Mangel på mel i Zimbabwe
Fra : translat

Dato : 05-09-07 17:05

Fra : Malene P

Dato : 05-09-07 17:12

Fra : Hauge

Dato : 05-09-07 17:24

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-07 17:42

LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 05-09-07 17:18

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
news:1189008327.479765.176550@y42g2000hsy.googlegroups.com...
> Wednesday, 5 September 2007
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6979824.stm
> ZIMBABWE FLOUR SHORTAGE WARNING

Nu skal man jo finde den positive vinkel frem, Afrika er jo ved at afhjælpe
fødevaremanglen, godt nok på en drastisk måde, men langsomt vil der blive
færre og færre mennesker i Afrika og dermed færre der sulter. Se nu for
pokker på den positive side

Og den mere seriøse:

Skal vi have ondt af dem? De har selv valgt at brænde farmene ned og jage
alle der kunne finde ud af at dyrke jorden væk fra landet, jeg finder det
umådelig svært at finde medlidenheden frem.

mvh
Kim

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 17:38

Kim2000 wrote:
> [...]
> vil der blive færre og færre mennesker i Afrika og dermed færre der
> sulter. Se nu for pokker på den positive side

Nej, selv med Aids har Afrika en meget stor befolkningsvækst.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-09-07 20:12

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, selv med Aids har Afrika en meget stor befolkningsvækst.

Nej.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 20:55

Jens Bruun wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej.

Jo!

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-09-07 20:58

> Jo!

Nogle lande syd for Sahara har. Mange har ikke. Og vi ser kun starten af
AIDS-epidemien i Afrika.

Det bliver især lande som Indien, Pakistan og Bangladesh, der kommer til at
stå for de næste mange års befolkningstilvækst.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 22:09

Jens Bruun wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Nogle lande syd for Sahara har. Mange har ikke. Og vi ser kun starten
> af AIDS-epidemien i Afrika.

Jeg holder mig til de officielle forudsigelser, som HAR medregnet
AIDS-udviklingen - og altså *flere* forudsigelser. Det kan sikkert gå værre
og det kan gå bedre, men man skal op på astromiske tal for smitte før
befolkningsvæksten nærmer sig noget vi kender fra de køligere himmelstrøg.

> Det bliver især lande som Indien, Pakistan og Bangladesh, der kommer
> til at stå for de næste mange års befolkningstilvækst.

Og de arabiske lande plus Indonesien, - men især Pakistan vil jo slå alle
rekorder, - hvilket ikke ligefrem lover godt for antallet af hellige krigere
uden fremtidsudsigter, - andet end i Vesten.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-09-07 21:04

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Nej.

Nej ??
http://www.leksikon.org/sort_stat.php?id=144

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ole

Dato : 09-09-07 13:28

Kim2000 wrote:

> [...]
> alle der kunne finde ud af at dyrke jorden væk fra landet, jeg finder det
> umådelig svært at finde medlidenheden frem.

Dem der brænder det hele ned kan vel nærmest sammenlignes
med "vores" autonome, de tager også uden hensyn til uskyldige,
i dette tilfælde en hel befolkning, som gidsler i et gevaldigt
egoistisk magtflip.
Man kan næppe dømme en hel befolkning på det grundlag.

Måske Hans har en sjæleven i Mugabe, han bruger samme
retorik om Politiet, som Mugabe bruger om den vestlige verden.

Ole M

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 17:43

translat wrote:
> Wednesday, 5 September 2007
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6979824.stm
> ZIMBABWE FLOUR SHORTAGE WARNING

Det vil sige man bør lave sine ferieplaner om?

Snart løber de vel ind i papirmangel, og kan så ikke trykke deres millioner
af pengesedler, - og tryksværtemangel så man ikke kan printe de meget store
tal på sedlerne.

Men Mugabe modtages stadig med stående ovationer på de afrikanske
kongresser, som Fidel Castro, der har banket levefoden op på 82 kr om
måneden, bliver i mange lande og fora.

Fra : Malene P

Dato : 05-09-07 18:26

> [...]
>
> Men Mugabe modtages stadig med stående ovationer på de afrikanske
> kongresser, som Fidel Castro, der har banket levefoden op på 82 kr om

Da Mugabe kom til, feteredes han jo dygtigt som den frelsende marxist af
venstrefløjsere rundt om i verden. Nu ser de så resultatet. Ligesom vi i
disse dage ser resultatet af venstrefløjsernes fremmedimport gennem de
seneste 20-30 år -efter at kommunisme-planen for at ødelægge vore fredelige
samfund ikke lykkedes.

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 05-09-07 18:40

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> disse dage ser resultatet af venstrefløjsernes fremmedimport gennem de
> seneste 20-30 år -efter at kommunisme-planen for at ødelægge vore

Det er tydeligt at enhver der sidder for længe på magten begynder at blive
desperat for at blive ved magten. Så uanset om landet faktisk slet ikke var
helt tosset regeret i hans startperiode (i forhold til så mange andre
afrikanske lande), så ser man nu at det er lykkes for ham at smadre det
fuldstændigt, så han efterlader et land der er i langt værre stand end da
hans styre overtog det.
mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 19:15

Kim2000 wrote:
> [...]
> ham at smadre det fuldstændigt, så han efterlader et land der er i
> langt værre stand end da hans styre overtog det.

Ja, det MÅ man nok sige, landet var jo storeksportør af fødevarer. I
"begyndelsen" skulle han bare holde nallerne væk, så gik det fint, - men han
følte jo han blev klogere og klogere med årene.

Fra : fribytteren

Dato : 09-09-07 16:56

On 5 Sep., 18:05, translat <konga...@my-deja.com> wrote:
> Wednesday, 5 September 2007http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6979824.stm
> ZIMBABWE FLOUR SHORTAGE WARNING

Dansk samhandel med Zimbabwe:

Danmarks eksport udgjorde i 2004 22,1 mio. kr. Samme år udgjorde
importen 84 mio. kr. Handelbalancen er -61,9 mio. kr.
(Udenrigsministeriet)

Hvad købte (køber) vi i Zimbabwe, næppe hvede?

Det må da vidst være nogle vigtige industrielle råvarer, siden vi har
underskud på samhandlen.

Mugabe bliver vidst nok siddende så længe han kan sælge vigtige
industrielle råvarer til den hungrende vestlige verden. For det er jo
Vesten der holder ham ved magten, ikke Cuba eller andre
venstreorienterede lande. At de synes han gjorde noget godt ved at
fratage de hvide jorden, er jo ikke mærkeligt, det gjorde de jo også
selv.

Vesten er flintrende ligeglad med befolkningens levevilkår, blot
Vesten får sine industielle råvarer. At inflationen er skyhøj i
Zimbabwe rammer ikke eliten og slet ikke Mugabe og hans håndlangere.
De lider helt sikkert heller ikke sult og har masser af hvede i deres
sække. Men de har med garanti ikke rent mel i deres sække.

Den vestlige verden har en underlig handelspolitik. Kan den få
industrielle varer til spotpris af et lands magthaver, vil Vesten
holde magthaveren ved magten, hvordan befolkningen end har det. Og en
sådan handelspolitik har selv lille Danmark. Gruopvækkende.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen