Pro@cces ISDN problemer.. jeg er åbenbart ~
Fra : Thomas Loecke

Dato : 22-01-01 19:42

Hello

Jeg har just for et par uger siden fået mig ovennævnte abonnement. Jeg
kan ikke få det til at virke. Her er hvad jeg har af grej:

Eicon Diva ISDN T/A modem
Zyxel Prestige 100WH router

Problemet opstår så snart jeg prøver at koble op med 128 kbit.
Routeren smider simpelthen kaldet af efter et par sekunder, hvorefter
den i loggen skriver:

Start dialing for node <TD>...
### Hit any key to continue.###
$$$ DIALING dev=3 ch=2..........
$$$ OUTGOING-CALL phone(16261)
$$$ CALL CONNECT speed<230400> type<3> chan<2>
$$$ LCP opened
$$$ IPCP negotiation started
$$$ IPCP opened
$$$ LCP closed
$$$ IPCP closed
$$$ Recv'd TERM-REQ
$$$ Recv'd TERM-ACK state 4
$$$ LCP stopped

og dette kommer op som fejl:

61 250615 PP08 ERROR Remote subnet mismatch, cfg'd 195.249.12.0
62 250615 PP08 ERROR neg'd 62.242.42.0
63 250615 PP08 WARN ip_route: code=05 P1=00 P2=00 P3=00

Hva' hulen betyder det? Det mystiske er at alt fungerer perfekt med 64
kbit - her flyver det afsted!

Jeg håber der er nogen derude med lidt kendskab til ovenstående
kombination, da jeg efterhånden er begyndt at frygte at jeg har brændt
kr. 1800,- af på noget der aldrig kommer til at virke.

Med venlig hilsen
Thomas Loecke

Fra : Frans Jensen

Dato : 22-01-01 20:52

On Mon, 22 Jan 2001 18:42:21 GMT, thomas@kenshi.dk (Thomas
Loecke) wrote:

>Hello
>
>Jeg har just for et par uger siden fået mig ovennævnte abonnement. Jeg
>kan ikke få det til at virke. Her er hvad jeg har af grej:
>
>Eicon Diva ISDN T/A modem

hva' bruger du den til?

der er da analoge porte på routeren

>Zyxel Prestige 100WH router

hvordan er Zyxel'en connected til PC'en?

>Hva' hulen betyder det? Det mystiske er at alt fungerer perfekt med 64
>kbit - her flyver det afsted!

hvad sker der hvis du prøver med BOD?

>Jeg håber der er nogen derude med lidt kendskab til ovenstående
>kombination, da jeg efterhånden er begyndt at frygte at jeg har brændt
>kr. 1800,- af på noget der aldrig kommer til at virke.

zyxel.dk er nede lige nu, og på ftp.zyxel.com kunne jeg ikke
finde dokumentation for 100WH, men den burde da kunne bundle

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Gert

Dato : 22-01-01 21:27

hejsa
jeg har samme abonement og startede med samme type modem, men droppede det
meget hurtigt tilfordel for router, en kammerat som også har samme
forbindelse havde samme problem den ville ikke bundle med et isdn modem, og
efter hvad jeg fik at vide, så ved teledamark heller ikke hvorfor man ikke
kan bundle med modem på den forbindelse.
så mit råd er drop Eicon Diva modemet og brug kun routeren
jeg bruger selv en zyxel 100 router og det spinder bare der ud af :c)

med venlig hilsen
Gert Møller

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-01-01 21:40

"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> så mit råd er drop Eicon Diva modemet og brug kun routeren

Hvordan det ?
100WH har ikke indbygget ISDN...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr

Fra : Erik G Christensen

Dato : 22-01-01 23:25

Gert wrote:

> så mit råd er drop Eicon Diva modemet og brug kun routeren
> jeg bruger selv en zyxel 100 router og det spinder bare der ud af :c)

Jeg har kørt på samme opkopling med Diva uden problemer med
bundling, både op og ned, og giver mig pænt en tlflinie ud.
Derimod har jeg jævnligt flowstop (1 - 2 timer).
Men det kan jo være flere ting.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Gert

Dato : 22-01-01 23:46

hej igen
jeg var da vist lige lidt for hurtig på tasterne, og glemte at læse alt hvad
Thomas skev.
og det vil jeg beklage mange gange

problemet du har lyder som det jeg havde i starten med min router , den
ville ikke bundle, og teledk kunne ikke løse det,
men jeg spurgte her,

og her er det oprindelige svar jeg fik OBS det er til en zyxel p100 så om
det er det samme på 100WH det tør jeg ikke sige
------
> Prøv evt følgende:
>
> Gå ind i Menu 24.8, og skriver:
>
> ppp lcp bacp off
>
> og skriv exit for at komme tilbage til hovedmenuen igen, til sidst slukker
>og tænder du den for at resette.
------

håber det hjælper :c)

Venlig Hilsen
Gert Møller

"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
..

Fra : Thomas Loecke

Dato : 23-01-01 20:06

Hej Gert

Jeg har prøvet nedenstående løsning - uden held..

Men ellers tak for forsøget!

Hygge
Thomas

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-01-01 21:40

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse

> hva' bruger du den til?
>
> der er da analoge porte på routeren

Ehmmm...
100WH er kun router (har selv en) - Diva'en tilsluttes som xkstern ISDN
Adapter.
100WH har altså ikke indbygget ISDN

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr

Fra : Frans Jensen

Dato : 22-01-01 22:33

nå,
hvem ska' man nu tro på?

<saksede lige lidt>
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1434727901

ZyXEL Prestige 100WH
Type: ISDN IP Router
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

HUB
Speed: 128000 bit/s
Interface: Serial
Standard: PPP

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-01-01 22:38

Da ikke på www.edbpriser.dk - de er jævnt utroværdige

--

Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-01-01 02:12

> nå,
> hvem ska' man nu tro på?
>
> <saksede lige lidt>
> http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1434727901
>
> ZyXEL Prestige 100WH
> Type: ISDN IP Router
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tja...
Jeg har en Zyxel Prestige 100WH - og den har *ikke* indbygget ISDN, den har
derimod en serielport for tilslutning af ISDN-adapter eller analog modem.
http://www.europe.zyxel.com/produkter/prestige100wh.htm

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr

Fra : Martin Jensen

Dato : 23-01-01 02:52

Der må jeg nok give Søren ret... pointen er at man skal bruge begge dele
(router + isdn modem) for at få det ud af produktet som Tele.dk lover.
Routeren er en PPP-over-seriel-interface-til-ethernet router, der forventer
at blive hakket på et isdn modem.

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 23-01-01 09:34

"Martin Jensen" <martin.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (router + isdn modem) for at få det ud af produktet som Tele.dk lover.
> Routeren er en PPP-over-seriel-interface-til-ethernet router, der

Ved ikke lige hvor meget forskel der er på 100IH og Prestige 128 (udover
HUB'en) , men jeg har anvendt 128 i flere år uden modem. Det gør jeg også nu
i forbindelse med Pro@ccess og det fungerer fint. Thomas' problem ligende
mere noget med nogle forkerte IP-adresser.
Har svært ved at se hvad vitsen med et ISDN-modem er, når man anvender
router..

Jørgen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-01-01 10:17

"Joergen M. Joergensen" <info@nordat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere noget med nogle forkerte IP-adresser.
> Har svært ved at se hvad vitsen med et ISDN-modem er, når man anvender

En gang til for Prins Knud: manden har en Prestige 100WH.
Ikke en 100IH...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 25-01-01 21:13

Joergen M. Joergensen <info@nordat.dk> wrote:

> "Martin Jensen" <martin.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ved ikke lige hvor meget forskel der er på 100IH og Prestige 128 (udover
> HUB'en) , men jeg har anvendt 128 i flere år uden modem.

P100 +ISDN -hub +IP-routing -IPX-routing
P128 +ISDN -hub +IP-routing +IPX-routing
P100IH +ISDN +hub +IP-routing -IPX-routing
P100WH -ISDN +hub +IP-routing -IPX-routing

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thomas Loecke

Dato : 23-01-01 20:07

Hej Søren

Kan du få din til at bundle?

Thomas

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-01-01 21:28

"Thomas Loecke" <thomas@kenshi.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Søren
>
> Kan du få din til at bundle?

Ja, det kan jeg godt...
Og den smider også den ene kanal når jeg vil ringe ud...
Men når der bundles meldes der optaget ved indgående opkald
Og ja, jeg abbonnerer på banke-på.

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr