VI HAR DET SÅ GODT
Fra : Peder

Dato : 29-08-07 20:54

Hvorfor kan vi ikke unde mere, når vi her i Danmark har det så
godt? Mens de i Afrika sulter, delvist pga vores umenneskelige
handelspolitik og at vi dumper sukker og mælk til alt for lave
priser.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/260176

--
§ 266 b: Den der fremsætter udtalelse ved hvilken en gruppe af personer
trues,forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve,

Fra : @

Dato : 29-08-07 18:59

On Wed, 29 Aug 2007 19:54:03 +0200 (CEST), Peder <PeLarsen46@mail.dk>
wrote:

>Hvorfor kan vi ikke unde mere, når vi her i Danmark har det så
>godt? Mens de i Afrika sulter

det må du sandelig spørge EU(Fort Neuropa) tilhængerne om

så lang tid vi ikke vil handle med andre på rimelige vilkår er vi med
til at holde dem i armod

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : John

Dato : 30-08-07 16:53

> så lang tid vi ikke vil handle med andre på rimelige vilkår er vi med
> til at holde dem i armod

Vås, det klarer de s'gu' fint selv!

Du mener altså, at fx Zimbabwe's nuværende problemer skyldes Vesten, og ikke
en masse religions-, stamme-, korruptions- samt kriminalitets-halløj?

Afrika er vel klodens råstof-rigeste kontinent, de har jo ALT, og fx
Sydafrika kan høste hele TO gange om året! Afrika burde snildt kunne
brødføde sig selv, men den sorte mand må selv gøre en indsats.

Nok så megen vestlig nødhjælp løser ikke Afrikas massive problemer.

John

Fra : /Peter

Dato : 29-08-07 19:12

"Peder" <PeLarsen46@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mens de i Afrika sulter, delvist pga vores umenneskelige
> handelspolitik og at vi dumper sukker og mælk til alt for lave

De sulter fordi deres kultur ikke betinger dem de nødvendige
livsbetingelser,
og en rationel fødselsrate i forhold til ressourcerne der er til
rådighed deres nærområder.
SÅ DET ER IKKE VORES SKYLD de små negerbørn dør som fluer.

Fra : @

Dato : 29-08-07 19:51

On Wed, 29 Aug 2007 20:12:08 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>"Peder" <PeLarsen46@mail.dk> skrev i en meddelelse

>De sulter fordi deres kultur ikke betinger dem de nødvendige
>livsbetingelser,

jaså

ikke på grund af handelshindringer(EU-toldmur)

og ved at vi dumper prisene på de varer vi sælger

Fra : /Peter

Dato : 29-08-07 19:57

> jaså
>
> ikke på grund af handelshindringer(EU-toldmur)
>
> og ved at vi dumper prisene på de varer vi sælger

og der var ingen sult og nød i afrika for 250 år siden?

Fra : @

Dato : 30-08-07 14:14

On Wed, 29 Aug 2007 20:57:01 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>og der var ingen sult og nød i afrika for 250 år siden?

det har der været siden Afrika blev invaderet østfra af muhamedanerne
og nord og vest fra af europæere

Fra : Ole

Dato : 29-08-07 20:14

Peder wrote:
> [...]
> godt? Mens de i Afrika sulter, delvist pga vores umenneskelige
> handelspolitik og at vi dumper sukker og mælk til alt for lave

Tillad mig at foreslå at du opsiger dit internet abonnement,
sælger din Pc, sender overskudet til en af de mange velgørende
foreninger/organisationer som netop samler ind til støtte for
sultende børn.

Ole M

Fra : fribytteren

Dato : 29-08-07 21:07

On 29 Aug., 20:57, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:

> og der var ingen sult og nød i afrika for 250 år siden?

For 250 år siden var der mere sult i Europa end i Afrika. Vel at mærke
det Afrika der endnu ikke var koloniaseret. Der hvor kolonisterne
havde fodfæste blev afrikanerne gjort til slaver og de sultede med
garanti og meget andet tilligemed.

Men tilbage til trådens emne.

Jeg kan blot sige det med disse ord:

Hvornår vil vi gå med til at opleve det ubehagelige?

I dag har vi frit valg på alle hylder, til at vælge noget ubehageligt.
Men om ganske få år... 10 ... 15 ... 20 år, vil det frie valg ikke
længere være til stede. Så kommer ubehagelighederne uden varsel og
uden at vi og vore børn og børnebørn er forberedte på
ubehagelighedernes komme.

Vi er ved at komme derud i vor måde at leve på, at vi vil komme til at
give vore efterkommere en rigtig dårlig fødselsgave.

En Jord, der er fyldt med vores ubrugelige efterladenskaber og andet
ubrugeligt affaldslort.

En fødselsgave, vi faktisk endnu har mulighed for at ændre til noget
bedre.

Det er vort alt for store misbrug af velbehag, der skaber et
overforbrug, som vore efterkommere ingen nytte får af, fordi vi
stadigvæk misbruger og ødelægger Jordens resurser.

Vi kan selvfølgelig være ligeglade med den Jordklode vi giver videre
til vore efterkommere. Til den tid, når de skal bruge den, er vi jo
nok alligevel døde og borte.

Men hvorfor vil vi alene tænke på vort eget livs velbehag, som koster
millioner af mennesker deres livs ve og vel, overalt på Jorden. Ikke
blot her og nu, men i allerhøjeste grad også i fremtiden, både her i
Danmark og andre steder på Jorden.

Hvad er det der gør, at vi intet gør?

-----------

Jorden har en nutid, med en fortid og en fremtid, hvori vi blev født
og hvori vi vil dø.
I dag er det os der gør fortidens fremtid og fremtidens fortid til
nutidens Jord.

Derfor skal vi huske:

Den Jord vi fik af andre i går og den Jord vi gør os i dag.
Den Jord vil vi gi' med alt hvad den har til andre der får den i
morgen.

Hvad vil vi gerne gøre og hvad vil vi gerne give afkald på, for at
kunne give vore efterkommere en Jordklode, vi kan være tjent med at
give videre?

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : Peter

Dato : 30-08-07 06:38

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse
>Men hvorfor vil vi alene tænke på vort eget livs velbehag, som koster
>millioner af mennesker deres livs ve og vel,

Sikke noget lort, det koster sgu da ligeså mange liv at undlade at "leve
dette liv" ved at de slet ikke får noget at lave og dermed intet at æda, tag
dig dog sammen.

Fra : Sten Schou

Dato : 29-08-07 22:26

"Peder" <PeLarsen46@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> godt? Mens de i Afrika sulter, delvist pga vores umenneskelige
> handelspolitik og at vi dumper sukker og mælk til alt for lave

Skal vi hellere dumpe til høje priser?????????

Hilsen Sten

Fra : Jens G

Dato : 30-08-07 09:30

wrote:

> [...]
>godt? Mens de i Afrika sulter, delvist pga vores umenneskelige
>handelspolitik og at vi dumper sukker og mælk til alt for lave

Problemet med sult i Afrika må være meget kompliceret, siden det ikke
er løst endnu.

Hvis de kan dyrke sukker og andre eksportvarer, kan de også dyrke
fødevarer til eget forbrug. Så hvis det ikke kan betale sig for dem at
dyrke disse eksportvarer pga for lave priser, må man på en eller anden
måde kunne gøre det attraktivt at dyrke fødevarer til eget forbrug
istedet.

En ting er helt sikkert: Den afrikanske landmand kan ikke konkurrere
med gratis uddelt nødhjælp fra den vestlige verdens overflod. På en
eller anden måde må man sikre sig at nødhjælpsuddeling ikke
konkurrerer med det lokale marked. Måske ved at
nødhjælpsorganisationerne køber det de kan så lokalt som muligt, hvis
der er landmænd som har noget at sælge af.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Sten Schou

Dato : 30-08-07 16:22

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nødhjælpsorganisationerne køber det de kan så lokalt som muligt, hvis
> der er landmænd som har noget at sælge af.

Uha da, tænk hvis Afrika kom på fode, hvad skulle nødhjælpsorganisationerne
så leve af?

Hilsen Sten

Fra : John

Dato : 30-08-07 16:39

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> tænk hvis Afrika kom på fode

Med al deres stamme-, korruptions- samt kriminalitets-halløj bli'r det
først, når helvede er frosset til is.

John

Fra : fribytteren

Dato : 30-08-07 12:16

On 30 Aug., 07:37, "Peter" <l...@wer-der.dd> wrote:

> Sikke noget lort, det koster sgu da ligeså mange liv at undlade at "leve
> dette liv" ved at de slet ikke får noget at lave og dermed intet at æda, tag
> dig dog sammen.

Størstedelen af det afrikanske landbrugsjord bruges til produktion af
varer til Europa, i stedet for til fødevarer til deres egen
befolkning.

Deres produktion af naturprodukter til Europa/USA, har de overtaget
fra de europæiske kolonialister og har lært at føre denne form for
produktion videre.

Den afrikanske befolkning har lært at producere varer til Europa/USA,
i stedet for til deres egen befolkning.

Jeg kan garantere dig, at der vil ikke være slut i Afrika, den dag at
den afrikanske landbrugsjord ikke længere bliver brugt til produktion
af nydelsesvarer for europæere og amerikanere, for da kan jorden
bruges til fødevarerproduktion til den afrikanske befolkning og vupti
er sulten borte fra Afrika.

At afrikanerne sulter er ikke afrikanernes egen skyld, det er vores
skyld, fordi vi europæere ønsker og ikke mindst kræver, at afrikanerne
skal fortsætte med at have en moderne slags slavetilværelse frem for
at være selvstændige og ikke mindst selvforsynende.

Begyndte afrikanerne at lade være med at producere vores
nydelsesvarer, ville vi begynde at jamre os og det vil vi ikke finde
os i. Vi vil ganske enkelt tvinge afrikanerne til at fortsætte med
deres produktion af nydelsesvarer til os europæere og amerikanere, på
bekostning af deres egen befolknings ve og vel.

Hvordan tror du vi vil have det, dersom vi ikke fik varer fra Afrika
og andre steder fra?

Sikke en jammer der vil komme. Vi vil opleve en stor nedgang i vort
velfærd og ikke mindst af vores overforbrug af nydelse. Størstedelen
af den danske befolkning vil føle at verden vil gå under, dersom vi
ikke fik de varer vi får fra Afrika. Ja, der vil endog være en del der
vil kræve at få det overforbrugende liv tilbage, om så det skal foregå
ved hjælp af krigsvåben.

Tro ikke, at afrikanerne vil få det endnu dårligere end de har det nu.
Tværtimod vil afrikanerne opleve en opgang i deres levestandart og
ikke mindst vedrørende fødevarer, såfremt der ikke kommer flere
diktatorer som Mugabe i Zimbabwe, for han er da godt nok noget af en
djævel, men hvem tror du holder hånden over ham?

Såmænd ingen andre end den rige verdens magthavere.

Man gik ind i Irak, for at fjerne Saddam Hussein, påstod man, men
hvorfor har man så ikke for længst gået ind og fjernet Mugabe? Fordi
Mugabe ikke truer den rige verden med diverse masseødelæggelsesvåben.

Så længe han kan sælge de produkter Europa og USA har så ufattelig
meget brug for, er man fuldstændig ligeglad med befolkningen. Sådan er
den europæiske og amerikanske politik i Afrika. Blot man kan få sine
nydelsevarer og andre behovsvarer, er vi rige i verden ligeglad med,
at den afrikanske befolkning går sultne i seng om aftenen. Hvad den
ikke havde behøvet at gøre, dersom vi førte en politik i Afrika, der
går på at gøre livet bedre for afrikanerne, i stedet for at gøre livet
endnu mere behageligt for os selv.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : fribytteren

Dato : 30-08-07 21:24

On 30 Aug., 17:52, "John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> brødføde sig selv, men den sorte mand må selv gøre en indsats.
>
> Nok så megen vestlig nødhjælp løser ikke Afrikas massive problemer.

Vesten har lært afrikanerne at tænke på europæerne og amerikanerne,
førend de tænker på deres egen befolkning.

Det er fuldstændig rigtigt, at Afrika er klodens råstof-rigeste
kontinent. Det er faktisk derfor at vesten holder afrikanerne nede,
for tænk hvis afrikanerne begyndte at bruge af råstofferne til sig
selv. Så ryger hele den vestlige verdens velstand og det er der ingen
i vesten der bryder sig om.

Afrika kan godt brødføde sig selv, hvis blot de fik lov til at dyrke
deres jord til eget forbrug, men den går til produktion af bomuld,
kaffe, kakao, blomster, tobak og meget andet, til nydelse for vestens
befolkninger.

Nu er kineserne også kommet på banen med at udnytte afrikanernes
godtroenhed og underdanighed, som de lærte af de europæiske
kolonialister. Bøjede de ikke nakken, blev den knækket af
kolonialisterne.

At afrikanerne endnu ikke har evnet at rejse sig efter deres såkaldte
befrielse, er ikke afrikanernes skyld, men derimod vestens skyld.
Vesten lod afrikanerne fortsætte med en slavetilværelse, blot en
moderne form, hvor man gjorde dem til slave af penge. Præcis som
arbejderne i vesten er gjort til moderne slaver. Vi er ikke lagt i
lænker og ingen skyder på os.

Næh, vi er gjort afhængige af penge, fordi man har frataget mennesket
at kunne brødføde sig selv. Ingen kan i dag få et stykke jord, uden at
de først har slavearbejdet for at få penge til at købe jorden for. Når
så de har købt jorden, skal de betale aflad (jordskat) af jorden. Det
er den moderne form for slaveri. Tak for kaffe.

For at få menneskene til at acceptere den moderne form for slaveri,
blev menneskerettighederne frembragt. En moderne form for lovregler
for slaveejere.

De højkontraherende myndigheder i menneskerettighedernes ordlyd, er
faktisk intet andet end moderne form for slaveejere.

Tænk blot på, hvordan lovgivningen er herhjemme i Danmark. Vi skal
alle stå til rådighed for arbejdsmarkedet (læs: slaveejerne).
Mennesker der pålægges at skulle stå til rådighed, er SLAVER.

Frie mennesker skal ikke stå til rådighed, hverken for et
arbejdsmarked eller noget som helst andet, end at stå til rådighed for
sit eget liv og den familie vedkommende selv har indviljet sig i, at
skabe sig, sammen med den vedkommende sætter børn i verden sammen med.

Så jo, vi har det så godt, så godt. Vi er alle slaver.

Vi er født som frie mennesker og overalt er vi slavebundet.

Den der er født i slaveri, opdrages til at leve i slaveri og den der
lærer at leve som slave opdager ikke at vedkommende er SLAVE. Først
når der kommer et frit menneske og fortæller slaven, at denne er
slave, vil slaven opdage at denne lever i slaveri og dog vil slaven om
muligt påstå at det er løgn.

Enten er du slave
eller også en lakaj,
det er din fødselsgave
du kan tro det eller ej.

Til slave er du født
eller også som lakaj,
det gør dit liv så sødt
sig' "nej" det kan du ej.

Men vent nu lidt en kende
du slave og lakaj
du kan det hele vende
når du forandre dig.

For du er ej en slave
og heller ej lakaj,
du lå i moders mave
som fødte lille dig.

Du kom til Livets have
og den er til for dig
i den er ingen slave
og heller ej lakaj.

Men Livets have har vi efterhånden fået totalt ødelagt, så når endelig
menneskeheden begynder at blive ægte frie mennesker, vil menneskene
opdage, at Livets have, som ingen er slave i, at den har menneskene i
deres slavetilværelse fået ødelagt.

Dog kan vi endnu ændre på det uundgåelige, ødelæggelsen af Livets
have, ved at vi stopper vore industrielle vækstbetingede gøremål og
begynder at leve som frie og levende mennesker.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : John

Dato : 30-08-07 22:45

> [...]

