Dumt spørgsmål
Fra : Claus Sørensen

Dato : 22-01-01 22:18

Er der et program til at teste sin hastighed
på et lokal netværk mellem to computer.
Og hvad heder det.

Hilsen Claus Sørensen

Fra : Biker-Man

Dato : 22-01-01 22:31

Du kan overføre en fil på x antal MB, tage tid på hvor lang tid det tager,
så kan du regne hastigheden ud med følgende formle.
x MB * 8 / antal sek. = hastighed i Mbit

Mvh
Thomas

Fra : Eivind Olsen

Dato : 22-01-01 22:31

naaaa - det vil bare være et spørgsmål om harddisk hastighed, med mindre at
man sikre
sig at filen ligger på et Ram lager eller lign (nu snakker vi 100Mbit - ikk)

Eivind

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-01-01 22:36

Eivind Olsen skrev:

> [...]
> man sikre
> sig at filen ligger på et Ram lager eller lign (nu snakker vi 100Mbit - ikk)

En moderne harddisk kan da sagtens følge med et 100 m/bit netværk.

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : Eivind Olsen

Dato : 22-01-01 22:44

No way Jose !!!

Kan man virkelig få en diskbørge med substained transfer på 90 Mbit/s (så
er der 10 til overhead)
90/8= 11,25 Mbyte/s

Vi snakker vel stadig ATAPI går jeg ud fra ....

mvh

Eivind

Fra : Daniel Andersen

Dato : 23-01-01 00:21

En moderne harddisk må da være en ATA66 el. 100, som kan købes for
forholdsvis billige penge... Ved godt der er langt til at udnytte hele
båndbredden, men de bruger da ihvertfald mere end 11.25 Mb/s....

Fra : Eivind Olsen

Dato : 23-01-01 08:30

Ja okay - det er mig der er bagud

Eivind

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-01-01 08:35

Hej "Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk>

>Ja okay - det er mig der er bagud

Det tror jeg ikke.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 03:07

On Mon, 22 Jan 2001 22:30:47 +0100, "Biker-Man" <tvn@linux.eucsyd.dk>
wrote:

>Du kan overføre en fil på x antal MB, tage tid på hvor lang tid det tager,
>så kan du regne hastigheden ud med følgende formle.
>x MB * 8 / antal sek. = hastighed i Mbit

Det er dog interessant at tage højde for protokoller. På et 10mbit
netværk kan jeg godt komme over 900kbyte/sek. med FTP. Med
NetBIOS/Windows Netværk ligger det snarere på en tredjedel af dette.

Husk, at en del af trafikken går til diverse protokollers headers.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 24-01-01 14:16

"Biker-Man" <tvn@linux.eucsyd.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan overføre en fil på x antal MB, tage tid på hvor lang tid det tager,
> så kan du regne hastigheden ud med følgende formle.
> x MB * 8 / antal sek. = hastighed i Mbit
> Thomas

Bare prop en FTP server på den ene... de viser jo som regel
overførselshastigheden pr. fil.....

Lars B

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 27-01-01 16:11

Claus Sørensen,

Du kan bruge et rigtig godt program, som hedder "DU Meter". Den kan findes
http://www.dumeter.com/

~ Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dk