MS Windows
briani 27239
Hastighed Trålløs
Fra : Schou

Dato : 04-09-07 18:32

Jeg har et underligt problem på min Acer Aspire 9302 Notebook.
Jeg har en 20 M/bit internet forbindelse. Men kan kun downloade med 7 M/bit
med mit trådløse aktiveret. Med kabel er den på 18 M/bit. Jeg har kun
problemet i win Xp og har installeret de rigtige drivere til Win Xp. Comp er
født med Vista. Og kører jeg min image fil med Vista ind kan den godt
downloade med 18 M/bit trådløs.. Kan det være noget jeg skal omkonfigurere
evt pakkedata ?? Nogen der har et forslag ?

Mvh Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-07 18:42

On Tue, 4 Sep 2007 19:32:06 +0200, "Schou" <Acura@Hotmail.No> wrote:

> [...]
>downloade med 18 M/bit trådløs.. Kan det være noget jeg skal omkonfigurere
>evt pakkedata ?? Nogen der har et forslag ?

Lyder som om XP er opsat til 802.11b dvs 11 Mbps trådløst netværk -
Det passer med en effektiv data overførsel omkring de 6 - 7 Mbps....

<mlr>

Fra : Holst

Dato : 04-09-07 18:53

Michael Rasmussen wrote:

> Lyder som om XP er opsat til 802.11b dvs 11 Mbps trådløst netværk -
> Det passer med en effektiv data overførsel omkring de 6 - 7 Mbps....

Det lyder, som det måske også kan være årsagen til det problem, jeg
forsøgte at løse hjemme hos min bror i forgårs.

Hvad er løsningen? Hvad skal den sættes op til?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-07 18:57

On Tue, 04 Sep 2007 19:53:03 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Det lyder, som det måske også kan være årsagen til det problem, jeg
>forsøgte at løse hjemme hos min bror i forgårs.
>
>Hvad er løsningen? Hvad skal den sættes op til?

Du skal ind i 'Egenskaber' til dit trådløse netkort, formentlig under
fanebladet 'Avanceret'. Men hvad og hvordan du skal indstille er svært
for os at sige - Det er forskelligt for hvert trådløst netkort...

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 19:05

Jeg har også problemer med hastigheden på mit trådløse netværk.
Kablet siger den 800 kb/sek, men på det trådløse siger den max. 300 kb/sek.
Det er et Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG kort, med nyeste drivers.

Jeg har prøvet med 2 forskellige routere, men uden held.
(Routerne står under mit computerbord)

Hilsen Jacob

Fra : Holst

Dato : 04-09-07 19:06

Michael Rasmussen wrote:

> Du skal ind i 'Egenskaber' til dit trådløse netkort, formentlig under
> fanebladet 'Avanceret'. Men hvad og hvordan du skal indstille er svært
> for os at sige - Det er forskelligt for hvert trådløst netkort...

Det råd sender jeg videre til ham. Så får tiden jo vise, om han kan
finde ud af det. Men tak for svaret.

Fra : Schou

Dato : 04-09-07 20:11

uffff min netkort hedder netop Broadcom 802.11 !!
Hvad hulen da ? kan det så ikke køre fuld hastighed med xp ?

Fra : Jacob Ask

Dato : 05-09-07 07:03

Schou wrote:
> uffff min netkort hedder netop Broadcom 802.11 !!
> Hvad hulen da ? kan det så ikke køre fuld hastighed med xp ?

802.11 er den trådløse netværksstandart. Det vigtige er ikke de 802.11
(som alt i dag opfylder), men det lille bogstav der følger efter - her
er b 11Mbit, mens a og g er 54Mbit og n (som stadig er draft) 74Mbit.

se evt: http://en.wikipedia.org/wiki/802.11

Mvh
Jacob Ask

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 07-09-07 20:25

> uffff min netkort hedder netop Broadcom 802.11 !!
> Hvad hulen da ? kan det så ikke køre fuld hastighed med xp ?

Ahh, det må hedde noget med BCM