> kontinent. Det er faktisk derfor at vesten holder afrikanerne nede,
> for tænk hvis afrikanerne begyndte at bruge af råstofferne til sig

Uden vestlig teknologi ville alle herlighederne stadig befinde sig under
mulde. Men tænk om afrikanerne fik has på deres egne kriminelle samt
korruptionen!

> Afrika kan godt brødføde sig selv, hvis blot de fik lov til at dyrke
> deres jord til eget forbrug

De kan da bare dyrke løs i vilden sky! Zimbabwe, fx, havde et fint
fungerende landbrug, indtil Mugabe smed den hvide mand ud. I dag kan landet
ikke engang brødføde sig selv!

> Nu er kineserne også kommet på banen med at udnytte afrikanernes
> godtroenhed og underdanighed, som de lærte af de europæiske
> kolonialister.

Nåee.. det synes mig, at Afrikas elendighed primært skyldes interne
stridigheder, kriminelle og korruption, samt, naturligvis, muhammedanerne.

> At afrikanerne endnu ikke har evnet at rejse sig efter deres såkaldte
> befrielse, er ikke afrikanernes skyld, men derimod vestens skyld.
> Vesten lod afrikanerne fortsætte med en slavetilværelse

Nåh ja, Vesten ja. Javel ja. De har selvfølgelig slet ingen skyld for
elendigheden selv.

".. Historikere mener, at slaveholdet blev introduceret af fremrykkende
arabere i det 7. århundrede under indtryk af islams accept af, at vantro
kunne behandles som slaver. Omkring år 1900 var der således op mod fem
millioner slaver i de islamiske vestafrikanske lande ...

.... i Nigeria, er der den dag i dag også stor efterspørgsel på
tvangsarbejdere og slaver. Specielt børn og unge. FNs børnefond UNICEF
anslog i 2001, at op mod 200.000 børn og unge i alderen syv til 18 år bliver
handlet hen over grænserne i Vest og Centralafrika .."

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=929696

Læs glad hele artiklen!

Hvem er det, der i dag laver al l*rtet i fx Sudan:

a) jøder? b) amerikanere? c) kinesere? eller d) arabere?

Du er s'gu' for viderekomne!

John

Fra : fribytteren

Dato : 31-08-07 11:22

On 30 Aug., 23:44, "John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> Uden vestlig teknologi ville alle herlighederne stadig befinde sig under
> mulde. Men tænk om afrikanerne fik has på deres egne kriminelle samt
> korruptionen!

Og hvem mon har lært dem det? De største kriminelle der har været på
det afrikanske kontinent er og har været europæerne. De kom bare og
tog jorden fra afrikanerne,. Dem jord, hvis natur afrikanerne levede i
harmoni med.

> De kan da bare dyrke løs i vilden sky! Zimbabwe, fx, havde et fint
> fungerende landbrug, indtil Mugabe smed den hvide mand ud. I dag kan landet
> ikke engang brødføde sig selv!

Hvad Mugabe gør, er blot hvad der kunne forventes, når de hvide ikke
ville afgive jord til afrikanerne. uden betaling. Den jord deres egne
forfædre stjal. Mugabe konfiskerede blot jorden, som al tyvekost i et
retssamfund bliver konfiskeret. At han så derudover har lært at opføre
sig total idiotisk, kan vidst kun tilskrives de hvides manglende
interesse i at give afrikanerne, dengang de havde magten, en oplæring
i respekt for mennesker. Men det magtede end ikke de hvide, for de
havde jo ej heller særlig stor respekt for mennesker.

> Nåee.. det synes mig, at Afrikas elendighed primært skyldes interne
> stridigheder, kriminelle og korruption, samt, naturligvis, muhammedanerne.

Igen. Hvem har lært dem disse idiotiske måder at opføre sig på?

Hvem er det der helst vil handle med korrupte magthavere? Er det ikke
vesten? Hvilke korrupte og diktatoriske magthavere har vesten ikke
hjulpet?

Og hvem lader Vesten blot sidde og opføre sig fuldstændig
menneskeforagtelig?

Er det ikke Mugabe, eksempelvis?

> Nåh ja, Vesten ja. Javel ja. De har selvfølgelig slet ingen skyld for
> elendigheden selv.

Jeg kan kun beklage, at jeg hele tiden siger Vesten, for det er fakta.
Gid det ikke var således, for så kunne jeg bryste mig med, at jeg
repræsenterer en folkegruppe der i hele menneskehedens historie havde
vist menneskelig respekt. Desværre kan jeg ikke bryste med med noget
sådan flot noget.

Selvfølgelig har afrikanerne også selv en skyld for elendigheden, men
de er ikke ene om at have skylden. Når mennesker ikke kan erkende
deres dårlige handlinger, er de i vesterlandsk forstand uskyldige. Men
blot fordi man ikke vil indse sine handlinger, gør ikke et menneske
uskyldigt, for det vil faktisk godt kunne erkende dets handlinger også
de dårlige.

Men hverken Vesterlændingene, muslimerne, afrikanerne og andre vil
erkende deres skyld for elendigheden og så længe ingen vil stå frem og
erkende deres skyld, vil elendighederne fortsætte.

> [...]
> kunne behandles som slaver. Omkring år 1900 var der således op mod fem
> millioner slaver i de islamiske vestafrikanske lande ...

Slaveri har alle dage eksisteret, selv her i Norden. Vikingerne havde
også slaver. Så slaveri er ikke noget muslimerne har opfundet. Slaveri
findes overalt i verden, også i dag. Og i allerhøjeste grad også her i
DK, men her er slavelænkerne byttet ud med pengekravet.

> [...]
> anslog i 2001, at op mod 200.000 børn og unge i alderen syv til 18 år bliver
> handlet hen over grænserne i Vest og Centralafrika .."

For mindre end 100 år siden, havde vi i DK også børneslaver, men det
var der ingen der lagde mærke til, fordi det var legitimt at have børn
til at arbejde for sig.

Det er dog blevet en smule bedre for børnene i DK og i resten af
verden vil vi kunne hjælpe børnene, men der vil gå årtier før tingene
er ændret. Der gik over 100 år, fra børneslaveriet i DK erkendtes hos
nogle få, til at børneslaveriet blev stoppet.

Tro ikke, at det vil gå hurtigere med at fjerne børneslaveriet andre
steder i verden.

> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=929696
>
> Læs glad hele artiklen!
>
> Hvem er det, der i dag laver al l*rtet i fx Sudan:

...og hvem er det der har ladet al lortet stå til?

> a) jøder? b) amerikanere? c) kinesere? eller d) arabere?

Mennesker. Hvad de forholder sig til kulturelt, religiøst, politisk
eller hvad er ligegyldigt. Det er og bliver mennesker, der på den ene
eller anden måde har lært at vise mangel på respekt over for andre
menneskers liv og eksistens og det er der vidst ingen bestemt
befolkningsgruppe, der ikke på et eller andet tidspunkt har vist
mangel på. Heller ikke i Sudan eller noget som helst andet sted på
Jorden, i dag.

Skal vi opleve en bedre verden end den vi ser omkring os i dag, kan vi
med god grund begynde med os selv, førend vi begynder at kritisere
andres måde at behandle mennesker på.

Vi danskere er ikke spor bedre eller dårligere end andre til at vise
mangel på respekt for andre mennesker. Hvad vi selv synes er godt for
os, kan have dårlige konsekvenser for andre, fordi vi fratager andre
samme muligheder som vi selv har tiltaget os, på de andres bekostning.

Det er først når vi erkender, at vores velstand koster andres, at vi
vil kunne forstå, hvorfor der er al den elendighed i verden.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : John

Dato : 31-08-07 13:27

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse

> Mennesker. Hvad de forholder sig til kulturelt, religiøst, politisk
> eller hvad er ligegyldigt.

Nå. Du har en vidunderlig afklaret og forenklet holdning til tingene.

John