Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan gøres et billede rundt?
Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-09-07 19:34

Hvordan kan jeg nemmest få mit kvadratiske
billede rundt, på en nem og hurtig måde??
Sagen er den at jeg har et billede jeg gerne
vil have til at fylde hele DVD'en med billeder
og video fra ferien.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-09-07 20:03

Andersen [3650] wrote:
> Hvordan kan jeg nemmest få mit kvadratiske
> billede rundt, på en nem og hurtig måde??
> Sagen er den at jeg har et billede jeg gerne
> vil have til at fylde hele DVD'en med billeder
> og video fra ferien.

Jeg bruger bare det program der fulgte med til min Pixma printer, den
klarer det selv

/Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-09-07 16:10

>"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
>$21926>$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>Jeg bruger bare det program der fulgte med til min Pixma printer, den
>klarer det selv

Har selv en IP4000 og en IP 4200.
Jeg kan squtte se nogen funktion der gør det??
Kan du pensle fremgangsmåden lidt ud??

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-09-07 18:19

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen

> Har selv en IP4000 og en IP 4200.
> Jeg kan squtte se nogen funktion der gør det??
> Kan du pensle fremgangsmåden lidt ud??

Mener kun funktionen er til stede i storebrormodellerne IP5000 og IP 5200

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-09-07 18:52

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev :

>Mener kun funktionen er til stede i storebrormodellerne IP5000 og IP 5200

Nej.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-09-07 20:19

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej.

Udpenslende og uddybende svar. Tak.

Fra : Max

Dato : 05-09-07 20:42

Hej Andersen

> Udpenslende og uddybende svar. Tak.

Jeg går ud fra at du har installeret de programmed der
fulgte med din 4000 på CD.

Start CD-LabelPrint, og der indsætter du bare et firkantet
billede og så kan du trække det så det fylder hele din DVD.

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-09-07 23:39

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev :

>Udpenslende og uddybende svar. Tak.

At man kan printe skiver på IP 4000/4200/4300.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-09-07 20:09

Andersen [3650] wrote:
> Hvordan kan jeg nemmest få mit kvadratiske
> billede rundt, på en nem og hurtig måde??
> Sagen er den at jeg har et billede jeg gerne
> vil have til at fylde hele DVD'en med billeder
> og video fra ferien.

Der findes programmer, der kan brænde billederne på DVD'erne, og der
findes programmer, der kan lave labels til dem. Jeg bruger bl.a. NERO.
Desuden har jeg fået et program sammen med nogle runde labels, der kan
beskære billeder cirkulært, og printe dem ud.

Bo //

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-09-07 16:11

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden har jeg fået et program sammen med nogle runde labels, der kan
> beskære billeder cirkulært, og printe dem ud.

Og programmet hedder ???

Fra : Søren Reinke

Dato : 05-09-07 16:21

Andersen [3650] wrote:
> "Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Og programmet hedder ???

Det kan jeg ikke svare på længere, efter jeg endelig skiftede til Vista
har jeg ikke geninstalleret det, men det fulgte med til printeren, mener
det hed Cover Maker, eller noget lignende.

Prøv at kig på Canon's hjemmeside.

Men i programmet siger man bare, tag dette billede, og så er det skæret
til, den forvrænger ikke billedet men beskærer det bare

/Søren

Fra : emj

Dato : 05-09-07 17:02

Andersen [3650] skrev:

>Og programmet hedder ???
CDlabelprint

Det er beregnet til at skrive direkte på en skrivbar cd-overflade og
følger med Canon IP4300
Jeg ved ikke om IP4200 kan skrive direkte på en cd, men kan den det,
så følger programmet med printeren.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-09-07 20:18

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> [...]
> følger med Canon IP4300
> Jeg ved ikke om IP4200 kan skrive direkte på en cd, men kan den det,

CD-Labelprint der fulgte med min IP4200
har ikke denne funktion. Jeg kan ikke finde den.

Fra : Preben

Dato : 05-09-07 20:33

> CD-Labelprint der fulgte med min IP4200
> har ikke denne funktion. Jeg kan ikke finde den.

Du tror ikke at den automatisk kun udskriver det som er indenfor CD'en område?

Fra : emj

Dato : 05-09-07 20:34

Andersen [3650] skrev:

>CD-Labelprint der fulgte med min IP4200
>har ikke denne funktion. Jeg kan ikke finde den.

Så må du kikke bedre efter

http://kortlink.dk/canon/47n4

Står det højt og tydeligt følgende at læse:
DVD/CD Label Printing
A DVD/CD-R tray guide allows direct printing onto the label face of
inkjet-printable DVDs and CDs. With Canon’s Easy-PhotoPrint or
CDLabelPrint software, creating your own labels is fun and easy.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-09-07 14:51

> [...]
> inkjet-printable DVDs and CDs. With Canon's Easy-PhotoPrint or
> CDLabelPrint software, creating your own labels is fun and easy.

Ja jeg er sq godt klar over jeg "bare" kan trække billedet til det
fylder mere end CD/DVD'en gør. Det jeg søger "presser" billedet
i hjørnerne mere end midt på. På den måde kommer det der under
normale forhold ville mangle, med omend lidt presset.
Lidt ligesom når man bruger "fiskeøje"linse.

