reset af Zyxel prestige 100IH
Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 23-01-01 07:07

Jeg har LIGE fået en Zyxel prestige 100IH i går skulle til at opsætte den
anden gang efter jeg havde rodet med noget. Men da jeg logger ind går
programmet ned, og nu siger den hele tiden at mit password ikke er korrekt.

Hvordan laver jeg så et reset af routeren så den får fabriksindstillierne
tilbage?

Mvh Emil

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 23-01-01 14:35

emil@duks.dk (Emil Fischer Petersen) wrote in
<94j774$b3n$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>korrekt.
>
>Hvordan laver jeg så et reset af routeren så den får

Hej Emil

Jeg har været ud for præcis det samme Dog har jeg fundet ud af hvordan man
flash'er den. Det første du skal gøre er, at du skal sikre dig, at du har en
VT100 Terminal emulator. Der følger faktisk sådan en med til Windows, som
hedder HyperTerminal der er ganske god i dette tilfælde.
Efter du har fundet en Terminal emulator (eksempelvis HyperTerminal) skal du
have fat på den konfigurationsfil(rom), som du skal overskrive med.
filen kan du finde på Zyxels ftpserver:
ftp://ftp.zyxel.dk/public/prestige/p100ih/firmware/Europe/2.41/
Hvor du skal downloade p100ihpe.zip, som indeholder en bin samt en rom-file
Disse to filer er henholdsvis "binary RAS firmware ZyNOS"(bin) og Default
settings for P100IH(rom). Du skal kun bruge rom-filen eftersom det kun er
konfigurationen der er probs med.
Når du har downloaded det hele skal du sætte din console op
Der er et stik fra routeren til computeren('s COM-port), som gør, at du kan
benytte dit keyboard og skærm til at konfigurere routeren.
Når du har sat det op, så Routeren er sat direkte til computeren kan du starte
dit Terminal emulator program. Inden du connecter til routeren skal du sikre
dig, at du har sat programmet rigtigt op!

------------------------------|
Port settings:        |

Bits per sec.: 9600    |
Data Bits:    8        |
Parity:    None    |
Stop bits:    1        |
Flow constrol: Hardware |
----                |
Connection settings:    |

Emulation:    VT100    |

------------------------------|

Rename/omdøb derefter din "*.rom" fil til "rom-0"

Når alt dette er på plads kan du connect til routeren.
Connect til routeren lige efter du har tændt den->
-> Når der står: "Press Any Key to enter debug mode within 3seconds" Gør det!
-> Når den er færdig med at loade skriv:"ATUR 3", hvorefter den er klar til at
modtage rom-0 filen.
-> Send rom-0 med XMOMDEM protocol'en //Det er MEGET vigtigt at det er XMODEM
   protocol'en eller virker det ikke.
->Hvis altså går fejlfrit :"Tranfer complet" skriv ATGO for at restarte
routeren.

//Best regards
   ^Segal^ - Steven Bergstedt

Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 23-01-01 14:46

Fedt 1000 tak for hjælpen. Men så mangler jeg bare det kabel. Det eneste
kabel jeg har er defekt, og der fulgte ikke noget med til routeren.

Mvh Emil