Skatteaftale
Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 18:24

Så er der indgået en skatteaftale mellem regeringen og DF. Som jeg lidt
løseligt i TV2s Nyhederne hørte som:

1. Forhøjelsen af topskattegrænsen droppes. Til gengæld indgås der
aftale om senere forhøjelser, så der ikke bliver flere der rammes af
topskat.

2. Mellemskatten afskaffes. Det betyder at dem der i dag kun betaler
mellem- og bundskat, fremover kun skal betale bundskat.

3. Personfradraget forhøjes, hvor meget er jeg ikke klar over. Det
betyder at også overførselsindkomster sparer i skat, og i øvrigt at
eventuelt forhøjede grønne afgifter som følge af skattelettelserne [mere
end?] kompenseres.

Det radikale Venstre og Ny Alliance er indbudt til at tilslutte sig
aftalen. I realiteten vil en tilslutning betyde, at de får vetoret ved
ændringer af aftalen - og at bindingen til Socialdemokratiet løsnes.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-09-07 18:33

> [...]
>
> 1. Forhøjelsen af topskattegrænsen droppes. Til gengæld indgås der
> aftale om senere forhøjelser, så der ikke bliver flere der rammes af

Taber: Bendt Bendtsen, vinder: Pia K.

> 2. Mellemskatten afskaffes. Det betyder at dem der i dag kun betaler
> mellem- og bundskat, fremover kun skal betale bundskat.

Det var ikke hvad jeg hørte. Talte de ikke bare om at forhøje grænsen?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 18:40

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Taber: Bendt Bendtsen, vinder: Pia K.

> Det var ikke hvad jeg hørte. Talte de ikke bare om at forhøje grænsen?

Til topskattens grænse. I hvert fald såvidt jeg har forstået det.

Derudover 'fastfryses' energiafgifterne på en sådan måde, at de ikke
'udhules':

<http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-8141657.html>

Hvorfra jeg citerer:

=
"Vi løfter mellemskatten så meget, at 575.000 danskere, der i dag
betaler mellemskat, slipper. Vi fastfryser energiafgiften, så den ikke
udhules. Vi giver flere penge til pensionisterne ... ved at øge
personfradraget, der kommer alle til gode. Alt sammen inden for
2015-planen," sagde Thor Pedersen.

Aftalen indebærer, at antallet af topskatteydere fremover ikke forøges.
=

Man må i hvert fald sige, at den sociale balance er forbedret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 19:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Til topskattens grænse. I hvert fald såvidt jeg har forstået det.

Det er også hvad der siges af en repræsentant fra Dansk Industri på TV2
News. Men indrømmet, Thor Pedersens formulering er lidt 'ulden'.

Derudover forhøjes beskæftigelsesfradraget fra 2,5 til 4,25%.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 19:50

> Derudover forhøjes beskæftigelsesfradraget fra 2,5 til 4,25%.

Der er i dag en beløbsgrænse på 7.300,- ... bibeholdes den mon? ... for
ellers hjælper det jo ikke meget

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 20:15

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Der er i dag en beløbsgrænse på 7.300,- ... bibeholdes den mon? ... for
> ellers hjælper det jo ikke meget

Beskæftigelsesfradraget er ment som en gulerod til arbejdsløse til få i
det mindste /lidt/ arbejde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 03-09-07 20:16

On Mon, 3 Sep 2007 20:49:44 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabela the
bindestreg coffeeshop.dk> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

>Der er i dag en beløbsgrænse på 7.300,- ... bibeholdes den mon? ... for
>ellers hjælper det jo ikke meget

Max-grænsen stiger til 12.900 i 2008 og yderligere til 14.500 i 2009

http://www.skm.dk/publikationer/notater/5758.html
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 20:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er også hvad der siges af en repræsentant fra Dansk Industri på TV2
> News. Men indrømmet, Thor Pedersens formulering er lidt 'ulden'.

Den præcise betydninge er nu klar:

Mellemskattens bundgrænse forhøjes til det samme som topskattens
bundgrænse. Så mon ikke de ender med at droppe mellemskatten, og i
stedet sætte topskatten tilsvarende i vejret?

Det ville jo virke lidt tåbeligt både at regne mellem- og topskat ud,
når de begge er proportionale skatter af samme beløb ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 04-09-07 07:40

> Det ville jo virke lidt tåbeligt både at regne mellem- og topskat ud,
> når de begge er proportionale skatter af samme beløb ...

Nej det vill være en katastrofe af større dimemsioner, idet det ville betyde
en skattestigning for en stor del af de skatteydere man forsøger at lempe.
Uudnyttet bundfradrag til mellemskattegrænsen kan overføres imellem
ægtefæller - det gælder ikke topskatten.

Mvh,
Brian R.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 07:55

Brian og Charlotte <no@e-mail.dk> wrote:

> [...]
> Uudnyttet bundfradrag til mellemskattegrænsen kan overføres imellem
> ægtefæller - det gælder ikke topskatten.

OK - men det kunne man vel altid ændre på. Ikke at det synes at indgå i
aftale.

Skatteforliget kan i øvrigt downlades her:

<http://www.fm.dk/db/filarkiv/18087/07_09_03_Lavere_skat_paa_arbejde.pdf

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-09-07 19:21

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Taber: Bendt Bendtsen, vinder: Pia K.

> Det var ikke hvad jeg hørte. Talte de ikke bare om at forhøje grænsen?

Ja, den har BB selv bedt om! Hvis han havde fået en aftale i stand med
DF før han gik ud og forlangte topskatten fjernet, så ville han ikke stå
som taber i dag!
--
Jesper

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 08:34

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Ja, den har BB selv bedt om! Hvis han havde fået en aftale i stand med
> DF før han gik ud og forlangte topskatten fjernet, så ville han ikke stå
> som taber i dag!

Enig - men han får løn som forskyldt.

Fra : Wilstrup

Dato : 03-09-07 19:24

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> vetoret ved
> ændringer af aftalen - og at bindingen til Socialdemokratiet

Hvorfor undrer det ingen at PK sprang i målet som sædvanlig?
Fordi PK ikke er spor interesseret i et valg lige nu - og
Fjoghet er heller ikke. Som ventet.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 19:30

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvorfor undrer det ingen at PK sprang i målet som sædvanlig?
> Fordi PK ikke er spor interesseret i et valg lige nu - og
> Fjoghet er heller ikke. Som ventet.

Nu deltog Pia Kjærsgaard slet ikke i forhandlingerne, men havde fuldt ud
overladt det til Kristian Thulesen Dahl, der inden havde fået et mandat
af gruppen.

Derudover er regeringen udspil på afgørende punkter ændret. Naturligvis
ikke så meget at dit eget parti, DKP i Enhedslisten, ville kunne stemme
for den, men alligevel.

Nu afventer vi så om Ny Alliance og Det radikale Venstre vil kunne
tilslutte sig aftalen, som dog er ændret i modsat retning af hvad de to
partier har ønsket - de ville jo lægge skattelettelserne helt på
topskatten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : dktekno

Dato : 03-09-07 19:36

For første gang må jeg sige tak til Dansk Folkeparti.
Tak fordi i har sørget for en social profil.

Viser det her sig at blive til en realitet, og at min indkomst efter skat
(og de nye energiafgifter) stiger, så vil jeg aldrig glemme Dansk Folkeparti
for dette her.

Fra : Jesper

Dato : 03-09-07 19:47

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> [...]
> (og de nye energiafgifter) stiger, så vil jeg aldrig glemme Dansk Folkeparti

Ja, det er sandelig social profil at sørge for, at ca. halvdelen af alle
lønmodtagere betaler topskat!

56,6% af medlemmerne af Danmarks Lærerforening betaler idag topskat.
--
Jesper

Fra : Snuden

Dato : 03-09-07 20:20

On Mon, 3 Sep 2007 20:47:13 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Ja, det er sandelig social profil at sørge for, at ca. halvdelen af alle
>lønmodtagere betaler topskat!
>
>56,6% af medlemmerne af Danmarks Lærerforening betaler idag topskat.

Men de slipper så for mellemskatten, får et højere
beskæftigelsesfradrag, hævet personfradrag.. hvad brokker du dig
egentlig for? Mere vil have mere?
--
Snuden

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 08:32

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> Men de slipper så for mellemskatten, får et højere
> beskæftigelsesfradrag, hævet personfradrag.. hvad brokker du dig
> egentlig for? Mere vil have mere?

Du har ikke forstået en dyt af det her.

Det handler ikke om at få mere, men om at det skal være mere attraktivt at
arbejde. Derfor er det dybt kritisk, at man vælger at lægge skattelettelsen
ind på en måde, hvor den stort set ikke påvirker marginalskatten.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 08:37

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> arbejde. Derfor er det dybt kritisk, at man vælger at lægge skattelettelsen
> ind på en måde, hvor den stort set ikke påvirker marginalskatten.

Den påvirker nu marginalskatten for alle med en månedsløn under 30.000
om måneden. Derudover medfører det forøgede beskæftigelsesfradrag at det
for arbejdsløse gøres endnu mere attraktivt at komme i arbejde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 12:14

> Den påvirker nu marginalskatten for alle med en månedsløn under 30.000
> om måneden.

Ja, men dels er det jo trods alt langt færre, end hvis man var gået efter
topskatten, og dels er det fortsat sådan, at det kun kan betale sig for dem
at arbejde mere op til en vis grænse.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 16:48

> [...]

> topskatten, og dels er det fortsat sådan, at det kun kan betale sig for dem

1. Det er så betalingen for at få et socialt afbalanceret forlig.

2. Det vil da stadig kunne betale sig at arbejde ekstra; marginalskatten
ligger jo ikke på 100%.

3. For en god del topskatteyderes vedkommende gælder det, at de ikke vil
være i stand til at arbejde mere. Enten arbejder de i forvejen meget
over [det er bl.a. derfor de betaler topskat], eller også har de en
stilling uden fast arbejdstid, og hvor de altså ikke kan få
overarbejdsbetaling ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-09-07 15:44

> [...]

> om måneden. Derudover medfører det forøgede beskæftigelsesfradrag at det
> for arbejdsløse gøres endnu mere attraktivt at komme i arbejde ...

Arbejdsløse? Hvad er det for noget? Var det ikke noget man havde under
Nyrup-regeringen?
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 16:48

> Arbejdsløse? Hvad er det for noget? Var det ikke noget man havde under
> Nyrup-regeringen?

Antallet af arbejdsløse ligger i dag på under 90.000, og er stadig på
vej ned. Det falder vist med 2-3.000 styk om måneden.

Naser Khader og Anders Samuelsen har argumenteret for deres
proportionale skat på 41% med at det ville reducere arbejdsløsheden med
100.000 - det virker nu lidt svært, som situationen i dag ser ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-09-07 17:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Antallet af arbejdsløse ligger i dag på under 90.000, og er stadig på
> vej ned. Det falder vist med 2-3.000 styk om måneden.

Når man fratrækker de nyuddannede som lige skal nå at finde deres første
arbejde og mennesker der skifter job, så er der ikke mange tilbage at
tage af.

> Naser Khader og Anders Samuelsen har argumenteret for deres
> proportionale skat på 41% med at det ville reducere arbejdsløsheden med
> 100.000 - det virker nu lidt svært, som situationen i dag ser ud.

Ja, så skal vi negativ arbejdsløshed, hvordan vi så skal bære os ad med
det.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 18:40

> Når man fratrækker de nyuddannede som lige skal nå at finde deres første
> arbejde og mennesker der skifter job, så er der ikke mange tilbage at
> tage af.

Udtalelser fra Claus Hjorth Frederiksen tyder på, at der også er
bistandsklienter iblandt, som først at fremmest skal lære at tage
regelmæssigt bad ...

> Ja, så skal vi negativ arbejdsløshed, hvordan vi så skal bære os ad med
> det.

Ekstra indvandring af somaliere og pakistanske pashtuner ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-09-07 19:29

> Ekstra indvandring af somaliere og pakistanske pashtuner ?

Var det ikke mon ikke nogle af de grupper formanden for
Integrationstænketanken Erik Bonnerup refererede til i 2001 da han talte
om at mange af dem der kommer til landet, kommer fra lande, hvor det at
arbejde ikke regnes for særligt fint?
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 02:52

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 18:48

> Naser Khader og Anders Samuelsen har argumenteret for deres
> proportionale skat på 41% med at det ville reducere arbejdsløsheden med
> 100.000 - det virker nu lidt svært, som situationen i dag ser ud.

Mon dig? Mon ikke, de nærmere har sagt, at beskæftigelsen vil blive øget
med, hvad der svarer til 100.000 fuldtidsansatte?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 19:03

> [...]

> Mon dig? Mon ikke, de nærmere har sagt, at beskæftigelsen vil blive øget
> med, hvad der svarer til 100.000 fuldtidsansatte?

Det var ikke det jeg hørte ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 05-09-07 16:10

> [...]

> proportionale skat på 41% med at det ville reducere arbejdsløsheden med
> 100.000 - det virker nu lidt svært, som situationen i dag ser ud.

Of folk på orlov og andre passive ordninger er ikek arbejdsløse?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 22:06

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Og folk på orlov og andre passive ordninger er ikke arbejdsløse?

Nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 05-09-07 22:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nej.

Nej, naturligvis ikke... de er jo kraftigt beskæftiget med... at sidde
derhjemme på den flade. Naturligvis.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 03:36

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Nej, naturligvis ikke... de er jo kraftigt beskæftiget med... at sidde
> derhjemme på den flade. Naturligvis.

De falder ganske simpelt ikke ind under definitionen. Det samme gælder
for skolebørn og uddannelsessøgende, for pensionister, for syge, og
naturligvis også for folk på forældreorlov, eller folk der har fået
orlov fra deres job for at pleje wn 90-årig forælder, eller for at
besøge Nepal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 06-09-07 10:12

> [...]

> naturligvis også for folk på forældreorlov, eller folk der har fået
> orlov fra deres job for at pleje wn 90-årig forælder, eller for at

Så er definitionen tosset. Arbejdsløs betyder ganske simpelt at være
uden arbejde.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 10:13

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Så er definitionen tosset. Arbejdsløs betyder ganske simpelt at være
> uden arbejde.

Hvorved du også får inkluderet eksempelvis vuggestuebørn i begrebet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 06-09-07 11:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvorved du også får inkluderet eksempelvis vuggestuebørn i begrebet ...

Pladder. Jeg taler om voksne der er potentielt tilgængelige for
arbejdsmarkedet.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 17:08

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Pladder. Jeg taler om voksne der er potentielt tilgængelige for
> arbejdsmarkedet.

Ikke alle voksne er 'potentielt' tilgængelige for arbejdsmarkedet. Det
kan skyldes at de er syge, måske kronisk, eller at de er handicappede.
Det kan også skyldes at de er uddannelsessøgende, og naturligvis skal
passe deres skolegang.

Og det kan endelig skyldes, at de ikke ønsker job, som hvis de lever af
en måske arvet formue, eller er hjemmegående husmor eller -far, som
bliver forsørget af ægtefællen.

Men modtages arbejdsløshedsdagpenge eller kontanthjælp [og er de ikke
klassificeret til gruppe 4 eller 5; dem der som følge af massive,
sociale problemer ikke er i stand til for nærværende at varetage et
job], så hører de naturligvis til gruppen af arbejdsløse, en gruppe hvis
antal er stadig faldende, og nu ligger på under 90.000.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 09:30

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> Så er definitionen tosset. Arbejdsløs betyder ganske simpelt at være
> uden arbejde.

Definitionerne er gennem de sidste par årtier af "den dannede overklasse"
forvanskede til ukendelighed.
Før i tiden havde man:
Invalidepensionister.
Folkepensionister.
Arbejdsløse.
Samt en gruppe af arbejdssky, eller uden evne for selvforsørgelse, uanset
hvad man stillede op.

Da kunne man skalne mellem grupperne, og forholde sig til antallet i hver.

Nu derimod, har man af mærkværdige årsager, politisk korrekt, slået hele
baduljen sammen i begrebet:
Overførselsindkomster.

Hvilket har gjort det dejligt bekvemt for politikere og
regnearksekvelibrister at udsætte den samlede gruppe for
mistrænkeliggørelse, og derved lettet muligheden for beskæringer af
ydelserne.

Egon

Fra : Jesper

Dato : 07-09-07 14:12

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> [...]
> regnearksekvelibrister at udsætte den samlede gruppe for
> mistrænkeliggørelse, og derved lettet muligheden for beskæringer af

Du er ikke rigtigt klog!
Overførselsindkomstmodtagere er blevet forgyldt under den nuværende
regering!
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 14:06

> Du er ikke rigtigt klog!
> Overførselsindkomstmodtagere er blevet forgyldt under den nuværende
> regering!
> --
> Jesper

Efter hvilken regnemetode mon?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 19:33

> [...]
> arbejde. Derfor er det dybt kritisk, at man vælger at lægge
> skattelettelsen ind på en måde, hvor den stort set ikke påvirker

Og netop derfor er det så afslørende for jer højrefløjsere, at al tale om at
gøre overarbejdspenge fradragsberettiigede.
Det ville få mennesker til at være villige til en extra skalle.

I modsætning til jeres egoistiske pis om det gavnlige i at forgylde de
rigeste.

Egon

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 05-09-07 08:06

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og netop derfor er det så afslørende for jer højrefløjsere, at al tale om
> at gøre overarbejdspenge fradragsberettiigede.
> Det ville få mennesker til at være villige til en extra skalle.

Skide godt Egon....
Jeg vil gerne gå ned i tid til 30 timer om ugen - så skal jeg nok
overarbejde skattefrit i de syv...
Eller skal vi endnu bedre sige 20 timers arbejdsuge, så kan jeg, hvis jeg
presser den lidt, godt acceptere 17 timers skattefrit overarbejde...

Get the point???

Mvh,
Brian

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 09:21

> [...]

> Eller skal vi endnu bedre sige 20 timers arbejdsuge, så kan jeg, hvis jeg
> presser den lidt, godt acceptere 17 timers skattefrit overarbejde...

Og hvorfor skulle den unge håndværker, der arbejder sort ud over de 37
timer, dog vælge at betale 43% i skat, når han kan nøjes med 0%? Bare
fordi han ikke længere skal betale 63% i skat ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 12:53

> [...]
> timer, dog vælge at betale 43% i skat, når han kan nøjes med 0%? Bare
> fordi han ikke længere skal betale 63% i skat ?

Nej - netop.
Det er jo derfor at der, om der var bare lidt bund i højrefløjens skråleri
om flere slaver, ville være interesse for en metode, der ville virke i den
retning.
Det næste ville så være, at om mennesker virkelig begyndte at arbejde mere,
ville højrefjøjens lakajer straks skrige op om ophedning, og hæve
afgifterne, der især rammer de fattigste.
Et eneste bedrag er det, der er tale om.
Gående ud på at skrabe til sig for de rigeste.
Noget en del unge desværre ikke har gennemskuet.

Forøvrigt skal man ikke glemme, at der for at der kan existere sort arbejde,
skal findes sorte kunder.
Her holder nordkysten sig sandelig ikke tilbage.
Af grådighed.
Vi andre må stundom bruge metoden af simpel nød.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-09-07 13:32

> Og hvorfor skulle den unge håndværker, der arbejder sort ud over de 37
> timer, dog vælge at betale 43% i skat, når han kan nøjes med 0%? Bare
> fordi han ikke længere skal betale 63% i skat ?

Ud fra den logik kan man undre sig over, at der findes andet end sort
arbejde.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 14:24

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Ud fra den logik kan man undre sig over, at der findes andet end sort
> arbejde.

Tjae, dels er danskerne vist et usædvanligt ærligt folkeslag [vi ligger
som et af de fire mindst korrupte lande i verden, sammen med New
Zealand, Finland og Island; rækkefølgen ændres jævnligt]. Dels skal folk
jo gerne have en 'hvid' indtægt fra et fuldtidsjob.

Og så kender jeg håndværkere, som ganske simpelt ikke længere gider
arbejde længere end 37 timer om ugen, medmindre de af loyalitet mod
arbejdspladsen finder det nødvendigt. Og når de ikke vil gøre det med en
marginalskat på 0%, mon de så ville gøre det med en marginalskat på
40,6%, som Ny Alliance forestlår?

Hvorfor de ikke vil? Fordi de også vil have tid til familien, og i
øvrigt ikke ønsker at blive slidt ned. En håndværker der i forvejen har
et stort parcelhus i hovedstadsområdet, uden gæld, og som har en stor
pensionsopsparing, der nok kan gøre det muligt at holde et /cruise/
verden rundt, når han er pensionist, står jo da heller ikke ligefrem og
mangler penge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-09-07 15:41

> [...]
> arbejdspladsen finder det nødvendigt. Og når de ikke vil gøre det med en
> marginalskat på 0%, mon de så ville gøre det med en marginalskat på

Nej, men der er sikkert andre, der i dag har en marginalskat på 63%, der
gerne ville arbejde mere, hvis den blev sat ned til 40,6%.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 16:38

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Nej, men der er sikkert andre, der i dag har en marginalskat på 63%, der
> gerne ville arbejde mere, hvis den blev sat ned til 40,6%.

Ja - ja--
Og hvis månen var af grøn ost.
Og vi kunne hente den.
Da ville musene juble--

Det nytter jo ikke at blive ved med dine fantasier.
Befolkningen har sagt nej, så selv dine politikere ikke finder vejen farbar.

Hvorfor tror du, man i så mange år har kæmpet for en 8 timers arbejdsdag?
Skulle denne fornuftige ordning afskaffes, blot fordi nogle få er grådige?

Væn dig til at betale den skat der er nødvendig.
Og stop hyleriet.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-09-07 19:06

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message
> Hvorfor tror du, man i så mange år har kæmpet for en 8 timers arbejdsdag?
> Skulle denne fornuftige ordning afskaffes, blot fordi nogle få er grådige?

Egon, din enorme uvidenhed kan da ikke være så altomfattende, at det er
ukendt for dig, at der i dag er masser af mennesker, der arbejder mere end
37 timer om ugen?

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 09:20

> [...]
> ukendt for dig, at der i dag er masser af mennesker, der arbejder mere end

Det kan du da ikke bruge til noget som helst.
At enkelte føler sig tvunget til dette, er blot sørgeligt.
Og kendetegnende for alle de grådige dele af befolkningen, der skriger på
skattelettelser, er jo, at det altid er "de andre" de gerne vil have til at
slave mere.
De mest højtråbende gør sig endog til af, at de arbejder "uden
begrænsning"--
Hele "argumentationen" for topskattelettelser stinker til himmelen.

Egon

Fra : Ole

Dato : 06-09-07 15:46

Christian R. Larsen wrote:

> Egon, din enorme uvidenhed kan da ikke være så altomfattende, at det er
> ukendt for dig, at der i dag er masser af mennesker, der arbejder mere end
> 37 timer om ugen?

Jo jo, vi er en del inden for det offentlige der gør det.

Ole M

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 22:06

> [...]

> Nej, men der er sikkert andre, der i dag har en marginalskat på 63%, der
> gerne ville arbejde mere, hvis den blev sat ned til 40,6%.

Sikkert. Spørgsmålet er bare hvor mange - og om ikke rigtigt mange med
en marginalskat på 63% ikke i forvejen har al det overarbejde, de kan
klare.

For folk på chefniveau er der normalt ikke noget der hedder
overarbejdsbetaling; man arbejder indtil arbejdet er færdig. Det er
endda normalt i erhvervslivet, at akademikere [men ikke HKere og teknisk
personale] ansættes uden at der findes regler om overarbejdsbetaling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 09:16

"Brian og Charlotte" <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller skal vi endnu bedre sige 20 timers arbejdsuge, så kan jeg, hvis jeg
> presser den lidt, godt acceptere 17 timers skattefrit overarbejde...

Det kan du tro, jeg gør.
"The point" er jo, at du ikke kender overenskomsterne på arbejdsmarkedet?

Og næppe heller forholdene.
Man får næppe en arbejdsgiver, med behov for arbejdskraft, til at ansætte en
halvtids, for at fylde op med overtid.

næ, eneste problem med denne løsning er, at den ikke exklusivt favoriserer
de højtlønnede.

Get the point???

Egon

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 05-09-07 10:59

Nu er det jo langt fra alle der er dækket af overenskomster.

Og jo arbejdsgiveren er da i høj grad interesseret i at ansætte en halvdags,
der fylder op med skattefri overarbejdstimer.
Det er jo netop et stort gode at tilbyde, hvorved man holder på
medarbejderen og sørger for, at de får maksimalt i lønningsposen efter skat,
uden at det koster en ekstra.
Derved kan han imødegå lønkrav og måske endda nedsætte lønninger mod at
tilbyde medarbejderen at tiltræde en sådan ordning.

Dit forslag er desværre mere hullet end en sweizer-ost.

Mvh,
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 13:00

> Nu er det jo langt fra alle der er dækket af overenskomster.

Der er det ved det, at den slags gratister interesserer anstændige mennesker
sig ikke for.
Men jeg formoder, at når du/I ikke er medlemmer af en fagforening, skyldes
det den unge alder?
Skolesøgende?

> [...]
> Det er jo netop et stort gode at tilbyde, hvorved man holder på
> medarbejderen og sørger for, at de får maksimalt i lønningsposen efter

Din verden må i sandhed se underlig ud.
Tror du på, at der findes en arbejdsgiver af betydning, der vil betale
overtid, når han kan nøjes med almindelig timeløn?
Forøvrigt lader det til, aty du tror, at skattefrihed betyder, at
skattevæsenet betaler?
Ellers vil det jo koste extra, nemlig overtidstillægget, for arbejdsgiveren.
Du burde nok melde dig ind i en ungdomsafdeling i et relevant forbund, så du
kunne få lidt begreber om forholdene på arbejdsmarkedet?

> [...]
> tilbyde medarbejderen at tiltræde en sådan ordning.
>
> Dit forslag er desværre mere hullet end en sweizer-ost.

Overhovedet ikke.
Det er skam godt nok.
Men det kræver jo lidt mere end en 9.klasseelevs viden om samfundsforhold,
at forstå det.
Denne henvisning til din formodede alder, skyldes at det kun kan skyldes
denne, at du fremkommer med ovenstående.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-09-07 13:31

> Din verden må i sandhed se underlig ud.
> Tror du på, at der findes en arbejdsgiver af betydning, der vil betale
> overtid, når han kan nøjes med almindelig timeløn?

Du svarer på noget helt andet end det, han skriver. Er du dum eller blind,
eller læser du bare dårligt?

> Men det kræver jo lidt mere end en 9.klasseelevs viden om samfundsforhold,
> at forstå det.

Og det er så derfor, du ikke selv forstår det?

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 16:35

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message
>
> Du svarer på noget helt andet end det, han skriver. Er du dum eller blind,
> eller læser du bare dårligt?

Du er da vist skidefuld idag?
Eller er det arrigskab over den manglende topskattelettelse, der har fået
kæden til endelig at hoppe af?

> Og det er så derfor, du ikke selv forstår det?

Ak - ak--
Teoretisk pis, som det du og dine bygger jeres "sandheder på", gennemskuer
normale mennesker skam let.
Så let, at selv de købte og betalte politikere godt ved, at de ikke kan få
sagen igennem.
Hvor må det dog være surt, at blive kølhalet, efter alle de ansrtrengelser
med at forsøge at fylde folk med løgn.
Så mon ikke, når alt kommer til alt, det er dig og dine fæller, der er både
dumme og blinde.
Foruden at være egoistiske og asociale, naturligvis.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-09-07 19:04

> Ak - ak--
> Teoretisk pis, som det du og dine bygger jeres "sandheder på", gennemskuer
> normale mennesker skam let.

Egon, hvad er din højeste færdiggjorte uddannelse?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 22:06

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> Egon, hvad er din højeste færdiggjorte uddannelse?

Ud fra hvad han selv har skrevet, noget i retning af teknikumingeniør.
Men man kan nu godt have sine tvivl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole

Dato : 06-09-07 16:31

Per Rønne wrote:

> Ud fra hvad han selv har skrevet, noget i retning af teknikumingeniør.
> Men man kan nu godt have sine tvivl.

Du kan afgøre hans faglige kunnen ud fra hans politiske meninger ?

Ole M

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 17:08

Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

> Du kan afgøre hans faglige kunnen ud fra hans politiske meninger ?

Han skriver nu andet end politik ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 09:44

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan afgøre hans faglige kunnen ud fra hans politiske meninger ?
>
> Ole M

For Per er det altafgørende for at kunne bedømme mennesker, at han nøje
kender deres uddannelsesmæssige baggrund.
Denne opfatter han stundom som et argument i sig selv.
Ærgerligt med denne brist, for han er jo på mange måder et glimrende
menneske, der endog røber spor af en glimrende kulturel smag, hvad de tonale
kunstarter angår.

Egon

Fra : Jesper

Dato : 05-09-07 22:13

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> Egon, hvad er din højeste færdiggjorte uddannelse?

7 klasse i den stråtækte
--
Jesper

Fra : Peder B. Pels

Dato : 06-09-07 13:22

> 7 klasse i den stråtækte

Så meget? Folk der gennemfører 9 klasse er jo "akademikserfjolser" for
ham.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 09:17

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> Egon, hvad er din højeste færdiggjorte uddannelse?

Det er der skam mange, der har spurgt om.
Men det holder jeg for mig selv.

Politik har med holdninger at gøre.
Vi ser jo desværre netop tydeligt, hvad der sker, når bestemte "uddannelser"
erobrer banen, hvorefter de forsøger at sælge deres regnearksløsninger, som
ikke kan bruges til noget som helst fornuftigt, idet de er ganske blottet
for menneskelighed og anstændighed.
Disse studentikose skolebørn er helt enkelt samfundsskadelige.

Tydeligt demonstreret i skattesagen, hvor påståede "faglige argumenter"
ganske overskygger det egentlige i politik.

Så dit forsøg på at score noget som helst ved at forsøge at indbringe
"uddannelse" i debatten, fører ikke til noget.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-09-07 11:13

> Det er der skam mange, der har spurgt om.
> Men det holder jeg for mig selv.

Så det ER m.a.o. 9. klasse. Så fik vi det på plads.

> Tydeligt demonstreret i skattesagen, hvor påståede "faglige argumenter"
> ganske overskygger det egentlige i politik.

Det skyldes måske, at det helt essentielt er et spørgsmål om teknik - ikke
politik.

Fra : Ole

Dato : 06-09-07 16:35

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Så det ER m.a.o. 9. klasse. Så fik vi det på plads.

> Det skyldes måske, at det helt essentielt er et spørgsmål om teknik - ikke

Så du indrømmer her at du ikke har en &%%¤# forstand på brugbar
politik, men du er god på papiret ?

OK, så forstår jeg bedre dine højtflyvende teser.

Ole M

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-09-07 07:57

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Så du indrømmer her at du ikke har en &%%¤# forstand på brugbar
> politik, men du er god på papiret ?
>
> OK, så forstår jeg bedre dine højtflyvende teser.

Kan du uddybe denne knap-så-velformulereded svada lidt? Jeg kan ikke helt se
logikken.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 17:08

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message
>
> Så det ER m.a.o. 9. klasse. Så fik vi det på plads.

Egon Stich er da vist så gammel, at han kan have gået ud af 7. klasse.
Mon ikke han er fyldt 70, og således af en årgang hvor dem der ikke kom
i mellemskolen som regel gik ud af netop 7. klasse eller 2. fri mellem?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-09-07 08:10

> Egon Stich er da vist så gammel, at han kan have gået ud af 7. klasse.
> Mon ikke han er fyldt 70, og således af en årgang hvor dem der ikke kom
> i mellemskolen som regel gik ud af netop 7. klasse eller 2. fri mellem?

Så vidt jeg lige kan google mig frem til, er han enten smed eller
pensioneret overlærer.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 09:40

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Så vidt jeg lige kan google mig frem til, er han enten smed eller
> pensioneret overlærer.

Begge dele er korrekt.
Men da man ikke, udelukkende med baggrund som kleinsmed, kan blive ansat som
lærer, ligger der jo nok noget imellem.

Men jeg ser stadig ikke nogensomhelst reel begrundelse for at oplyse hvad.

Det spor, du og andre henholdsvis snobber og fagidioter følger, ville jo, om
man anerkendte jeres ideer, i sidste ende medføre, at demoktratiet
forvitrer, og vi må nøjes med en flok herskere, der alene på grund af
såkaldt uddannelse, kunne skalte og valte.

Ganske som højrefløjsere i 60erne mente, det skulle være ønskeligt.
Man var lidt mere primitiv dengang.
Parolen lød:
Vi skal have et forretningsministerium, bestående af ledende erhvervsfolk.

Samme linie følges idag, hvor ervervsfolk blot er skiftet ud med
akademikerfjolsere.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 09:32

> [...]
>
> Så det ER m.a.o. 9. klasse. Så fik vi det på plads.

> Det skyldes måske, at det helt essentielt er et spørgsmål om teknik - ikke

Du viser hermed, aty du ikke fatter en hujende fis af det hele, men netop er
en af disse uduelige, snævertsynede påståede experter, der ikke formår at
indtænke helheder.
Netop hovedårsagen til, at politter, økonomer og lignende, simpelthen er
livsfarlige for et menneskeligt samfund.

Egon

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 05-09-07 14:37

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

Mage til fjols....

For det første skyder du fuldstændig forbi i forhold til vurdering af såvel
alder, uddannelse samt samfundsmæssig indsigt.

For det andet skinner det igennem, at du ikke har nogen større indsigt i det
private arbejdsmarked, idet store dele heraf ikke er organiseret i form af
arbejdsgiverorganisationer.
Om de ansatte så er medlem af en fagforening betyder ikke en hujende fis -
området er ikke overenskomstreguleret.
Dette betyder, at der er fri aftaleret i forbindelse med løndannelse og
ansættelsesvilkår.

Mvh,
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 16:30

> [...]
>
> For det første skyder du fuldstændig forbi i forhold til vurdering af
> såvel alder, uddannelse samt samfundsmæssig indsigt.

Måske alder og uddannelse.
men sandelig ikke, hvad den samfundsmæssige indsigt angår.

> For det andet skinner det igennem, at du ikke har nogen større indsigt i
> det private arbejdsmarked, idet store dele heraf ikke er organiseret i
> form af arbejdsgiverorganisationer.

Og hvad har det med sagen at gøre?
Det lange af det korte er, at ingen betaler mere end nødvendigt.

> Om de ansatte så er medlem af en fagforening betyder ikke en hujende fis -
> området er ikke overenskomstreguleret.

Sludder.
Som jeg sagde: Manglende indsigt.
Det er muligt, at I kan finde et par enkelte bonderøvsfirmaer på en eller
anden hede i jylland, hvor sådant kan forekomme.
men generelt?
Nix.

Som jeg sagde:
Manglende indsigt.

Egon

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 06-09-07 08:48

> [...]
> Det er muligt, at I kan finde et par enkelte bonderøvsfirmaer på en eller
> anden hede i jylland, hvor sådant kan forekomme.

1/3 af de danske lønmodtager arbejder uden nogen form for overenskomst jf.
Danmarks Statisk.
Så det er vist dig, der lidt for længe har levet en isoleret og beskyttet
tilværelse. Og mellem os, når jeg nu er nød til at undervise dig i, hvordan
verden ser ud - så er jorden altså ikke flad....

Mvh,
Brian

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-07 09:26

> [...]

> tilværelse. Og mellem os, når jeg nu er nød til at undervise dig i, hvordan
> verden ser ud - så er jorden altså ikke flad....

I glemmer at oplyse ham om to ting:

1. Man bruger ikke længere hakke, skovl og spade, når man bygger et
dige. Man bruger gravkøer ...

2. Moderne it-systemer betjener sig ikke længere af kileskrift på
lertavler, som sumererne brugte. Næh, i dag anvendes edb ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 09:26

> [...]
> tilværelse. Og mellem os, når jeg nu er nød til at undervise dig i,
> hvordan verden ser ud - så er jorden altså ikke flad....

Uha-
en trediedel er sandelig mange---

Og man kan jo sagtens forstå, at vi skal indrette det ganske arbejdsmarked
efter disse tossers ideer?

Manglende overenskomster kunne måske gå an i et samfund, hvor der var tale
om ligeberettigede parter.
Som var lige stærke.
Dette er jo ikke tilfældet, hvorfor organisering er nødvendig.

Men sådant har du ikke spekuleret over?

Egon