/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mercedes E-420 farligt køb ?
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 14:46

Hvis jeg nu ofrer de ca 100.000kr oveni til eventuelle rep. må det være
et godt tilbud .. Skal testes hos FDM inden køb !
Eller er store Mercer`s bare helt yt , uden fremtid og for dyre i
rep/service osv ?
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=126400318&source=1&Show=bigpic&setbackforth=1
Alternativet er en ny Skoda..
VRÆL !!
Tør man binde an med gammel benzin Mercer E-420 ? Forsikring er ok ..

...



 
 
Leonard (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-09-07 14:59

On Sun, 2 Sep 2007 15:45:39 +0200, Øl er godt ! wrote:

> Hvis jeg nu ofrer de ca 100.000kr oveni til eventuelle rep. må det være
> et godt tilbud .. Skal testes hos FDM inden køb !

Der er noget der ikke passer med den pris.
Der må mangle noget afgift.

> Eller er store Mercer`s bare helt yt , uden fremtid og for dyre i
> rep/service osv ?

Med de km er det sikkert en udbollet taxi, der har kørt en del som
privat bagefter.
Hvorfor ikke en rød Jaguar i stedet for?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 15:08


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:14hevqffyi1vy.10vqhtw6aclpm$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 2 Sep 2007 15:45:39 +0200, Øl er godt ! wrote:
>
>> Hvis jeg nu ofrer de ca 100.000kr oveni til eventuelle rep. må det være
>> et godt tilbud .. Skal testes hos FDM inden køb !
>
> Der er noget der ikke passer med den pris.
> Der må mangle noget afgift.
>
>> Eller er store Mercer`s bare helt yt , uden fremtid og for dyre i
>> rep/service osv ?
>
> Med de km er det sikkert en udbollet taxi, der har kørt en del som
> privat bagefter.
> Hvorfor ikke en rød Jaguar i stedet for?
>
> --
> Leonard
> Mine biler: http://vw.leonard.dk/


En Jaguar skal da være grøn ?



Leonard (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-09-07 15:29

On Sun, 2 Sep 2007 16:08:14 +0200, Øl er godt ! wrote:

> En Jaguar skal da være grøn ?

Samme forhandler har en rød en til ca samme pris. Den er nok ikke en
udslidt hyrevogn.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Martin Kiefer (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 02-09-07 15:10


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
news:14hevqffyi1vy.10vqhtw6aclpm$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 2 Sep 2007 15:45:39 +0200, Øl er godt ! wrote:
> Der er noget der ikke passer med den pris.
> Der må mangle noget afgift.
>

Det tror jeg som ikke, bemærk den er fra 1996 og har formodentlig kørt som
TAXA og skiftet ejere nogle gange.

En nyere E-klasse koster jo fra ca. 400 og opefter for en årgang 2005 og
fremefter. Så en 11 år gammel bil til 200.000 er vel ikke helt forkert?

> Med de km er det sikkert en udbollet taxi, der har kørt en del som
> privat bagefter.

Netop.

--
Mvh
Martin Kiefer
Sælges: MB C180 fra 2005


Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 15:20


"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:46dac450$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
> news:14hevqffyi1vy.10vqhtw6aclpm$.dlg@40tude.net...
>> On Sun, 2 Sep 2007 15:45:39 +0200, Øl er godt ! wrote:
>> Der er noget der ikke passer med den pris.
>> Der må mangle noget afgift.
>>
>
> Det tror jeg som ikke, bemærk den er fra 1996 og har formodentlig kørt som
> TAXA og skiftet ejere nogle gange.
>
> En nyere E-klasse koster jo fra ca. 400 og opefter for en årgang 2005 og
> fremefter. Så en 11 år gammel bil til 200.000 er vel ikke helt forkert?
>
>> Med de km er det sikkert en udbollet taxi, der har kørt en del som
>> privat bagefter.
>
> Netop.
>
> --
> Mvh
> Martin Kiefer
> Sælges: MB C180 fra 2005
>


Så en Mercer , der ikke er "udbollet" med nogle hestekræfter er "Impossible
Mision" med kun de 360.000kr på lommen..
Er det konklusionen ?



