kan ikke komme på nettet
Fra : Kim

Dato : 05-09-07 23:00

Hej gruppe

Jeg bakser med en bærbar der har kørt uden problemer men lige pludselig kan
den ikke komme på internettet.
Den kører Vista Home Premium

Når man starter IE7 melder den at der ikke er adgang til internettet. og i
bunden af skærmen kommer følgende meddelelse:

re://iefram.dll/dnserror.htm#

For mig at se er det noget med dns-serveren der ikke kører rigtigt. hvis
jeg laver en ipconfig /all får jeg en ipadresse på dns serveren. denne
adresse kan jeg pinge uden problemer når jeg gør det på ip-adressen. hvis
jeg forsøger at pinge den som en www adresse får jeg en fejlmeddelselse.den
kan også se de andre pc'ere i min workgroup men det er umuligt at "komme ud
af huset"
hvis jeg laver en nslookup i dosboksen på en www adresse får jeg også en
fejlmedelelse.

er der nogen der har nogle gode forslag ?

venlig hilsen

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000773-0, 05-09-2007
Tested on: 6-09-2007 00:00:17

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 23:03

Kim wrote:

> er der nogen der har nogle gode forslag ?

virker den DNS server der står i dine indstilling?
prøv med 193.88.44.22 (TDC dns) og se om den kan resolve for dig.

Mvh.
Claus

Fra : Kim

Dato : 06-09-07 16:30

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in news:

> virker den DNS server der står i dine indstilling?
> prøv med 193.88.44.22 (TDC dns) og se om den kan resolve for dig.
>
> Mvh.
> Claus

Ja, jeg kan pinge den og ligeledes TDC dns men jeg kan ikke lave en
nslookup på nogen af dem
når jeg laver en nslookup kommer følgende besked:

Server: unknown
Adress: 193.88.44.22:53

***Unknown can't find 193.88.44.22: No response from server

venlig hilsen

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000773-1, 06-09-2007
Tested on: 6-09-2007 17:29:54

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 16:41

Kim wrote:

> [...]
>
> Server: unknown
> Adress: 193.88.44.22:53
>
> ***Unknown can't find 193.88.44.22: No response from server

brug 193.88.44.22 som DNS det er TDC's backup DNS server. det var hvad
jeg mente.

Fra : Kim

Dato : 06-09-07 20:19

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in news:46e01f89$0$90270
$14726298@news.sunsite.dk:

> brug 193.88.44.22 som DNS det er TDC's backup DNS server. det var hvad
> jeg mente.

Det er fuldstændig ligemeget hvilken DNS jeg sætter op, hvadenten det er
automatisk eller jeg tvinger den til at bruge en bestemt DNS. Jeg får samme
fejl hver gang. Er der efterhånden andet at gøre end installere hele
lo..... en gang til ?

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000773-1, 06-09-2007
Tested on: 6-09-2007 21:18:59

Fra : Sune

Dato : 06-09-07 20:22

On Thu, 06 Sep 2007 19:18:57 GMT, Kim <kims@mail.dk> wrote:

> [...]
>Virus Database (VPS): 000773-1, 06-09-2007
>Tested on: 6-09-2007 21:18:59
>avast! - copyright (c) 2000-2007 ALWIL Software.

Måske har du klikket "forbyd adgang" et uheldigt sted i en af dine 'sikkerhedsprogramer'?

Har du prøvet at slå dem fra og prøvet igen?

Mvh
Sune

Fra : Kim

Dato : 06-09-07 22:05

> [...]
> 'sikkerhedsprogramer'?
>
> Har du prøvet at slå dem fra og prøvet igen?

Alle sikkerhedindstillinger er resat til factory settings
så det burde være ok.

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000773-1, 06-09-2007
Tested on: 6-09-2007 23:05:25

Fra : Kim

Dato : 06-09-07 22:18

Kim <kims@mail.dk> wrote in news:nYZDi.295000$5y.218364@newsfe18.lga:

> [...]

kan det være en service der ikke er startet ? Hvad skal man kigge efter ?

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000773-1, 06-09-2007
Tested on: 6-09-2007 23:17:40

Fra : Sune

Dato : 06-09-07 22:24

On Thu, 06 Sep 2007 21:05:23 GMT, Kim <kims@mail.dk> wrote:

>Alle sikkerhedindstillinger er resat til factory settings
>så det burde være ok.

Nåh ja, men nu tænkte jeg bare at du have avast installeret.

Hvis du nu også har hentet en firewall eller andet, kunne du jo prøve at afinstallere skidtet og
prøve igen. Ikke bare slå dem fra, men afinstallere dem..

Mvh
Sune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-09-07 22:26

Sune skrev:

>Nåh ja, men nu tænkte jeg bare at du have avast installeret.

Hvordan i alverden gættede du dog det ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim

Dato : 07-09-07 17:57

> Hvis du nu også har hentet en firewall eller andet, kunne du jo prøve
> at afinstallere skidtet og prøve igen. Ikke bare slå dem fra, men
> [...]

Det er også prøvet uden held.

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000773-1, 06-09-2007
Tested on: 7-09-2007 18:57:03