Skattelettelsen der blev til en stigning
Fra : Zeki

Dato : 05-09-07 22:00

"Mens regeringen giver skattelettelser og lover bedre velfærd, så går det
den stik modsatte vej i kommunerne, fortæller TV 2 Nyhederne.
Tre ud af fire kommuner varsler allerede nu, at skatten næste år vil stige.
Andre kommuner meddeler, at servicen vil blive ringere næste år. I nogle
kommuner vil borgerne endda opleve, at der både bliver højere skat og
dårligere service.

71 kommuner - det vil sige 3 ud af 4 - forventer at hæve skatten i 2008. 28
kommuner vil skære ned på den offentlige service, mens 20 kommuner både vil
hæve skatten og forringe servicen."
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8169449.html

Godt gået i et land der har "råd til at købe hele verden."

Mvh
Zeki

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-09-07 09:55

Zeki wrote:
> [...]
> 2008. 28 kommuner vil skære ned på den offentlige service, mens 20
> kommuner både vil hæve skatten og forringe servicen."

Jeg håber regeringen træder i karakter og sørger for at skattestoppet bliver
overholdt.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 09:09

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8169449.html
>
> Godt gået i et land der har "råd til at købe hele verden."

Det er jo netop derfor, regeringen var ved at udskrive valg.
Så de måske kunne få 4 år mere, før denne kendsgerning gik op for folk.
C kom i vejen med en slæde, kaldt "skattelettelser til de rige", og
taktikken gik fløjten.

Her, Stevns kommune, får vi nedskæringer, samt en skattestigning på 0,9%
Som sammen med såkaldte "grønne afgifter", nok skal mere ens spise den
såkaldte "skattelettelse".

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-09-07 19:09

Egon Stich skrev:

> [...]
>
> Her, Stevns kommune, får vi nedskæringer, samt en skattestigning på 0,9%
> Som sammen med såkaldte "grønne afgifter", nok skal mere ens spise den

Så må du jo være lykkelig.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 09:20

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Så må du jo være lykkelig.

Det er det, jeg siger:
Du kan ikke læse.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-09-07 16:07

Egon Stich skrev:

> Det er det, jeg siger:
> Du kan ikke læse.

Hvad er problemet? Du får lov til at være noget så social.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 10:01

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Godt gået i et land der har "råd til at købe hele verden."

Om tusind år, hvis udviklingen fortsætter uændret. Og med en
finansministeriel konstatering af, hvor forsigtig man skal være med
langtidsprognoser ...

Ja, som det er skrevet. Vi har en finansminister, der taler mens han
tænker. Intet spindoktori her ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-09-07 13:05

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> langtidsprognoser ...
>
> Ja, som det er skrevet. Vi har en finansminister, der taler mens han

Han burde have vidst at folk "oversætter" som det passer dem, og hvis en
sætning er god, når den betyder det modsatte af hvad afsenderen har sagt så
bruger man frejdigt den,- som arketypeeksemplet: "Vi har sejret ad helvede
til" - hvor manden jo sagde det modsatte, "ad helvdede til godt".

Derudover så er det jo nok rigtigt som Lykketoft engang sagde på P1:
"skatter virker som en pumpe, de stiger hvad enten man trykker op eller
ned".

Men man danskere er jo også lykkelige over stigende skatter, og over at
mor-Danmark kommer og snører deres sko, - og forbyder dem at blive tykke,
og at cykle uden cykelklemmer og mundbeskytter.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 16:17

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Men man danskere er jo også lykkelige over stigende skatter, og over at
> mor-Danmark kommer og snører deres sko, - og forbyder dem at blive tykke,
> og at cykle uden cykelklemmer og mundbeskytter.

Og forbyder dem at køre en bil man kan være bekendt at blive set i, at bruge
benzin, at ryge og at nyde alkohol. Dødeligheden kommer til at stige den dag
vi begynder at tage livet af os selv og hinanden af bar kedsomhed

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 16:38

> [...]

> bruger man frejdigt den,- som arketypeeksemplet: "Vi har sejret ad helvede
> til" - hvor manden jo sagde det modsatte, "ad helvdede til godt".

Men sådan er Thor Pedersen altså ikke ...

> [...]
> mor-Danmark kommer og snører deres sko, - og forbyder dem at blive tykke,
> og at cykle uden cykelklemmer og mundbeskytter.

Cykelklemmer? Det behøver man ikke hvis man holder sig til korte bukser
eller knickers [om vinteren].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-09-07 16:55

"Per Rønne" wrote:

> Cykelklemmer? Det behøver man ikke hvis man holder sig til korte
> bukser eller knickers [om vinteren].

Men knickers er vel blevet forbudt? De kan give forkølelser, OG de kan minde
om gamle dages Danmark og England.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 18:08

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Men knickers er vel blevet forbudt? De kan give forkølelser, OG de kan minde
> om gamle dages Danmark og England.

Knæbukser med tykke strømper er langt varmere at gå i end lange bukser,
og er i øvrigt langt mere praktiske i snevejr, naturligvis med
fedtlæderstøvler med profilsåle.

Der er en grund til at det er den slags bukser man har på, når man står
på ski ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-09-07 19:15

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> fedtlæderstøvler med profilsåle.
>
> Der er en grund til at det er den slags bukser man har på, når man

Rigtigt, lange bukser var sommertøj i gamle dage.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-07 20:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Knæbukser med tykke strømper er langt varmere at gå i end lange bukser,
> og er i øvrigt langt mere praktiske i snevejr, naturligvis med
> fedtlæderstøvler med profilsåle.

Og hvilken hat passer så til den mundering?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 07-09-07 04:14

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Og hvilken hat passer så til den mundering?

Hat? Dertil hører da strikhue ... sig mig, har du aldrig stået på ski?

I øvrigt var det den mundering drenge havde på i vinterhalvåret indtil
omkring 1960. I øvrigt også lærere i grund- og gymnasieskole, da det var
det mest praktiske når man var på cykel. Jeg har endda set en gammel
skrædder der beskrev situationen da han var i lære. En arkitekt der
købte et jakkesæt skulle typisk have jakken med et par lange bukser, og
to par knickers [til hverdagsbrug]. Danmark indtil omkring 1960.

Prøv at se på nogle af Bo Boejesens karikaturtegninger fra tiden, af
typisk kulturradikale lærer- og arkitekttyper. Tweedjakke med knickers.

Det var i øvrigt den gang det kulturradikale miljø var frisindet,
religionskritisk og for 'fri sex'. Nu synes det jo at have byttet plads
med Tante Berlinger og 'Morgenfascisten'; nu er det, det kulturradikale
miljø som taler om 'tonen', om 'respekt for religionen' ... og i
stigende grad overtager victorianernes og Indre Missions puritanske
kønsmoral ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-09-07 07:37

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> kulturradikale miljø som taler om 'tonen', om 'respekt for
> religionen' ... og i stigende grad overtager victorianernes og Indre

Ja, tiderne skifter, - gad vide om årsagen virkelig kan være, at vi har fået
et nyt indre-missions-lignende segment i befolkningen, et segment man SKAL
støtte, uanset de står for det modsatte af det kulturradikale.

Jeg bakkede selv altid op om det kulturradikale i min ungdom, det var helt
klart at "man" måtte gå ind for "frisind".

Gad vide om svenskerne nu laver en lov om forbud mod kritik af Profeten
Muhammed, og om vi om ti år følger efter, - tiderne skifter.

Fra : Zeki

Dato : 07-09-07 12:48

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Gad vide om svenskerne nu laver en lov om forbud mod kritik af Profeten
> Muhammed, og om vi om ti år følger efter, - tiderne skifter.

Jeg ventede blot på at (også) denne tråd skulle udvikle sig til at have
noget med Islam/muslimer at gøre, selvom subjekt handler om alt andet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-09-07 17:13

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ventede blot på at (også) denne tråd skulle udvikle sig til at have
> noget med Islam/muslimer at gøre, selvom subjekt handler om alt andet.

Og alligevel er du ikke kommet videre end til at kradse i overfladen. Tsk.

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-09-07 20:02

Zeki wrote:
> [...]
>
> Jeg ventede blot på at (også) denne tråd skulle udvikle sig til at
> have noget med Islam/muslimer at gøre, selvom subjekt handler om alt

Det står dig frit at fremture med "skattelettelser" - tråden var kommet over
i kulturradikalismen, og derfor helt naturligt til islam contra frisind.
Islam og dens ideologi ER det mest væsentlige i vore dage, næsten intet
bliver uberørt af islams indførelse i samfundet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-07 22:08

> Jeg ventede blot på at (også) denne tråd skulle udvikle sig til at
> have noget med Islam/muslimer at gøre, selvom subjekt handler om alt
> andet.

Fuck, du er indskrænket, Zeki. Indskrænket på den rigiigt ufede måde.
Faktisk SÅ indskrænket, at jeg håber, du ikke er betroet undervisning af
vore børn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 22:49

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Fuck, du er indskrænket, Zeki. Indskrænket på den rigiigt ufede måde.
> Faktisk SÅ indskrænket, at jeg håber, du ikke er betroet undervisning af

årh - der er mangel på lærere, så selv den mest indskrænkede ka vel få
et vikarjob hist og pist i en eller anden folkeskole