Farver
Fra : Casper Christiansen

Dato : 04-09-07 17:04

Jeg har fået en opgave.
Jeg skal lave en hjemmeside. Og der skal være alle mulige
mærkelige farver på.

Så jeg mangler et sted hvor man kan finde koder for farver. Alle
de mest brugte kender jeg. Det er mere farver som parstelfarve,
Turkis, Lysorange og Vinrød jeg mangler.

Så er der nogen der har nogen link eller noget til sider med
farveoversigter?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Vesth

Dato : 04-09-07 17:10

Casper Christiansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så er der nogen der har nogen link eller noget til sider med
> farveoversigter?

Hej Casper

Du kan jo prøve http://www.html.dk/dokumentation/farver/

Mvh.

Peter

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-09-07 17:30

Hej Casper!
"Casper Christiansen" skrev i en meddelelse:
> Så er der nogen der har nogen link eller noget til sider med
> farveoversigter?

Et par muligheder:
http://www.colorschemer.com/online.html
http://colormixers.com/mixers/cmr/
http://meyerweb.com/eric/tools/color-blend/
http://www.neteffect.dk/colormatch/

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker transport af dine møbler!
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Birger

Dato : 04-09-07 18:21

"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Turkis, Lysorange og Vinrød jeg mangler.
>
> Så er der nogen der har nogen link eller noget til sider med

Jeg har et lille hjemmelavet program til det formål.

Bland selv rød, grøn og blå, og den giver dig koden. Et klik på en knap og
koden er i clipboardet - klar til at pastes.
Kan også hente en kode fra clipboardet og vise farven.

http://bbsorensen.dk/soft/ezColors.exe

Birger