hjemmenetværk windowsXP
Fra : Sven

Dato : 06-09-07 21:23

Hej.
2 PC'ere, begge med WindowsXP Pro 2, er på nettet via en Zyxel router med
indbygget switch, men de 2 PC'ere kan ikke "se" hinanden. Jeg har prøvet at
køre guiden "opret et hjemme- eller mindre kontor netværk", og når den
første PC er færdig, gemmer jeg det på en floppy, for derefter at køre det
samme på den anden PC. Som arbejdsgruppe har jeg bare brugt MSHOME
(default). Når begge PC'ere så har fuldført guiden og er blevet genstartet,
så er der ingen af dem der kan komme ind i netværksstedet "MSHOME". Den
skriver noget med manglende rettigheder og man skal kontake den
systemansvarlige, men det er mig!
Når jeg har gjort sådan, er det så en Windows-opsætningsfejl, eller er det
noget i routeren der skal ændres? Det er en Zyxel 320W. Begge PC'ere er
forbundet med netkabel til routeren.
Jeg har vha guiden prøvet både med "denne computer opretter forbindelse
gennem en fælles gateway" og "denne computer har direkte forbindelse til
internettet gennem en hub". Begge gange er den samme config-fil kørt på
begge PC'ere, men de kan ikke "se" hinanden, og de kan ikke pinge hinanden,
men begge kan godt pinge routeren. LAN IP er 192.168.1.1 for routeren og
192.168.1.33 for den ene PC og 168.192.1.34 for den anden PC.

Nogen ide om, hvad der kan være galt?
--

Venlig hilsen
Sven

Fra : Sven

Dato : 07-09-07 01:33

> Nogen ide om, hvad der kan være galt?

Hmmm, nu er der hul igennem, jeg ved ikke helt hvorfor, men det virker ...
nogenlunde. Det er Glan netkort (onboard), og routeren er en 100mbit,
forbindelsen er 100 mbit i.flg. farverne på lamperne på routeren, men
kopiering mellem PC'erne foregår kun med 10 mbit. Jeg har så prøvet at
downloade en stor fil fra nvidia med 10 mbit samtidig med at den kopierede
med 10 mbit fra den anden PC, det kan godt lade sig gøre, så hvad kan det
være der sætter en "kopi"grænse på 10 mbit mellem PC'erne?

--

Venlig hilsen
Sven