I bedste fald amatører
Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 10:42

Har i aldrig overvejet at begå et terrorangreb? Det handler jo i høj grad om
logistik og hemmeligholdelse. F.eks ville der i min i min terrorplan ikke
være

* fysiske møder mellem de implicerede
* faktisk ikke særlig mange implicererede, og i det mindste nogen jeg kender
100%
* ingen telefonmøder
* ingen emails
* ingen chats

Jeg ville heller ikke anskaffe ingredienserne til mine bomber i Netto,
gennem nettet eller nogen som helst anden form for butik. Jeg ville ikke
tage imod råd udefra. Jeg ville ikke lade tilsyneladende "engagerede" komme
ind i 11 time. Jeg ville faktisk køre det benhårdt som en
"commandooperation".

Og det er jo just sådan dem, der har begået succesfulde terrorangreb har
ageret.

De sager der er blevet "oprullet" i Danmark, hver gang på utroligt belejlige
tidspunkter, vidner i bedste fald om halvhjertet amatørisme.

Det er ikke svært at lege rollespil og tale om terror. Det kræver næsten
genial planlægning at realisere det.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-09-07 10:51

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> writes:

> Har i aldrig overvejet at begå et terrorangreb? Det handler jo i høj
> grad om logistik og hemmeligholdelse. F.eks ville der i min i min
> terrorplan ikke være

Jeg tror der er en væsentlig forskel fra den teoretiske overvejelse
til den praktiske gennemførelse.

> Jeg ville heller ikke anskaffe ingredienserne til mine bomber i
> Netto, gennem nettet eller nogen som helst anden form for butik.

Hmm, hvordan ville du så få fat i 100kg ammoniumnitrat? Eller hvad du
nu vælger at bruge som råmateriale? Du kan selvfølelig stjæle det,
eller organisere det fra din arbejdsplads, men det giver nok en større
risiko for at blive opdaget tidligere i forløbet.

Men helt overordnet har du da ret i at vi indtil videre lader til at
have været forskånet for terrorister der har haft den perfekte modus
operandi. Og lad det hellere end gerne blive ved på den måde.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 14:13

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Hmm, hvordan ville du så få fat i 100kg ammoniumnitrat?

Fremstille det selv.

> Men helt overordnet har du da ret i at vi indtil videre lader til at
> have været forskånet for terrorister der har haft den perfekte modus
> operandi. Og lad det hellere end gerne blive ved på den måde.

Enig.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-09-07 14:21

> Fremstille det selv.

Her kan jeg så gentage mit spørgsmål - Før eller siden skal du ud og
have fat i et eller andet at bygge din bombe af. Jeg tror det vil være
her de fleste terrorceller har deres svage punkt, idet de før eller
siden er tvunget til at få fat på et eller andet specielt, der måske
nok kan fås i fri handel, men har en tendes til at vække opsigt, hvis
man køber det i tilstrækkelige mængder.

Ammoniumnitrat skal du for eksempel være landmand[*] for at kunne
købe i en styrke der er anvendeligt til AMFO, og selv der er der en
eller anden form for registrering og indberetning. Du ville heller
ikke kunne lave det selv uden et pænt stort industrielt anlæg, og det
vil nok også vække en del opsigt i baghaven.

[*] Og gartner osv...

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 14:47

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Her kan jeg så gentage mit spørgsmål - Før eller siden skal du ud og
> have fat i et eller andet at bygge din bombe af.

Korrekt. Et kardinalpunkt.

> [...]
> siden er tvunget til at få fat på et eller andet specielt, der måske
> nok kan fås i fri handel, men har en tendes til at vække opsigt, hvis

Det tror jeg du har ret i.

> [...]
> ikke kunne lave det selv uden et pænt stort industrielt anlæg, og det
> vil nok også vække en del opsigt i baghaven.

Præcis. Men det er jo ikke umuligt at importere i store mængder. Det koster
kun 125.000 at oprette en importvirksomhed.. Og myndighederne kigger mere
efter skattesjusk end typen af importerede varer.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 15:05

Konrad wrote:

> Præcis. Men det er jo ikke umuligt at importere i store mængder. Det
> koster kun 125.000 at oprette en importvirksomhed.. Og myndighederne
> kigger mere efter skattesjusk end typen af importerede varer.

Mon ikke det ligger uden for de flestes rækkevidde eller fantasi, og det
ville vel se mærkeligt ud kun at importere gødning med koncentreret nitrat.
Man skulle så også have mindste et par hundrede tusinde at gøre godt med, og
det er vel heller ikke helt nemt at få fingre i, - man har set bankrøverier
brugt, men bliver man snuppet, så er paradis forduftet mellem fingrene på
en.

Da jeg var dreng for æoner af år siden, da købte jeg altid mine kemikalier
til krudt to steder, - Materialisten og apoteket, for at man ikke skulle
kunne se, hvad jeg ville bruge dem til. Men der var vist ikke nok til andet
end model-jernbane-sprængninger. Jeg blev dog truet med at blive meldt til
politiet, da jeg lå i en cement-sandkasse og havde snoren til tændsatsen ud
gennem et hul i cementvæggen, - og der skulle jo en del forsøg til for at
finde det med briante sprægstof Det var et under, at jeg ikke nåede at
sprænge egne lemmer af. Men nu kan man jo finde alle opskrifterne på Nettet,
sporten er væk.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 21:28

Knud Larsen wrote:

> [...]
> det ville vel se mærkeligt ud kun at importere gødning med
> koncentreret nitrat. Man skulle så også have mindste et par hundrede

Jamen det er vel næppe et problem for et netværk.

>og det er vel heller ikke helt nemt at få
> fingre i, - man har set bankrøverier brugt, men bliver man snuppet,
> så er paradis forduftet mellem fingrene på en.

Ja, surt show. Men så er der jo heldigvis bygget tilbagebetalingsgarantier
ind. HVIS du har været med til den hellige gerning, er du naturligvis også
frelst. Det kan virkelig blive vidforgrenet. Er jeg den eneste der har
undret sig over det totale fravær af retssager efter 11.09?? Er jeg virkelig
den eneste? Det normale ville jo ellers være en stribe af retssager -
særligt i USA - ift dem der havde relationer til flykaprerne. F.eks
erstatningskrav, det er de jo gode til. Udover nogle frifindelser i Tyskland
er der ikke sket meget.

Det er da mærkeligt, imho.

> Da jeg var dreng for æoner af år siden, da købte jeg altid mine
> kemikalier til krudt to steder, - Materialisten og apoteket, for at
> man ikke skulle kunne se, hvad jeg ville bruge dem til.

Exactly Jeg stjal mine ingredienser fra to nabogårde, præcis af samme
årsag Den ene ingrediens det ene sted, den anden fra det andet sted.
Desværre taler bønderkarle jo sammen, ligesom f*** nationalstater

> Men der var
> vist ikke nok til andet end model-jernbane-sprængninger.

Du skulle virkelig se hvordan man rigtig nok med "køkkengrejer" (tror dog de
færrestte liggr inde med dem) kan skabe en stor eksplosion. Jeg har været
med til at lave kratere på 3m i diameter.

> [...]
> med briante sprægstof Det var et under, at jeg ikke nåede at
> sprænge egne lemmer af. Men nu kan man jo finde alle opskrifterne på

Netop. Og jeg voksede op på landet og du i byen. Én ting er drengestreger,
noget andet er forsætlig vold og ødelæggelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 22:20

Konrad wrote:

> Jamen det er vel næppe et problem for et netværk.

Nej, men det kunne hurtigt blive et for stort netværk?

> [...]
> ift dem der havde relationer til flykaprerne. F.eks erstatningskrav,
> det er de jo gode til. Udover nogle frifindelser i Tyskland er der

Hvilken type retssager, erstatningssager har der da været tonsvis af i USA.
OG der har været retssager mod skobomberen, og mod den amerikanske jihadi,
og da også flere svjv.

I UK har der været mange sager, og der var de mislykkede togbombere i
Tyskland, - og flere sager i Holland.

> [...]
> dog de færrestte liggr inde med dem) kan skabe en stor eksplosion.
> Jeg har været med til at lave kratere på 3m i diameter.

Det var noget større, end det jeg har været med til. Men jeg gik også over
til at lave raketter, det var mere spændende end et enkelt brag. En gang
tabte jeg en gnist ned i en nescafé-dåse med raket-krudt, og der stod en
flamme helt op til loftet - i kælderen hvor jeg rodede med sagerne - jeg var
heldig det ikke var brisant knaldkrudt. Jeg lavede utallige blandinger, med
fx aluminiumspulver og andre sjove ingredienser som tilsætning til de faste
stoffer.

> Netop. Og jeg voksede op på landet og du i byen. Én ting er
> drengestreger, noget andet er forsætlig vold og ødelæggelse.

Ja, det må man nok sige.

Vi havde en fyr i komplekset, som lavede kæmpe kanonslag til brug for Nytår,
han kom til at tabe noget ned på dem i lejligheden, og boligblokken rystede,
så billeder faldt ned fra væggene, - fyren blev blind i et par måneder, men
kom sig og fortsatte produktionen. Måske er han i dag lærer i Waziristan

Fra : Zeki

Dato : 05-09-07 22:47

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken type retssager, erstatningssager har der da været tonsvis af i
> USA.

"Frenchman Zacarias Moussaoui is the only person charged in the US over the
attacks on New York and Washington"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3651693.stm

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 23:03

Zeki wrote:
> [...]
>
> "Frenchman Zacarias Moussaoui is the only person charged in the US
> over the attacks on New York and Washington"

Han var jo også den eneste, som ikke nåede med på et af flyene, de kan jo
ikke godt stille de døde for en domstol. Jeg nævnte "erstatningssager" og
det er jo ikke det samme.

Fra : Zeki

Dato : 05-09-07 23:19

> Han var jo også den eneste, som ikke nåede med på et af flyene, de kan jo
> ikke godt stille de døde for en domstol.

Ja, men nu blev der jo også helt konkret spurgt ind til "relationer til
flykaprene" og svaret er her: 0 retssager

>Jeg nævnte "erstatningssager" og det er jo ikke det samme.

Jeg ved ikke om der har været "tonsvis" af erstatningssager, for normalt vil
jeg bruge tal- og ikke vægtskalaen til sådan en vurdering, men:

"Dixon and co-author Rachel Kaganoff Stern interviewed and gathered evidence
from many sources to estimate the amount of compensation paid out by
insurance companies, government agencies and charities following the
attacks. Their findings include:

a.. Insurance companies expect to make at least $19.6 billion in payments,
comprising 51 percent of the money paid in compensation.

a.. Government payments total nearly $15.8 billion (42 percent of the
total).

a.. Payments by charitable groups comprise just 7 percent of the total,
despite the fact that charities distributed an unprecedented $2.7 billion to
victims of the attacks."
http://usgovinfo.about.com/od/defenseandsecurity/a/randon911.htm

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-09-07 08:41

Zeki wrote:
> [...]
> total, despite the fact that charities distributed an unprecedented
> $2.7 billion to victims of the attacks."

Så 120 milliarder kroner er ikke "tonsvis"

Fra : Konrad

Dato : 11-09-07 00:07

Knud Larsen wrote:

> Hvilken type retssager, erstatningssager har der da været tonsvis af
> i USA. OG der har været retssager mod skobomberen, og mod den
> amerikanske jihadi, og da også flere svjv.

Jeg tænker på vedvarende civile retsmål efter 11.09.01. Jeg synes det er
påfaldende at det store retsmaskineri ikke er kørt i gang. Normalt behøves
man jo end ikke have en skyldig, for at rejse den slags sager i USA. Du kan
lægge sag an imod et land hvis det skal være. Men det er ikke sket. I strid
med Lockerbie, gidseltagningen i Teheran eller terrorbomben mod amerikanske
soldater i Beirut.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-09-07 09:04

Konrad wrote:

> [...]
> er ikke sket. I strid med Lockerbie, gidseltagningen i Teheran eller
> terrorbomben mod amerikanske soldater i Beirut.

Var det ikke 20 mia der var betalt ud, du mener modtagerne burde forlange
endnu mere?

Jeg er ikke inde i detaljerne, men kunne man forestille sig, at man lagde
sag an mod Egypten eller mod Attas fader i Cairo, - for mere end Egypten
modtager i støtte om året? Nok ER man tossede i USA, men selv der er der
måske en grænse for hvad en sagfører ville spilde tid med?

Fra :    ab©

Dato : 05-09-07 11:06

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev bl.a. i en meddelelse

> [...]
> om
> logistik og hemmeligholdelse. F.eks ville der i min i min terrorplan ikke

Nu skal PET jo også have en chance

> De sager der er blevet "oprullet" i Danmark, hver gang på utroligt
> belejlige
> tidspunkter, vidner i bedste fald om halvhjertet amatørisme.

Nøgleordener er _belejlige tidspunkter_ og hele den sensationshungrene
pressestand falder for amatørerne.

> Det er ikke svært at lege rollespil og tale om terror. Det kræver næsten
> genial planlægning at realisere det.

Det er nok også kun PET, der ikke kan sove om natten for den slags
gimmicks - de får jo også så rigeligt belønning for det. Vent til den dag,
hvor nogle halvhjerner finder på et eller andet reelt - lur mig så om ikke
PET bliver taget med bukserne nede :-/

ab©

Fra : Michael Weber

Dato : 05-09-07 22:02

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor nogle halvhjerner finder på et eller andet reelt - lur mig så om ikke

Du glemmer at tage i betragtning den mulighed at du har den opfattelse af
PET du giver udtryk for,
netop fordi det er den opfattelse, PET gerne vil have offentligheden skal
have.

At PET anholder et par "knejter" hist og her er ikke nødvendigvis udtryk at
det er alt de gør.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 11:16

Konrad wrote:
> [...]
>
> Det er ikke svært at lege rollespil og tale om terror. Det kræver
> næsten genial planlægning at realisere det.

Ligesom det havde krævet genial planlægning at få krigen i Irak til at give
et godt resultat, ulykkerne bliver ikke mindre fordi folk nuengang er mere
eller mindre gakkede.

Hvis kriminelle aldrig pralede med deres forbrydelser, så ville heller ikke
meget at sådanne blive opklaret.

Hvordan ville du iøvrigt planlægge terror uden fysiske eller u-fýsiske
møder?

En del af glæden ved at skulle til at dræbe mange snese mennesker, er jo at
mødes og diskutere udførelsen, at sidde sammen og godte sig over
hovedafskæringer og andre terroraktioner, og at sidde og tale om hvad der
venter en i Paradis.
Og det er jo vores held, - også at der ofte er en eller flere som ikke
rigtig kan holde forventningens glæde over de kommende mord for sig selv.

Det er heller ikke helt nemt at skaffe mange kilo af de relevante
bombekemikalier, - dem i UK skulle jo bruge et par hundrede kilo
brintoverilte, og arbejde med at forstærke det i lang tid.

Det vanskelige for muslimer i DK er jo nok at miljøerne er så små, og at det
er meget svært at skjule, at man er blevet rabiat militant, mens man
forbereder sig. Men der er jo alle typer, hvis en gruppe læger havde lyst
til at sprænge sig selv og andre i luften, så var det sikkert ikke svært at
gøre det hele klar, - i England var det jo kun utroligt held at et par
hundrede mennesker i røg i luften i London.

Islam burde droppe hele denne historie med paradis, og hvad der venter en af
sex og vin, men det kan man jo nok ikke, da det har været drivkraften lige
fra islams første dag, - sammen med krigsbytte til nydelse her på klodsen.
Jeg læser jo stadig i Muhammed-biografien, jeg kan ikke klare mere end nogle
få sider så gør det næsten ondt at mennesker kan være så snothamrende
åndsvage med deres: "Og sendte Allah ned i forhold til at Abu Laban havde
udtalt at Profeten var fuld af løgn: Jeg er alvidende og alseende og du kan
bare vente dig"

Profeten ventede iøvrigt 18 måneder, før han skiftede bederetningen fra
Jerusalem til Mekka, da havde han endeligt opgivet at få alle jøderne til at
blive muslimer. Jøderne bliver iøvrigt svinet til helt fra starten, også
mens han håber at vinde dem over, - han er jo nødt til at forklare, hvorfor
de er blevet droppet af Allah til fordel for muslimerne.

Iøvrigt en lille sød en fra yndlingskonen Aisha: "Jeg sad sammen med den
jødiske kvinde XXX, og vi talte sammen, hun lo højt. Så kom der en af de
muslimske mænd, og kvinden sagde: "Nu kommer de for at dræbe mig" - og hun
blev slæbt væk og dræbt. Jeg glemmer aldrig at hun kunne sidde og le, selv
om hun vidste hun ville blive dræbt". Sagde den søde Aisha, og det ER da
en lille human-interest historie fra år 700 og hvidkål.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 12:46

Knud Larsen wrote:

(...)
> Hvordan ville du iøvrigt planlægge terror uden fysiske eller u-fýsiske
> møder?

Den sikreste metode til viderebringelse af hemmelig information er i dag
sjovt nok per brev. Uden forudgående mistanke er du jo så godt som 100%
sikker på ikke at blive afsløret.

> [...]
> jo at mødes og diskutere udførelsen, at sidde sammen og godte sig over
> hovedafskæringer og andre terroraktioner, og at sidde og tale om hvad

Præcis. Den helt store fejl hos mange "terrorister". Tanken og følelsen er
lige så god som selve gerningen.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 13:11

Konrad wrote:
> [...]
> dag sjovt nok per brev. Uden forudgående mistanke er du jo så godt
> som 100% sikker på ikke at blive afsløret.

Men man *møder* jo ikke folk pr brev, og det kræver jo stor tro på folks
sindelag at afsløre at man er til terror, - men selvfølgelig hvis man mødes
i moskeen og "lissom" hører hinanden an, så er det måske en metode.

> Præcis. Den helt store fejl hos mange "terrorister". Tanken og
> følelsen er lige så god som selve gerningen.

Forventningens glæde ! Men man VIL jo dog også gerne komme til den "ferie",
man evt glæder sig til.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 13:27

Knud Larsen wrote:

> Men man *møder* jo ikke folk pr brev, og det kræver jo stor tro på
> folks sindelag at afsløre at man er til terror, -

Man kan sagtens mødes i f.eks moskeen eller på nettet, og så aftale at sende
breve. Det ville jeg da gøre.

>men selvfølgelig
> hvis man mødes i moskeen og "lissom" hører hinanden an, så er det
> måske en metode.

MetodEN. Der findes ingen andre, med mindre man er amatør, eller et
godtroende fjols med martyrdrømme.

> Forventningens glæde ! Men man VIL jo dog også gerne komme til den
> "ferie", man evt glæder sig til.

Netop. Hvor sygt det end lyder. Hvis man overvågede personer fra Dansk
Front, og optog deres samtaler, ville man givetvis kunne høre hvordan
medlemmerne personligt ser frem til at slagte muslimer, brænde moskeer ned
osv. Men man overvåger jo ikke disse folk, eller tager deres retorik så
alvorligt. Jeg er svært bange for, at de terroranholdelser vi har set i
Danmark har at gøre med unge drenge der ikke har kunne se konsekvenserne af
en leg med farlig politik.

De er næppe hardcore "ægte" terrorister, deraf mit indlæg.

Man kan imho mene to ting

* PET er meget dygtigere end vi tror
* PET er ensidigt fokuseret og et politisk redskab. Hvorfor opklarer de ikke
Hvilshøj-attentatet?

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 14:41

Konrad wrote:

> [...]
> der ikke har kunne se konsekvenserne af en leg med farlig politik.
>
> De er næppe hardcore "ægte" terrorister, deraf mit indlæg.

Unge drenge? De er da i arketypisk terrorisalder 19 til 29 år.
Dansk Front har jo nok heller ikke Nørreport o.l. på programmet.

Hvorfor i alverden skulle de danske "drenge" kunne se mindre konsekvenser
end alle andre terrorister i verden?

> Man kan imho mene to ting
>
> * PET er meget dygtigere end vi tror
> * PET er ensidigt fokuseret og et politisk redskab. Hvorfor opklarer
> de ikke Hvilshøj-attentatet?

PET tager sig vel af det der ser mest potentielt farligt ud, - hvad ville DU
bruge tiden til? at overvåge "Faderhuset"?

Det kan jo være hundreder af grunde til at man IKKE opklarer dit eller dat.
Hvis vi skal være positive, så kan det jo være at der er nogle i det
muslimske miljø som sender et vink. Lederen af MCB i UK har jo nu endelig
opfordret sine medlemmer til at samarbejde med politiet, - efter
læge-terroren. Og det var ham som advarede mod 2 mio potentielle terrorister
i UK, vistnok i forbindelse med de ubehagelige scener man kunne se i Kanal
4's skjulte optagelser fra moskeer.

Han mener vist også at hvis man ikke føjer sig meget snart, så vil bøsserne
brage Hvilket minder mig om at Vadmand bruger en artikel af en dansk
muslimsk bøsse som "bevis" på at nok over halvdelen af de vestlige muslimer
ikke er mere troende end fx jeg er.

Frem med bederum, fodbadekar, og halal-mad til alle de mange sekulærer
muslimer, alt andet er "dæmonisering af muslimer"

IslamOnline.net & Newspapers

CAIRO - Australian universities are being urged to offer prayer spaces
and halal food cuisine to their Muslim students to help them meet
their religious and education obligations, The Daily Telegraph
reported on Tuesday, September 4.

"There is no model or national standard to guide Australia's
universities on how they can best address the varied cultural, ethnic
and religious needs of their diverse student populations," Sev
Ozdowski, director of Equity and Diversity at the University of
Western Sydney, told participants.

"We need to address the practical realities that Muslim students face
every day, such as providing prayer space and cafeteria food that is
halal, to ensure university campuses are welcoming of all cultures and
faiths," he said.

Ozdowski said the two-day "Access, Inclusion and Success - Muslim
students at Australian universities" conference is aimed at developing
national standards which universities may use to meet the religious
needs of their Muslim students.

The former human rights commissioner said that would help create a
generation of good citizens for the welfare of the entire society.

"It's important that all people, including those from Muslim
backgrounds, have the ability to fully participate in higher education
so they can gain good employment and strengthen their place in
society."

UWS already has prayer rooms and halal food at a majority of its
campuses for its 2000 Muslim students - the largest tertiary Muslim
student population in the country.

-----

"It is part of our obligations to fulfill these religious duties to
pray and to ensure we eat halal meat," said Najwa Hussein, a UWS post-
graduate psychology student.

"These small things are part of our daily life so if the universities
adopt such facilities, that would be awesome," she said.

Muslims, who have been in Australia for more than 200 years, make up
1.5 percent of its 20 million population.

Some European countries have introduced school lunches in line with
the dietary needs, cultural backgrounds or religious beliefs of
students.

Muslim children going to schools in the West face difficult choices at
lunchtime, either to eat non-halal food offered by their schools, eat
side food such as vegetables or skip the daily meal entirely.

Local schools in the United States have also responded to Muslim
parents' requests that halal food be served in school cafeterias.

America's Muslim Students Association (MSA) says nine universities
nationwide have prayer rooms for Muslim students and 17 have foot
baths built or under construction.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 16:08

Knud Larsen wrote:
> [...]
>
> Hvorfor i alverden skulle de danske "drenge" kunne se mindre
> konsekvenser end alle andre terrorister i verden?

OK. Gee. Så "unge mænd" da. Ja hvorfor? Hvem har sagt jeg gav dem
færre/flerre kvaliteter? Jeg siger jo netop at de er som unge er flest.

> PET tager sig vel af det der ser mest potentielt farligt ud, - hvad
> ville DU bruge tiden til? at overvåge "Faderhuset"?

Et meget retorisk spørgsmål. Hvad er mest vigtigt - peniclilin,
hofteoperationer elller hjertetransplantationer.

> [...]
> mio potentielle terrorister i UK, vistnok i forbindelse med de
> ubehagelige scener man kunne se i Kanal 4's skjulte optagelser fra

Jeg følger også engelsk TV. Du synes det er ønskværdigt at overføre engelske
tilstande 1:1?? Det er jo meget sjovt som du godvilligt antager en engelsk
skosælgers meninger, samtidig med at du ikke har noget til overs for folk
der ikke har beskæftiget sig med andet i 25 år.

> [...]
> af en dansk muslimsk bøsse som "bevis" på at nok over halvdelen af de
> vestlige muslimer ikke er mere troende end fx jeg er.

Hvad rager det dig hvis troende, vadmand og halalhippier alligvel tæller
lavest? De er jo kun nyttige for dig når de tager fejl.

> Frem med bederum, fodbadekar, og halal-mad til alle de mange sekulærer
> muslimer, alt andet er "dæmonisering af muslimer"

Jeg får ofte at vide jeg er syg i hovedet. Jeg braldrer frem med 260kmt og
en promille på 2.5...Du er sgu da værre, endda i ædru tilstand.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 17:24

Konrad wrote:

> OK. Gee. Så "unge mænd" da. Ja hvorfor? Hvem har sagt jeg gav dem
> færre/flerre kvaliteter? Jeg siger jo netop at de er som unge er
> flest.