Leonard (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-09-07 15:30

On Sun, 2 Sep 2007 16:20:00 +0200, Øl er godt ! wrote:

> Så en Mercer , der ikke er "udbollet" med nogle hestekræfter er "Impossible
> Mision" med kun de 360.000kr på lommen..
> Er det konklusionen ?

Det vil jeg tro er rigtigt nok. Men det er ikke nødvendigvis skidt at
den har været hyrevogn, der er bare en god chance for at den er slidt en
del mere end en der ikke har været det.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 16:38

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:19gxgy59wt6fk.fkbw5um7jgb9.dlg@40tude.net...

> Det vil jeg tro er rigtigt nok. Men det er ikke nødvendigvis skidt at
> den har været hyrevogn, der er bare en god chance for at den er slidt en
> del mere end en der ikke har været det.

Jeg vil tro, at den er svær at sælge nu - og umulig når den har
rundet 400.000 km. Hvorfor ikke købe en Jaguar XJR, som vi
talte om forleden. Fed bil til få kroner - OG 326 kompressor-hk



Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 16:54


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:qNACi.7625$ZA.3890@newsb.telia.net...
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:19gxgy59wt6fk.fkbw5um7jgb9.dlg@40tude.net...
>
>> Det vil jeg tro er rigtigt nok. Men det er ikke nødvendigvis skidt at
>> den har været hyrevogn, der er bare en god chance for at den er slidt en
>> del mere end en der ikke har været det.
>
> Jeg vil tro, at den er svær at sælge nu - og umulig når den har
> rundet 400.000 km. Hvorfor ikke købe en Jaguar XJR, som vi
> talte om forleden. Fed bil til få kroner - OG 326 kompressor-hk
>

Læste en del om "gamle" Jaguars" med mange fejl.
Men Mercer har sikkert lige så mange fejl..



Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 17:01

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dadc6e$0$69107$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Læste en del om "gamle" Jaguars" med mange fejl.

Hvor har du læst det?

> Men Mercer har sikkert lige så mange fejl..

En MB kan ikke måle sig med en Jaguar XJR - kun AMG'eren...



Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 17:14


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:R6BCi.7627$ZA.4126@newsb.telia.net...
> "Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
> news:46dadc6e$0$69107$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Læste en del om "gamle" Jaguars" med mange fejl.
>
> Hvor har du læst det?
>
>> Men Mercer har sikkert lige så mange fejl..
>
> En MB kan ikke måle sig med en Jaguar XJR - kun AMG'eren...
>

Synes bare de Jag`s jeg har set , er STORE biler med SMÅ kabiner ...
Man siider næsten mere tæt i sådan en bil end i en Fiat 500..



Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 17:16

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dae12b$0$876$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Synes bare de Jag`s jeg har set , er STORE biler med SMÅ kabiner ...
> Man siider næsten mere tæt i sådan en bil end i en Fiat 500..

Som jeg skriver i Jag-tråden, sidder jég på 2 m lidt trangt, men
ellers er der fin plads, som jeg ser det. Jeg kender en XJR-ejer,
og bilen kører ø 10 km/l



Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 17:25


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:klBCi.7629$ZA.3805@newsb.telia.net...
> "Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
> news:46dae12b$0$876$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Synes bare de Jag`s jeg har set , er STORE biler med SMÅ kabiner ...
>> Man siider næsten mere tæt i sådan en bil end i en Fiat 500..
>
> Som jeg skriver i Jag-tråden, sidder jég på 2 m lidt trangt, men
> ellers er der fin plads, som jeg ser det. Jeg kender en XJR-ejer,
> og bilen kører ø 10 km/l
>

Fandme flot den kan køre de 10 på literen,,Respekt !
Hvad siger han om vedligeholdelse og rep..?



Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 17:33

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dae3cb$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Fandme flot den kan køre de 10 på literen,,Respekt !

Ja, selv om han er ret ung, er der sgu for meget morfar over
hans kørsel :)

> Hvad siger han om vedligeholdelse og rep..?

At det er rimeligt.

En anden XJ-ejer jeg kender, har ikke nogen væsentlig meromkostning
ved at køre Jag ift. de 3 andre biler, han ejer - han køber alt i England.
Han kører primært Jag'en - 25.000 km årligt...

Jeg vil tro, at en Jag koster kassen, hvis man anvender et aut.
Jag-værksted.
Men det kan heller ikke anbefales, idet der findes en række eksperter lan-
det rundt - og de er ofte langt bedre/billigere end de aut.



Aslan (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 02-09-07 16:36

Leonard wrote:
> Med de km er det sikkert en udbollet taxi, der har kørt en del som
> privat bagefter.

40.000 km om året for en "forretningsbil" er da ikke meget, og en 4,2 liters
V 8 benzin, skal du nok ikke regne med har været brugt til hyrevognskørsel.
Der findes/fandtes kun få hyrevogne med den slags benzinkraftværk.

Aslan

2004 alfa 156 2,0 JTS Lusso
2006 MB E 320 CDI (3,0 V6) Avantgardé



TDN (02-09-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 02-09-07 17:04


"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i meddelelsen
news:46dabe5e$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvis jeg nu ofrer de ca 100.000kr oveni til eventuelle rep. må det være
> et godt tilbud .. Skal testes hos FDM inden køb !
> Eller er store Mercer`s bare helt yt , uden fremtid og for dyre i
> rep/service osv ?
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=126400318&source=1&Show=bigpic&setbackforth=1
> Alternativet er en ny Skoda..
> VRÆL !!
> Tør man binde an med gammel benzin Mercer E-420 ? Forsikring er ok ..
>
> ..
>
>
Her er en brugtbiltest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/8C00E416-05D8-4D1E-9E43-9623107575CE/0/8082.pdf

Ikke lutter roser.....

Mvh
Thomas


Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 17:23


"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dabe5e$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvis jeg nu ofrer de ca 100.000kr oveni til eventuelle rep. må det være
> et godt tilbud .. Skal testes hos FDM inden køb !
> Eller er store Mercer`s bare helt yt , uden fremtid og for dyre i
> rep/service osv ?
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=126400318&source=1&Show=bigpic&setbackforth=1
> Alternativet er en ny Skoda..
> VRÆL !!
> Tør man binde an med gammel benzin Mercer E-420 ? Forsikring er ok ..
>
> ..
>
>

Synes efterhånden det er ligegyldigt hvilken lækker bil jeg kigger på , så
er der noget meget negativt ved alle uden undtagelse.
Mercedes = rust + for dyr til det man får
BMW = ingen plads på bagsædet og ikke helt pålidelig,
Chrysler = Tør man det ?
Audi A6 2,4= kun plads til to personer på bagsædet der kommer til at sidde
dårligt og sløvt "milliongear "
Volvo S80 =Ikke den helt store følelse af kvalitet..Svag undervogn
Fortsæt selv...
Dæl`me ikke nemt..






Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 17:39

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dae339$0$69272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Fortsæt selv...

Følgende har plads, luksus og kvalitet for pengene - og koster
INTET i de faste udgifter, grundet årgangen:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=16&id=11111111274950381&
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=18&id=11111111272567658&



Leonard (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-09-07 17:45

On Sun, 02 Sep 2007 16:39:16 GMT, Mogens wrote:

> Følgende har plads, luksus og kvalitet for pengene - og koster
> INTET i de faste udgifter, grundet årgangen:

Hvad koster sådan en Rolls i reg-afgift?
- det kunne faktisk være sjovt at køre søndagstur i sådan en

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 18:31

> Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:kxruane1taq7$.spz9sy512dnl.dlg@40tude.net...

> Hvad koster sådan en Rolls i reg-afgift?

