/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Det fortæller vel lidt om risikoen ved død~
Fra : JensenDenmark


Dato : 03-09-07 05:25
 
 
JBH (03-09-2007)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 03-09-07 17:35

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
news:46db8b97$0$2296$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8086724.html
>

Næh, det fortæller lidt om din intelligens. Samfundet må naturligvis ikke
foretage aflivning hvis der er den mindste tvivl om en person har begået en
forbrydelse som berettiger aflivning.


mvh
JBH



Kim Larsen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-09-07 18:21

"JBH" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46dc37bc$0$25404$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> news:46db8b97$0$2296$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8086724.html
>>
>
> Næh, det fortæller lidt om din intelligens. Samfundet må naturligvis
> ikke foretage aflivning hvis der er den mindste tvivl om en person
> har begået en forbrydelse som berettiger aflivning.
>
>
> mvh
> JBH

Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og lige så skrupforkert som når
privatpersoner gør det.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



John Doe (03-09-2007)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 03-09-07 20:42

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
> lige så skrupforkert som når
> privatpersoner gør det.

Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde dødsstraf???





Wilstrup (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 03-09-07 20:56


"John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i meddelelsen
news:wsZCi.1675$Yv5.1592@fe23.usenetserver.com...
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
>> lige så skrupforkert som når
>> privatpersoner gør det.
>
> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde
> dødsstraf???

pas nu på inden du dummer dig igen;: Kim L har vist aldrig
forsvaret DDR, det har jeg -men jeg har aldrig forsvaret
dødsstraf noget steds- heller ikke i DDR. Jeg har skrevet at
DDR havde legitim ret til at lave en lov om dødsstraf, akkurat
som USA har det, men det ændrer ikke ved mit standpunkt at
dødsstraf er statsautoriseret mord.

Så Kim L har mig bekendt aldrig givet udtryk for at DDR var
hans yndlingsstat - tværtimod.



John Doe (03-09-2007)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 03-09-07 21:12

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
> pas nu på inden du dummer dig igen;:
> Kim L har vist aldrig forsvaret DDR,
> det har jeg

Det er ikke altid så nemt at se forskellen på hvad Kim Larsen og du skriver.
Men du har ret, det er ikke Kim Larsen som elsker DDR - det er jo overlærer
Wilstrup som er DDR elskeren...




Wilstrup (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 03-09-07 21:19


"John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i meddelelsen
news:MUZCi.52981$Kv1.23514@fe038.usenetserver.com...
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>> pas nu på inden du dummer dig igen;:
>> Kim L har vist aldrig forsvaret DDR,
>> det har jeg
>
> Det er ikke altid så nemt at se forskellen på hvad Kim
> Larsen og du skriver. Men du har ret, det er ikke Kim Larsen
> som elsker DDR - det er jo overlærer Wilstrup som er DDR
> elskeren...
>

Din retorik minder om den med "niggerlover" fordi man ønsker
at negre skal have samme rettigheer som "hvide"- og det minder
om det nazisterne siger, hvis man mener at jøder skal have
samme rettigheder som andre; "jødeelsker" -og det er ikke
positivt ment.

Men jeg kan nu sagtens leve med at blive kaldt for DDR-elsker,
selvom den stat jo er død og borte forlængst.

Så må jeg vel også kalde dig for nazi-beundrer?
>
>



Kim Larsen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-09-07 23:51

"Wilstrup" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46dc66db$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> "John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i meddelelsen
> news:wsZCi.1675$Yv5.1592@fe23.usenetserver.com...
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
>>> lige så skrupforkert som når
>>> privatpersoner gør det.
>>
>> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde
>> dødsstraf???
>
> pas nu på inden du dummer dig igen;: Kim L har vist aldrig
> forsvaret DDR, det har jeg -men jeg har aldrig forsvaret
> dødsstraf noget steds- heller ikke i DDR. Jeg har skrevet at
> DDR havde legitim ret til at lave en lov om dødsstraf, akkurat
> som USA har det, men det ændrer ikke ved mit standpunkt at
> dødsstraf er statsautoriseret mord.
>
> Så Kim L har mig bekendt aldrig givet udtryk for at DDR var
> hans yndlingsstat - tværtimod.

Næh men regn endelig med at John Doe giver en undskyldning for sine
skriverier ud i beskyldninger og pseudo-forvekslinger mellem personer han
skriver til...