Det var ikke ordet "drenge" jeg kommenterede, men at du siger de nok ikke
har kunnet se konsekvenserne, og som en modsætning til andre terrorister, -
ellers har jeg læst forkert.

> Et meget retorisk spørgsmål. Hvad er mest vigtigt - peniclilin,
> hofteoperationer elller hjertetransplantationer.

Så du mener man kan fokusere ligeligt på alle områder?

> [...]
> antager en engelsk skosælgers meninger, samtidig med at du ikke har
> noget til overs for folk der ikke har beskæftiget sig med andet i 25

Overføre engelske tilstande? Jeg kommenterer at selv i UK har en ellers ret
rabiat imam opfordret til at samarbejde med politiet, og fremsætter den
mulighed at også danske muslimer måske er villige til at hjælpe politiet.
Jeg ved ikke hvor du får denne "skosælger" fra? og heller ikke sidste afsnit
kan jeg deciffrere.

> Hvad rager det dig hvis troende, vadmand og halalhippier alligvel
> tæller lavest? De er jo kun nyttige for dig når de tager fejl.

Det er *aldrig* nyttige for mig eller for nogen andre, de er tværtimod meget
skadelige. De hævder hele tiden, at "vi" er forfærdelige racister i DK og at
muslimer er stakkels ofre, noget som passer lige præcis ind i skabelonen hos
de rabiate muslimer. Vi er IKKE racistiske i DK, og vi modtog folk udmærket,
da indvandringen begyndte, i modsætning til hvad vadmænd og kvinder hævder.

> Jeg får ofte at vide jeg er syg i hovedet. Jeg braldrer frem med
> 260kmt og en promille på 2.5...Du er sgu da værre, endda i ædru
> tilstand.

Tak for rosen. Man skal altså både æde, at muslimer er sekulære, og
kritiseres, hvis man ikke synes det er vidunderligt med bederum,
ramadan-udkoksede børn som intet lærer i en måned, og muslimer som bliver så
vrede over at vi ikke har indført sharia, at de ønsker at bombe os til
forståelse af kravene, - som en ekspert sagde var en del af grunden til
terror i Europa og DK.

Det er sgu ikke så lidt man kræver af os, - og jihad betyder ikke hellig
krig Jesus burde omdøbes til "Isa" og "Gud" til Allah, - og vi gentager
i kor: "Profeten Muhammed er verdens mest elske-værdige mand, vi elsker ham
langt højere end vores egen nærmeste familie" (som formanden for MCB Iqbal
Sacranie, sagde i forbindelse med tegningskrisen) - så er vi vel et lille
bitte skridt nærmere en accept.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 21:55

Knud Larsen wrote:

> Det var ikke ordet "drenge" jeg kommenterede, men at du siger de nok
> ikke har kunnet se konsekvenserne, og som en modsætning til andre
> terrorister, - ellers har jeg læst forkert.

Det er jeg jo enig i. Gad vide hvorfor jeg umiddelbart tolkede det
anderledes /(rigtig gee!!) Håber ikke Per læser med

> Så du mener man kan fokusere ligeligt på alle områder?

Du ved vist godt at mit svar er en ironisk pointe over netop det modsatte.

> Overføre engelske tilstande? Jeg kommenterer at selv i UK har en
> ellers ret rabiat imam opfordret til at samarbejde med politiet,

Sjovt og interessant nok er det typisk britiske imamer du hiver frem når
mareridtsscenarierne skal trækkes op I fremtiden kan man referere til
Abdul Petersen, som tager utvetydigt afstand.

Forstå mig ret, Knud, Jeg er rystet som du. Men logikken går da helt af
fløjten. Der er også noget forkert i igen at identificere udlændinge med
muslimer, og musimer med terrorister. Det er uendeligt få, og de er jo ikke
engang særlig dygtige, dem der er anholdt. Det er sgu trist for mange af os,
der til daglig bor og lever blandt folk der blot vil være danskere.

Hvorfor ikke blot erklære : Islam er en sikkerhedsrisiko? Der er jo ikke
problemer med at erklære nazisme som en sikkerhedsrisiko.

Jeg synes, når man lægger alt sammen, at det slet ikke virker til at islam
burde være lovlig. Islam vrker til at stride imod grundloven. Her
overfortolker jeg naturligvis og "bruger enkeltsager til at stigmatisere
300.000 troende" osv osv. Problemet er blot, og det kan bevises i en
retssag, at islam I SIG SELV, er inspirationskilden. Det er ikke fattigdom,
sprogbarrierer, manglende arbejde eller forståelse eller 17 andre
postulerede parametre - nej - fejlen er, ISLAM!!!

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 22:33

Konrad wrote:

> [...]
> når mareridtsscenarierne skal trækkes op I fremtiden kan man
> referere til Abdul Petersen, som tager utvetydigt afstand.

Det er ikke bare "en imam", det er selveste hovedtalsmanden for de 400
britiske muslimske organisationer, og jeg har IKKE hørt noget lignende i DK,
derfor UK.

> [...]
> få, og de er jo ikke engang særlig dygtige, dem der er anholdt. Det
> er sgu trist for mange af os, der til daglig bor og lever blandt folk

Det er meget trist, især da mange ikke kan sondre mellem muslimer og
"muslimer" og "islam". Som en klog mand sagde så er masseindvandringen et
stort eksperiment som ikke er gjort på samme måde før, og der er ingen
garanti for at det kommer til at gå godt. Andre kloge - demografer og
islamforskere - siger at bare vi "overlever" indtil noget forbi 2050 så er
det værste overstået.

> [...]
> er ikke fattigdom, sprogbarrierer, manglende arbejde eller forståelse
> eller 17 andre postulerede parametre - nej - fejlen er, ISLAM!!!

Islam ER en sikkerhedsrisiko, det er der vel ingen, der er i tvivl om -
bortset fra Vadmand og Det Radikale Venstre - men man må jo ikke sige det
højt. Derudover er det jo ultra-trist at religion bliver genoplivet, netop
fordi muslimer går så meget op i deres. "Hvis de fromme får magt er fanden
løs" - det kan ikke siges bedre, - det var vist Stauning.

Det er sgu også trist for de mange "normale" mennesker i muslimske lande,
som nu tvinges til at hykle og at indordne sig de fromme. Som nogle
programmer om Egypten viste, så var der praktisk taget ingen kvinder med
slør i 1970, og nu er det risikabelt at gå uden slør på gaden. Som en af
mine gamle lærere sagde, - selvfølgelig ikke om mig "Rivende
tilbagegang" - og det er jo over hele linjen i den muslimske verden, OG det
smitter helt naturligt af her i Vesten.

Iøvrigt var det kristne i de muslimske lande som alt overvejende stod for
sekularisering og oplysning fra ca 1850 til 1950, - nu bliver de smidt ud og
man vender tilbage til en islam som eksisterede før 1850, - du kan evt. læse
om det på opendemocracy.org.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 22:53

Konrad wrote:
> [...]
> er ikke fattigdom, sprogbarrierer, manglende arbejde eller forståelse
> eller 17 andre postulerede parametre - nej - fejlen er, ISLAM!!!

Her er hvad en tidligere jihad-kriger siger om benægtelserne af at islam kan
bruges som udgangspunkt for vold:

He believes that the moderate Muslim community is in denial about the
extremists in its midst.
According to Mr Butt, many imams who preach at mosques in Britain refuse to
broach the difficult and often complex truth that Islam can be interpreted
as condoning violence against the unbeliever, and instead repeat the mantra
that Islam is peace?, and hope that all of this debate will go away. This
has left the territory open for radicals I know, because [when] I was a
recruiter, I repeatedly came across those who had tried to raise these
issues with mosque authorities, only to be banned from their grounds. Every
time this happened it served as a recruiting sergeant for extremism.

Og her er hvad Abdul Pedersen siger om emnet:

"Det har ikke noget som helst med religion at gøre, hvis unge ekstremistiske
muslimer planlægger terrorhandlinger. Det er en ren politisk sag, mener imam
Abdul Wahid Pedersen fra Nørrebro i København. Religionen er blot et middel
til at få folk med på vognen."

Politisk sag at dræbe så mange togpassagerer som muligt for at komme i
paradis?

Man kan jo intet stille op, når folk benægter virkeligheden, der er intet at
tale om. Men det er jo reglen, når det drejer sig om islam, jeg har set det
hundreder af gange efterhånden, - og også ikke-muslimske apologeter tror man
gavner sagen ved at fylde folk med løgn. Det er det der irriterer mig
kraftigt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 23:04

Knud Larsen wrote:

> Her er hvad en tidligere jihad-kriger siger om benægtelserne af at
> islam kan bruges som udgangspunkt for vold:

Og lige en bid til fra den tidliger jihadi Mr Butt:

I disagree with those who say the pressing problem is simply how do we deal
with an aberrant, extreme minority who have unleashed a reign of terror on
Britain ? rather, I believe the heart of the matter is Islam itself and how
its teachings are interpreted. If we isolate the problem to that of the
extreme fringe, then we are merely skimming the surface.

What we Muslims need to do is go back to our books: we need to debate the
teachings that are used to radicalise young men and legitimise the killing
of innocent people. We need to discuss and refashion the set of rules that
govern how Muslims whose homes and souls are firmly planted in the West
live alongside non-Muslims. Only when we do this can we successfully dissect
the radicals' interpretation of Islam and fight back against terrorism.

We can no longer turn a blind eye to the driving force behind terror attacks
both at home and abroad. It should not matter how painful or embarrassing
this admission may be, and nor should it matter how taboo this subject is.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-09-07 08:43

Knud Larsen wrote:

> [...]
> attacks both at home and abroad. It should not matter how painful or
> embarrassing this admission may be, and nor should it matter how

Og "man" får *aldrig* nogen respons på et sådant indlæg, næste gang siger
man præcis det samme om at det intet har med islam at gøre.

Det ER åbenbart taboo at se kendsgerningerne i øjnene, - og ikke bare hos
imamerne, men hos alle velmenenden mennesker, som vil skåne "de svage og
stakkels" muslimer for ubehagelige sandheder om islam.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-09-07 11:30

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> være
>
> Jeg ville heller ikke anskaffe ingredienserne til mine bomber i Netto,

Hvad er der nu galt med at anskaffe ingredienserne til bomber i Netto?, jeg
troede ellers at det var det mest sikre sted at handle.