Hele tricket består i, at reg. afgiften falder drastisk, når bilen
passerer 35 år. En '72 Porsche 911 falder fra 100.000 kr til
40.000 kr i reg. afgift jvf. www.pcd.dk



Leonard (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-09-07 18:50

On Sun, 02 Sep 2007 17:30:45 GMT, Mogens wrote:

>> Hvad koster sådan en Rolls i reg-afgift?
>
> Hele tricket består i, at reg. afgiften falder drastisk, når bilen
> passerer 35 år. En '72 Porsche 911 falder fra 100.000 kr til
> 40.000 kr i reg. afgift jvf. www.pcd.dk

Og hvis man kan leve med en højrestyret, så er udbudet større og
priserne lavere i England, har jeg ladet mig fortælle
Så det er ikke urealistisk at have en RR på danske plader for ca.
150.000 DKr. :- )
Men dertil kommer så et brændselsforbrug, der får Folmers firmabil til
at virke billig i drift

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Henrik B. (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-09-07 08:30

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:9rCCi.7638$ZA.4026@newsb.telia.net...
>> Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:kxruane1taq7$.spz9sy512dnl.dlg@40tude.net...
>
>> Hvad koster sådan en Rolls i reg-afgift?
>
> Hele tricket består i, at reg. afgiften falder drastisk, når bilen
> passerer 35 år. En '72 Porsche 911 falder fra 100.000 kr til
> 40.000 kr i reg. afgift jvf. www.pcd.dk

Så er det til gengæld også en gammel møgkasse....

--
Nu på Vista 64-Bit...


Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 17:47


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:UGBCi.7631$ZA.4042@newsb.telia.net...
> "Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
> news:46dae339$0$69272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Fortsæt selv...
>
> Følgende har plads, luksus og kvalitet for pengene - og koster
> INTET i de faste udgifter, grundet årgangen:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=16&id=11111111274950381&
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=18&id=11111111272567658&
>

HAHAHAHAHAHAHAHAHA-- fint indlæg..
Men at fise rundt i sådan et "skrummel" uden at afgiften er betalt , er DYRT
! LOL
Koster sikkert en bondegård med alt betalt , og hvor hulen skal jeg parkere
den når jeg er i Bilka ?? LOL



Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 18:32

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dae8c5$0$69230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> HAHAHAHAHAHAHAHAHA-- fint indlæg..

He he...

> Men at fise rundt i sådan et "skrummel" uden at afgiften er betalt , er
> DYRT ! LOL

Næppe - helårlig forsikring ca. 800 kr

> Koster sikkert en bondegård med alt betalt...

Det gør en MB E420 V8 ikke

> og hvor hulen skal jeg parkere den når jeg er i Bilka ?? LOL

På P-pladsen :)



Øl er godt ! (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 02-09-07 22:11


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:EsCCi.7639$ZA.4134@newsb.telia.net...
> "Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
> news:46dae8c5$0$69230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> HAHAHAHAHAHAHAHAHA-- fint indlæg..
>
> He he...
>
>> Men at fise rundt i sådan et "skrummel" uden at afgiften er betalt , er
>> DYRT ! LOL
>
> Næppe - helårlig forsikring ca. 800 kr
>
>> Koster sikkert en bondegård med alt betalt...
>
> Det gør en MB E420 V8 ikke
>
>> og hvor hulen skal jeg parkere den når jeg er i Bilka ?? LOL
>
> På P-pladsen :)
>


Kan da ikke parkere sådan en "Stiff Upperlip" luxus karet ved siden af
pøblens skodbiler , på Bilka`s P-plads !
Pøbelen vil jo savle på den !! ADWR !



Anders Sørensen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Sørensen


Dato : 03-09-07 00:23

On Sun, 2 Sep 2007 18:22:55 +0200, "Øl er godt !" <øl@godt.kaput>
wrote:

>
>"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
>news:46dabe5e$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>Dæl`me ikke nemt..

Hvad med:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=152502&source=2

Eller denne som har kørt få kilometer:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=150592&source=2

--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!

Øl er godt ! (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 03-09-07 00:31


"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:6bhmd3hlj116t7qnhns12ucoj2b3ghin8k@4ax.com...
> On Sun, 2 Sep 2007 18:22:55 +0200, "Øl er godt !" <øl@godt.kaput>
> wrote:
>
>>
>>"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
>>news:46dabe5e$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Dæl`me ikke nemt..
>
> Hvad med:
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=152502&source=2
>
> Eller denne som har kørt få kilometer:
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=150592&source=2
>
> --
> Mvh.
> Anders Sørensen
> Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar
> Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!

Flotte Lexus LS 400 !
Hvad er ulempen ved dem så ?
Kan se den ene Lexus er fra 1993 og koster 250.000kr..En slat for så gammel
en dyt..? Km-garanti..Jawohl..Kan man nu stole på det ?



William 'Billy-Boy' ~ (03-09-2007)
Kommentar
Fra : William 'Billy-Boy' ~


Dato : 03-09-07 07:42

On Mon, 3 Sep 2007 01:31:05 +0200, "Øl er godt !" <øl@godt.kaput> wrote:

>Flotte Lexus LS 400 !
>Hvad er ulempen ved dem så ?

At det i bund og grund er en forvokset Toyota Camry med stor motor.

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Hans Paulin \(6310\) (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 03-09-07 10:38

William 'Billy-Boy' Boysen skrev:

> At det i bund og grund er en forvokset Toyota Camry med stor motor.
>

Ku jo næsten ikke være bedre!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Mathias (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 03-09-07 09:51

> Tør man binde an med gammel benzin Mercer E-420 ? Forsikring er ok ..
>

JA! De 400.000 km er ingenting for den bil, uanset hvad andre i gruppen
mener. Du skal blot være opmærksom på to ting:
1) Er bilen "frisk" i interiør og lak og undervogn? Det bør den være hvis
den er ordentligt vedligeholdt.
2) Rust! W210 ruster fælt i døre, bagklap og skærme. Kig bag gummipakning i
døre. Men det kan være blevet skiftet på garantien. Hvis bilen har fuld
servicebog fra MB kan du være heldig de stadig vil lave rust pr. kulance på
den.

Held og lykke :)

-Mathias
MB 220CDi 1999


claus b. p. (03-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 03-09-07 10:59


"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote in message
news:46dbcad1$0$13969$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Tør man binde an med gammel benzin Mercer E-420 ? Forsikring er ok ..
>>
>
> JA! De 400.000 km er ingenting for den bil, uanset hvad andre i gruppen
> mener. Du skal blot være opmærksom på to ting:
> 1) Er bilen "frisk" i interiør og lak og undervogn? Det bør den være hvis
> den er ordentligt vedligeholdt.
> 2) Rust! W210 ruster fælt i døre, bagklap og skærme. Kig bag gummipakning
> i døre. Men det kan være blevet skiftet på garantien. Hvis bilen har fuld
> servicebog fra MB kan du være heldig de stadig vil lave rust pr. kulance
> på den.
>
Det er nu efterhånden ikke sikkert, på trods af at man i givet fald har
betalt den 3 gange over serviceregningen.

De 400k kilometer behøver ikke være et problem, men man kan ikke regne med
at nogen biler i luksusklassen vil være billige i drift. Om den her er
dyrere end en gammel BMW 740, Audi A8 Jaguar eller tilsvarende vil være
meget op til held og tilfælde. Men regn med dyr forsikring, dyr vægtafgift,
dyr afskrivning, dyr drift og dyre reservedele. Så kan du kun blive
glædeligt overrasket.

Apropos FDM, så har de aldrig været begejstret for Mercedes. Lidt med urette
en gang imellem, men der er jo også lidt paradox i at købe en ny brugt bil,
hvor udgangspunktet er at den allerede har rullet mindst 250k kilometer.
Noget andet er at de jo påviser at Mercedes autoriserede værksteder er
blandt de mest upopulære blandt danske bilister, - og det er ikke uden
grund.

/Claus



Tom (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 03-09-07 17:32


"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46dbcad1$0$13969$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Tør man binde an med gammel benzin Mercer E-420 ? Forsikring er ok ..
>>
>
> JA! De 400.000 km er ingenting for den bil, uanset hvad andre i gruppen
> mener.

Jep og uanset hvad andre måtte mene, så tror jeg ikke Mercedes
underleverandører laver f.eks kuglelejer der holder længere end ved så mange
andre bilmærker for bare at tage fat i en enkelt sliddel.


--
Tom



Mathias (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 03-09-07 20:35

>
> Jep og uanset hvad andre måtte mene, så tror jeg ikke Mercedes
> underleverandører laver f.eks kuglelejer der holder længere end ved så
> mange andre bilmærker for bare at tage fat i en enkelt sliddel.
>
Nej det er da klart, men går der et hjulleje er det skiftet til billige
penge, og et hovedleje i motoren står altså ikke af ved 300.000 som ved en
gammel Corolla.

-Mathias


claus b.p. (03-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 03-09-07 21:58


"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46dc61e7$0$2683$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
>> Jep og uanset hvad andre måtte mene, så tror jeg ikke Mercedes
>> underleverandører laver f.eks kuglelejer der holder længere end ved så
>> mange andre bilmærker for bare at tage fat i en enkelt sliddel.
>>
> Nej det er da klart, men går der et hjulleje er det skiftet til billige
> penge, og et hovedleje i motoren står altså ikke af ved 300.000 som ved en
> gammel Corolla.
>
Det er ikke sliddelene der er problemet, de er rigeligt overdimensionerede
og forholdsvis rimelige i pris. Jeg synes således at kunne fornemme at de
skiver der sad foran på bilen da jeg købte den, havde siddet der siden
bilens fødsel. (250.000km) De var godt nok tyndslidt, men de virkede. Til
gengæld kan jeg få ovennævnte brugte Corolla for prisen på et sidespejl. Og
en næsten ny Mondeo for en totalrenovering af undervognen.

/Claus



Øl er godt ! (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Øl er godt !


Dato : 03-09-07 22:23


"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46dc756d$0$93807$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>
> Det er ikke sliddelene der er problemet, de er rigeligt overdimensionerede
> og forholdsvis rimelige i pris. Jeg synes således at kunne fornemme at de
> skiver der sad foran på bilen da jeg købte den, havde siddet der siden
> bilens fødsel. (250.000km) De var godt nok tyndslidt, men de virkede. Til
> gengæld kan jeg få ovennævnte brugte Corolla for prisen på et sidespejl.
> Og en næsten ny Mondeo for en totalrenovering af undervognen.
>
> /Claus
>

Hvis det er rigtigt er en Mercer ikke noget for mig
Lyder som nogle ret heftige priser på rep./ reservedele.



claus b.p. (04-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 04-09-07 09:05


"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46dc7b1f$0$69259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46dc756d$0$93807$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>>
>> Det er ikke sliddelene der er problemet, de er rigeligt
>> overdimensionerede og forholdsvis rimelige i pris. Jeg synes således at
>> kunne fornemme at de skiver der sad foran på bilen da jeg købte den,
>> havde siddet der siden bilens fødsel. (250.000km) De var godt nok
>> tyndslidt, men de virkede. Til gengæld kan jeg få ovennævnte brugte
>> Corolla for prisen på et sidespejl. Og en næsten ny Mondeo for en
>> totalrenovering af undervognen.
>>
>> /Claus
>>
>
> Hvis det er rigtigt er en Mercer ikke noget for mig
> Lyder som nogle ret heftige priser på rep./ reservedele.
Netop derfor skal man sørge for at undersøge objektet grundigt inden køb.
Men man behøver jo heller ikke gå efter en Mercedes renovering af
undervognen. Der er bare noget der tyder på at de autoriserede værksteder
ikke helmer før vognen står som før den kørte af samlebåndet. Jeg mener godt
mindre kan gøre det. Jeg har kun skiftet decideret defekte dele, dvs. et par
kødben, fjedre foran, bærekugler. Mercedes Herlev syntes det var bedre at
skifte gode hjullejer (dvs. hele navet) end at skifte den defekte bærekugle,
så den gik ikke igennem syn den dag. Men uforudsete udgifter som et par
sidespejle med blink, varme og automatisk nedblænding kan altså også
forekomme, og de koster 3000 kr. stykket, konstateret at de kun er skruet i
udefra med 3 stjerneskruer. Det var der nogen der fandt var for stor en
fristelse. Nu ved jeg det, så nu er kærven boret ud.

PS: Dele til Mercedes fås originalt i Tyskland 20 - 50% billigere, (selv om
MB DK påstår der er faste priser i hele EU) eller uoriginale endnu
billigere. Værkstederne er også billigere, og man kan endda risikere at
blive udsat for fænomenet "service"

Man kan sikkert finde tilsvarende på andre bilmærker, nogen ting prissættes
i forhold til salgsprisen på bilen. Men ikke mange mærkers
forhandlere/værksteder kan i den grad lukrere på et fast kundeklientel som
bare skal have vognen kørende i 2 år. Det kræver omtanke at købe en dyr
brugt bil uanset mærke, det er vigtigt at prisen står mål med standen. Så ud
fra den betragtning er Mercedes ikke et farligere køb end så meget andet.


/Claus



Mathias (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 05-09-07 09:22

> Netop derfor skal man sørge for at undersøge objektet grundigt inden køb.

Præcis! Og her gælder det såvel MB som den omtalte Corolla. Til eksempel
postede jeg tre gange så mange penge på rep. i en 323'er, kørt 150.000 km da
jeg solgte den, end i min tidligere MB w124, kørt 670.000 ved salg. I øvrigt
fejlede den intet mekanisk, men den var begyndt at ruste under lakken.

-Mathias


claus b. p. (05-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 05-09-07 11:24


"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote in message
news:46de672a$0$24184$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Netop derfor skal man sørge for at undersøge objektet grundigt inden køb.
>
> Præcis! Og her gælder det såvel MB som den omtalte Corolla. Til eksempel
> postede jeg tre gange så mange penge på rep. i en 323'er, kørt 150.000 km
> da jeg solgte den, end i min tidligere MB w124, kørt 670.000 ved salg. I
> øvrigt fejlede den intet mekanisk, men den var begyndt at ruste under
> lakken.
>
Sådan har jeg også oplevet det. Jeg skiftede i løbet af nogle år alt under
motorhjelmen på min W124, og det kostede sammenlagt ikke mere end et
serviceeftersyn på 210'eren. Jeg var bare så dum og naiv at jeg troede
Mercedes ville overholde sine rustgarantier hvis man servicerede hos dem.
W124'eren er IMO meget bedre kvalitet alt i alt. Når det er sagt, så vil jeg
tilføje at på det punkt adskiller MB sig ikke fra mange andre bilmærker.
Færre, men dyrere reservedelsnumre, komfortdele i undervognen slides meget
mere end førhen. Miljølakker der ikke beskytter mod rust. Bare prisen på
W210'eren forhjulslejer er forrykte, for de er ikke længere til at skifte,
man skifter hele navet. Til lygterne kan ikke længere fås ekstra glas som
reservedel, man skal købe hele lygten. Automatgearkasse-olie check kan man
ikke mere, og motorstyringen mm. er fuldelektronisk, og kræver
specialcomputer. Alt dette og mere til er en del af bilernes udvikling, men
ikke ubetinget til forbrugerens fordel. Istedet for at gøre værkstedernes
service- og prisniveau til parametre, så man får lyst til at komme igen,
prøver man at tvinge forbrugerne ind på værkstederne ved at komplicere
tingene, så andre end de autoriserede ikke kan røre dem. Og bedst som man
får styr på en problematik som fx. rusten, og dermed får den offentlige
opmærksomhed ledt over til noget andet, slækker man på kvalitetskravene til
dette punkt. Nå, jeg må hellere tage en tudekiks.

/Claus



Mathias (06-09-2007)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 06-09-07 19:06

> Sådan har jeg også oplevet det. Jeg skiftede i løbet af nogle år alt under
> motorhjelmen på min W124, og det kostede sammenlagt ikke mere end et
> serviceeftersyn på 210'eren. Jeg var bare så dum og naiv at jeg troede
> Mercedes ville overholde sine rustgarantier hvis man servicerede hos dem.
> W124'eren er IMO meget bedre kvalitet alt i alt.

Enig, 124'eren er en slider der vil noget, og allerede den faceliftede model
'94 synes jeg at kunne mærke man har begyndt at spare. Men 210'eren er
alligevel den bil jeg har haft som kører bedst.
Det lyder som om du har været meget uheldig at du ikke kan få lavet rust pr.
kulance med en fuld servicebog, jeg har fået lavet rust 2 gange uden
problemer. Har du prøvet flere værksteder, evt et i en mindre by?

-Mathias


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste