Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus og SDHC kort?
Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-09-07 11:53

Hej,

Jeg har et Canon Ixus 750 og prøver at finde ud at om jeg kan bruge et SDHC
kort i den..

Da jeg i sommers var på ferie i USA var jeg inden i en Circuit City butik og
spørge om de ikke havde normale 4GB SD-kort, dvs. ikke SDHC, da jeg ikke
mente at jeg kunne bruge dem. De sagde så at man kun kunne få SD kort op til
2GB, skulle de være større var det altid SDHC. Det ved jeg så er løgn, for
jeg bruger selv et 4GB normalt SD kort i min GPS-navigator og det kort
fungerer også i mit kamera.
Jeg spurgte så om mit kamera (som hedder SD550 derovre) kunne tage SDHC
kort, for så er der jo også mulighed for 8 GB kort. Efter at have været
henne at kigge et sted, så sagde han at det kunne det godt. Men efter hans
tidligere lemfældige omgang med facts, så turde jeg ikke tro på ham. Efter
at have kigget lidt rundt på nettet, bl.a. Canons hjemmeside, så kan jeg
ikke umiddelbart se nogle indikationer på at Ixus 750 kan tage SDHC kort.

Nogen herinde der selv har prøvet kombinationen Ixus 750 + SDHC?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-07 15:48

> Jeg har et Canon Ixus 750 og prøver at finde ud at om jeg kan bruge
> et SDHC kort i den..

Er der virkeligt ingen der har prøvet at bruge et SDHC kort i et Ixus 750
eller kan pege på noget information der viser om det kan lade sig gøre?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Nick

Dato : 10-09-07 13:53

"Martin Sørensen" skrev i meddelelsen...
> Er der virkeligt ingen der har prøvet at bruge et SDHC kort i et Ixus 750
> eller kan pege på noget information der viser om det kan lade sig gøre?

Hvorfor ikke bare ringe til Canon og spørge?

/Nick

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-09-07 17:51

> Hvorfor ikke bare ringe til Canon og spørge?

Kan man ringe til dem og få fat på nogen der så ved noget om det uden at
skulle bruge en halv time på det?

Men måske man kunne sende dem en mail - der er nok større chance for at den
kommer frem til en kompetent person (håber jeg).

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Nick

Dato : 11-09-07 13:39

> [...]
> Men måske man kunne sende dem en mail - der er nok større chance for at
> den kommer frem til en kompetent person (håber jeg).

Når man kigger på specifikationerne på de forskellige Canon
Powershot-modeller, synes det vældig sandsynligt, at det IKKE kan bruge
SDHC-kort. Modellen er jo også fra 2005... Sindssygt gammel...

/Nick