> [...]
> tidspunkter, vidner i bedste fald om halvhjertet amatørisme.
>
> Det er ikke svært at lege rollespil og tale om terror. Det kræver næsten

Det er måske derfor at du har sluppet godt fra rullestolskuppet sammen med
AHW og Rikke Hvilshøjs bålfærd.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 12:20

"Konrad" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Har i aldrig overvejet at begå et terrorangreb?

Nej hvorfor fanden i helvede skulle jeg dog det ?

Du må sgu da have et sølle liv hvis du har gået med den slags overvejelser.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 12:49

Kim Larsen wrote:
> "Konrad" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Nej hvorfor fanden i helvede skulle jeg dog det ?
>
> Du må sgu da have et sølle liv hvis du har gået med den slags
> overvejelser.

Det kan lidt forvredent kaldes "realpolitik".

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 13:03

> Det kan lidt forvredent kaldes "realpolitik".

Nå !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Jeg kalder den slags tankegang "et skævvredent kranie".

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 13:12

Kim Larsen wrote:
> "Konrad" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Nå !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
>
> Jeg kalder den slags tankegang "et skævvredent kranie".

Du er dog en mærkelig revolutionær

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 13:18

Kim Larsen wrote:
> "Konrad" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Nå !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
>
> Jeg kalder den slags tankegang "et skævvredent kranie".

Det er logisk deduktion. Hvad skal der til for at begå et terrorangreb? Hvad
har dem der har gennemført terrorangreb gjort? Hvad ved vi om de anklagede i
diverse danske terrorsager? Hvad ved vi om anklagernes beviser?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-09-07 15:52

"Konrad" skrev i en meddelelse

> [...]
> om
> logistik og hemmeligholdelse. F.eks ville der i min i min >terrorplan ikke

Hvis man går og overvejer noget sådant i sin "fantasi"
har man IMHO seriøst brug får hjælp.

Terror er ikke en frihedskamp eller en "krig"
Terror skal bekæmpes med alle midler.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 16:00

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Hvis man går og overvejer noget sådant i sin "fantasi"
> har man IMHO seriøst brug får hjælp.
>
> Terror er ikke en frihedskamp eller en "krig"
> Terror skal bekæmpes med alle midler.

To ged rid of the bug, we most understand the bug!

Starship Troopers

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-09-07 16:38

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> To ged rid of the bug, we most understand the bug!

De viser sig ret ofte at folk går i AHW'sk benægtelse, når de hører at den
joviale og flinke nabo var seriemorder.
Pointe: ondskabens banalitet.

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 19:35

"Martin Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De viser sig ret ofte at folk går i AHW'sk benægtelse, når de hører
> at den joviale og flinke nabo var seriemorder.
> Pointe: ondskabens banalitet.

Det kommer jo lige an på hvorvidt at naboen var en nazirøv eller ej.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 19:59

Kim Larsen wrote:

> Det kommer jo lige an på hvorvidt at naboen var en nazirøv eller ej.

Dine fine fornemmelser for demokrati skorter lidt. Du er nu med på både det
ene og det andet - målet helliger midlet. Eller staves det ikke heileger?
Antireligiøs. Antisexsuel - og nu Antipolitisk. Det er svært at se forskel
på dem du åndeligt "lever" af at være imod.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 20:43

> [...]
> ikke heileger? Antireligiøs. Antisexsuel - og nu Antipolitisk. Det er
> svært at se forskel på dem du åndeligt "lever" af at være imod.

Jeg har intet problem med at se forskellen.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 21:15

Kim Larsen wrote:
> "Konrad" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Jeg har intet problem med at se forskellen.

Nej, og det er jo den store forskel på dig og mig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 22:34

Fra : @

Dato : 05-09-07 20:49

vås

man behøver ikke forstå rotter

man udrydder dem bare

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-09-07 22:24

@ skrev:

> vås
>
> man behøver ikke forstå rotter
>
> man udrydder dem bare

Hvorfor er der ikke nogen der er kommet på den løsning før?

Fra : @

Dato : 06-09-07 21:04

On Wed, 05 Sep 2007 23:24:08 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Hvorfor er der ikke nogen der er kommet på den løsning før?

fordi nogle fjolser har indrettet lovgivningen forkert

hvis man opdager rotter på sin matrikel har man pligt til at foretage
bekæmpelse og meddele til kommune

det samme gælder desværre ikke hvis man opdager muhamedanere i landet

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-09-07 21:25

@ skrev:

> fordi nogle fjolser har indrettet lovgivningen forkert

Hvor i vores lovgivning forbydes det at udrydde rotter?

Fra : @

Dato : 06-09-07 21:58

On Thu, 06 Sep 2007 22:24:50 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Hvor i vores lovgivning forbydes det at udrydde rotter?

man må kun udrydde de firbenede med hale

de tobenede er desværre fredede

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-09-07 05:01

@ skrev:

> man må kun udrydde de firbenede med hale

Og hvordan gør man det bedst muligt?