fabia faktura på service
Fra : retroman

Dato : 06-09-07 16:30

Hejsa

der var på et tidspunkt et link til en som havde indscannet to stk. faktura
med prisen på service til en Fabia..hvad var linket?, har ikke kunne google
mig til det!.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-07 17:19

retroman skriver:

> der var på et tidspunkt et link til en som havde indscannet to stk. faktura
> med prisen på service til en Fabia..hvad var linket?, har ikke kunne google
> mig til det!.

En Fabia ?

Gider du lige at lade være med at genere min Golf - tak !!!!!
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/60kkm.jpg
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg

http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-09-07 21:56

> retroman skriver:

> En Fabia ?
>
> Gider du lige at lade være med at genere min Golf - tak !!!!!
> [...]

Bilen skulle da nærmere føle sig beæret over den slags omtale.

))))))

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-07 22:03

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Bilen skulle da nærmere føle sig beæret over den slags omtale.

Blllaaaaaaaah - NEJ.

En barnevogn af den slags jeg har kan ikek være i bagagerummet af en
Fabia.

> Tipo 1,6i

Årets bil 1989...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : retroman

Dato : 08-09-07 13:19

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> der var på et tidspunkt et link til en som havde indscannet to stk.
> faktura med prisen på service til en Fabia..hvad var linket?, har ikke
> kunne google mig til det!.

Fuck jeg fik regningen idag, over kr 4000,- kr 1000 for en bremse rens og
smøring, som jeg ikke har bestilt er skrevet på, der står heller ikke en
skid om det i service hæfte at bremser skal have dette!. Jeg bestilte et to
års, km 30000 service, da den selv bedte om serice eftersyn.

Fra : Mogens

Dato : 08-09-07 13:28

> [...]

> skid om det i service hæfte at bremser skal have dette!. Jeg bestilte et
> to års, km 30000 service, da den selv bedte om serice eftersyn.

Gider du skrive regningens sammensætning i detaljer?

Fra : retroman

Dato : 08-09-07 13:56

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse

> Gider du skrive regningens sammensætning i detaljer?

Lejebil 120,-
LONG_LIFE OLIE 5_30 ELF 336,-
SERVICERENS 90,-
5W PÆRE (2 stk) 15,70
OLIEFILTER 85,25
BUNDPROP M. PAKNING 12,-
POLLENFILTER 132,5
UDFØRT ARBEJDE
LONGLIFE-SERVICE INCL 30000 1431,41
KM SERVICE M.MOBILITETSGARANTI
BREMSER FOR+ BAG ADSKILT & RENSET 917,58
IFB. MED SERVICE
MOTOR&4GASTEST 115,25
DIVERSE M.M. 49,50
MILJØ OMKOSTNINGER 18,90
TAK FOR BESØGET

kr 3324,09 + moms = 4155,11

bremserens og 4-gas test er lige i overkanten syntes jeg selv!, da jeg bedte
om et km 30.000 service og intent andet!.

Fra : Mogens

Dato : 08-09-07 14:15

> Lejebil 120,-
> LONG_LIFE OLIE 5_30 ELF 336,-
> SERVICERENS 90,-
> 5W PÆRE (2 stk) 15,70
> OLIEFILTER 85,25
> BUNDPROP M. PAKNING 12,-
> POLLENFILTER 132,5
> UDFØRT ARBEJDE
> LONGLIFE-SERVICE INCL 30000 1431,41
> KM SERVICE M.MOBILITETSGARANTI
> BREMSER FOR+ BAG ADSKILT & RENSET 917,58
> [...]

Takker

> bremserens og 4-gas test er lige i overkanten syntes jeg selv!, da jeg
> bedte om et km 30.000 service og intent andet!.

Tja, man kan sige, at du på den måde er med til at hjælpe
kraftigt på betaling af deres mobilitetsgaranti...

Vores '01 Porsche Boxster har lige været afsted. Serviceeftersynet
som sådan kostede 1.870 kr inkl. moms, og hvor ny bremsebe-
lægning i bag inkl. løn og reservedele kostede 1.204 kr. inkl. moms.

Sådan en servicefaktura tynges af f.eks. 9 liter motorolie !
Pollenfilteret kostede 446 kr inkl moms - dér slap du billigt :)

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 13:54

On Sat, 8 Sep 2007 14:18:37 +0200, "retroman" <retroman@(nonono).no>
wrote:

> [...]
>skid om det i service hæfte at bremser skal have dette!. Jeg bestilte et to
>års, km 30000 service, da den selv bedte om serice eftersyn.

Det ligner hvad vi kom ud for hos Citroen i Ringsted - min kone sad og
ventede mens kassen var til 20000 km service. Mekanikeren kommer ud og
fortæller min kone at de "lige" er nødt til at rense bremser - 10 min.
senere ser hun bilen tøffe ud på prøvetur og så får hun nøglen, da den
kommer tilbage.
På fakturaen var dette anført til 800,- + moms.("rensning og smøring
af bremser")...og jeg ringede ned og spurgte om værkstedets timeløn
virkelig var ca. 5000 - og så var vi ikke gode venner mere.
Jeg ville gerne betale et rimeligt beløb, men ikke 1000 kr for noget
der åbenbart tager 5 minutter, de andre 5 gik vel med at montere
hjulene, der måtte ligge ved siden af bilen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : CGH

Dato : 10-09-07 11:24

<Ivan Madsen> wrote in message

> [...]
> der åbenbart tager 5 minutter, de andre 5 gik vel med at montere
> hjulene, der måtte ligge ved siden af bilen.

Jeg spurgte til serviceomkostningerne på vores Fabia forleden, da 30.000
servicetjekket er snart forekommende.

Jeg blev oplyst, at det ville koste omkring 4000 kr, men at det inkluderede
rens af bremserne (de skiller dem ad og renser dem). Dette ville koste
omkring 1000 kr, men man kunne fravælge det.

Det lader altså til at være standard, men informationsniveauet omkring det
er tilsyneladende ikke så heldigt.

Spørgsmålet er så om det ikke burde være et tilvalg?

Hvad angår din kone's erfaringer, så har de højst sandsynligt været igang
med at rense dem, da mekanikeren kommer ud og fortæller det. Tvivler på at
de kan skille og rense bilens bremser på så kort tid :)

- Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 20:08

On Mon, 10 Sep 2007 12:23:49 +0200, "CGH" <visitor@null.net> wrote:

> [...]
>med at rense dem, da mekanikeren kommer ud og fortæller det. Tvivler på at
>de kan skille og rense bilens bremser på så kort tid :)

Det kan da godt ske - men jeg har en klar fornemmelse af, det er en
nem måde at lave en fed fastprisopgave. Men min diskussion med
værkstedet gik nu mest på, at jeg mente, at et serviceeftersyn
indbefattede de opgaver, der kunne forventes for at køre til det
næste. (at det kan være nødvendigt lige at puste støv væk fra
bremserne må være en sådan ting) Han "åd" beløbet - men til gengæld
er jeg ikke særlig velkommen dernede
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi