Ingen WAN adgang gennem Zyxel 320W??
Fra : Sven

Dato : 05-09-07 19:22

Hej.
jeg har fibernet, og fra fiberboksen til min PC er der et alm netkabel. Min
PC er sat til automatisk IP-adresse og DNS server, og det kører fint.
Nu har jeg så sat en Zyxel 320W router til, men så er der ikke forbindelse
til Internettet. Jeg har kørt setup wizarden på routeren, og der er også fin
forbindelse fra min PC til routeren, men den får ikke tildelt nogen
IP-adresse fra fibernettet.
Der er 3 indstillinger for WAN-modtagelse:
Ethernet
PPPoE
PPTP

Den første mulighed, Ethernet, er den eneste der ikke spørger om brugernavn
mv. Jeg regner med, at det er den jeg skal anvende, da jeg ikke har
indtastet noget brugernavn eller lign. her for at få min egen PC på nettet.

Nogen der har en ide til, hvad jeg kan gøre?

--

Venlig hilsen
Sven Ohrberg

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-07 20:20

> [...]
> nettet.
>
> Nogen der har en ide til, hvad jeg kan gøre?

Måske din ISP låser din IP til din computers MAC (hehe sikke en sætning,
spørg hvis der er noget :) i en given tid.
Sæt computeren direkte til fiberboksen igen og:
start => kør => skriv "cmd" og i den boks skriv "ipconfig /release"
Luk boksen og prøv med din router igen.

Fra : Sven

Dato : 05-09-07 20:27

> [...]
> Sæt computeren direkte til fiberboksen igen og:
> start => kør => skriv "cmd" og i den boks skriv "ipconfig /release"

YES! Du skal have mange tak for hjælpen Nu kører det.

> Måske din ISP låser din IP til din computers MAC (hehe sikke en sætning,
> spørg hvis der er noget :) i en given tid.

Hehe, denne sætning vil jeg lære udenad, og så fyre den af når jeg skal lyde
"klog" (det er dog nok en god ide at sætte mig ind i, hvad hver enkelt ting
betyder, hvis nogen skulle finde på at spørge)
--

Venlig hilsen
Sven

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-07 20:40

> YES! Du skal have mange tak for hjælpen Nu kører det.

Så har jeg også foretaget mig noget fornuftigt i dag :)

Hehe :)