Den menige politibetjent HAR gennemsnitlig~
Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-07 13:13

Ikke ganske politisk korrekt, men tilsyneladende svært at bortlyve:

http://www.180grader.dk/nyheder/Thor_Pedersen_havde_ret_i_l_nstrid_med_Politiforbundet.php

Nu mangler vi bare, at lærerene indrømmer, at de tjener godt, har en
usædvanlig kort arbejdsdag, og har ferier, de fleste andre lønmodtagere kun
kan drømme om. Skal vi gætte på, det ikke sker?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 31-08-07 13:48

> Nu mangler vi bare, at lærerene indrømmer, at de tjener godt, har en
> usædvanlig kort arbejdsdag, og har ferier, de fleste andre lønmodtagere
> kun kan drømme om. Skal vi gætte på, det ikke sker?

Du tager fejl. Jeg er lærer og vil da gerne indrømme at jeg:
- tjener godt i forhold til en ufaglært kassemedarbejder
- har en kort arbejdsdag som normalt slutter klokken 21 efter den sidste
mail er sendt, sidste hånd er lagt på de rettede opgaver og jeg generelt er
nået til bunds i bunken. Den er kort i forhold til direktøren der bliver på
kontoret til klokken 22
-har ferieuger som nogle drømmer om, dvs uger som man ikke selv har
medindflydelse på hvornår lægges.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-08-07 14:43

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bliver på kontoret til klokken 22
> -har ferieuger som nogle drømmer om, dvs uger som man ikke selv har

Husker du også at drikke ½ l petroleum og køre brændende tornegrene ned i
halsen?

Mvh
Martin

Fra : Zeki

Dato : 31-08-07 16:00

> Husker du også at drikke ½ l petroleum og køre brændende tornegrene ned i
> halsen?

Har du overhovedet andet at byde på end mudderkastning? Hyg dig i filtret.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-08-07 16:59

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]

Martin, jo mindre, du siger, jo bedre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-08-07 19:43

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
>
> Martin, jo mindre, du siger, jo bedre.

Jeg gør ikke krav på at enhver skal kunne beruse sig i sandheden af mine
simple budskaber.

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-08-07 19:54

> [...]
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg gør ikke krav på at enhver skal kunne beruse sig i sandheden af mine

Det er nu nok også de færreste, der kan blive berusede af så lidt.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-09-07 01:08

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen

> Husker du også at drikke ½ l petroleum og køre brændende tornegrene ned i
> [...]

(Stående, skrald-storgrinende enkeltmandsapplaus fra undertegnede for din
spontant strålende sarkastistiske "sænkning" af sådan en stygt sygeligt
selvynkende pseudo-selvretfærdighedstilkendelse! Stærkt og sejt gået! ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-07 16:39

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> direktøren der bliver på kontoret til klokken 22
> -har ferieuger som nogle drømmer om, dvs uger som man ikke selv har

Tak fordi du til fulde bekræftede mine fordomme. Vi kan til listen over
læreres mange egenskaber føje "klynkende" og "utroværdige", men det er jo
heller ikke noget nyt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 31-08-07 16:47

> [...]
>
> Tak fordi du til fulde bekræftede mine fordomme. Vi kan til listen over
> læreres mange egenskaber føje "klynkende" og "utroværdige", men det er jo

Og du læser mit indlæg som fanden læser Bibelen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-08-07 18:42

Zeki skrev den 31-08-2007 17:46:

> Og du læser mit indlæg som fanden læser Bibelen.

Jens vil bare gerne have, at du bliver aflønnet som en ufaglært
kassearbejder. For det blev han i sin tid....og han har ikke taget skade.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-07 18:51

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jens vil bare gerne have, at du bliver aflønnet som en ufaglært
> kassearbejder. For det blev han i sin tid....og han har ikke taget
> skade.

Jeg aner en slet skjult ringeagt overfor ufaglærte kassearbejdere hos dig.
Måske DIT menneskesyn ikke tåler dagens lys?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-08-07 21:58

Jens Bruun skrev den 31-08-2007 19:50:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg aner en slet skjult ringeagt overfor ufaglærte kassearbejdere hos dig.
> Måske DIT menneskesyn ikke tåler dagens lys?

Under forudsætning af, at der intet er galt med dig:
Puds dine briller; stil skarpt på dit objektiv...... et eller andet er
galt med den måde du betragter/forstår din omverden.

Husk lige på, at jeg aldrig har "genstandificeret" mennesker.
Det er vist kun dig der har det.

Derudover er det sandelig ikke så frygtelig mange år siden, at jeg selv
var kassemedarbejder i Netto.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-08-07 19:22

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> Zeki skrev den 31-08-2007 17:46:
>For det blev han i sin tid....og han har ikke taget
> skade.

Nej ikke noget videre.....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Sten Schou

Dato : 01-09-07 01:30

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jens vil bare gerne have, at du bliver aflønnet som en ufaglært
> kassearbejder. For det blev han i sin tid....og han har ikke taget
> skade.

Hvordan lønnes en faglært kassearbejder?

Hilsen Sten

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-08-07 17:20

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Tak fordi du til fulde bekræftede mine fordomme. Vi kan til listen over
> læreres mange egenskaber føje "klynkende" og "utroværdige", men det er jo

øh? Har du nogensinde gået i skole, og i bekræftende fald, hvornår tror
du dine stile blev rettet? På lærerværelset i frokostpausen eller?

- cep

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-07 18:22

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en
meddelelse news:46d83fce$0$2328$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> øh? Har du nogensinde gået i skole, og i bekræftende fald, hvornår
> tror du dine stile blev rettet? På lærerværelset i frokostpausen
> eller?

Lærere arbejder mindre end de fleste. De har ekstremt meget mere ferie end
de fleste. De har en ganske udmærket løn, der, når man tager deres mange
privilegier med i beregningerne, er helt i top.

Problemet med lærere er, at de går i sort, når nogle uden for standen
påpeger dét, de alle ved, og som de sidder og griner af, når de er i sluttet
kreds. Lærere er nogle af de mest forkælede offentligt ansatte, der findes,
og de bruger alle tricks for at bibeholde deres privilegier - herunder løgn,
fortielser, fordrejelse og simpel manipulation. Se bare på Zekis
argumentation: Ifølge ham er det en ulempe, at de ikke selv kan placere
deres SYV ugers sommerferie (hvor andre må placere maksimalt tre ugers
sammenlagt ferie inden for selvsamme syvugersperiode), deres efterårsferie,
deres juleferie, deres vinterferie og alle de andre ferie- og fridage, de
har. Samtidig lader de fagligheden gå i glemmebogen i deres iver for ikke at
skulle arbejde ligesom alle andre.

Lærere, der har bare en smule erfaring, laver meget lidt ved siden af deres
skemalagte timer (er det ca. 17 timer om ugen, de har?). Det forhindrer dem
dog ikke i at pive, når de nu og da bliver tvunget til at deltage i
forældremøder o.lign., der ligger lidt uden for deres "normale" arbejdstid
(dvs. mellem kl. 8 og 15, hvis man er folkeskolelærer).

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : vvv

Dato : 31-08-07 18:51

> Lærere arbejder mindre end de fleste.
Nå.. det erdin påstand

>De har ekstremt meget mere ferie end de fleste.
Nej

>De har en ganske udmærket løn,
Ja, men på ingen måde fantastisk

>der, når man tager deres mange privilegier med i beregningerne, er helt i
>top.

Hvilke privilegier? at alt er sparet og skåret helt ind til benet.
Lærere bliver udsadt for forhold der ville få os der er ansat i det private
til at dø af grin.
Eksempel:
Min kæreste skulle på kursus i nat-tek et stykke fra skolen, og hvor vi bor.
Som transportgodtgørelse fik hun et klip på et blåt klippekort, trods det at
det var ganske umuligt at nå derud med det offentlige fra sidste time.
Vi andre havde fået 3,10 pr km skattefrit, ellers var vi ikke taget afsted.
Og sådan er det hele vejen igennem, lærere får INTET ud over lønnen, ingen
fryns overhovedet.
Min kæreste er måske i overkanten af gennemsnittet, da hun virkelig er en
ildsjæl, men hendes gennmsnitlige arbejdstid regnet over året er mindst 45
timer om ugen, det trods de lange ferier.

I øvrigt er det røvsygt at være kæreste med en lærer, for vi kan kun rejse
når det er allerdyrest.

> Se bare på Zekis argumentation: Ifølge ham er det en ulempe, at de ikke
> selv kan placere deres SYV ugers sommerferie (hvor andre må placere
> maksimalt tre ugers sammenlagt ferie inden for selvsamme syvugersperiode),

De færreste skoler har syv ugers sommerferie idag. De har seks.
På min kærestes skole er der af de seks uger møder med mødepligt den første
og de to sidste uger.
Især den sidste uge arbejder hun som et svin, godtnok mest hjemmearbejde,
men seriøst hårdt arbejde, der indebærer møder, elevplaner og generel
forberedelse til næste år.
Tilbage er altså tre ugers ferie, som er bestemt af skolen, ingen
fleksibilitet der.

>deres efterårsferie, deres juleferie, deres vinterferie og alle de andre
>ferie- og fridage, de har. Samtidig lader de fagligheden gå i glemmebogen i
>deres iver for ikke at skulle arbejde ligesom alle andre.

Sikke en gang forvrøvlet sludder, har du traumer fra din skoletid?

> Lærere, der har bare en smule erfaring, laver meget lidt ved siden af
> deres skemalagte timer
Vrøvl, det er meget få der kører på rygmarven.
>(er det ca. 17 timer om ugen, de har?).
Nej, det er for de fleste 22-25

> [...]
> at deltage i forældremøder o.lign., der ligger lidt uden for deres
> "normale" arbejdstid (dvs. mellem kl. 8 og 15, hvis man er

Det er en del af deres job, jeg har ikke hørt nogen pive over det.

vv

Fra : Kim2000

Dato : 31-08-07 18:50

> [...]
> deltage i forældremøder o.lign., der ligger lidt uden for deres "normale"
> arbejdstid (dvs. mellem kl. 8 og 15, hvis man er folkeskolelærer).

Det er alle fordommene, dejligt du selv udstiller din udvidenhed. Skal vi
tage det fra en ende af:

Er eleverne alene på skolen den første uge af skolestarten? Eleverne har
nemlig 6 ugers ferie og jeg kan åbenbart se jeg har syv.

Jeg gik i år på ferie i uge 27 og mødte igen i uge 31, 31 minus 27 - ja det
må give syv, ja dumme mig.....

17 timers undervisning, dejligt, gad vide hvornår det bliver min tur, jeg
ser lige på mit ske, her ser jeg 24 lektioner.

Ifølge min årsoversigt så har jeg små 2000 arbejdstimer, jeg kan forstå på
det hele jeg kun har 680 timer, det lyder fedt.

Jeg dropper lige at rette deres matematikprøve her i weekenden.

Jeg dropper også lige at lave de 17 computere i morgen.

Næste år må jeg også heller droppe at lave årsplaner, forberede lejrturen,
gøre computerne klar til det næste skoleår, jeg tror egentlig heller ikke
jeg møder op til de par kurser der ligger i "sommerferien" og den første uge
af skoleåret må eleverne så være sig selv, da jeg jo, ifølge dig, har syv
ugers ferie, fedt nok.

Jeg behøver nok heller ikke i næste uge forberede forældremødet.

Eller forældresamtalerne, skidt pyt med det. Ingen grund til at forberede
sin på dem heller.

Og så var der den der bog om motorik, jeg lånte med hjem i sidste uge, det
var altså en fejl jeg sad og læste i den.

Er det nødvendigt at fortsætte....

Det som du ser, er at læreren kommer hjem kl. 14, er sammen med sin datter
flere timer om dagen end du selv er og det har du ondt i røven over, husk
lige at kaste et blik på lærerens arbejdsværelse, ja lyset er tændt om
aftenen, det er der du falder omkuld på sofaen, det er der lærere med
familie igen er på arbejde. Jeg kan godt forstå du synes det er træls du
skal stå på margarinefabrikken fra 8-16 hver eneste dag, mens en lærer kan
tilrettelægge en del af sin arbejdsdag. Men når du ringer kl. 20 for at
snakke om din datter, så er jeg igen på arbejde, alternativet ville være at
du skulle tage fri fra dit arbejde for at møde til forældresamtaler,
forældremøder eller hvis du bliver indkaldt til en samtale ang. dit barn.

Men når det nu er så dejligt og ufatteligt nemt og en loppetjans så er det
da bare med at komme afsted på seminariet, du ved fire år på SU og udfra din
nuværende viden så skal du nok også lige have gymnasiet med også, men så er
det jo ren svir, og en tårnhøj løn på ja både 22 og 23.000 om MÅNEDEN!!! Det
er helt ufattelig højt lønnet. Jeg har både BMW og sommerhus for den
ufattelige sum penge der kastes i hovedet af mig hver eneste måned og jeg
arbejder slet ikke for den heller..... Jojo, det er ren svir at være
folkeskolelærer og specielt den enorme respekt vi mødes med.....

Og så lige tilslut en morsom artikel fra Folkeskolen:

JP lavede en undersøgelse om respekt for skolelærere. 20% svarede at de
respekterede skolelærere og havde tillid til deres arbejde. Så spurgte man
forældre, der havde elever i folkeskolen, her svarede 80% at de havde meget
respekt for og tillid til skolelærernes arbejde. Hov! Så dem der altså
dagligt møder skolen er sørme tilfredse, mens dem der aldrig møder skolen,
ja de ser det du tror du ser.....

Fra : Sten Schou

Dato : 01-09-07 01:32

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

<cut>

Utroligt, at du gider være skolelærer, når nu du er så utilfreds.

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 01-09-07 03:56

On Fri, 31 Aug 2007 19:50:20 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>nemlig 6 ugers ferie og jeg kan åbenbart se jeg har syv.
>
>Jeg gik i år på ferie i uge 27 og mødte igen i uge 31, 31 minus 27 - ja det

og så glider du let og elefant hen over at du kan være sikker på altid
at have fri til jul og påske

>17 timers undervisning, dejligt, gad vide hvornår det bliver min tur, jeg
>ser lige på mit ske, her ser jeg 24 lektioner.

24 lektioner a' 45 minutter = 16 timer

>Ifølge min årsoversigt så har jeg små 2000 arbejdstimer,

er det samme regnstykke som med lektionerne?

2000 arbejdstimer a' 45 minutter = 1500 timer

(normalen for andre er ca. 1650 timer pr. år)

>Jeg dropper lige at rette deres matematikprøve her i weekenden.

hvordan du bruger og planlægger din tid er ganske underordnet

>Jeg dropper også lige at lave de 17 computere i morgen.

hvis en del af dit arbejde er at servicere skolens PC'ere er der
naturligvis afsat passende til til dette,

hvis ikke så lad være med at lave computere

>Næste år må jeg også heller droppe at lave årsplaner,

hvorfor det?

med kun 16 undervisningstimer pr uge er der i gennemsnit 21 timer til
rådighed til disse ting pr. uge

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Kim2000

Dato : 01-09-07 08:51

> og så glider du let og elefant hen over at du kan være sikker på altid
> at have fri til jul og påske

Bevares ja, det er rigtigt vi altid har fri til disse højtider - hvilket er
de dyreste tider at rejse på.

> 24 lektioner a' 45 minutter = 16 timer

Man har ikke fri i frikvarterene, dels er der måske noget kopiering, der går
ligeledes nemt de første 5 minutter før man overhovedet er udenfor klassen,
dels er der opsyn med eleverne og dels må du ikke forlade skolen i disse
perioder. Der var skam en lokalpolitiker der mente at lærere selv skulle
betale for dette, han blev så overbevist om det dumme i det forslag ved at
være ude som vikar i en uge på skole (og ros for det).

> er det samme regnstykke som med lektionerne?
>
> 2000 arbejdstimer a' 45 minutter = 1500 timer
>
> (normalen for andre er ca. 1650 timer pr. år)

Nej det er det ikke, alting tælles i almindelige tres minutters timer,
fordelt over hele året har jeg til timer til undervisning, til forberedelse
og timer elevplaner, møder, teamsamarbejde osv og så har jeg timer til at
vedligeholde skolen IT.

I tresserne var det sådan at når man havde en lektion på 50 (eller var det
60?) minutter så havde man det samme antal minutter til at forberede i, det
kan man mene hvad man vil om, men det er i hvert fald for mig at se
underligt at man i den sorte skole havde mere end 3 gange som meget
forberedelsetid som i nutidens, som jeg vil mene kræve langt mere af
læreren, hvis man da ellers skal tro de gamle film og læreren der sad bag
katedaret med en avis.

> hvordan du bruger og planlægger din tid er ganske underordnet

Præcis og hvis bare alle kunne forstå det. Men der er ingen tvivl om at
meget af den der, "lærere har altid fri" handler om at nogle af os skynder
os hjem og være sammen med børn og familie og så arbejder igen om aftenen,
når de små er lagt i seng. Det har jeg svært ved at se noget odiøst i at jeg
ikke flader ud foran tv'et hver aftenen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-09-07 11:00

> Bevares ja, det er rigtigt vi altid har fri til disse højtider -
> hvilket er de dyreste tider at rejse på.

Du kan ikke selv høre det - vel? Vi andre skraldgriner af dit klynk. Det
ligger efterhånden SÅ indgroet i dig og dine fagfæller, at I selv er begyndt
at tro på det. Facaden krakelerer dog, når I får lidt at drikke, og er
sammen med ligesindede.

Det næste bliver vel, at du ser det som et problem, at I har fri i HELE
skoleferien om sommeren, hvor rejserne er allerdyrest.

Fra : Kim2000

Dato : 01-09-07 11:26

> [...]
>
> Det næste bliver vel, at du ser det som et problem, at I har fri i HELE
> skoleferien om sommeren, hvor rejserne er allerdyrest.

Prøv at læse hvad der rent faktisk bliver skrevet

Fra : Lars Skovlund

Dato : 02-09-07 14:29

On 2007-08-31, Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Jeg dropper også lige at lave de 17 computere i morgen.
>
> Næste år må jeg også heller droppe at lave årsplaner, forberede lejrturen,
> gøre computerne klar til det næste skoleår [...]

Ærligt spørgsmål: Hvis idé er det, at det skal være en lærer der er
ansvarlig for skolens computere i stedet for en dertil uddannet?

Lars

Fra : Wilstrup

Dato : 02-09-07 15:50

"Lars Skovlund" <lskovlun@image.dk> skrev i meddelelsen

> Ærligt spørgsmål: Hvis idé er det, at det skal være en lærer
> der er
> ansvarlig for skolens computere i stedet for en dertil
> uddannet?

Det skal jeg såmænd sige dig - det var det kommunale systems -
man ville ikke ofre penge på at det var en person der havde en
sådan uddannelse.

Jeg har været dataansvarlig, men jeg måtte ikke få den
uddannelse, der modsvarede det - og sådan er det hele vejen
igennem: enten har man halvstuderede røvere, der ved lidt
eller lidt mere om computere, som så får lov til at håndtere
disse ting, eller også er de pågældende overkvalificerede
(LÆS: for dyre)

I dag har mange skoler dog ansat en såkaldt it-assistent, der
kan være på en skole 1 dag om ugen, og derpå fare rundt på
mange skoler - for der er næppe nok arbejde til en af slagsen
på en og samme skole.

Vores it-assistent, der ikke er lærer, holder til på fire
skoler om ugen, så når systemerne bryder ned hos os, kan vi
ikke regne med at han kan hjælpe, da han er engageret på en
anden skole den dag.

Det, lærerne gør er at arbejde som it-vejledere - det vil i
store træk sige at de arbejder som vejledere over for lærerne
i brugen af computeren, programmerne m.v. Det får de så nogle
timer/penge for.

Jeg har altid arbejdet for at det blev professionelle folk,
der arbejdede med it-materialerne - det faldt ikke dengang i
god jord, men nu er det i Københanvs kommune en realitet.

Fra : Zeki

Dato : 02-09-07 19:00

"Lars Skovlund" <lskovlun@image.dk> skrev i en meddelelse

> Ærligt spørgsmål: Hvis idé er det, at det skal være en lærer der er
> ansvarlig for skolens computere i stedet for en dertil uddannet?

Kommunens. Og funktionen som IT ansvarlig er delt op i en teknisk og
pædagogisk funktion. Derfor kan man ikke bare ansætte en datamatiker f.eks.
Jeg er selv IT ansvarlig på en skole. Jeg er også den eneste på skolen der
ved hvordan maskinparken virker, sættes op og vedligeholdes. Stopper jeg
står skolen/kommunen med et problem for der bliver jo ikke uddannet "IT
ansvarlige til folkeskoler" nogle steder.

Fra : Lars Skovlund

Dato : 03-09-07 11:57

On 2007-09-02, Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:
> "Lars Skovlund" <lskovlun@image.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kommunens. Og funktionen som IT ansvarlig er delt op i en teknisk og
> pædagogisk funktion. Derfor kan man ikke bare ansætte en datamatiker f.eks.

Jeg havde på fornemmelsen at den ville komme...
Jeg kan ikke se hvordan det fordrer at det er den samme person, der
varetager begge funktioner. Og det må immervæk spare en del timer hvis
den uddannede lærer ikke skal springe rundt og fikse de omtalte 17
computere. Den holdning lader det til at Arne deler.

Lars

Fra : Zeki

Dato : 03-09-07 15:49

> Jeg havde på fornemmelsen at den ville komme...
> Jeg kan ikke se hvordan det fordrer at det er den samme person, der
> varetager begge funktioner.

Når jeg render rundt og "fikser" maskiner eller viser hvordan elever eller
lærere skal gøre forskellige ting, så er det nu meget rart at jeg har
pædagogisk ballast med i bagagen, synes du ikke?

>Og det må immervæk spare en del timer hvis
> den uddannede lærer ikke skal springe rundt og fikse de omtalte 17
> computere. Den holdning lader det til at Arne deler.

Men der er ikke nok arbejde i at være IT ansvarlig til at det kan blive til
en fuldtidsstilling. Man overvejede sidste år i kommunen at ansætte en
uuddannet IT pedel (eller "IT serviceleder" som det må hedde siden "pedel"
nu er blevet til "teknisk serviceleder") til en lavere løn end en lærer
får. Men de gik bort fra det da de fandt ud af at det var både billigere og
fornuftigere at smække 8-10 timer om ugen på en uddannet lærere med IT
kendskab og som har sin daglige gang på skolen.

Mvh
Zeki

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-07 18:47

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Når jeg render rundt og "fikser" maskiner eller viser hvordan elever
> eller lærere skal gøre forskellige ting, så er det nu meget rart at
> jeg har pædagogisk ballast med i bagagen, synes du ikke?

Om man skal supporte et barn, en voksen eller en ældre person, er 100% det
samme, og det er noget direkte sludder at påstå at man skal være pædagoisk
uddannet for at forklare børn hvordan det virker, børn fatter det sq
hurtigere end ældre eller mange voksne gør.

> Men der er ikke nok arbejde i at være IT ansvarlig til at det kan
> blive til en fuldtidsstilling.

Så ansætter man en der kan varetage 2 nærliggende skoler, eller udliceterer
opgaven til et konsulent firma.

> [...]
> af at det var både billigere og fornuftigere at smække 8-10 timer om
> ugen på en uddannet lærere med IT kendskab og som har sin daglige

Hvilket bliver dyrt i sidste ende, for pludselig står man ved en masse
netværk ingen aner hvordan er skruet sammen, og så må der externe
konsulenter til at rydde op i det, og det er ikke helt gratis.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Zeki

Dato : 03-09-07 19:52

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Om man skal supporte et barn, en voksen eller en ældre person, er 100% det
> samme

Så du mener at en 65 årig har samme indlæringsevne som en 12 årig?
Og at alle seminarieuddanede automatisk kvalificerer sig til underviser på
voksenuddannelsesinstutiotioner og omvendt?

>, og det er noget direkte sludder at påstå at man skal være pædagoisk
>uddannet for at forklare børn hvordan det virker, børn fatter det sq
>hurtigere end ældre eller mange voksne gør.

Nu er det jo ikke bare "tænde for strømmen" jeg hentyder til, men hvordan
man f.eks formidler en powerpointpræsentation og gør den præsentérbar i
forhold til målgruppen. Eller kildekritik på nettet, eller hvordan man lærer
et barn at redigere video f.eks.

> Så ansætter man en der kan varetage 2 nærliggende skoler, eller
> udliceterer opgaven til et konsulent firma.

Ha ha, så bliver det da for alvor dyrt hvis der skal konsulenter til.

> Hvilket bliver dyrt i sidste ende, for pludselig står man ved en masse
> netværk ingen aner hvordan er skruet sammen, og så må der externe
> konsulenter til at rydde op i det, og det er ikke helt gratis.

Nej, sådan vil det ikke gå. Kommunen har en håndfuld kommunaltansatte
IT-gutter som sidder oppe på rådhuset og nørder den. De vil i så fald tage
over og kommunen vil i samarbejde med ledelsen på den enkelte skole løse
problemet, evt ved at hæfte et krav om "IT specialist" på næste
stillingsopslag når der skal ansættes en ny lærer.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-07 22:09

> Så du mener at en 65 årig har samme indlæringsevne som en 12 årig?
> Og at alle seminarieuddanede automatisk kvalificerer sig til
> underviser på voksenuddannelsesinstutiotioner og omvendt?

Nej som jeg skrev, det er faktisk nemmere at lære børn det.

> [...]
> præsentérbar i forhold til målgruppen. Eller kildekritik på nettet,
> eller hvordan man lærer et barn at redigere video f.eks.

