Regeringens skatteudspil
Fra : Hr Pedersen

Dato : 03-09-07 20:28

Så fik DF skovlen under de Konservative. Ingen lettelser i topskatten
i denne omgang selv om Bendtsen have sat hele sin prestige ind på det.
At lette mellemskatten er også en langt bedre ide da flere med
almindelig indkomst vil få et incitament til at arbejde mere (her
taler vi om dem der ikke vil ramme topskatten ved at arbejde mere!).
Flere analyser og undersøgelser har også vist at dem der pt. betaler
topskat ikke vil arbejde mere da de prioriterer fritid: familie mv.
De vil istedet i flere tilfælde bruge en skattelettelse til at arbejde
mindre!

DF har fået regeringen til at hæve personfradraget også hvilket vil
gavne en del på de laveste indkomsttrin også. Det kan faktisk motivere
en del på overførselsindkomst til at komme i beskæftigelse. Det er dog
kun det mindretal der reelt står til rådighed for arbejdsmarkedet som
idag er på kontanthjælp og dagpenge. Det er faktisk ikke så mange da
en del der idag modtager kontanthjælp og dagpenge faktisk ikke er
reelt til rådighed for arbejdsmarkedet. De burde istedet revalideres/
arbejdsprøves og så ellers sættes i jobtræning eller overføres til
fleksjob eller førtidspension. Men det koster kassen og kræver mange
mandskabsressourcer og det er ikke det kommunerne har mest af i en tid
med skattestop og øgede udgifter pga. kommunalreformen.

Man kan spørge sig selv hvem de konservative egentlig tror de er ....
de har latterligt få mandater, de er ikke sønderligt populære hos
venstre og så har alle fattet at det primært er de stinkende rige nord
for københavn de arbejder for.....de har faneme aldrig været et
folkeparti modsat Dansk Folkeparti der virkeligt har føling med folket
og dets interesser! Ikke at jeg er DF´er - stemmer altid Soc.Dem :)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-09-07 06:31

Hr Pedersen wrote:

> [...]
> idag er på kontanthjælp og dagpenge. Det er faktisk ikke så mange da
> en del der idag modtager kontanthjælp og dagpenge faktisk ikke er

Det er nemlig rigtigt. Det nytter ikke at tale om at "motivere folk til at
komme fra overførselsindkomst og ud på arbejdsmarkedet. Forstå nu at der
ikke ER flere "hænder" som I selv udtrykker det. Det det handler om er at få
dem der er, til at arbejde mere, og/eller hente arbejdskraft fra udlandet.
Det gøres ved at fjerne topskatten, som da også er en svinestreg til at
begynde med. Hvorfor skal jeg betale 63% af den sidste krone når andre
"slipper" med 47%?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 06:43

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> Det gøres ved at fjerne topskatten, som da også er en svinestreg til at
> begynde med. Hvorfor skal jeg betale 63% af den sidste krone når andre

Det er 'lissom' hele idéen bag skatteprogressionen, og hvis man begynder
at sætte spørgsmålstegn ved den, er der vel ikke langt til at man
begynder at acceptere en /kopskat/.

Alle seniorer skal betale samme kontingent i tennisklubben, så hvorfor
skal kasseassistenten i Netto ikke betale det samme 'kontingent' til
samfundet som skibsrederen fra A P Møller ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-09-07 06:45

"Per Rønne" wrote:

> Alle seniorer skal betale samme kontingent i tennisklubben, så hvorfor
> skal kasseassistenten i Netto ikke betale det samme 'kontingent' til
> samfundet som skibsrederen fra A P Møller ?

Hvordan skulle det beløb kassedamen og det beløb som skibsredderen betaler
nogensinde blive ens hvis de begge betaler 47% i skat?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 07:24

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Hvordan skulle det beløb kassedamen og det beløb som skibsredderen betaler
> nogensinde blive ens hvis de begge betaler 47% i skat?

Fordi jeg ikke her taler om proportional skat, men om kopskat. Hvilket
jeg har måttet tydeliggøre ved at genindsætte det, du i dit citat
fjernede ...

Som bekendt var en af grundene til Margaret Thatchers fald at hun fandt
på at indføre en kommunal kopskat. Pensionister skulle ganske vist kun
betale halv kopskat, og børn under 18 var undtaget, men forældrene
skunne naturligvis betale fuld kopskat for 18-årige skoledrenge
[betalingen foregik per husstand]. Fattige forældre smed derfor deres
sønner ud af hjemmet når de fyldte 18; så kunne de sove i papkasser
under broerne, hvorved de i øvrigt så også var sikret mod at blive ansat
nogetsteds. Men også her nåede skatteopkræverne frem; også hjemløse
tiggere skulle betale topskat.

Sidste gang man i England havde forsøgt sig med en kopskat, svjh omkring
1400, udbrød der et stort oprør, som regeringen havde vanskeligt ved at
nedkæmpe; kopskatten forsvandt igen.

Og i Danmark forsøgte man sig på et tidspunkt også med en topskat,
tilbage i 1700-tallet. Man fandt dog hurtigt ud af at det ikke gik; det
var for svært at få tiggerne til lommerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 22-09-07 00:22

> [...]

> komme fra overførselsindkomst og ud på arbejdsmarkedet. Forstå nu at der
> ikke ER flere "hænder" som I selv udtrykker det.

Vel er der så. Men der er også en del af de hænder der allerede er i
sving som kunne arbejde mere, og det er dem som topskatten afstraffer
ved at yde en ekstra indsats.

> [...]
> Det gøres ved at fjerne topskatten, som da også er en svinestreg til at
> begynde med. Hvorfor skal jeg betale 63% af den sidste krone når andre

47% er fandenme også for galt. 63% er blot salt i såret.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 08:42

"Hr Pedersen" <janengelbrechtpedersen@gmail.com> wrote in message
"At lette mellemskatten er også en langt bedre ide da flere med
almindelig indkomst vil få et incitament til at arbejde mere (her
taler vi om dem der ikke vil ramme topskatten ved at arbejde mere!)."

Det er noget sludder.

Der er ca. 500.000 mennesker, som vil få en lavere marginalskat, hvis man
hæver grænsen for mellemskatten. Men de vil selvfølgelig kun få incitament
til at øge deres indtægt op til topskattegrænsen. Herefter gør det rigtig
ondt.

Hvis man i stedet fjernede topskatten, ville 960.000 mennesker få en lavere
marginalskat.

"Flere analyser og undersøgelser har også vist at dem der pt. betaler
topskat ikke vil arbejde mere da de prioriterer fritid: familie mv."

Hvad er det for analyser og undersøgelser? Jeg har kun set undersøgelser,
der viser det modsatte.

"DF har fået regeringen til at hæve personfradraget også hvilket vil
gavne en del på de laveste indkomsttrin også."

Ja, det er hævet med 1000 kr., så det er ren symbolpolitik.

"Det kan faktisk motivere
en del på overførselsindkomst til at komme i beskæftigelse."

Igen det rene sludder. 1000 kr. betyder intet, og der er i øvrigt ingen på
overførselsindkomster, som i dag tjener mindre end personfradraget, og som
dermed vil få en lavere marginalskat (et større arbejdsincitament) ud af
dette.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 09:59

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "DF har fået regeringen til at hæve personfradraget også hvilket vil
> gavne en del på de laveste indkomsttrin også."
>
> Ja, det er hævet med 1000 kr., så det er ren symbolpolitik.

Ikke helt. Det vil vel sådan nogenlunde modsvare det der skal betales
ekstra i grønne afgifter.

> [...]
> dermed vil få en lavere marginalskat (et større arbejdsincitament) ud af

Korrekt. Her er det beskæftigelsesfradraget man må se på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 12:09

> Ikke helt. Det vil vel sådan nogenlunde modsvare det der skal betales
> ekstra i grønne afgifter.

Der skal ikke betales noget ekstra i grønne afgifter, og 1.000 kr. er stadig
symbolpolitik. For de fleste vil det betyde 50 kr. ekstra om måneden.

Hellere marginalskatten.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 16:18

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Der skal ikke betales noget ekstra i grønne afgifter,

Det var nu i hvert fald det der var lagt op til ...

> og 1.000 kr. er stadig symbolpolitik. For de fleste vil det betyde 50 kr.
> ekstra om måneden.

Det har skam også betydning.

> Hellere marginalskatten.

Beskæftigelsesfradraget kan siges at påvirke marginalskatten for folk på
dagpenge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 18:37

> Det var nu i hvert fald det der var lagt op til ...

I første omgang men ikke nu.

> Det har skam også betydning.

Ja, det har 25 øre også. Det vigtige er ligesom, hvor stor betydning, det
har.

> Beskæftigelsesfradraget kan siges at påvirke marginalskatten for folk på
> dagpenge ...

Ja, hvis man mener, de mangler et incitament til at arbejde, og udgør en
væsentlig arbejdskraftsreserve for samfundet, så er det jo der, man skal
skrue.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 19:03

> [...]

> Ja, hvis man mener, de mangler et incitament til at arbejde, og udgør en
> væsentlig arbejdskraftsreserve for samfundet, så er det jo der, man skal

Der er stadig knap 90.000 arbejdsløse, herunder kontanthjælpsmodtagere
om hvilke beskæftigelsesministeren siger, at deres største problem er at
de skal lære at tage regelmæssigt bad. Og herunder folk i jobskifte, og
nyuddannede der skal til at have deres første job.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 19:17

> [...]
> de skal lære at tage regelmæssigt bad. Og herunder folk i jobskifte, og
> nyuddannede der skal til at have deres første job.

Langt de fleste arbejdsløse i Danmark vil inden for kort tid komme i
arbejde. Det er bl.a. nyuddannede, der ikke er kommet i job endnu, folk, der
er blevet fyret i august, og som først finder et nyt job til januar osv.
Resten er så få personer, at det ikke er værd at tale om.

Fra : John Jensen

Dato : 05-09-07 00:02

Kort og godt: DF gik med til skattelettelser i form af hævelse af
grænsen for hvornår man skal betale mellemskat. Meget få på overførsels
indkomst betaler mellemskat (nogen overhovedet ???) så det er altså
noget der gør at det bedre kan betale sig at tage et lavtlønnet job end
modtage overførselsindkomst. Eneste problem er at der er forsvindende få
der har dette valg, altså reelt står til rådighed for arbejdsmarkedet.
Folk i beskæftigelse i lavtlønsjob vil dog kunne arbejde mere indtil de
når mellemskat/topskatte grænsen. Men det er sikkert ikke dem man tænker
på man vil have til at knokle mere....det er de højtlønnede der i
forvejen betaler topskat og derfor ingen lettelser får af betydning (kun
det lille forhøjede personfradrag!)

Det der idag er brug for er en omlæggelse af skattesystemet. F.eks.
kunne man lade arbejdsmarkedets parter selv financiere dagpenge systemet
samtidig med man gør det dyrere at slippe af med folk som det er visse
steder i andre EU lande(Arbejdsmarkedets parter opretter et
forsikringsselskab der udbetaler dagpenge ved uforskyldt arbejdsløshed -
arbejdsgivere der fyrer folk uden årsag i svigagtighed/kriminalitet/høj
fravær mv. straffes med højere indbetalinger til forsikringen og
lønmodtagere der selv er skyld i fyring modtager lavere ydelser og skal
fremover betale højere arbejdsløshedsforsikrings præmie!) Ligeledes
kunne man lave forhøjet moms på usunde varer og luksusgenstande (varer
der ikke tjener til livets opretholdelse!) dette skal kombineres med en
lavere moms på sunde fødevarer (sundere kost => sundere befolkning =>
lavere sundhedsomkostninger). Kombinerer man dette med fl.g. er der
plads til at man kan lave en flatrate skat på f.eks. 43 procent:

- Ekstrem høj indregistreringsafgift på alle motorkøretøjer der ikke
kører mindst 20 km/liter brændstof kombineret med lavere afgift på dem
der kører langt længere på literen f.eks. over 25 km / l.
Dette kombineres med høje grønne afgifter på køretøjer der ikke kører
mindst 20 km / liter brændstof. Erhvervslivet skal ikke kompenseres
her...så må de købe nogle mere miljørigtige køretøjer.

- Alle der idag betaler topskat skal selv financiere deres efterløn
100%.Vi er her inde på Ny Alliances politik...er faktisk lidt spændt på
om nogen har regnet det igennem....

- Danske hustande udstyres med en CO2 kvote der udregnes på antal
personer i hustanden. Overskrides denne kvote skal de betale ekstra høje
grønne afgifter. (Kvoten består af et antal MWatt varme,kWatt strøm og
kubikmeter vand!)

- Ingen børnecheck til folk der tjener mere end 350000 kr pr.
år.(hustande med 2 indtægter: 600000 kr / år)

- Større egenbetaling i daginstitutionerne for folk der tjener mere end
350000 kr / år (hustande med 2 indtægter: 600000 kr / år)

De her tiltag kombineret med besparelser på forsvarsområdet (ingen
internationale aktioner mere!) , besparelser på områder som: anlæg af
veje og brugen af disse(Danmark har rigelig med motorveje og broer!) -
fremover skal der indføres roadpricing for udlændinge der benytter vores
vejnet, besparelser på skoleområdet : slut med tilskud til friskoler
(folk der har fine fornemmelser mht. skoler kan selv betale!).
Herudover bør man lige gennemgå alle tidligere sager om førtidspension
og genvurdere folks erhvervsevne...det kan frigøre en 10-15000 sæt
hænder da man tidligere gav folk førtidspension så kommunen kunne skyde
regningen over til staten!. Ligeledes arbejder en del af dem sort, en
del arbejder som frivillige og folkevalgte i div. sammenhænge
(foreninger, boligforeninger, politiske organer) dvs. aktiviteter der
gør at deres erhvervsevne bør genvurderes - folk der har en erhvervsevne
der er forsvindende lille kan f.eks. ikke sidde i en boligforenings
hovedbestyrelse, være lokalformænd for f.eks. patientforeninger mv.
(Kender personligt flere af disse der burde være uarbejdsdygtige men som
knokler helt vildt i ulønnede stillinger)! Giver man disse folk noget
efteruddannelse udgør de pludselig en indtægtskilde istedet for en udgift.

Herefter er der bare tilbage at stramme kravene mht. aktivering. Folk
der ikke kan skaffe en dødsattest eller kan få en uvildig læge til at
erklære dem totalt uarbejdsdygtige/syge skal tvangsaktiveres og ud at
lave alle de ting samfundet idag ikke kan skaffe folk til: f.eks. at
skifte ble i ældreplejen, gøre rent hos ældre mv. Kort sagt aflaste
SOSUerne..... Det vil få en del Macho mænd / mænd med fine fornemmelser
(f.eks. folk med en alternativ etnisk oprindelse )...til at tage et
job.... Vi er nok her nødsaget til at få nogle andre end socialrådgivere
til at checke op på aktiveringskravene hvis det skal få en effekt.... Så
alle der nægter at deltage i aktivering får fjernet deres eksistens
grundlag (de får madkuponer og deres husleje betales - derudover får de
ikke en krone!)

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 02:52

John Jensen <afdeling28@gmail.com> wrote:

> [...]
> på man vil have til at knokle mere....det er de højtlønnede der i
> forvejen betaler topskat og derfor ingen lettelser får af betydning (kun

De får også lettet mellemskatten med 5.500 om året.

> [...]
> lønmodtagere der selv er skyld i fyring modtager lavere ydelser og skal
> fremover betale højere arbejdsløshedsforsikrings præmie!)

Jeg ser ikke i den øjeblikkelige beskæftigelsessituation noget behov for
ændringer her.

> [...]
> => lavere sundhedsomkostninger). Kombinerer man dette med fl.g. er der
> plads til at man kan lave en flatrate skat på f.eks. 43 procent:

Dine idéer vender den tunge ende nedaf.

> [...]
>
> - Alle der idag betaler topskat skal selv financiere deres efterløn
> 100%.Vi er her inde på Ny Alliances politik...er faktisk lidt spændt på

Masser. Deres politik hører ikke til i denne verden.

> [...]
> kubikmeter vand!)
>
> - Ingen børnecheck til folk der tjener mere end 350000 kr pr.
> år.(hustande med 2 indtægter: 600000 kr / år)

Vi lider af børnemangel.

> - Større egenbetaling i daginstitutionerne for folk der tjener mere end
> 350000 kr / år (hustande med 2 indtægter: 600000 kr / år)

Ditto her.

> De her tiltag kombineret med besparelser på forsvarsområdet (ingen
> internationale aktioner mere!) , besparelser på områder som: anlæg af
> veje og brugen af disse(Danmark har rigelig med motorveje og broer!) -

Især i København vil du se massive trafikproblemer, trafikproblemer der
ikke engang kan klares ved at folk i stedet tager den kollektive trafik.

> fremover skal der indføres roadpricing for udlændinge der benytter vores
> vejnet, besparelser på skoleområdet : slut med tilskud til friskoler
> (folk der har fine fornemmelser mht. skoler kan selv betale!).

Der er børn der ikke kan klare folkeskolen.

> [...]
> og genvurdere folks erhvervsevne...det kan frigøre en 10-15000 sæt
> hænder da man tidligere gav folk førtidspension så kommunen kunne skyde

Er de tildelt førtidspension, kan den ikke senere tages fra dem.

> [...]
> alle der nægter at deltage i aktivering får fjernet deres eksistens
> grundlag (de får madkuponer og deres husleje betales - derudover får de

Vi er jo på vej mod fuld beskæftigelse - dine idéer hører ganske simpelt
en anden tid til. Faktisk hører de 30erne til ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 22-09-07 00:22

> [...]

> folkeparti modsat Dansk Folkeparti der virkeligt har føling med folket
> og dets interesser! Ikke at jeg er DF´er - stemmer altid Soc.Dem :)

De konservative arbejder for jordejerne, hvilket også afspejles i at de
har været hovedaktørerne i at sænke Grundskylden siden Retsforbundet røg
ud for nogle årtier siden.