BiBob dumper prisen pr. MB data...
Fra : Jean

Dato : 03-09-07 22:08

http://www.mobilsiden.dk/?aId=4764

En fantastisk udvikling. Desværre bruger de Sonofons net, hvilket gør at jeg
ikke bliver kunde hos dem. Men måske det udløser en nedsættelse fra andre
selskaber.

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-07 22:35

Jean skrev:

> En fantastisk udvikling.

Telmore tog 4 kr./Mbyte i sommerperioden. Jeg kan ikke huske om
den er slut nu, men det er den jo nok.

--
Bertel

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-09-07 20:53

Bertel Lund Hansen skrev:

> Telmore tog 4 kr./Mbyte i sommerperioden. Jeg kan ikke huske om
> den er slut nu, men det er den jo nok.

Skidt, jeg gik med den opfattelse det var permanent.

Fra : Linde

Dato : 04-09-07 01:52

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> http://www.mobilsiden.dk/?aId=4764
>
> En fantastisk udvikling. Desværre bruger de Sonofons net, hvilket gør at
> jeg ikke bliver kunde hos dem. Men måske det udløser en nedsættelse fra
> andre

Er der nogen, der har et overslag på, hvornår dette bibob går i luften? Kan
næsten ikke vente, det er anden gang jeg følger Frank som var han en anden
rottefænger fra Hameln. Når han skriver, der er problemer med TDC´s
etablering af hans fiber, er det så en uges forsinkelse, en måned eller
hvad?

Mvh
Linde

Fra : Poul Johannsen

Dato : 04-09-07 04:46

Hej

> En fantastisk udvikling. Desværre bruger de Sonofons net, hvilket gør at
> jeg ikke bliver kunde hos dem. Men måske det udløser en nedsættelse fra
> andre selskaber.

Jeg bliver hellere ikke kunde hos bibob, da de bruger sonofons net.
Håber unotel også sænker deres GPRS, når bibob gør det. Vi får at se.

Mvh Poul

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 07:04

"Jean" <ask@me> skrev i meddelelsen
> http://www.mobilsiden.dk/?aId=4764
>
> En fantastisk udvikling. Desværre bruger de Sonofons net, hvilket gør at
> jeg ikke bliver kunde hos dem.

Heldigvis, bruger de Sonofons net, som har en 3G dækning der langt overgår
TDC's dækning, så man rigtigt kan gøre gavn af den billige data dækning.

Sonofons lanceret deres 3G ved at gå ud med langt støre dækning end 3 eller
TDC gjorde, fra deres dag et.
Udbygningen af Sonofons 3G net er så langt fremme at det kun kraver en
softvare opdatering af masterne, så køre de det langt hurtiger HSDPA, hvor
de andre, skal ud og skifte hardwaren, på deres master.

Med Sonofons nye fibernet, gennem hele landet, slipper de for Telia og kan
droppe TDC's centraler, rundt omkring, det giver vel muligheden for at
udbyde data billiger, som også er forholdsvis lav hos sonofon 10 kr. pr. MB
og loft på MAX 50 kr. pr. dag.

Carsten

Fra : Jean

Dato : 04-09-07 09:00

Carsten skrev:
> Heldigvis, bruger de Sonofons net, som har en 3G dækning der langt overgår
> TDC's dækning, så man rigtigt kan gøre gavn af den billige data dækning.

Hvis jeg skriver at du arbejder for Sonofon, har jeg så ret?

Mvh Jean.

Fra : Snuden

Dato : 04-09-07 14:58

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> droppe TDC's centraler, rundt omkring, det giver vel muligheden for at
> udbyde data billiger, som også er forholdsvis lav hos sonofon 10 kr. pr.

Dèt er da det værste sludder jeg længe har hørt!! Selskabet 3 dækker danmark
bedst geografisk med umts...og har også implementeret HSDPA. Hvad angår 2G
dækning, altså gsm, er det ubestridt TDC der har den bedste dækning....

Snuden

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 20:30

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> danmark bedst geografisk med umts...og har også implementeret HSDPA. Hvad
> angår 2G dækning, altså gsm, er det ubestridt TDC der har den bedste

Har jeg sagt noget om at Sonofon nu dækker bedre end 3, med 3G?
Jeg sage at Sonofon gik ud på lanceringsdagen (Kun 11 mdr. efter de fik
deres licen) med en breder dækning, end 3 og TDC gjorde på deres
lanceringsdag.
Har heller ikke sagt at de ikke har HSDPA, men at det kræver en hardwar
opdatering af deres master, da deres master er ældre end de master Sonofon
sætter op, og som kun kræver en software opdatering, for at køre HSDPA,
dermed er langt hurtiger at konventere til HSDPA.

Desuden er Sonofons udbygning af 3G nettet, så fremskredet og i sådan
fremdrift, at det vil overgå 3 og på GSM området er der også i samme
forbindelse sket mange opdateringer og udvidelser, så det passer ikke at TDC
har den bedste dækning, det står meget lige med Sonofon ca. 98,9% og i takt
med at Sonofon udvider deres 3G netværk har de en breder dækning og kan
flytte dele af trafiken, fra GSM og over på 3G, så det giver også en klar
fordel i dækning og kapacitet i netværket.

Carsten

Fra : Brian Lund

Dato : 04-09-07 07:44

> [...]
jeg
> ikke bliver kunde hos dem. Men måske det udløser en nedsættelse fra andre

Ja med "3G" er data blevet alt for dyrt, man kan jo hente meget hurtigere.
3,75 er endda for dyrt i mine øjne, men det er jo svært at gøre noget ved
som forbruger, andet end at skifte til "3" og så få deres flatrate! Jeg
venter bare på de andre selskaber laver flatrate, come on telmore ;);)

Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-07 15:29

On Mon, 3 Sep 2007 23:08:15 +0200, "Jean" <ask@me> wrote:

> [...]
>ikke bliver kunde hos dem. Men måske det udløser en nedsættelse fra andre

TDC og Sonofon har procentvis samme dækning. Steder hvor TDC ikke
dækker, dækker Sonofon og omvendt.

Bor du et sted hvor Sonofon ikke dækker eller hvad er grunden til, at
Sonofon's net er et problem?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jean

Dato : 04-09-07 22:00

Martin Johansen skrev:
> Bor du et sted hvor Sonofon ikke dækker eller hvad er grunden til, at
> Sonofon's net er et problem?

Nej, jeg bor 250 meter fra en Sonfon-mast, men desværre oplever folk at de
samtalen ryger igen, og igen... og det er flere kunder der oplever det.
Sonofon siger at der ikke er noget problem, så nu er folk igang med skifte.

Mvh Jean.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 23:11

> [...]
> samtalen ryger igen, og igen... og det er flere kunder der oplever det.
> Sonofon siger at der ikke er noget problem, så nu er folk igang med

De skifter nok tilbage igen, sådan er folk.
Er der 3G dækning?
Hvis, så slå det fra og se om det hjælper.

Fra : Jean

Dato : 05-09-07 08:33

Carsten skrev:
> De skifter nok tilbage igen, sådan er folk.

Det tvivler jeg på, da TDCs net kører super stabilt, det samme med Telias.

> Er der 3G dækning?

Nej.

Mvh Jean.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 05-09-07 16:15

> Det tvivler jeg på, da TDCs net kører super stabilt, det samme med Telias.

De har også uheldige dag og er prisen den rigtige, så skifter folk igen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-07 13:45

> [...]
>Sonofon siger at der ikke er noget problem, så nu er folk igang med skifte.

Noget må forstyrre.

Jeg har ikke selv oplevet det.

Men jeg oplever tit, at folk går i baglås "bare fordi navnet er
Sonofon".

Så det var lidt det jeg fiskede efter ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:14

Mon, 03 Sep 2007 23:08:15 +0200 skrev Jean følgende på hovedet af en
knappenål:

Desværre bruger de Sonofons net, hvilket gør at jeg
> ikke bliver kunde hos dem.

Hehe jeg var lige ved at skrive det samme. Virkelig en skam for dem.

Frank, jeg ved du læser med her. Hvordan dælen kunne du dog finde på
at gå fra TDCs kvalitetsprodukt over til det forbbandede skodafonlort.
Du så jo selv hvor meget kvaliteten betød over prisen da du havde Telmore.
DU var det der var skyld i at Club Blah Blah ikke fik et ben til jorden
og så vælger du Sonofon nu. Virkelig synd.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-07 13:35

> [...]
>DU var det der var skyld i at Club Blah Blah ikke fik et ben til jorden
>og så vælger du Sonofon nu. Virkelig synd.

Sonofon's net er da virkelig ikke noget der er så stort et problem.

Nu må I sq dælme spidse fornuften lidt og stoppe det hylekor.

Tænk sig som et ry kan "svine" et net til - helt uden grund!!

Det er sikkert de samme folk som siger Kia er noget lort men glemmer
alt om fakta og udelukkende "lever højt" på et gammelt ry...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jean

Dato : 06-09-07 13:43

Martin Johansen skrev:
> Sonofon's net er da virkelig ikke noget der er så stort et problem.

Jow, for det er den del folks oplevelse.

> Det er sikkert de samme folk som siger Kia er noget lort men glemmer
> alt om fakta og udelukkende "lever højt" på et gammelt ry...

KIA som i Koreansk Industri Affald?

Just kidding! KIA yder branchens bedste fabriksgaranti med op til 7 år (!).

/ Jean.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-07 14:47

>Jow, for det er den del folks oplevelse.

Det samme findes for TDC.

>Just kidding! KIA yder branchens bedste fabriksgaranti med op til 7 år (!).

Ja :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 06-09-07 18:46

> [...]
> DU var det der var skyld i at Club Blah Blah ikke fik et ben til jorden
> og så vælger du Sonofon nu. Virkelig synd.

Nu blander jeg mig lige. Jeg har selv haft CBB men skiftede tilbage til
Telmore, som jeg altså også havde før CBB.

Grunden var dog IKKE noget med dækningen, signalet eller andet teknisk! Den
del var jeg sådan set udemærket tilfreds med.
Jeg skiftede tilbage til Telmore fordi jeg synes Telmores hjemmeside er
tusinde gange bedre end CBB's!

Brian

Fra : Snakee

Dato : 18-09-07 21:57

Thu, 06 Sep 2007 14:35:20 +0200 skrev Martin Johansen [6000] følgende på
hovedet af en knappenål:

> Sonofon's net er da virkelig ikke noget der er så stort et problem.

jo

> Nu må I sq dælme spidse fornuften lidt og stoppe det hylekor.
>
> Tænk sig som et ry kan "svine" et net til - helt uden grund!!

Det er bestemt ikke uden grund

> men glemmer
> alt om fakta og udelukkende "lever højt" på et gammelt ry...

Gammelt og gammelt. Det er da ikke mere end nogle få uger / dage siden jeg
sendte en SMS til en der brugte Sonofons net og den var læææænge om at nå
igennem til ham. Jeg fik først en statusrapport 4-5 minutter efter.

Sender jeg til en TDC / Telmore er beskeden igennem med det samme. Det er
nogenlunde de samme problemer de har i dag som for mindst 4-5 år siden og
endnu længere tilbage og de har stadig ikke fået styr på deres lort.

Én gang Sonofonkunde = aldrig mere Sonofonkunde.

Snakee

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-07 13:36

>jo

Nej.

>Det er bestemt ikke uden grund

Ikke?

>Gammelt og gammelt. Det er da ikke mere end nogle få uger / dage siden jeg
>sendte en SMS til en der brugte Sonofons net og den var læææænge om at nå
>igennem til ham. Jeg fik først en statusrapport 4-5 minutter efter.

Uha.. jeg har samme problem med Telmore lige pt.. skal vi så kalde
Telmore for noget bæ?

Eller skal vi blot kalde det periodiske problemer som eksistere hos
alle selskaber? Det synes jeg vi bør ;)

>Én gang Sonofonkunde = aldrig mere Sonofonkunde.

Enig - men ikke pga. deres net men pga. deres regninsservice og mangel
på support.

Men BiBob med Sonofon net?? Jo tak hvorfor ikke? Det virker jo ligeså
godt som TDC.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : John

Dato : 19-09-07 17:08

Martin Johansen [6000] skrev:

> Men BiBob med Sonofon net?? Jo tak hvorfor ikke? Det virker jo ligeså
> godt som TDC.

Eller bedre. De gange jeg har brugt TDC's net hvor jeg bor har der
aldrig været andet end problemer (forsinkede SMS'er, skrattende lyd osv.).

I sidste ende kommer det an på hvor man bor og nogle steder er TDC de
bedste, andre steder Sonofon og andre steder igen Telia eller 3.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-07 17:19

>I sidste ende kommer det an på hvor man bor og nogle steder er TDC de
>bedste, andre steder Sonofon og andre steder igen Telia eller 3.

Jep.. men det synes ikke rigtig, at trænge ind hos de hardcore
sono-haters

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Snakee

Dato : 18-09-07 22:01

Wed, 05 Sep 2007 17:14:49 +0200 skrev Carsten \(H\) følgende på hovedet af
en knappenål:

> De har også uheldige dag

Sikkert nok - bare ikke så mange som Sonofuck

>og er prisen den rigtige, så skifter folk igen.

Jeg ved ikke hvem disse folk er, jeg kunne selv aldrig drømme
om at skifte p.g.a. priserne alene.

Snakee