Menu problemer
Fra : SB

Dato : 02-09-07 10:13

Jeg har lavet en hjemmeside til en bridgeklub, men menuen virker ikke i
IE6, men virker i IE7 og Firefox.

Så vidt jeg kan regne ud er det noget i CSS filen der ikke er lavet
rigtigt, men kan ikke rigtig finde fejlen, så håber på lidt hjælp herfra.

Fandt først ud af problemet, efter jeg havde være inde i Ris og Ros,
havde ikke opdaget fejlen der jeg selv bruger FF og har IE 7 på min pc.

Der fik jeg at vide at det var en fordel at bruge SSI til menuen og ikke
som jeg havde lavet i en javascript, så det skal jeg have kikket på, men
indtil videre har jeg lagt menu systemet ud i selve html dokumentet,
men kan stadig ikke få hover effekten til at virke i IE6.

Har også overvejet at lægge et link til opdatering af IE, men er ikke
helt sikker på at det er acceptabel, da jeg jo ikke kan forvente at alle
bruger XP SP2 + hovedparten der bruger denne hjemmeside, måske ikke har
fuldstændig styr på opgradering op operativsystemer.

Her er linket til hjemmesiden:

www.hornsyldbridgeklub.dk/

Her er indholdet af min CSS fil til menuen:

#menu ul {
      background-color: aqua;
      border-color: #257;
      border-style: solid;
      border-width: 1px 1px 0 1px;
      font-weight: bold;
      margin: 0;
      padding: 0;
      width: 140px;
}

#menu li {
position: relative;
list-style: none;
margin: 0;
border-bottom: 1px solid #257;}

#menu li:hover {
      background-color: yellow;
}

#menu li:visited {
   text-decoration:none;
}

div#menu li.sub {
      background-image: url('../gif/rarrow.gif');
      background-position: right center;
      background-repeat: no-repeat;
}

#menu li a {
      color: black;
      display: block;
      padding: 0.25em 0 0.25em 0.5em;
      text-decoration: none;
      width: 100px;
}

#menu>ul a {
width: auto;}

#menu ul ul {
      display: none;
      left: 140px;
      position: absolute;
      top: -1px;
}

#menu ul.niveau1 li.sub:hover ul.niveau2,
#menu ul.niveau2 li.sub:hover ul.niveau3 {
display:block;}

--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-09-07 11:07

Den Sun, 02 Sep 2007 11:12:42 +0200 skrev SB:

> [...]
> }
>
> #menu ul.niveau1 li.sub:hover ul.niveau2,
> #menu ul.niveau2 li.sub:hover ul.niveau3 {

Hvis jeg var dig (men det er jeg jo ikke), så ville jeg starte med at fixe
de 14 advarsler validatoren giver din html. Det kunne være det løste en
del problemer.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-09-07 13:18

On 02 Sep 2007 10:06:43 GMT, Karl Erik Christensen
<karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> wrote:

>Hvis jeg var dig (men det er jeg jo ikke), så ville jeg starte med at fixe
>de 14 advarsler validatoren giver din html. Det kunne være det løste en
>del problemer.

Kære Karl Erik,¨

Må jeg ikke bede dig om at skære i dine svar.

Der er ingen grund til at sende 95 linier for et 3 liniers svar. Nogle
få linier kan ofte hjælpe på at se svaret i sammenhæng - resten er spild
af serverplads og båndbredde + at det er irriterende at skulle scrolle.

Blot en velig opfordring.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-09-07 18:50

Den Sun, 02 Sep 2007 14:17:35 +0200 skrev Jørn Andersen:

> [...]
> få linier kan ofte hjælpe på at se svaret i sammenhæng - resten er spild
> af serverplads og båndbredde + at det er irriterende at skulle scrolle.

Ja, jeg ved det godt - undskyld undskyld.
Men min newsreader er sat op til at udelade citeret tekst, så jeg ser det
ikke selv.
Det er ingen undskyldning - jeg skal nok prøve at huske det.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-09-07 13:54

On 02 Sep 2007 17:50:14 GMT, Karl Erik Christensen

>Ja, jeg ved det godt - undskyld undskyld.

Undskyldningen virke rikke særligt overbevisende, når du fortsætter i
svaret

>Men min newsreader er sat op til at udelade citeret tekst, så jeg ser det
>ikke selv.

Den må vel kune sættes anderledes op - jeg ville heller ikke kunne huske
det, hvis jeg ikke så teksten.

>Det er ingen undskyldning - jeg skal nok prøve at huske det.

Få Maskinen til at hjælpe!

[ 5 liniers citat og 5 + 1 linie svar ]

Mvh. Jørn

--