi trådte på en gammel ligtorn der ikke er helet ?

Godt nok er Jens Bruun ikke det nærmeste man kommer mentalt
rationale, men ligefrem træde på ham er nok lige i overkanten.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:05

"Peter Bang (slet 5ZHQ5)" <peterbang@5ZHQ5privat.dk> skrev i en
meddelelse news:11891885560.957887791026689@dtext.news.tele.dk

> Godt nok er Jens Bruun ikke det nærmeste man kommer mentalt
> rationale, men ligefrem træde på ham er nok lige i overkanten.

Dit vid er skræmmende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Bang

Dato : 07-09-07 19:29

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
>"Peter Bang (slet 5ZHQ5)" <peterbang@5ZHQ5privat.dk> skrev i en
>meddelelse news:11891885560.957887791026689@dtext.news.tele.dk

>Dit vid er skræmmende.

Ja. Også i dette tilfælde kan man med rette tale om perler for
svin.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:33

"Peter Bang (slet TBAZT)" <peterbang@TBAZTprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11891900580.00533723195605518@dtext.news.tele.dk

> Ja. Også i dette tilfælde kan man med rette tale om perler for
> svin.

Er det din egen vurdering, eller måtte du have hjælp udefra?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:04

> Beklager jeg kan hverken eller.

Det har jeg bemærket. Du er det, man kalder rigtig inkonsekvent.

> Måske vi trådte på en gammel ligtorn der ikke er helet ?

Næppe. Det var vist ikke mig, der legede tudefjæs og blev kællingesur- vel
nasserøv?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole

Dato : 07-09-07 19:33

Jens Bruun wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg bemærket. Du er det, man kalder rigtig inkonsekvent.

OK, så må jeg nok stave det for dig.

Jeg kan ikke følge dine news:xxxxx links, og der skal vist
lidt mere end sådan en type som dig til at lukke arret på mig

> Næppe. Det var vist ikke mig, der legede tudefjæs og blev kællingesur- vel
> nasserøv?

kællingesur ? , det står vist ikke i retskrivningsordbogen (atter et
fremmedord for dig?)

Ole M

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 19:39

> OK, så må jeg nok stave det for dig.
>
> Jeg kan ikke følge dine news:xxxxx links, og der skal vist
> lidt mere end sådan en type som dig til at lukke arret på mig

Det skal du ikke være ked af. Ældresagen afholder vist kurser, hvor du kan
lære rigtigt meget om der dersens IT og indernet [sic].

> kællingesur ? , det står vist ikke i retskrivningsordbogen (atter et
> fremmedord for dig?)

Du er sjov, Ole M. Ufrivilligt sjov, men dog med et vist
underholdningspotentiale.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 08:45

Jens Bruun wrote:

> Det skal du ikke være ked af. Ældresagen afholder vist kurser, hvor du kan
> lære rigtigt meget om der dersens IT og indernet [sic].

Har jeg næppe brug for.

Min newsklient kan i modsætning til din Outlook express ikke
følge den type links der er formatteret på den måde.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 13:12

> Har jeg næppe brug for.

Tænk, det tror jeg.

> Min newsklient kan i modsætning til din Outlook express ikke
> følge den type links der er formatteret på den måde.

Nej. Jeg kan nu læse, at du er offentligt ansat "IT Supporter" med en løn på
22.000/md. Det forklarer, hvorfor du ikke kan finde ud af noget så simpelt
som en URL (slå evt. forkortelsen op).

Jeg tror stadig, du ville kunne få stor glæde af et af Ældresagens
IT-kurser. Måske du kan "læse videre" og efterfølgende tage et rigtigt
"IT-kørekort"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 21:23

Jens Bruun wrote:

> Nej. Jeg kan nu læse, at du er offentligt ansat "IT Supporter" med en løn på
> 22.000/md. Det forklarer, hvorfor du ikke kan finde ud af noget så simpelt
> som en URL (slå evt. forkortelsen op).

Dit news:XXXXXX har ikke noget med URI/URL standarden som overholder
rfc3986.

Som jeg, venligt, prøvede at forklare dig, så kan det program som
jeg bruger /ikke/ åbne news:xxxxxx links, i modsætning til outlook
express, som der på ægte MS maner har lavet deres egne standarder.

Vi husker nok alle det berømte OE fix.

Jeg har, ud fra et professionelt synspunkt, af sikkerhedsgrunde, valgt
/ikke/ at bruge M$'s Outhouse produkter, derfor bruger jeg Thunderbird
som mail/news klient.