Fra : emj

Dato : 06-09-07 15:35

Andersen [3650] skrev:

>Det jeg søger "presser" billedet
>i hjørnerne mere end midt på

I PSP gøres det under
Effect/geometric effect/circle

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-09-07 20:19

> I PSP gøres det under
> Effect/geometric effect/circle

Bingo banko. Sådan. Hvorfor fa.... skulle det være
så omstændigt at få revet det rette svar fra jer i NG.
Tak til EMJ, selvom du var lidt sløv i optrækket *GGG*
Hovedsagen er at nu kan jeg det jeg søgte.

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-09-07 20:49

On Thu, 6 Sep 2007 21:18:48 +0200, Andersen [3650] wrote:

> "emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Bingo banko. Sådan. Hvorfor fa.... skulle det være
> så omstændigt at få revet det rette svar fra jer i NG.
> Tak til EMJ, selvom du var lidt sløv i optrækket *GGG* [...]

Fordi der er mange måder at gøre det på, afhængig af software og hvad du
vil opnå. Og fordi du hverken oplyste præcis hvad du vil opnå, eller hvad
du har af software.

Du fik gode svar undervejs.

Det her er usenet, ikke support.

Men det var da gost su fik et svar du kan bruge.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-09-07 13:50

"Peter Loumann" <loumann@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Fordi der er mange måder at gøre det på, afhængig af software og hvad du
> vil opnå. Og fordi du hverken oplyste præcis hvad du vil opnå, eller hvad
> du har af software.
Nu var det jo softwaren (og fremgangsmåden) jeg efterlyste,
så kan det jo kun blive mit problem at skaffe det.
Om hvorvidt det var mig der ikke skar nok ud i pap eller om
det var andres fatteevne, vil jeg unlade at kommentere her.

> Du fik gode svar undervejs.
Specielt de første svar var gode

> Det her er usenet, ikke support.
Nogle NG er mere support end andre, og nogle NG
er mere "pik og patter" end andre. Sådan er det.

> Men det var da gost su fik et svar du kan bruge.
Ja det er jeg også vældig glad for.
Nok en gang levede usenet op til mine forventninger.

Fra : emj

Dato : 06-09-07 21:31

Andersen [3650] skrev:

>Tak til EMJ, selvom du var lidt sløv i optrækket *GGG*

Vrøvl med dig. Jeg svarede på det samme spørgsmål 21 juni i
dk.edb.grafik, så du kunne bare have kikket lidt tilbage der, så havde
du slet ikke behøvet at spørge.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-09-07 13:43

> Vrøvl med dig. Jeg svarede på det samme spørgsmål 21 juni i
> dk.edb.grafik, så du kunne bare have kikket lidt tilbage der, så havde
> du slet ikke behøvet at spørge.

Århhh ja for fanden. Hvorfor følger jeg ikke
bare med i ALLE NG, så behøver jeg aldrig
mere at spørge

Fra : emj

Dato : 07-09-07 20:49

Andersen [3650] skrev:

>Århhh ja for fanden. Hvorfor følger jeg ikke
>bare med i ALLE NG, så behøver jeg aldrig
>mere at spørge

Dit spørgsmål hører jo til i grafik.dk og ikke i fritid.foto, så ingen
grund til at spille fornærmet.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-09-07 07:39

> Andersen [3650] skrev:
> Dit spørgsmål hører jo til i grafik.dk og ikke i fritid.foto, så ingen
> grund til at spille fornærmet.

Fornærmet, det vil jeg nu langt fra sige jeg er.
Så du ikke min smily ???
Jeg er nærmere lidt forundret over at mit spørgsmål
skulle høre til i grafik gruppen. Jeg har netop kigget
lidt på usenet. Jeg fandt ikke noget der specifikt
ligger mit spørgsmål i een gruppe, men omvendt fandt
jeg en forklaring som jeg mener udelukker mit fra grafik.

---cut fra FS---
1. Gruppenavn:
dk.edb.grafik

2. Beskrivelse:
Diskussion af computerbaseret grafik
---end of cut---

så skal vi jo over i at kalde vores små digicams for
computere, og deres output for grafik
(hvad man teoretisk godt kan kalde det) og
ikke for et fotografi.
Nå men lad det nu ligge. Du har fremført din pointe
og jeg min, men vigtigst af alt så har jeg fået et svar.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-09-07 06:22

Andersen [3650] wrote:
> Bingo banko. Sådan. Hvorfor fa.... skulle det være
> så omstændigt at få revet det rette svar fra jer i NG.

Fordi du ikke evnede at formulere hvad det var du ønskede.

Har du flere spørgsmål?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-09-07 13:37

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi du ikke evnede at formulere hvad det var du ønskede.
Eller fordi du ikke kunne forstå.

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-09-07 16:49

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> normale forhold ville mangle, med omend lidt presset.
> Lidt ligesom når man bruger "fiskeøje"linse.

Det kan jeg så slet ikke hjælpe med, den slags forvrængning bryder jeg
mig ikke om.

/Søren

Fra : Niels Jespersen

Dato : 05-09-07 19:49

Andersen [3650] skrev:
> Hvordan kan jeg nemmest få mit kvadratiske
> billede rundt, på en nem og hurtig måde??
> Sagen er den at jeg har et billede jeg gerne
> vil have til at fylde hele DVD'en med billeder
> og video fra ferien.

Hvis du har adgang til Photoshop, så kan du bruge Elliptical Marqeee
Tool. Hold shift nede og du markerer en cirkel.

Niels