Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
At skrive på fremkaldt film
Fra : Finn Jelstrup

Dato : 04-09-07 16:49

Jeg har nogle ruller 35 mm fremkaldte film med affotograferede bogsider uden
sidenumre. Har nogen en idé til hvordan man man skrabe, ætse, gravere eller
på anden måde markere tekst eller tal i kanten af filmen?
Mvh.
Finn Jelstrup

Fra : Kaj

Dato : 04-09-07 16:56

"Finn Jelstrup" <finn@fgj.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle ruller 35 mm fremkaldte film med affotograferede bogsider
> uden sidenumre. Har nogen en idé til hvordan man man skrabe, ætse, gravere
> eller på anden måde markere tekst eller tal i kanten af filmen?

Hvad med en fin vandfast tush?

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Finn Jelstrup

Dato : 04-09-07 17:51

Ja, måske, men jeg glemte at skrive at der, hvor der skal skrives, er der
helt sort. Måske skal jeg kratte i det sorte, så lyset vil kunne skinne
igennem det sorte, jeg har ikke forsøgt noget endnu. Filmen skal læses i en
microfiche-lignende fremviser.

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 17:33

> [...]
> uden sidenumre. Har nogen en idé til hvordan man man skrabe, ætse, gravere
> eller på anden måde markere tekst eller tal i kanten af filmen?

Hos boghandleren bør man kunne købe en flaske tusch, der er ætsende.
Men dertil hører jo gammeldags penneskaft og pen.
Men det virker, om det stadig findes.

MVH
Egon

Fra :    ab©

Dato : 05-09-07 08:03

Jeg har været ude for næsten det samme - jeg klistrede selvklæbende
etiketter i enden af filmen (ca. 3 x 8 cm ombukket) - det gav masser af
plads at skrive på og kunne samtidig agere "håndtag", så jeg var fri for at
røre ved filmen

ab©