Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot G1
Fra : Christian Michael Da~

Dato : 10-07-01 10:56

Skriver dansk/norsk

Hej alle sammen

Er der nogen der har en hjemmeside hvor der er lagt billeder ind som taget
med Canon powershot g1

Så vil jeg lige se forbi og få en idee om hvordan den tager billeder.

Hilsen Christian Danvill

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 10-07-01 11:06

http://www.dpreview.com/gallery kan du se billeder taget med forskellige
camara, samt test af af diverse camera.

VH
Per

Fra : Dragon

Dato : 10-07-01 12:31

> På http://www.dpreview.com/gallery kan du se billeder taget med
forskellige
> camara, samt test af af diverse camera.

Her er også nogle http://www.imaging-resource.com bare søg efter G1. Der kan
du sammenligne forskellige kameraer og se "originalbillederne" i PhotoCD
kvalitet også.
Der er flere billeder og reviews på
http://www.megapixel.net/html/issueindex.html og
http://www.steves-digicams.com/g1.html

Kasper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-01 16:56

"Per Wolfsdorf" <wolfsdorf@wanadoo.dk> wrote in message
> På http://www.dpreview.com/gallery kan du se billeder taget med
forskellige
> camara, samt test af af diverse camera.

Det er faktisk utroeligt flotte billeder den tager. Når man sammenligner
lidt

Jeg troede ikke at et sådan´t "kig og klik" kamera kunne tage ¨så skarpe
billeder.

Fra : Martin Koch

Dato : 10-07-01 15:26

Hej.

Tag i øvrigt et kig på denne MEGET omfattende test af kameraet. Det var det
der fik mig overbevist om at købe det.

http://www.dpreview.com/reviews/canong1/

/Martin

Fra : BJ

Dato : 11-07-01 09:09

Hejsa

Jeg har et lille galleri på http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
Alle billeder er taget med G1`eren - et kanon dc.

/Bo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-07-01 09:35

"BJ" <bo@pc.dk> wrote in message news:9ih1fl$vqv$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har et lille galleri på http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
> Alle billeder er taget med G1`eren - et kanon dc.

Ja,, det er utroelige farver, det kamera kan fremstillle...

Især pic3, kunne da vist ikke lade sig gør på en film kamera?

Kan du ikke ligge billederene ud i fuld opløsning??

Fra : BJ

Dato : 11-07-01 23:15

> Kan du ikke ligge billederene ud i fuld opløsning??

De ligger faktisk i fuld opløsning, bare klik på dem

Hilsen Bo

Fra : BJ

Dato : 11-07-01 23:23

> De ligger faktisk i fuld opløsning, bare klik på dem

rettelse - de ligger i 50% opløsning

Hilsen Bo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-07-01 11:29

"BJ" <bo@pc.dk> wrote in message news:9iijg9$svv$1@news.cybercity.dk...

> rettelse - de ligger i 50% opløsning

Ja, mente det nok,,,, Det var kun i noget med 800 gange et eller andet... og
nårr man har kigget lidt på http://www.dpreview.com/gallery

I fuld opløsning, bliver man hurtigt forvent...

Fra : Tom Wagner

Dato : 11-07-01 11:29

On Wed, 11 Jul 2001 10:09:11 +0200, "BJ" <bo@pc.dk> wrote:

>Jeg har et lille galleri på http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
>Alle billeder er taget med G1`eren - et kanon dc.

Det er vist også en kanon fotograf (ikke kanonfotograf, hvis nogen kan
huske dem).

Tom

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-07-01 13:10

Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> wrote:

>Det er vist også en kanon fotograf

Sjovt nok var han ikke den eneste, der fotograferede det første af
motiverne. Så her er lidt til sammenligning:
http://dk.y42.photos.yahoo.com/bc/allan_h_olesen/vwp2?.tok=bcVNEGOBcRn.Nj_v&.dir=/dk.fritid.foto&.dnm=Pariserhjul+Salten+Marked+2001.jpg&.src=ph

Efter lange og grundige studier af de to billeder, tror jeg at Bos
vinder - men det var en hårfin og stærkt subjektiv afgørelse.

(Jeg er i øvrigt enig. Det er nogle hamrende flotte billeder, og jeg
ærgrer mig mere og mere over, at jeg har købt et billigere kamera, der
lige akkurat er så dyrt, at jeg ikke nænner at smide det ud.)

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Tom Wagner

Dato : 11-07-01 13:47

On Wed, 11 Jul 2001 14:09:45 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Efter lange og grundige studier af de to billeder, tror jeg at Bos
>vinder - men det var en hårfin og stærkt subjektiv afgørelse.
Det er jo altid subjektivt, men jeg tilstår, at jeg fortetrækker Bos.

>(Jeg er i øvrigt enig. Det er nogle hamrende flotte billeder, og jeg
>ærgrer mig mere og mere over, at jeg har købt et billigere kamera, der
>lige akkurat er så dyrt, at jeg ikke nænner at smide det ud.)
Hold straks op med at ærgre dig! Det er så uproduktivt.

Arbejd i stedet med at lære dit kameras muligheder og begræsninger at
kende - og udnyt så dets muligheder. Jeg har set fremragende billeder
taget med gammeldags bokskameraer.

Tom

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-07-01 15:57

Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> wrote:

>Det er jo altid subjektivt, men jeg tilstår, at jeg fortetrækker Bos.

At du kan være det bekendt.

>Arbejd i stedet med at lære dit kameras muligheder og begræsninger at
>kende - og udnyt så dets muligheder.

Det har jeg skam gjort. Kameraet har vist sig at have fix-fokus, så nu
sørger jeg for altid at tage billeder på 1-2 meters afstand, hvor
fokuseringen passer bedst. Det har faktisk vist sig at være godt for
motiverne, for jeg har altid været tilbøjelig til at stå for langt
væk, når jeg fotograferede personer.

Nåja, vedr. "har vist sig at have fix-fokus":
Sådan noget skal man selvfølgelig undersøge først, og jeg har også
læst tests og specifikationer på masser af kameraer i prisklassen, før
jeg købte. Men på en eller anden måde har jeg altså fået mig selv
bildt ind, at det havde autofokus. Måske fordi alle andre i samme
prisklasse havde det.

Fra : Christian Michael Da~

Dato : 12-07-01 00:27

Hej bo
det er noge super foto du har på din H.S
..
Nu bliver jeg nød til at gå ud og købe et G1
Hilsen Christian Danvill

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 12-07-01 01:37

Tjek sitet hér: http://studio-on-the.net/photography/ .
En finsk gut, Pekka Saarinen, har lavet et site udelukkende om G1´eren. Med
en masse glimrende fotos, div. relevante links og ikke mindst et meget
velbesøgt diskussions-forum. Et must for G1-ejere og potentielle købere...

/Asger Ellekrog

Fra : BJ

Dato : 12-07-01 09:41

Asger Ellekrog <asger.ellekrog@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iird2$16tk$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> en masse glimrende fotos, div. relevante links og ikke mindst et meget
> velbesøgt diskussions-forum. Et must for G1-ejere og potentielle købere...

Enig - et rigtig godt sted. Se i øvrigt hans forum - det styrer.

Jeg har nogle G1 links på min hp. Se under foto.
http://www.visuelweb.dk/bo.htm

Hilsen Bo