Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Når det bare skal lykkedes..
Fra : Berit Nielsen

Dato : 10-07-01 08:47

Her på fredag drager jeg med min ene hest til arabershow i Kgs. Thisted.
I år skal jeg ikke selv fremvise hende,
og vil derfor garene tage nogle kanon billeder af min hest.
Men jeg syntes ikke at jeg kender mit kamera helt endnu.
Og er bange for at et eller andet skal gå galt.
Jeg har tidligere haft bestilt billeder ved fotograf, som han simpelthen
undlod at tage.
Og har derfor ingen billeder af min hest i ringen endnu.
Derfor er det lidt vigtigt for mig.
Vil jeg gøre mig selv en tjeneste ved at stille kameraet på manuel ?
Jeg har det lidt med at glemme at sætte den over på bevægelse, så de
billeder jeg tager bliver "sporede".
Fordi den oftest står på portræt, eller natur.
Mit kamera er et Nikion F-60.

Er der nogen af jer der har et godt råd er jeg meget modtagelig for ideer.
I år skal det bare lykkedes.
Håber jeg.

Hilsen Berit N
http://www.wendy-shah.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 10-07-01 13:53

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@heaven.dk> skrev
> Mit kamera er et Nikion F-60.
>
> Er der nogen af jer der har et godt råd er jeg meget modtagelig for ideer.
> I år skal det bare lykkedes.
> Håber jeg.

Hvis du ikke er hjemme i spillet imellem lukketid og blændeåbning, så ville
jeg nok råde dig til at køre dit kamera så meget på automatisk så muligt,
hvilket du har mulighed for med dit kamera. Men derfor er der nu stadig ting
du skal tænke på, tage hensyn til, bl.a. hvor du har solen osv.
Nu har du godt nok ikke så meget tid til at øve dig i, ellers ville jeg råde
dig til at skyde nogen ruller film af og så skrive ned hvordan du har taget
hvert billede, i sær med lukketid og blænde åbning, så kan du få lidt styr
på, hvordan tingene fungere.

Men helt generelt, så jo større blænde tal du bruger, jo mere dybde skarphed
på billedet får du.

Håber det lykkedes for dig, eller må du sende en mail, så skal jeg gerne
komme og tage billeder for dig

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 11-07-01 16:16

> Men helt generelt, så jo større blænde tal du bruger, jo mere dybde
skarphed
> på billedet får du.

....og længere lukkertider - som giver uskarpe billeder ved bevægelse (evt
rystede hvis det går helt galt

Men generelt: Hvis du bruger bevægelses-programmet (der prioriterer kort
lukkertid) og skyder en bunke billeder (det er jo ikke sindsygt dyrt idag)
skal det nok lykkes

> Håber det lykkedes for dig, eller må du sende en mail, så skal jeg gerne
> komme og tage billeder for dig

Det var da et generøst tilbud!

Mvh.
Anders

Fra : Berit Nielsen

Dato : 12-07-01 07:14

Hejsa.
Tak for jeres hjælp.
Jeg forsøger mig frem,
og håber på det bedste.
Til søren tusind tak for dit tilbud, måske benytter jeg mig af det *SS*

Hilsen Berit Nielsen
http://www.wendy-shah.dk

Fra : Langgaard

Dato : 10-07-01 16:20

Hej

Har en Nikon ikke engang et program der hedder :

"" Arabershow i Kgs. Thisted ""

Nå ! Spøg til side, stil dit kamera på "Programautomatik" , og sørg for at
have solen i nakken, så går det ikke helt galt.

Held og lykke !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?