Nej og ? hvad skal børn lære hvordan de redigere videoer for ?

> Ha ha, så bliver det da for alvor dyrt hvis der skal konsulenter til.

Det bliver det under alle omstændigheder hvis kun en person ved hvordan
systemet er skruet sammen.

> [...]
> skole løse problemet, evt ved at hæfte et krav om "IT specialist" på
> næste stillingsopslag når der skal ansættes en ny lærer.

En lærer og IT specialist hænger ikke sammen, men tro du bare på det ;) (det
er den klassiske fejl med at give opgaver til folk der mener de kan det, og
det ender med at koste mange gange mere end havde de ansat en der vidste
hvad han lavede fra starten, men jeg klager ikke, jeg har det helt fint med
at tjene gode penge på andres fejl)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Zeki

Dato : 04-09-07 04:09

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Nej som jeg skrev, det er faktisk nemmere at lære børn det.

Du skrev at support af en ældre og support af et barn er "100% er det
samme". Det er bare ikke korrekt.

> Nej og ? hvad skal børn lære hvordan de redigere videoer for ?

De fleste skoler har en såkaldt "multimediehandleplan" hvor videoredigering
indgår. De skal lære at beherske de muligheder nye medier giver.

> Det bliver det under alle omstændigheder hvis kun en person ved hvordan
> systemet er skruet sammen.

Det er også derfor der tit er to IT ansvarlige på en skole.

> En lærer og IT specialist hænger ikke sammen, men tro du bare på det ;)

Jeg behøver ikke tro når jeg VED at det hænger sammen. Med "specialist"
mener jeg blot en superbruger der f.eks har mere kendskab til Windows og
netværk end gennemsnittet. De ny generationer der kommer vil have dette,
frem for mange af de (ældre) lærere som ikke er vokset op med en computer i
hjemmet.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-09-07 17:03

> Jeg behøver ikke tro når jeg VED at det hænger sammen. Med
> "specialist" mener jeg blot en superbruger der f.eks har mere
> kendskab til Windows og netværk end gennemsnittet.

En superbruger og specialist er absolut IKKE det samme, det er muligt du
mener det, men det svarer til at sige at en hjemmehjælper er det det samme
som en læge.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Zeki

Dato : 04-09-07 20:56

> [...]
> mener det, men det svarer til at sige at en hjemmehjælper er det det samme

Ja, jeg og det er jo derfor at jeg uddyber hvad jeg mener. I følge mine
kolleger er jeg "specialist", men jeg ansér mig blot selv som superbruger ud
fra den definition som jeg tror vi begge kan være enige i, fordi jeg mener
at jeg manglende mere indgående kendskab til at kunne prale med
"specialist"-titlen, også selvom jeg har læst til datamatiker.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 05-09-07 08:47

N_B_DK wrote:

> [...]
> der vidste hvad han lavede fra starten, men jeg klager ikke, jeg har det
> helt fint med at tjene gode penge på andres fejl)

Et lille værktøj:
http://www.moanmyip.com/

/husk/ lyd.

Ole M

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-07 13:00

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message

> Et lille værktøj:
> http://www.moanmyip.com/
>
> /husk/ lyd.

LOL

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Lars Skovlund

Dato : 04-09-07 09:49

On 2007-09-03, Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> lærere skal gøre forskellige ting, så er det nu meget rart at jeg har
> pædagogisk ballast med i bagagen, synes du ikke?

Nu var det førstnævnte, der var på tale. Der er svaret klokkeklart
NEJ (hvor mange elever har du behov for at vise hvordan man kører et
Ghost-image ind? Omkonfigurere hardware? Installere programmer?).
Det andet tilfælde har jeg IKKE taget stilling til i mit
indlæg. Men jeg må konstatere, at du har meget lidt tillid til
it-folks evner udi at "vise hvordan man gør forskellige ting". Det var
da trist; jeg kan fortælle dig, at netop kommunikation - og
undervisning - er en væsentlig del af mange it-folks arbejde (og af -
især - kandidatdelen af datalogistudiet).

Du skal da have lov at lave det selv hvis du mener det er det
bedste; men gør det så uden at brokke dig over de ekstra timer, tak.

Lars
(stud. scient. i datalogi)

Fra : Zeki

Dato : 04-09-07 11:58

> Nu var det førstnævnte, der var på tale. Der er svaret klokkeklart
> NEJ (hvor mange elever har du behov for at vise hvordan man kører et
> Ghost-image ind? Omkonfigurere hardware? Installere programmer?).

Min erfaring som IT ansvarlig og lærer på en skole i over fem år er
klokkeklart JA. Det er meget muligt at din erfaring som stud.scient i
datalogi siger noget andet, men spørgsmålet er bare: Hvad baserer du den på?

> Det andet tilfælde har jeg IKKE taget stilling til i mit
> indlæg. Men jeg må konstatere, at du har meget lidt tillid til
> it-folks evner udi at "vise hvordan man gør forskellige ting".

Nej, det har jeg ikke. Jeg læste til datamatiker før jeg læste til lærer, så
jeg er også selv "IT mand" og ved udemærket at når det drejer sig generelt
om IT så spørger man en IT mand frem for en folkeskolelærer som har lært sig
selv at blive superbruger. Men når det drejer sig om et pædagogisk miljø der
involverer børn helt ned til seks år, så er det gud hjælp mig vigtigt med
den pædagogiske ballast der gør én i stand til at hjælpe en dreng på én måde
fordi hans forudsætninger er anderledes end den anden dreng som skal have
det på den anden måde. Og det er DERFOR at kommunen ikke ansætter "rene"
IT-folk til folkeskolen.

>Det var
> da trist; jeg kan fortælle dig, at netop kommunikation - og
> undervisning - er en væsentlig del af mange it-folks arbejde (og af -
> især - kandidatdelen af datalogistudiet).

Nej, er det virkelig rigtigt? Det kunne jeg ikke i min vildeste fantasi
forestille mig.
Men hvor og hvornår underviser I så folkeskoleklasser?

> Du skal da have lov at lave det selv hvis du mener det er det
> bedste; men gør det så uden at brokke dig over de ekstra timer, tak.

Hvor ser du at jeg brokker mig? Og over hvad?

Fra : Lars Skovlund

Dato : 04-09-07 13:41

On 2007-09-04, Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:
> "Lars Skovlund" <lskovlun@image.dk> skrev i en meddelelse

> Min erfaring som IT ansvarlig og lærer på en skole i over fem år er
> klokkeklart JA.

Jeg havde egentlig skrevet et langt svar på dette, men lad mig bare
konstatere, at mit engagement i tråden startede med Kim2000, der
brokkede sig over den ekstra lærertid, der medgår til IT-drift - i
ferier og uden for arbejdstid. Undervisning må antages at foregå mens
eleverne er der, det vil sige i tidsrummet 8:30 til højst 15, og ikke
i skoleferierne. Den er derfor irrelevant for trådens udgangspunkt.

Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 04-09-07 17:07

> [...]
> klokkeklart JA. Det er meget muligt at din erfaring som stud.scient i
> datalogi siger noget andet, men spørgsmålet er bare: Hvad baserer du

1, havde du haft en dybere viden, var udrulning af images til maskiner
automatiseret i en eller større grad, og derved sparede man en del tid,
ligesom et korrekt opsat netværk (windows baseret), gør man kan styre 100%
hvad eleverne kan og ikke kan, og langt hen af vejen unødvendiggør konstante
udrulninger af images (f.eks)

> [...]
> hans forudsætninger er anderledes end den anden dreng som skal have
> det på den anden måde. Og det er DERFOR at kommunen ikke ansætter

Det er en fordom du har der, langt de fleste IT folk kan sagtens lære fra
sig (spørgsmålet er mere om det vil)

> Men hvor og hvornår underviser I så folkeskoleklasser?

Det gør de/vi jo netop ikke, som du selv skriver kræver/ønsker kommunerne at
det er lærere med lidt ekstra viden, fremfor folk der er udd. inden for
området.

> Hvor ser du at jeg brokker mig? Og over hvad?

Du brokker dig over du skal bruge tid på opsætning af computere.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Zeki

Dato : 04-09-07 21:08

> [...]

> ligesom et korrekt opsat netværk (windows baseret), gør man kan styre 100%
> hvad eleverne kan og ikke kan, og langt hen af vejen unødvendiggør

Ja, den er jeg med på. Men den dybere viden om som du tror jeg ikke har om
præcist de ting du nævner, har faktisk været årsag til at tingene er blevet
standardiseret og forenklet. Det er rent LEAN. Dermed kan jeg bruge tid på
andre IT relaterede opgaver som f.eks support.

> Det er en fordom du har der, langt de fleste IT folk kan sagtens lære fra
> sig (spørgsmålet er mere om det vil)

Jeg har flere gange været vidne til at udefrakommende uden en pædagogisk
uddannelse frivilligt eller tvunget blev sat i situationer på skolen hvor de
skulle forklare børn hvordan forskellige ting hang sammen og hvordan de
kunne gøre A istedet for B. Det går sjældent godt.

Pædogisk IT er en hel uddannelse i sig selv, og det er der altså en grund
til.

> Det gør de/vi jo netop ikke, som du selv skriver kræver/ønsker kommunerne
> at det er lærere med lidt ekstra viden, fremfor folk der er udd. inden for
> området.

Okay, så I har absolut ingen erfaring i det I hævder at påstå er korrekt? At
"IT-folk" sagtens vil kunne undervise børn om computere i skolen?
Og hvis min erfaring som IT ansvarlig og lærer på en skole siger noget
andet?

Stoler du også mere på sygeplejersken end lægen når der stilles diagnose?

> Du brokker dig over du skal bruge tid på opsætning af computere.

Nej, det gør jeg bestemt ikke. For det er jo ikke overarbejde jeg foretager
mig. I stedet for at undervise 25 lektioner om ugen, så underviser jeg kun
17, da resten af tiden er den IT tid som jeg har fået, og det er jeg ganske
godt tilfreds med.

Man får jo ikke en kasket eller funktion på en skole som rummer 4-500 timer
om året uden samtidig at skulle lave mindre af noget andet, i dette tilfælde
undervisning i almindelige liniefag.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-08-07 19:24

>(hvor andre må placere maksimalt tre ugers sammenlagt ferie inden for
> selvsamme syvugersperiode)

Forkert!, man har krav på minimum 3 ugers ferie ud i et, men kan det passes
ind, kan (må) man godt holde det hele hvis det er det man vil.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-07 20:29

> Forkert!, man har krav på minimum 3 ugers ferie ud i et, men kan det
> passes ind, kan (må) man godt holde det hele hvis det er det man vil.

Fuck, du er dum. Hvis man har skolesøgende børn - hvor tror du så, man skal
placere sin ferie, hvis man da ønsker at holde den sammen med sine børn?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-08-07 21:14

> Fuck, du er dum.

Tak, når det kommer fra dig kan man jo roligt negere din påstand.

> Hvis man har skolesøgende børn - hvor tror du så,
> man skal placere sin ferie, hvis man da ønsker at holde den sammen
> med sine børn

Hvad har det med din påstand om maks 3 ugers ferie at gøre ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:18

> [...]
>
> Fuck, du er dum. Hvis man har skolesøgende børn - hvor tror du så, man
> skal placere sin ferie, hvis man da ønsker at holde den sammen med sine

Hold dog op, hvor må du have ondt i fødderne---
Eller du har måske, på grund af de mange vådeskud, træben?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 02-09-07 13:59

> [...]
>
> Fuck, du er dum. Hvis man har skolesøgende børn - hvor tror du så, man
> skal placere sin ferie, hvis man da ønsker at holde den sammen med sine

Udfra de små fire år jeg har været lærer så er det sådan set hvornår rejsen
er billigst, ikke udfra børnenes ferier og lovgivningen gør ikke at vi kan
nægte dem at tage børnene ud af skolen i de perioder.

mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 01-09-07 08:00

> Lærere arbejder mindre end de fleste.

Hvis det er det du gerne vil tro, så skal du være velkommen. Det har bare
intet med virkeligheden at gøre.
Lærere har det der hedder "ubegrænset arbejde." Dvs vi i princippet er på
arbejde 24/7 hvoraf en del af tiden er skemalagt (typisk hverdag 8-15)

>De har ekstremt meget mere ferie end de fleste.

Hvis det er det du gerne vil tro, så skal du være velkommen. Det har bare
intet med virkeligheden at gøre.
Lærere har otte-ni ugers "ferie" til forskel fra almindelige lønmodtagere
der har seks. Til gengæld er vi ikke ansat til at arbejde 37 timer. Vi er
ansat til at arbejde 40, fordi timerne fra de ekstra ferieuger skal placeres
i de uger børnene ikke holder ferie.

>De har en ganske udmærket løn, der, når man tager deres mange privilegier
>med i beregningerne, er helt i top.

Hvilke privilegier?

> Problemet med lærere er, at de går i sort, når nogle uden for standen
> påpeger dét, de alle ved, og som de sidder og griner af, når de er i
> sluttet kreds.

Problemet her at du har urokkelige fordomme som tror deles af "alle." Jeg må
skuffe dig. Folk der har bare en smule indsigt i folkeskolen og læreres
arbejdstider- og vilkår ved at det du forsøger at bilde andre ind er det
rene vås.

> Lærere er nogle af de mest forkælede offentligt ansatte, der findes, og de
> bruger alle tricks for at bibeholde deres privilegier - herunder løgn,
> fortielser, fordrejelse og simpel manipulation.

Den får hele skruen, hvad? Pas nu på blodtrykket. Der er intet af det jeg
skriver som er usandt.

>Se bare på Zekis argumentation: Ifølge ham er det en ulempe, at de ikke
>selv kan placere deres SYV ugers sommerferie (hvor andre må placere
>maksimalt tre ugers sammenlagt ferie inden for selvsamme syvugersperiode)

Er der mere du ikke ved?
For lærere har ikke syv ugers sommerferie. Eleverne har seks og lærere har
enten fire eller fem, fordi en, eller to af ugerne, bruges på skolen til
diverse planlægning, opstart eller afrunding af skoleåret. Hvor ville det
være lækkert hvis vi havde syv ugers sommerferie som du skriver. Så kunne vi
måske tale om en form for forkælelse, men det har vi ikke.

> deres efterårsferie, deres juleferie, deres vinterferie og alle de andre
> ferie- og fridage, de har. Samtidig lader de fagligheden gå i glemmebogen
> i deres iver for ikke at skulle arbejde ligesom alle andre.

Og det ved du fordi? Du ikke selv fik noget fagligt med i bagagen? Det kan
jeg godt læse.

> Lærere, der har bare en smule erfaring, laver meget lidt ved siden af
> deres skemalagte timer (er det ca. 17 timer om ugen, de har?).

Nej, en fuldtidsansat lærer underviser 24-25 timer. Så er der givet 9 timer
til forberedelse, samt 4-5 timer til møder, skole-hjem samarbejde,
klasselærerfunktioner og andre opgaver i huset som f.eks tilsyn af eleverne
når de har pauser.

Den eneste der piver her er da dig!

Fra : @

Dato : 01-09-07 18:55

On Sat, 1 Sep 2007 08:59:39 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Hvis det er det du gerne vil tro, så skal du være velkommen. Det har bare
>intet med virkeligheden at gøre.

nå ikke!!

jeg har en (over)lærer i den nærmeste familie

og hun er bestemt ikke overbebyrdet med arbejdstimer

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:21

> nå ikke!!
>

> jeg har en (over)lærer i den nærmeste familie
>
> og hun er bestemt ikke overbebyrdet med arbejdstimer

Alle indianere går i gåsegang.
Det er usvigeligt sikkert.
Siger nogen andet, er de helt enkelt fulde af løgn.
JEG har nemlig engang set to, der gik i gåsegang--
Så fortæl ikke mig noget om indianeres adfærd under gang.

Egon

Fra : Wilstrup

Dato : 02-09-07 07:52

> [...]
deres
"normale" arbejdstid (dvs. mellem kl. 8 og 15, hvis man er

Ovenstående er skrevet af Jens Bruun, om hvem det er velkendt
at det hverken er indsigten eller studenterhuen der trykker.
Hans viden om lærernes arbejde og arbejdsvilkår er
ikke -eksisterende for den herre. Men hvis han virkelig tror
at tingene forholder sig som han hævder, så forstår jeg ærlig
talt ikke,hvorfor han ikke er blevet skolelærer- det må jo
være et slaraffenland for ham sådan at gå og "hygge" sig med
de påståede 7 ugers sommerferier, 17 lektioner om ugen etc.

Enhver med en smule indsigt i disse ting vil vide at det ikke
forholder sig som han hævder. Alle lærere, der er offentligt
ansatte har akkurat samme årsnorm som alle andre offentligt
ansatte - de har samme timeantal, samme feriedage, samme antal
søgne-hellligdage etc. Fordelingen er blot anderledes. Men at
bede Jens Bruun om at komme med andet end provokationer, er
spild af tid - han har aldrig i nogen nyhedsgruppe skrevet
noget der er sandt, noget der er begavet eller noget der i det
hele taget giver indtryk af at han ønsker en seriøs debat.

