/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Forslag fra Ny Arrogance
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 30-08-07 08:58

NA har som en del af deres skatteprogram, at det skal være dyrere at køre i
gamle biler! Hvorfor FANDEN tror I vi har købt gamle biler til at begynde
med!? ... er der nogen der kender noget til de nærmere omstændigheder
omkring dette "geniale" forslag?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med tobak!
Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



 
 
Konrad (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-08-07 09:01


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:46d67885$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> NA har som en del af deres skatteprogram, at det skal være dyrere at køre
i
> gamle biler! Hvorfor FANDEN tror I vi har købt gamle biler til at begynde
> med!? ... er der nogen der kender noget til de nærmere omstændigheder
> omkring dette "geniale" forslag?

Kunne man forestille sig det havde noget med de gamle bilers energiforbrug
og udledning af farlige miljøgifte at gøre?




Kim Frederiksen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 30-08-07 09:17

Konrad wrote:
>
> Kunne man forestille sig det havde noget med de gamle bilers
> energiforbrug og udledning af farlige miljøgifte at gøre?

Jaja, jeg er med på HVORFOR man foreslår det. Det er de nærmere
omstændigheder jeg efterlyser.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Allan Knaap (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 30-08-07 11:10


"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46d6790b$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> news:46d67885$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> NA har som en del af deres skatteprogram, at det skal være dyrere at køre
> i
>> gamle biler! Hvorfor FANDEN tror I vi har købt gamle biler til at begynde
>> med!? ... er der nogen der kender noget til de nærmere omstændigheder
>> omkring dette "geniale" forslag?
>
> Kunne man forestille sig det havde noget med de gamle bilers energiforbrug
> og udledning af farlige miljøgifte at gøre?
>

Jeg kan så blot ikke forstå hvorfor man ikke fjerner eller kraftigt
nedsætter registrerings afgiften på nye biler, og så yderligere booste
lysten til nykøb ved at sætte afgiften op på gamle biler.

Det virker jo nærmest som om partier som NA og andre slet ikke ønsker at vi
kører i bil, og for alt i verdenen vil gøre livet så surt som overhovedet
muligt for nuværende og kommende bilejere.

Allan Knaap



Konrad (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-08-07 11:19


"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
news:46d6976e$0$2470$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Kunne man forestille sig det havde noget med de gamle bilers
energiforbrug
> > og udledning af farlige miljøgifte at gøre?
> >
>
> Jeg kan så blot ikke forstå hvorfor man ikke fjerner eller kraftigt
> nedsætter registrerings afgiften på nye biler, og så yderligere booste
> lysten til nykøb ved at sætte afgiften op på gamle biler.
>
> Det virker jo nærmest som om partier som NA og andre slet ikke ønsker at
vi
> kører i bil, og for alt i verdenen vil gøre livet så surt som overhovedet
> muligt for nuværende og kommende bilejere.

Jeg er helt enig. Det er faktisk svært overhovedet at pege på et parti, som
ikke har "uld i mund", i kapløbet om at kapre stemmer op til det kommende
valg, som vil blive udskrevet i oktober.

Med mindre man har en helt særlig forkærlighed for NA, er det svært at
bevare en optimisme. Jeg tror hverken Fogh eller Thorning regner med dem
længere. De siger de gør, men det er jo kun for at "stjæle" den politik NA
har fremført.




Peder B. Pels (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 30-08-07 13:17

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46d6790b$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> > news:46d67885$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> >> NA har som en del af deres skatteprogram, at det skal være dyrere at køre
> > i
> >> gamle biler! Hvorfor FANDEN tror I vi har købt gamle biler til at begynde
> >> med!? ... er der nogen der kender noget til de nærmere omstændigheder
> >> omkring dette "geniale" forslag?
> >
> > Kunne man forestille sig det havde noget med de gamle bilers energiforbrug
> > og udledning af farlige miljøgifte at gøre?
> >
>
> Jeg kan så blot ikke forstå hvorfor man ikke fjerner eller kraftigt
> nedsætter registrerings afgiften på nye biler, og så yderligere booste
> lysten til nykøb ved at sætte afgiften op på gamle biler.

Det kan vi jo ikek have, så bliver folks velstand OG miljøet jo begge
bedre!!!

>
> Det virker jo nærmest som om partier som NA og andre slet ikke ønsker at vi
> kører i bil, og for alt i verdenen vil gøre livet så surt som overhovedet
> muligt for nuværende og kommende bilejere.
>
> Allan Knaap


--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Christian R. Larsen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 30-08-07 09:05

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:46d67885$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> NA har som en del af deres skatteprogram, at det skal være dyrere at køre
> i gamle biler! Hvorfor FANDEN tror I vi har købt gamle biler til at
> begynde med!? ... er der nogen der kender noget til de nærmere
> omstændigheder omkring dette "geniale" forslag?

Ja, det skal være mindre attraktivt at køre i gamle, miljøskadelige og
mindre sikre biler. Det er der vel meget god logik i.



Kim Frederiksen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 30-08-07 09:16

Christian R. Larsen wrote:
>
> Ja, det skal være mindre attraktivt at køre i gamle, miljøskadelige og
> mindre sikre biler. Det er der vel meget god logik i.

Det er da i forvejen mindre attraktivt. Hvad vil du helst have - gammelt
eller nyt? Det jeg opponerer imod er at man bare vil beskatte folk der i
forvejen har en gammel bil. Hvis det skal give nogen som helst mening, skal
det da kun gælde omregistreringer af gamle biler. Og hvad med dem der har
behov for en bil, men ikke har råd til en ny. Dem er der mange af, hvis det
skulle have forbigået nogens opmærksomhed.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Christian R. Larsen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 30-08-07 10:11

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:46d67ce0$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian R. Larsen wrote:
>>
>> Ja, det skal være mindre attraktivt at køre i gamle, miljøskadelige og
>> mindre sikre biler. Det er der vel meget god logik i.
>
> Det er da i forvejen mindre attraktivt.

Jo, men så vil man gøre det endnu mindre attraktivt.





Jens Bruun (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-08-07 09:20

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:46d67885$0$90275$14726298@news.sunsite.dk

> NA har som en del af deres skatteprogram, at det skal være dyrere at
> køre i gamle biler! Hvorfor FANDEN tror I vi har købt gamle biler til
> at begynde med!? ... er der nogen der kender noget til de nærmere
> omstændigheder omkring dette "geniale" forslag?

Måske et ønske om at skabe en nyere bilpark med deraf følgende mindre
forurening, mindre støj, færre trafikkvæstede osv. osv.? Men jeg kan da tage
fejl, og grunden kan da være, at NA's ledelse har aktier i
automobilindustrien...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim Frederiksen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 30-08-07 09:23

Jens Bruun wrote:
>
> Måske et ønske om at skabe en nyere bilpark med deraf følgende mindre
> forurening, mindre støj, færre trafikkvæstede osv. osv.?

Den situation er de sateme selv skyld i, med de registreringsafgifter.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Jens Bruun (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-08-07 09:33

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:46d67e84$0$90262$14726298@news.sunsite.dk

> Den situation er de sateme selv skyld i, med de registreringsafgifter.

Nej, det er NA ikke skyld i. Det er vi vælgere skyld i ved igen og igen at
stemme på partier, der ønsker at opretholde de sindssyge afgifter på biler.

Og kunne du så ikke overtales til at lade være ved at skrive "Ny Arrogance",
når partiet retteligt hedder "Ny Alliance"? Det er ualmindeligt barnligt med
den omsiggribende tendens i dk.politik med at benytte latterlige øgenavne på
partier, grupperinger og personer, man ikke deler opfattelse med. Når jeg
ser en overskrift som din, er du rubriceret som useriøs i mine øjne allerede
inden jeg læser dit indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim Frederiksen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 30-08-07 09:41

Jens Bruun wrote:
>
> Nej, det er NA ikke skyld i. Det er vi vælgere skyld i ved igen og
> igen at stemme på partier, der ønsker at opretholde de sindssyge
> afgifter på biler.

Sandt nok, det er heller ikke NA jeg giver skylden, selvom det måske lyder
sådan. Men hvis man vil gøre det dyrre at køre i "gamle" biler, så må man
også gøre det billigere at køre i nye.

>
> Og kunne du så ikke overtales til at lade være ved at skrive "Ny
> Arrogance", når partiet retteligt hedder "Ny Alliance"? Det er
> ualmindeligt barnligt med den omsiggribende tendens i dk.politik med
> at benytte latterlige øgenavne på partier, grupperinger og personer,
> man ikke deler opfattelse med. Når jeg ser en overskrift som din, er
> du rubriceret som useriøs i mine øjne allerede inden jeg læser dit
> indlæg.

Det vil jeg godt medgive dig. Jeg kan dog ikke love noget mht.
Enhedslisten/Enfoldighedslisten

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



N_B_DK (30-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 30-08-07 10:04

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:XqqdnafRNONR4EvbnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com

> Måske et ønske om at skabe en nyere bilpark med deraf følgende mindre
> forurening, mindre støj, færre trafikkvæstede osv. osv.? Men jeg kan
> da tage fejl, og grunden kan da være, at NA's ledelse har aktier i
> automobilindustrien...

Så gør amn det mere attraktivt at eje en ny bil, ved f.eks lave afgifter og
lignende, man straffer ikke folk der i forvejen har betalt bilen adskillige
gange endnu engang.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste