Køb af brugt bil: Gode råd, erfaringer søg~
Fra : Hans Christiansen

Dato : 07-09-07 15:59

Hej,

Jeg skal ud og købe en brugt bil. Vil max. spendere 100000 kroner på den.

Jeg er på udkig efter en bil som statistisk set har lave
vedligeholdelsesomkostninger (billige reservedele, få reparationer).

Den skal også være billig at forsikre.

Det skal være en familiebil til 2 voksne og 2 børn med stort bagagerum.

Kan I anbefale en bestemt bil baseret på ovenstående?

Hvad skal man iøvrigt være opmærksom på når man køber brugt bil? (Hvad er
normalt at kræve af sælger?)

Og kan man checke sælgeren (hvis det er et firma) et eller andet sted på
nettet, så man ikke bliver snydt.

Tak på forhånd.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 16:23

On Fri, 7 Sep 2007 16:59:16 +0200, "Hans Christiansen"
<hansi@virkerikke.ck> wrote:

> [...]
>
>Det skal være en familiebil til 2 voksne og 2 børn med stort bagagerum.
>
>Kan I anbefale en bestemt bil baseret på ovenstående?

Umiddelbart ligner det jo en Toyota eller Mazda af en slags. Mazda 3,
Mazda 6, Toyota Corolla eller Toyota Avensis. Men til ca. 100000 kr
bliver det jo en ganske godt brugt sag, som man aldrig kan garantere
sig mod fejl på. Kan du nøjes med en Ford Ka eller lign kan du få en
spritny bare med noget mindre bagageplads.

>Hvad skal man iøvrigt være opmærksom på når man køber brugt bil? (Hvad er
>normalt at kræve af sælger?)

Listen er så lang, så jeg vil anbefale dig at investere i
brugtvognsguiden, den koster omkring 150 kr og kan give mange gode råd
samt en gennemgang af en stor del af de biler, der sælges brugt her i
landet.

>Og kan man checke sælgeren (hvis det er et firma) et eller andet sted på
>nettet, så man ikke bliver snydt.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om en side, der har været en del
hadesider mod forhandlere, som alle er blevet taget ned. Men jeg ville
anbefale dig en forhandler med et renomme der skal beskyttes og ikke
en med kontoret i baglommen og kun en mobiltelefon som kontaktnummer.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 16:25

"Hans Christiansen" <hansi@virkerikke.ck> skrev i meddelelsen
> [...]
> normalt at kræve af sælger?)
>
> Og kan man checke sælgeren (hvis det er et firma) et eller andet sted på

Der er et kæmpe brugtmarked i den klasse

Den økofornuftige
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=672000203

Og den lidt mere rummelige
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=549300005

Hvis I ikke skal have alt for meget baggage med
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=316000792

Det hele er jo en smagssag. Den første er et populært mærke i DK pga. lav
pris og god kvalitet.
Nr. 2 er den rummelige fortrukne bil i DK - 112% i orden.....med forbehold
da den jo er noget ældre
Nr. 3 er kvik og økonomisk uden den store plads...

Jeg ville vælge denne model med dine forudsætninger
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=237002291

Man kan altid forhandle prisen, og vær opmærksom på fejl og mangler på
bilen - hvis det er det du mener med at kræve noget af sælgeren.

Tjekke sælgeren tjaah... Der er jo altid brodne kar i branchen, men er du i
tvivl så tag en bekendt med der har forstand på biler!

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 07-09-07 16:38

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Man kan anvende FDM til at sikre sit køb.

> Jeg ville vælge denne model med dine forudsætninger
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=237002291

Lige mine ord/valg...

Fra : TDN

Dato : 07-09-07 17:15

> [...]
> normalt at kræve af sælger?)
>
> Og kan man checke sælgeren (hvis det er et firma) et eller andet sted på

En Toyota Avensis opfylder de krav:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/40E379BE-B163-412F-B6F5-1C23E872A198/0/6669.pdf

Mvh
Thomas