MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ghost image af vista vil aktiveres hvær ga~
Fra : Per JM Olsen

Dato : 04-09-07 18:04

Hej

Jeg har en lille haster jeg håber i kan hjælpe med :)

Vi har et kursus lokale bestående a 15 HP dc7700 maskiner.
Alle maskinerne er købt med pre installeret Vista Business.

Vi har lavet en reinstall af dem ene, for at slippe for HP recovery osv,
samt at kunne rulel dem hurtigt ud efter endt kursus...

MEN

Vi har så installeret Vista igen samt nogle andre programmer, samt
akrtiveret Vista ved Microsoft, alt forløb som det skulle.

Problemet er så at nå vi ghoster dette image ud til de resterende 15 pc'ere
så vil de alle registeres endnu engang :(

(selvom at master imaget var aktiveret)

- Hvorledes kommer man om ved at skulle aktivere hvær gang man ghoster ud?
Det kan da ikke passe at man hvær gang skal aktivere ved MS. Vi har gyldig
licens til alle maskinerne

Da vi kørte XP var der ingen problemer.

Fra : jda

Dato : 04-09-07 20:31

Tue, 4 Sep 2007 19:04:24 +0200 hamrede Per JM Olsen i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Det kan da ikke passe at man hvær gang skal aktivere ved MS. Vi har gyldig

Prøv at lave en sysprep med factory instillinger på dit image så de får
hver deres UID. Det var hvad det hed i XP. Der er også noget mere avanceret
i Vista business med en aktiverings proxy server for firma netværk.
--
Jakob

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-09-07 20:23

"Per JM Olsen" wrote

> - Hvorledes kommer man om ved at skulle aktivere hvær gang man ghoster
> ud? Det kan da ikke passe at man hvær gang skal aktivere ved MS. Vi har
> gyldig licens til alle maskinerne

Den eneste måde I kan gøre det på er ved at opsætte Jeres egen aktive-
ringsserver og så lade maskinerne automatisk aktivere imod den, læs
mere her:

http://www.microsoft.com/danmark/licens/artikler/volumeakt.mspx

Find beskrivelser af hvordan du nemmere kan deploy maskinerne her:

http://technet.microsoft.com/en-us/desktopdeployment/default.aspx

> Da vi kørte XP var der ingen problemer.

Med Vista er det anderledes.