Jens Bruun er en troll, som det ikke er værd at spilde sin tid
på - af samme grund har jeg ham i mit filter.

Selv PJensen73, som også er utilladelig dum at høre på, viser
faktisk en større begavelse end JB - selvom det ikke siger
meget.

Det letteste er at digte eventyr - lad mig forsøge et med JB.

Jens Bruun voksede op i gode kår. Han havde barnepige til at
tage sig af ham, når hans forældre var på rejse i tide og
utide. Af den grund knyttede han sig til barnepigen, som
imidlertid sagde op, da hun blev gravid og stod for at skulle
giftes. Det førte til at han følte sig svigtet.

Derpå fik han vekslende barnepiger, som var mere eller mindre
interesseret i at passe ham, og han følte sig endnu mere
svigtet.

Da han kom i skole, virkede han underlig på de andre børn -
han ville ikke lege det, de ville lege, for han havde aldrig
haft andre børn på besøg i sit hjem udover lejlighedsvis en
kusine, der var fire år yngre end ham.

Hans lege var alene med den første barnepige, hos hvem han
følte sig tryg - og hun svigtede altså til sidst.

I skolen fik en altruistisk klasselærer øje på ham og tog ham
under sine vinger - og han begyndte at tø op, men også hun
måtte videre i livet -og endnu en gang følte han sig svigtet.

De andre lærere fandt ham besynderlig og mærkværdig, hvilket
forstærkede hans had mod mennesker i almindelighed og lærere i
særdeleshed.

Som voksen fandt han ikke en livsledsager, der turde binde an
med ham, så glædespigerne var det eneste han kunne betale sig
fra.

Men hele hans tilværelse har den dag i dag været præget af had
og uforsonlighed, hvor han dels har givet muslimerne skylden
for alle sine fortrædeligheder (syndebukke er jo altid rare at
have), dels har givet lærerne skylden, og naturligvis også
pædagogerne, da det jo var den slags der passede ham som barn.

Hans eneste fornøjelse består i at rakke ned på alt og alle,
fordi det giver ham et vist indhold i tilværelsen, og kun på
den måde kan han få hævn for mange års ydmygelser og tab.

I en række år har han nu været tilknyttet til nazi-jonnis
gruppe, hvor han føler en vis behag ved at få mulighed for at
banke nogle "autonome" eller "venstreorienterede", og ved
hvert slag lægger han al sit had og sine kræfter i - om ikke
andet, så i fantasien, hvor han har deltaget i massevis af den
slags under sin fører og våbenfælles udelte beundring. Det
stiver ham af til en vis grad.

Det er egentlig synd for ham, men på den anden side; som
voksen får ens valg og fravalg nogle konsekvenser for en
selv - det må også Jens Bruun lære, og nu da hans mentor og
våbenbroder, Nazi-jonni sidder i spjældet, er han særdeles
rodløs og agressiv, fordi han ikke har nogen at drøfte livets
genvordigheder med.

Det skal naturligvis nævnes at han ikke fik en videre
uddannelse - han arbejdrer på et lager, hvor han går til hånde
med at hente ting og sager til svendene, der føler en vis
behag i at herse rundt med ham - alle har de en længerevarende
skolegang, han fik dispensation til at forlade 7.klasse, så
der er desværre ikke ret meget, der er tilbage til
intellektuelle fornøjelser.

Ovenstående kunne sagtens være JBs liv - og det er i hvert
fald mere genialt og velskrevet end det vås, de fortielser og
de manipulationer han benytter sig af når han skriver om ting,
han ikke aner en kæft om, herunder lærernes arbejdsforhold og
lønninger.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:11

> [...]
>
> Problemet med lærere er, at de går i sort, når nogle uden for standen
> påpeger dét, de alle ved, og som de sidder og griner af, når de er i

En af de ting vi grinte mest af, var når udannede personager som du, fremkom
med sådanne klamamser.
Ikke fordi det er særlig sjovt, men nærmere som en form for tragikomik, der
kunne fremkalde en lidt trist latter.

Lærere er nogle af de mest forkælede offentligt ansatte, der findes,
> og de bruger alle tricks for at bibeholde deres privilegier - herunder
> løgn, fortielser, fordrejelse og simpel manipulation.

Een ting må man give dig.
Netop manipulation og løgnagtighed besidder du i fuldt mål.
Denne egenskab, kombineret med en overmåde uvidenhed, samt åbenlys vilie til
at udstille samme, burde egentlig kunne belønnes.

> [...]
> deres SYV ugers sommerferie (hvor andre må placere maksimalt tre ugers
> sammenlagt ferie inden for selvsamme syvugersperiode),

Regning har du åbenlyst heller ikke særlige forudsætninger for.
Men lærernes arbejdstider kan måske, for fatsvage personager, være mere, end
de kan klare.
Selv med tidens avancerede regneark til rådighed.
Men når du ikke formår at gennemskue systemet, kan det måske også skyldes et
overmåde had til skolesystemet i al almindelighed?
Forårsaget af dårlige, utvivlsomt selvforskyldte, oplevelser i dine skoleår?

> [...]
> har. Samtidig lader de fagligheden gå i glemmebogen i deres iver for ikke

Sikke dog en svada--
Du røber her en enorm uvidenhed.
Lærerne gør såmænd blot som vore udannede politikere, måske af samme grunde
som dine, pålægger dem.
I hvor mange år har vi ikke måtte lægge ryg til stupid højreorienteret
retorik, af samme karat som dine ubegavede og dumme udgydelser?

> [...]
> deltage i forældremøder o.lign., der ligger lidt uden for deres "normale"
> arbejdstid (dvs. mellem kl. 8 og 15, hvis man er folkeskolelærer).

Det er jo også løgn, som du her fremstiller det.
Kunne du ikke være så rar, fremover at holde dig til at debattere sager, du
har blot en minimalistisk viden om?
Istedet for, som her, at udstille din enorme uvidenhed om emnet.

Egon

Fra : vvv

Dato : 31-08-07 18:25

> [...]
>
> Tak fordi du til fulde bekræftede mine fordomme. Vi kan til listen over
> læreres mange egenskaber føje "klynkende" og "utroværdige", men det er jo

Hvilken del var klynkende eller utrorværdig?

vv

Fra : @

Dato : 01-09-07 03:31

On Fri, 31 Aug 2007 14:47:32 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>- tjener godt i forhold til en ufaglært kassemedarbejder
>- har en kort arbejdsdag som normalt slutter klokken 21

du kan altid finde undtagelser som bekræfter reglen,

jeg kender en lærer som

driver eget landbrug sammen med lærergerningen,
foruden at han er medarbejdende leder i en fritidsklub hvor han er på
"vagt" mindst 2 aftener om ugen
samt han er træner for et drengefodboldhold(der har han dog en
assistent)

>-har ferieuger som nogle drømmer om, dvs uger som man ikke selv har
>medindflydelse på hvornår lægges.

jeg kan da godt drømme om at være sikker på at min ferie var fastlagt
100%

da jeg lidt for tit har oplevet at skulle ændre ferieplan med temmelig
kort varsel

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-08-07 16:36

Jens Bruun skrev:
> [...]
> usædvanlig kort arbejdsdag, og har ferier, de fleste andre lønmodtagere kun
> kan drømme om. Skal vi gætte på, det ikke sker?

Så må vi også hellere få set på hvad den gennemsnitlige pensionist har
af formue og så fastsætte pensionen efter det.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 31-08-07 16:52

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Så må vi også hellere få set på hvad den gennemsnitlige pensionist har af
> formue og så fastsætte pensionen efter det.

Det var da en god ide. helt uden social slagside.
Alle får efter behov, ingen belaster statskassen unødigt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-08-07 17:37

Jesper Pedersen skrev:

> Det var da en god ide. helt uden social slagside.
> Alle får efter behov, ingen belaster statskassen unødigt.

Behov? Hvis gennemsnittet siger at pensionisterne har rigeligt med
penge, kan pensionen sættes ned. Der er ingen grund til at de belaster
statskassen unødigt.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 31-08-07 18:18

> Behov? Hvis gennemsnittet siger at pensionisterne har rigeligt med penge,
> kan pensionen sættes ned. Der er ingen grund til at de belaster
> statskassen unødigt.

Med behov mener jeg at fattige pensionister har mere brug for penge end rige
pensionister. De sidste kan så få reduceret deres pension alt efter formue.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-08-07 19:13

Jesper Pedersen skrev:

> Med behov mener jeg at fattige pensionister har mere brug for penge end rige
> pensionister. De sidste kan så få reduceret deres pension alt efter formue.

Sikke noget vrøvl. Pensionister er rige. Det viser gennemsnittet nemlig.
Derfor behøver pensionister ikke så meget i pension.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:26

> Så må vi også hellere få set på hvad den gennemsnitlige pensionist har af
> formue og så fastsætte pensionen efter det.

Hvilket allerede delvist er tilfældet

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-09-07 12:31

Egon Stich skrev:

> Hvilket allerede delvist er tilfældet

Nej, det er det ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 11:28

> Nej, det er det ikke.

Jamen tro du så bare det--

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-07 16:35

Egon Stich skrev:

> Jamen tro du så bare det--

Jeg tror ikke, jeg ved.

Fra : Wilstrup

Dato : 03-09-07 17:15

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-07 18:15

Wilstrup skrev:
> [...]

Det vidste jeg da godt.

Fra : Wilstrup

Dato : 03-09-07 19:12

> Det vidste jeg da godt.

atter en gang quotefucking - jeg gjorde bare sætningen - din
sætning - færdig for dig. Men da du tilysneladende også er
småt begavet, så skal jeg gerne forklare det for dig;

Du skrev:

"Jeg tror ikke, jeg ved"- og her havde du glemt ordene "ikke
ret meget" - hvilket jeg også forsøgte at forklare dig -

Trist at du heller ikke her er på omgangshøjde med det du
forsøger at indholdslæse.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-07 19:56

Wilstrup skrev:

> atter en gang quotefucking

Vel var det ej, men du skal være velkommen til at forsøge at benægte at
jeg citerede hvad du skrev 100% korrekt - det ville lige være din stil.

Fra : Wilstrup

Dato : 03-09-07 20:24

> Vel var det ej, men du skal være velkommen til at forsøge at
> benægte at jeg citerede hvad du skrev 100% korrekt - det
> ville lige være din stil.

Det er faktisk nemt nok:

Egon Stich skrev:

> Jamen tro du så bare det--

Jeg tror ikke, jeg ved.

Bemærker du ovenstående: DU skrev "jeg tror ikke, jeg ved"- og
det fik følgende kommentar fra mig:

> Jeg tror ikke, jeg ved ikke ret meget. Du glemte de tre
> sidste ord.

Men jeg burde naturligvis have sat det i citationstegn, selvom
det var indlysende hvad det var du ikke troede, men vidste.

Altså: "jeg tror ikke, jeg ved" -og her tilføjede jeg så : Du
glemte de tre sidste ord, nemlig "ikke ret meget",således at
sætningen kom til at lyde:

DU: "Jeg tror ikke, jeg ved ikke ret meget" eller på bedre
dansk: "Jeg tror ikke, jeg ved ret meget".

Så q.e.d.

Det var altså ikke mig, det gik på, men dig - og jeg skrev da
også "DU glemte de tre sidste ord" - så ingen tvivl burde have
været muligt, men for en der ikke kan læse indenad, (=DIG),så
kan jeg godt se at jeg skulle have været mere tydelig - men
det husker jeg så til næste gang, at du er funktionel
analfabet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-07 20:59

Wilstrup skrev:

> Det er faktisk nemt nok:

Ja, det faldt dig fuldstændigt naturligt at forsøge. Som sædvanligt
faldt dit forsøg dog til jorden med et brag. Du er en sørgelig person.
Min medlidenhed går til dine omgivelser.

Fra : Wilstrup

Dato : 03-09-07 21:04

> Ja, det faldt dig fuldstændigt naturligt at forsøge. Som
> sædvanligt faldt dit forsøg dog til jorden med et brag. Du
> er en sørgelig person. Min medlidenhed går til dine
> omgivelser.

Det behøver du ikke at bekymre dig om. Jeg er normalt en
vellidt person af mine omgivelser. Men det kan du jo sikkert
ikke fatte - og hvordan skulle du også kunne det med den
socialfobi, du udstråler i dine skriverier.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-07 21:30

Wilstrup skrev:

> Det behøver du ikke at bekymre dig om. Jeg er normalt en
> vellidt person af mine omgivelser.

Gentag det heller lidt flere gange så du er helt sikker på at du selv
tror på det.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-07 22:05

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Det behøver du ikke at bekymre dig om. Jeg er normalt en
> vellidt person af mine omgivelser.

Jeg tvivler!

> Men det kan du jo sikkert
> ikke fatte -

Nej og med god grund.

> og hvordan skulle du også kunne det med den
> socialfobi, du udstråler i dine skriverier.

Jeg ved ikke hvad du fejler, men det er slemt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-07 22:03

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> atter en gang quotefucking -

Ja fra DIN side!

> [...]
> ret meget" - hvilket jeg også forsøgte at forklare dig -
>
> Trist at du heller ikke her er på omgangshøjde med det du

Trist du er så snotdum at du ikke kan se at dit eget trick lige blev brugt
imod dig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 18:00

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke, jeg ved.

Så er du jo dum.
Eller meget ung.
Jævnfør Sokrates.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-09-07 17:01

Egon Stich skrev:

> Så er du jo dum.
> Eller meget ung.
> Jævnfør Sokrates.

Så synes jeg du skulle tage og føre bevis for at man baserer pensionens
størrelse på den gennemsnitlige pensionists formue. Men det kan du jo ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 19:21

> Så synes jeg du skulle tage og føre bevis for at man baserer pensionens
> størrelse på den gennemsnitlige pensionists formue. Men det kan du jo
> ikke.

Det behøver jeg skam heller ikke, min uvidende ven.

Og da slet ikke, når du begynder at undvige ved nu at tale om
"gennemsnitlige".
Det er den slags, vi har set så rigeligt af hos regeringen, der i tide og
utide forsøger at bedrage på den måde.

Næ, du er sgu for primitiv..

Og har tydeligvis ikke læst på lektien.
Eller er det mon evnen til at forstå texten det kniber med?

Lever du længe nok til at opnå folkepension, bliver du klogere.
Når kommunekontoret forklarer dig reglerne.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-09-07 20:44

Egon Stich skrev:

> Det behøver jeg skam heller ikke, min uvidende ven.

Det var ellers den påstand du protesterede over, din imbecile nar.

Fra : vvv

Dato : 31-08-07 18:23

> [...]
> usædvanlig kort arbejdsdag, og har ferier, de fleste andre lønmodtagere
> kun kan drømme om. Skal vi gætte på, det ikke sker?

Skal vi gætte på at du ikke har meget kendskab til læreres arbejdsdage og
ferier?

vv

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-08-07 22:04

Jens Bruun skrev den 31-08-2007 14:12:
> [...]
> usædvanlig kort arbejdsdag, og har ferier, de fleste andre lønmodtagere kun
> kan drømme om. Skal vi gætte på, det ikke sker?

Hmmmm, gad vide hvorfor det så ikke er flere som vil være politibetjente
og lærere. Man får jo tilsyneladende tårnhøje lønninger for ingen
arbejde overhovedet.
Det er da lige før man kan få sig et fuldtidsarbejde i det private oveni.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-07 22:40

> Hmmmm, gad vide hvorfor det så ikke er flere som vil være
> politibetjente

Der er kø for at blive betjent, men det vidste du måske ikke?

> og lærere.

Måske fordi de fleste mennesker har lidt stolthed tilbage?

> Man får jo tilsyneladende tårnhøje
> lønninger for ingen arbejde overhovedet.

Gør man? 33.000/md er da ikke en tårnhøj løn for dagligt at sætte livet på
spil. Det er ca. halvdelen af, hvad jeg får, og jeg er ikke engang specielt
højt lønnet min branche og erfaring taget i betragtning. Desuden har jeg
vist heller ikke på noget tidspunkt udtalt mig negativt om betjente og deres
indtjening - vel Carsten? Stod det til mig, fik betjentene 40-50.000/md i
løn gennemsnitlig. Og lærerne? Ja, man skulle tage og fyre de ringeste 20%
til at starte med. Derefter kunne man give dem en arbejdstid, der svarer til
alle andres.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : vvv

Dato : 31-08-07 23:50

> Stod det til mig, fik betjentene 40-50.000/md i løn gennemsnitlig.

Det vil deres job og uddannelse aldrig kunne bære.

>Og lærerne? Ja, man skulle tage og fyre de ringeste 20% til at starte med.

Enig, det skulle man inden for mange faggrupper, men nu er der jo læremangel

> Derefter kunne man give dem en arbejdstid, der svarer til alle andres.

Det har de fleste af dem så allerede, de arbejder bare ikke 9-16, derfor
kan du få ondt i røven af at møde en lærer i netto kl 14. du opdager så ikke
at der bliver talt med bekymrede forældre fra 18-19 og at stilene bliver
rettet fra 21-23

vv

Fra : Ole

Dato : 01-09-07 13:02

vvv wrote:

> Det vil deres job og uddannelse aldrig kunne bære.

Det kommer vel an på om man har den holdning at man skal
aflønnes efter hvor vigtig en rolle den enkelte faggruppe har
for samfundet.

50.000- ville nok være et minimum for mig hvis jeg skulle
finde mig i at få brosten i hovedet og samtidig skulle se mine
kollegaer og mig selv hængt ud bare fordi at nogle har fået
børn som de ikke har haft interesse i at lære forskellen
på "dit og mit".

Ole M
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Kim2000

Dato : 01-09-07 00:11

> [...]
> tage og fyre de ringeste 20% til at starte med. Derefter kunne man give
> dem en arbejdstid, der svarer til alle andres.

Husker du da KL ville indføre at alle lærere skulle møde kl 8 og hjem kl.
16? Husker du ligeledes at fagforeningen accepterede dette på stedet -
hvorefter KL skyndsomt fik trukket i land, da det stod klart at der rent
faktisk skulle betales for overtid for arbejde efter kl. 18, overtid på
lejrskoleturene, nattillæg osv osv. Uha, det var rigtig tæt på vi havde
oplevet en massiv lønstigning og en gevaldig nedgang i arbejdstid. Man
skulle naturligvis også ud og betale for flere computere, sådan at lærere
kunne forberede alt på skolen, og altså ikke som nu hvor de fleste af os
bruger vores egen, som iøvrigt ikke er fryns som i den private sektor,
ligeledes betaler vi selv internettet, som er fryns i de fleste virksomheder
og endda ligeledes slider vi på vores egen telefon(regning), som ligeledes
er fryns i mange virksomheder.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:34

> [...]
> virksomheder og endda ligeledes slider vi på vores egen telefon(regning),
> som ligeledes er fryns i mange virksomheder.

Ja - uha - uha--
Det er jo ikke altid, "sandheden" holder for en nærmere prøvelse

Hvis sådanne forslag virkelig var geniale, ville alle landets privatskoler
da forlængst have indført tilstedeværelsespligt.
Og som følge heraf være gået konkurs.
Egentlig morsomt, at de ubegavede brølaber, som for de flestes vedkommende
er højreorienterede, slet ikke har opdaget denne sammenhæng?
De private er jo så meget "dygtigere" end det offentlige?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 02-09-07 14:03

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - uha - uha--
> Det er jo ikke altid, "sandheden" holder for en nærmere prøvelse

Jeg måtte konstatere at Bruun ønskede at fyre nogle fordomme af, men ikke
ønskede en debat, jeg har forlængst fremvist min lønseddel og endda mere end
en gang fremvist hvad min arbejdstid er, men det som Bruun ikke forstår er,
at man kan arbejde hjemme, min bror ser det heller ikke som arbejde at læse
en bog som eleverne skal læse, det er fornøjelse mener han, sådan er der så
meget. Åbenbart er et job lig med noget man hader. Det er synd for dem, der
ikke kan finde et job de kan lide.
mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 11:32

> [...]
> han, sådan er der så meget. Åbenbart er et job lig med noget man hader.
> Det er synd for dem, der ikke kan finde et job de kan lide.

Det har du da så ganske ret i.
Netop glæden ved gerningen, var da den eneste årsag til, at men hængte ved i
så mange år.
Og dog må jeg indrømme, at jeg sandelig er glad for at være ude af dette
system.
"kampen" mod systemet ødelagde efterhånden ganske glæden ved jobbet.
Ja besværliggjorde egentlig udførelsen af det, man mente at være ansat til.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 01-09-07 03:25

On Fri, 31 Aug 2007 14:12:43 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ikke ganske politisk korrekt, men tilsyneladende svært at bortlyve:
>
>http://www.180grader.dk/nyheder/Thor_Pedersen_havde_ret_i_l_nstrid_med_Politiforbundet.php

hvad er løn og hvad skal medregnes?

hvis man skal sammenligne forskellige gruppers lønninger må man da
bruge sammenlignelige størrelser

hvis man for en gruppe medregner pensionsordning så skal dette da også
medregnes for andre grupper

hvis tillæg for aften/nat medregnes for en gruppe så skal dette da
også medregnes for andre grupper

inden for visse brancher er det næsten normalen med overarbejde,

skal overarbejde medregnes eller ikke?

>Nu mangler vi bare, at lærerene indrømmer, at de tjener godt, har en
>usædvanlig kort arbejdsdag, og har ferier, de fleste andre lønmodtagere kun
>kan drømme om. Skal vi gætte på, det ikke sker?

offentligt ansatte har til alle tider været "skydeskive"

jeg har en søster der arbejder som servicemedarbejder på et hospital,
jeg vil ikke bytte med hendes løn og arbejdsvilkår

Fra :    ab©

Dato : 04-09-07 18:54

"@" <1@invalid.net> skrev bl.a. i en meddelelse

> offentligt ansatte har til alle tider været "skydeskive"

Når man enøjet vurderer på grundlag af "tro og formodninger" - ja, så må
resultatet nødvendigvis blive derefter :-/

For gode lærere er stillingen nærmest et "kald" og det er da helt klart, at
en god (læs: normal) indsats selvfølgelig skal honoreres. Begyndelseslønnen
for en lærer er kr. 22.000,- / mdl. og efter 8 års ansættelse er lønnen helt
nøjagtigt på kr. 25.600,-. Om disse beløb er høje ? - Nej, vel - Ser man nu
på de realistiske forhold og lader være med at hænge sig i alle mulige mere
eller mindre ligegyldige fordele og ulemper (jeg ville heller ikke f.eks.
stå og rode andre i munden uanset hvor astronomisk høj lønnen end var), må
enhver da indrømme, at sektoren virkelig trænger til et løft.

Som i alle andre af livets forhold, gælder det om at have et nuanceret og
afbalanceret syn på tingene for at kunne dømme - og ikke som f.eks. for
"tråd-starteren"s (og mange andres) vedkommende, lade diverse aversioner
tage over og lade fornuften gå fløjten.

Hvordan tror nogen, at det er at undervise som på vores skole, hvor man har
sat spande på gulvet, hvor regnvandet kan dryppe når det regner / eleverne
må deles om bøgerne på skift - man tror jo det er løgn, at nogen skal kunne
arbejde under sådanne forhold.

ab©

Fra : John Jensen

Dato : 05-09-07 01:19

(jeg ville heller ikke f.eks.
> stå og rode andre i munden uanset hvor astronomisk høj lønnen end var), må
> enhver da indrømme, at sektoren virkelig trænger til et løft.
Folk får vel det de er værd i løn i en tid hvor der mangler
arbejdskraft...det handler om udbud og efterspørgsel...er lønnen for lav
inden for et område søger arbejdskraften hen til områder hvor de får
mere for samme indsats..... problemet er bare at det er meget svært at
bruge lærere andre steder end i folkeskolen, politifolk er det svært at
bruge til andet end politiarbejde osv. De kan dog alle tage sig et
buskørekort , truckcertifikat eller lære sig at svejse .... Buschaffør
bør man dog ikke blive medmindre man elsker at arbejde til samme sats
som dem der får penge for intet at lave!

Generelt er offentligt ansatte svære at anvende andre steder end inden
for det offentlige....det gør deres forhandlingsposition dårlig. Dog kan
man sige at søger nok væk fra sektoren skal staten nok punge ud med
flere lønkroner når folket begynder at skrige på bedre service :)

Følgende grupper bør man koncentrere sig om først:

- SOSU assistenter og hjælpere: Vi får hårdt brug for dem da der snart
bliver en masse ekstra ældre der skal have hjælp - demografien kan ingen
lyve sig fra.

- Politiassistenter: Der forekommer stadigt flere problemer med etniske
minoriteter i socialt belastede områder, specielle ungdoms subkulturer
(bl.a. autonome på Nørrebro) giver stort behov for øget politiindsats og
stigende vold i gadebilledet nødvendiggør at man prioriterer denne
gruppe højt.

- Læger og sygeplejersker: Danmark ligger langt nede på WHOs liste over
velfungerende sundhedssystemer, pga. mangel på disse faggrupper. Høj løn
motiverer flere til at blive i sektoren og flere til at uddanne sig
inden for området.

Mht. lærere (seminarie og universitetsuddannede) så er deres indsats
selvfølgelig prisværdig og helt nødvendig, men sandsynligheden for at
området affolkes er ikke så stor. Flertallet af dem er det svært at
beskæftige inden for andre områder. Så...ikke et område der bør stå
først i køen for når der skal ydes mere i løn....
Begynder der at søge markant færre ind på uddannelserne til lærer på
seminarierne og universitetet bør man dog genoverveje situationen.