Fast IP til macadresse Linksys
Fra : Filip

Dato : 05-09-07 20:02

Jeg vil gerne opsætte min Linksys router til at give en pc med een bestemt
Macadresse een bestemt Ipadresse. Hvor finder jeg denne mulighed i min
router?
Det er en Linksys BEFSR41v4

Filip

Fra : Ole

Dato : 08-09-07 21:46

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne opsætte min Linksys router til at give en pc med een bestemt
> Macadresse een bestemt Ipadresse. Hvor finder jeg denne mulighed i min
> [...]

Dette er ikke muligt med denne router. Du kan eventuelt sætte en pc op til
fast IP (i xp vil den vise Manuelt konfigureret som adressetype under status
for forbindelsen). Du skal bare være opmærksom, at IP adressen ikke må være
i det segment som routeren tildeler ip adresser. Dvs at du kan benytte
192.168.1.2-192.168.1.99 og 192.168.1.150-192.168.1.253, hvis du ikke har
ændret det segment, som routeren tildeler ip adresser i.

Ole