Forøvrigt sjovt at M$ har valgt /ikke/ at lade Outlook express kunne
forstå deres egen TNEF standard, hvilket gør at Outhouse express
/ikke/ forstår nogle af de attachments som Outlook gør, tjaa!

Jeg har dog Outlook hvis jeg modtager en mail, som jeg ikke kan åbne
i Thunderbird pga. M$ tåbelige måde at formatere nogle attachments på.

Skal jeg /læse/ mail fra mit arbejde i min "fritid" bruger jeg
naturligvis også min Thunderbird, naturligvis bruger jeg port 993.
Har jeg også behov for at svare på en mail, så bruger jeg remotedesktop
til at logge på min arbejds Pc, jeg gør det naturligvis, af
sikkerhedsgrunde, ikke direkte, men åbner en SSH tunnel via Putty
til vores SSH gateway Pc, ikke noget VPN her tak, så kunne jeg ikke
lave andet end hjælpe mine brugere med at konfigurerer de 150 kroners
routere som de har købt i Aldi.

Har du en bedre løsning, så er jeg naturligvis altid villig til
at forbedre en arbejdsrutine.

> Jeg tror stadig, du ville kunne få stor glæde af et af Ældresagens
> IT-kurser. Måske du kan "læse videre" og efterfølgende tage et rigtigt
> "IT-kørekort"?

Jeg vil helt sikkert være kvalificeret til at servere kaffe +
jeg laver nogle fantastiske krydderikager.

Ole M

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 21:33

> Har du en bedre løsning, så er jeg naturligvis altid villig til
> at forbedre en arbejdsrutine.

Jeg synes, du gør det rigtig godt, Ole M.

> Jeg vil helt sikkert være kvalificeret til at servere kaffe +
> jeg laver nogle fantastiske krydderikager.

Jaja, men hold du dig nu bare til at skrive usenet-indlæg. Der er risikoen
for, at du gør skade, mindre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 22:18

Jens Bruun wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, du gør det rigtig godt, Ole M.

> Jaja, men hold du dig nu bare til at skrive usenet-indlæg. Der er risikoen
> for, at du gør skade, mindre.

Nu skuffer du mig sgu'

Med al den erfaring du har i næsten alle fag, mindst 15 år i hvert, så
må du da kunne give mig en fantastisk opskrift på en endnu bedre
krydderikage end den jeg har.

Jeg *skal* da have noget brugbart med på mit pensionistkursus!!

Ole M

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-09-07 20:40

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Næppe. Det var vist ikke mig, der legede tudefjæs og >blev kællingesur-
> vel nasserøv?

Du lyver !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 22:23

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46e1a92d$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Du lyver !

Meget sjældent, og slet ikke på usenet. Projicerer du?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 13:47

> [...]
> al den forberedelsestid, der er afsat til formålet, men man skal ikke have
> været mange år i branchen, før forberedelsestiden er ren fritid.

Og hvorledes, helt præcist, er det, du kommer frem til denne opfattelse?
Egen erfaring er udelukket.
Så hvorledes?

Egon

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 16:47

Egon Stich wrote:

> Og hvorledes, helt præcist, er det, du kommer frem til denne opfattelse?
> Egen erfaring er udelukket.
> Så hvorledes?
>
> Egon

det er såmen bare mandens evindelige postulerende ævl.

ka da godt ske at de bondelærere han havde på heden dengang i 60'erne
var gået i stå, men det får lærerne da vist ikke lov til i disse tider.

tydeligvis endnu en udtalelse der bunder i uvidenhed

Fra : Zeki

Dato : 07-09-07 17:27

>I Frederiksberg mener man at lærere skal undervise mere og måden det skal
>ske på, er ved at skære i forberedelsestiden:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/09/05/062245.htm

Det er ikke kun Frederiksberg, men vil gælde hele landet. Det bliver
interessant at se om det bliver vedtaget til næste overenskomstforhandling.
I så fald vil vi se en markant lærerflugt og efterfølgende få en kolossal
lærermangel. Mange af de ældre og erfarne lærere vil gå på pension tidligere
fordi de bliver hårdest ramt, og dem der går og overvejer at læse til lærer
vil blive yderligere skræmt væk.

Citronen skal tilsyneladende presses indtil alle børn i landet bliver
undervist af folk uden læreruddannelse. Men så kan man jo spare lidt dér
også.