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Kim Larsen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-09-07 23:52

"Kim Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:fbkngm$mjs$1@news.datemas.de:
> "Wilstrup" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46dc66db$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> "John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i meddelelsen
>> news:wsZCi.1675$Yv5.1592@fe23.usenetserver.com...
>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>>>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
>>>> lige så skrupforkert som når
>>>> privatpersoner gør det.
>>>
>>> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde
>>> dødsstraf???
>>
>> pas nu på inden du dummer dig igen;: Kim L har vist aldrig
>> forsvaret DDR, det har jeg -men jeg har aldrig forsvaret
>> dødsstraf noget steds- heller ikke i DDR. Jeg har skrevet at
>> DDR havde legitim ret til at lave en lov om dødsstraf, akkurat
>> som USA har det, men det ændrer ikke ved mit standpunkt at
>> dødsstraf er statsautoriseret mord.
>>
>> Så Kim L har mig bekendt aldrig givet udtryk for at DDR var
>> hans yndlingsstat - tværtimod.
>
> Næh men regn endelig med at John Doe giver en undskyldning for sine
> skriverier ud i beskyldninger og pseudo-forvekslinger mellem personer
> han skriver til...

Skulle have været:
Næh men regn endelig *IKKE* med at John Doe giver en undskyldning for sine
skriverier ud i beskyldninger og pseudo-forvekslinger mellem personer han
skriver til...

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-09-07 05:02

John Doe <abuse@127.0.0.1> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
> > Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
> > lige så skrupforkert som når
> > privatpersoner gør det.
>
> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde dødsstraf???

DDR havde faktisk afskaffet dødsstraffen. At man samtidig havde en regel
om at skyde for at dræbe også børn, hvis de gjorde forsøg på at begå
'republikflugt', er en anden sag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 04-09-07 13:08

"Per Rønne" wrote:
> John Doe <abuse@127.0.0.1> wrote:
>
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
>>> lige så skrupforkert som når
>>> privatpersoner gør det.
>>
>> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde dødsstraf???
>
> DDR havde faktisk afskaffet dødsstraffen. At man samtidig havde en
> regel om at skyde for at dræbe også børn, hvis de gjorde forsøg på at
> begå 'republikflugt', er en anden sag.

Dødsstraf har jo ellers været en del af konceptet i alle socialistiske
lande, - som i alle islamiske. Men der er måske også en enkelt undtagelse i
de islamiske lande, det kan jeg faktisk ikke huske.

Hvornår afskaffede man dødsstraffen (formelt) i DDR?




Per Rønne (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-09-07 16:18

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > John Doe <abuse@127.0.0.1> wrote:
> >
> >> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
> >>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og lige så skrupforkert som
> >>> når privatpersoner gør det.
> >>
> >> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde dødsstraf???
> >
> > DDR havde faktisk afskaffet dødsstraffen. At man samtidig havde en
> > regel om at skyde for at dræbe også børn, hvis de gjorde forsøg på at
> > begå 'republikflugt', er en anden sag.
>
> Dødsstraf har jo ellers været en del af konceptet i alle socialistiske
> lande, - som i alle islamiske. Men der er måske også en enkelt undtagelse i
> de islamiske lande, det kan jeg faktisk ikke huske.
>
> Hvornår afskaffede man dødsstraffen (formelt) i DDR?

Tjae:

<http://de.wikipedia.org/wiki/Todesstrafe#Deutsche_Demokratische_Republi
k>

=
Am 17. Juli 1987 verkündete der Staatsrat der DDR die rechtliche
Abschaffung der Todesstrafe im Rahmen einer umfassenden Amnestie, u. a.
für Wirtschaftskriminalität und Republikflucht. Im Dezember
verabschiedete die Volkskammer ein Gesetz dazu. Diese Maßnahmen
entsprachen westlichen Forderungen und hingen mit dem damaligen
Staatsbesuch von Erich Honecker in Bonn zusammen.

Auffällig ist die strikte Geheimhaltung aller Hinrichtungen von 1949 bis
zum Ende der DDR 1990. Selbst bei offen verkündeten Todesurteilen in
Schauprozessen wurde die Vollstreckung stets vollständig geheim
gehalten. Selbst in den Totenscheinen der Hingerichteten erschien als
Todesursache meist nur "Herzversagen". Zahl und Art der Hinrichtungen
kamen erst nach der Wende in der DDR ans Licht.
=

Så det skete altså temmelig sent ...

Sovjet afskaffede aldrig dødsstraffen, og Dumaen i Rusland og også
nægtet at afskaffe den. Boris Jeltsin begyndte dog en praksis, så alle
dødsdømte benådes til livsvarigt fængsel, noget Vladimir Putin er
fortsat med. Han siger, at dødsstraf strider mod hans kristne tro ...

Også på et andet område skilte DDR sig ud. Som det eneste kommunistiske
land afskaffede staten forbudet mod homoseksualitet, efter at en forsker
var nået frem til, at 'afvigelsen' havde en genetisk baggrund. Helt
stole på gruppen gjorde kommunisterne dog ikke, så det blev til at de
kom under den lutherske kirkes beskyttende vinger, og deres
sammenkomster holdtes derfor i kirkernes krypter. Først med Jeltsin
afskaffedes Stalins forbud mod homoseksualitet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 04-09-07 17:21

"Per Rønne" wrote:
> Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:
>
>> "Per Rønne" wrote:
>>> John Doe <abuse@127.0.0.1> wrote:
>>>
>>>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>>>>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og lige så skrupforkert
>>>>> som når privatpersoner gør det.

>>> DDR havde faktisk afskaffet dødsstraffen. At man samtidig havde en
>>> regel om at skyde for at dræbe også børn, hvis de gjorde forsøg på
>>> at begå 'republikflugt', er en anden sag.
>>
>> Dødsstraf har jo ellers været en del af konceptet i alle
>> socialistiske lande, - som i alle islamiske. Men der er måske også
>> en enkelt undtagelse i de islamiske lande, det kan jeg faktisk ikke
>> huske.
>>
>> Hvornår afskaffede man dødsstraffen (formelt) i DDR?
>
> Tjae:
>
> <http://de.wikipedia.org/wiki/Todesstrafe#Deutsche_Demokratische_Republi
> k>
>
> =
> Am 17. Juli 1987 verkündete der Staatsrat der DDR die rechtliche
> Abschaffung der Todesstrafe im Rahmen einer umfassenden Amnestie, u.
> a. für Wirtschaftskriminalität und Republikflucht. Im Dezember
> verabschiedete die Volkskammer ein Gesetz dazu. Diese Maßnahmen
> entsprachen westlichen Forderungen und hingen mit dem damaligen
> Staatsbesuch von Erich Honecker in Bonn zusammen.
>
> Auffällig ist die strikte Geheimhaltung aller Hinrichtungen von 1949
> bis zum Ende der DDR 1990. Selbst bei offen verkündeten Todesurteilen
> in Schauprozessen wurde die Vollstreckung stets vollständig geheim
> gehalten. Selbst in den Totenscheinen der Hingerichteten erschien als
> Todesursache meist nur "Herzversagen". Zahl und Art der Hinrichtungen
> kamen erst nach der Wende in der DDR ans Licht.
> =
>
> Så det skete altså temmelig sent ...

Ja, det må man nok sige, - de nåede det lige.

>
> Sovjet afskaffede aldrig dødsstraffen, og Dumaen i Rusland og også
> nægtet at afskaffe den. Boris Jeltsin begyndte dog en praksis, så alle
> dødsdømte benådes til livsvarigt fængsel, noget Vladimir Putin er
> fortsat med. Han siger, at dødsstraf strider mod hans kristne tro ...
>
> Også på et andet område skilte DDR sig ud. Som det eneste
> kommunistiske land afskaffede staten forbudet mod homoseksualitet,
> efter at en forsker var nået frem til, at 'afvigelsen' havde en
> genetisk baggrund. Helt stole på gruppen gjorde kommunisterne dog
> ikke, så det blev til at de kom under den lutherske kirkes
> beskyttende vinger, og deres sammenkomster holdtes derfor i kirkernes
> krypter. Først med Jeltsin afskaffedes Stalins forbud mod
> homoseksualitet.

Ja, DDR var duksen i den socialistiske verden, selv om der jo ikke var meget
at prale af.






Kim Larsen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-09-07 12:48

"John Doe" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:wsZCi.1675$Yv5.1592@fe23.usenetserver.com:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>> Nej, dødsstraf er statsautoriseret mord og
>> lige så skrupforkert som når
>> privatpersoner gør det.
>
> Har du allerede glemt at din yndlingsstat DDR også havde dødsstraf???

Det har jeg ligesom aldrig skrevet at DDR var, vel ? Og det efterlader dig
ligesom temmelig dum i dine udtalelser, ikke ?

Prøv at forholde dig til ting jeg skriver i stedet for at beskylde mig for
alt muligt du selv opdigter. Ved godt at det er kedeligt, men prøv
alligevel.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



JensenDenmark (05-09-2007)
Kommentar
Fra : JensenDenmark


Dato : 05-09-07 05:05


"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46dc37bc$0$25404$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> news:46db8b97$0$2296$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8086724.html
>>
> Næh, det fortæller lidt om din intelligens. Samfundet må naturligvis ikke
> foretage aflivning hvis der er den mindste tvivl om en person har begået
> en forbrydelse som berettiger aflivning.

Der er mange stater i USA, som sætter temmelig meget i vejen for at få taget
disse DNA-tests, for de koster og de har jo lukket sagen.

Der er endda politi-folk og anklagere, som har bygget deres karriere på at
få disse folk dømt. Hvis en DNA test så frikender den dømte, så er deres
arbejdsliv i fare.

Der er derfor meget stor sandsynlighed for at nogle af de dømte er gået
kødets gang af simple økonomiske hensyn selvom de er uskyldige. Derfor bør
man ikke have dødsstraf. Hvis man vil sætte de pårørendes afsavn øverst, så
har man livsvarig fængsel.

Mvh
JensenDenmark



Jesper (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 03-09-07 21:21

JensenDenmark <jensen@center-validering.dk> wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8086724.html
>
> Mvh
> JensenDenmark

Vi har skam heller ikke dødsstraf i Danmark.
--
Jesper

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste