css problem - højde: 100% og auto o
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 05-09-07 14:07

Hej

Jeg har et problem med en side som er 100% i højden og et indholds
"vindue" med auto: overflow.

Hvis man ser siden på en mindre skærm fejler min css opsætning så der er
problemer med scrollbaren.

Det kan ses på bns.mentor-it.dk hvis man vælger en side med meget tekst.

Er der nogen der kan komme med et tips?

mvh. Brian

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-09-07 14:40

> Jeg har et problem med en side som er 100% i højden og et indholds
> "vindue" med auto: overflow.

Går ud fra, at du mener overflow:auto

100% i højden... Her tror jeg, at problemet ligger.
Formentlig har du sat indholds-div'en til 100% af hele skærmhøjden og ikke
kun 100% af det stykke, der er mellem banneret/logoet i toppen og footeren i
bunden.

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 05-09-07 15:17

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> Formentlig har du sat indholds-div'en til 100% af hele skærmhøjden og
> ikke kun 100% af det stykke, der er mellem banneret/logoet i toppen og
Ja, jeg mente selvfølgelig overflow: auto.

Hvordan fortæller jeg min indholdsdiv at den kun skal være 100% i
forhold til top og bund? Har forsøgt med padding-bottom: 20px;

En lidt sjov ting. Hvis man resizer sit skærmbillede så rykker
scrollbaren på plads i IE7.

/Brian

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-09-07 16:53

> Hvordan fortæller jeg min indholdsdiv at den kun skal være 100% i forhold
> til top og bund? Har forsøgt med padding-bottom: 20px;

Hmmm... Her kunne man godt savne en mulighed for at sætte en værdi til
100% - 109px (højden på #footer + #head)

Jeg havde nok lagt de to divs ind i #main og så rettet stylesheetet og
html'en til derefter - dvs. det er hvad jeg selv gør normalt.
Laver én stor container, som indeholder alle de andre div'er.
Skal bredden eller højden af en div afhænge af ditto for en anden div,
lægger jeg dem ind i samme overordnede div.

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 06-09-07 08:39

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> Skal bredden eller højden af en div afhænge af ditto for en anden div,
> lægger jeg dem ind i samme overordnede div.

Tak for hjælpen, jeg arbejdede lidt videre med det og nu virker det
efter hensigten.

/Brian