MS Windows
briani 27239
Vista browser m.m. timer ud - langsom net?~
Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 07:31

Jeg har en Vista maskine, som umiddelbart ikke ser ud som om den kan
kommunikere over TCP - UDP, m.m. (DNS, ping, ...) fungere fint, men
browserne (IE & FireFox), Google Update, Skype, m.m.m. kan ikke få kontakt
med noget!

Jeg har endevendt maskinen fra A-Z og kan ikke finde noget galt, men da jeg
fik installeret Telnet lykkedes det mig at få kontakt til en server, men
det tog meget lang tid før forbindelsen blev oprettet!?! Jeg har siden også
engang imellem kunne få browserne til at forbinde sig til en server!

Jeg har prøvet at slå McAfee firewall fra og Vista's egen er deaktiveret
uden at det gjorde nogen forskel. Jeg har pillet og checket alt, men kan
ganske enkelt ikke finde ud af hvad der er galt!

HJÆLP! Gode råd er ønsket!!! Tak

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-07 07:54

Den 05-09-07 08.31 skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)
følgende:
> [...]
> kommunikere over TCP - UDP, m.m. (DNS, ping, ...) fungere fint, men
> browserne (IE & FireFox), Google Update, Skype, m.m.m. kan ikke få kontakt

Hvad siger netværks-værktøjet? Åbn det via netværksikonen i
meddelelsesområdet ved uret.

Er der forbindelse hele vejen ud på nettet?

Jeg har også haft store problemer med netforbindelsen i Vista, men dit
tilfælde lyder mere specielt, eftersom du nogle gange har forbindelse.
Problemet i mit tilfælde var, at Vista ikke kan finde ud af at hente en
netværksadresse fra routeren. Løsningen var at angive en fast ip-adresse
samt dns-adresser under tcp/ip indstillingerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 09:29

I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
written in news:46de526a$0$69268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> [...]
> Hvad siger netværks-værktøjet? Åbn det via netværksikonen i
> meddelelsesområdet ved uret.
> Er der forbindelse hele vejen ud på nettet?

Maskinen har fået en IP-adresse, default gateway & netmask, så den del er
i orden, men den kan ikke skabe forbindelse til Microsoft og kan ikke
"reparere sig selv".

> [...]
> en netværksadresse fra routeren. Løsningen var at angive en fast
> ip-adresse samt dns-adresser under tcp/ip indstillingerne.

Det var dog irriterende. Men det burde heller ikke forekomme!!!

Andrew Engels Rump

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-07 11:21

Den 05-09-07 10.28 skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)
følgende:
> [...]

> Maskinen har fået en IP-adresse, default gateway & netmask, så den del er
> i orden, men den kan ikke skabe forbindelse til Microsoft og kan ikke

Det er vel et forsøg værd at angive en fast ip. Åbn indstillingerne for
netkortet, angiv en fast ip samt to dns-servere. Du kan altid ændre
indstillingen tilbage til dhcp, hvis det ikke gør nogen forskel.

> Det var dog irriterende. Men det burde heller ikke forekomme!!!

Det er også den eneste Windows, jeg har haft det problem med. Windows
95, 98, me, XP Home og XP Pro virker alle med DHCP på samme router, og
XP Pro virker fint på samme computer. Jeg har prøvet med flere
geninstallationer af Vista, og problemet er det samme hver gang. Det tog
lidt tid, før jeg fandt ud af, hvad der var galt. Og der er for øvrigt
stadig problemer nogle gange, hvor Vista'en lige skal have nogle forsøg
for at få hul igennem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 11:28

I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
written in news:46de8319$0$69268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Det er vel et forsøg værd at angive en fast ip. Åbn indstillingerne
> for netkortet, angiv en fast ip samt to dns-servere. Du kan altid
> ændre indstillingen tilbage til dhcp, hvis det ikke gør nogen forskel.

Næh, men det fungerede fint indtil sidste weekend!

Andrew Engels Rump

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-07 14:53

Den 05-09-07 12.28 skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)
følgende:
> I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
> written in news:46de8319$0$69268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Næh, men det fungerede fint indtil sidste weekend!

Det skrev du jo ikke noget om i dit første indlæg. Så er fejlen nok en
anden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 15:02

I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
written in news:46deb4af$0$69268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Den 05-09-07 12.28 skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)
> følgende:
> Det skrev du jo ikke noget om i dit første indlæg. Så er fejlen nok en
> anden.

Sorry Jeg troede først problemet var et helt tredje (nemlig at Vista
troede at den var en piratudgave, hvilket jeg har posted tidligere i
gruppen) og der skrev jeg det, men glemte det i denne tråd!

Men med denne nye oplysning er der nye forslag til hvad der kan være galt?

Andrew Engels Rump

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-07 15:41

Den 05-09-07 16.01 skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)
følgende:
> I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
> written in news:46deb4af$0$69268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Men med denne nye oplysning er der nye forslag til hvad der kan være galt?

Måske en spyware-/virusscanning? Og ellers kan du prøve en reparation af
Vista.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-09-07 20:47

"Andrew Engels Rump wrote

> I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
> written

> Det var dog irriterende. Men det burde heller ikke forekomme!!!

Vista bruger et broadcast flag i sine DHCP discovery pakker, det er ikke
alle routere med indbyggede DHCP-server som forstår det og derfor kan
funktionaliteten slås fra:

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/928233

Der står en del mere om broadcast flaget i RFC 2131 i sektion 4.1:

http://ftp.sunsite.dk/projects/RFC/rfc/rfc2131.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-07 23:55

Den 05-09-07 21.47 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen følgende:

> Vista bruger et broadcast flag i sine DHCP discovery pakker, det er ikke
> alle routere med indbyggede DHCP-server som forstår det og derfor kan
> funktionaliteten slås fra:

Det var dog en syg ide, eftersom reparationsfunktionen åbenbart ikke kan
finde ud af at tage højde for den slags. Almindelige brugere har jo ikke
en jordisk chance for at gætte fejlen og rette op på den.

> http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/928233

Jeg har ikke lige umiddelbart kunnet få det til at virke, men jeg vil
ikke afvise, at jeg har stavet forkert i registreringsnøglen - det må
jeg se nærmere på en anden dag.

Tag for henvisningen!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-09-07 06:29

"Kim Ludvigsen" wrote

> Det var dog en syg ide,

Jeg synes det er udmærket at Microsoft mere og mere supporterer diverse
standarder, det ville selvfølgelig have været rarere at de havde suppor-
teret dem fuldt ud fra starten af.

> eftersom reparationsfunktionen åbenbart ikke kan finde ud af at tage
> højde for den slags. Almindelige brugere har jo ikke en jordisk chance
> for at gætte fejlen og rette op på den.

Man kan håbe at reparationsfunktionen bliver tilrettet når SP1 kommer.

> Jeg har ikke lige umiddelbart kunnet få det til at virke,

Hvis du har flere netværkskort skal du sikkert lave ændringen på begge
og derefter lave en ipconfig /release og ipconfig /renew i en kommando-
prompt (når du har indstillet maskinen til at anvende DHCP igen).