DRs koncertsal færdig
Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-07 14:04

Så er Danmarks Radios herostratisk berømte koncertsal færdig; kun få
indvendige afpudsningsopgaver mangler:

<http://ing.dk/artikel/80758?nyhedsbrev>

og dermed må man kunne sige, at der næppe igen kommer økonomiske
'overraskelser' fra byggeriet.

Og dermed heller ikke nye, overraskende besparelser på programsiden.

Må man håbe.

PS. Mon DR vil bruge koncertsalen fuldt ud, så torsdagskoncerterne
fremover sendes i fjernsynet? Så befolkningen kan få syn på sagen?

Det kan jo altid medvirke til at udfylde programfladen ... uden
ekstraomkostninger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : William Boysen

Dato : 29-08-07 15:23

On Wed, 29 Aug 2007 15:03:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
>indvendige afpudsningsopgaver mangler:
>
><http://ing.dk/artikel/80758?nyhedsbrev>
>
>og dermed må man kunne sige, at der næppe igen kommer økonomiske

Ork, de opdager snart at de glemte at pilotere grunden, og at lortet
begynder at synke sammen.

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 19:13

> [...]
> fremover sendes i fjernsynet? Så befolkningen kan få syn på sagen?
>
> Det kan jo altid medvirke til at udfylde programfladen ... uden

Det ville dog være en sand Guds lykke
Tænk: Musik i TV--

Men du skal se--
De kører nok videre med genbudsendelser og discountprogrammer for den
udannede hob--

Egon

Fra : Ole

Dato : 29-08-07 21:18

Egon Stich wrote:

> Men du skal se--
> De kører nok videre med genbudsendelser og discountprogrammer for den
> udannede hob--
>
> Egon

Hvad er der galt med Dallas for tyvende gang ?

Det er jo manna for folket.

Ole M

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-07 02:01

Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

> Hvad er der galt med Dallas for tyvende gang ?

Det sender de da ikke på DR, efter at de fik af Erhard Jacobsens krabask
tilbage i 70erne.

> Det er jo manna for folket.

Ja, på tv2 Charlie [som vistnok er den kanal der sender den].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 05:34

> Det sender de da ikke på DR, efter at de fik af Erhard Jacobsens krabask
> tilbage i 70erne.

Faktisk stoppede DR med at sende Dallas netop pga EJ. EJ's these var, at DR
udelukkende sendte Dallas for at stigmatisere USA. I dag kan det lyde
utroligt.

For i dag ved vi jo, at Dallas faktisk er noget af det bedste TV USA har
beriget verden med, hvor utroligt det også lyder.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-07 06:21

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Faktisk stoppede DR med at sende Dallas netop pga EJ. EJ's these var, at DR
> udelukkende sendte Dallas for at stigmatisere USA. I dag kan det lyde

Er det?

> For i dag ved vi jo, at Dallas faktisk er noget af det bedste TV USA har
> beriget verden med, hvor utroligt det også lyder.

Det er muligt jeg så ikke har set bundskrabet, men toppen er vist serier
som Soap, Blomsterbørns børn, Holocaust, Roots, ...

Amerikansk tv når dog ikke tysk tv til sokkeholderne, hvis man
samenligner med eksempelvis Heimat ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 06:44

DR

> Er det?

? Hvad spørger du om/betvivler?

> Det er muligt jeg så ikke har set bundskrabet, men toppen er vist serier
> som Soap, Blomsterbørns børn, Holocaust, Roots, ...

Nu nævner du jo også det allermest slemme. Holocaust er dog udmærket for
skolebørn, hvis man har en indoktrinerende proisraelsk dagsorden. Men se
Ally, CSI, Shark osv. Det er sgu gået ned ad bakke.

> Amerikansk tv når dog ikke tysk tv til sokkeholderne, hvis man
> samenligner med eksempelvis Heimat ...

Heimat er noget af det mest geniale der nogen sinde er lavet "på strimmel".

Jeg ved ikke om vi bare er blevet gamle, PER - men engang kunne man altså
lave "fjernsyn"

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-07 06:56

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> ? Hvad spørger du om/betvivler?

Jeg kan ikke lige huske grunden til bemærkningen ...

> Nu nævner du jo også det allermest slemme.

Tænk, jeg mente at jeg nævnte noget af det bedre. Husk i øvrigt på at
Soap er en /parodi/, på samme måde som Gays og Pepushs »The Beggar's
Opera« er en parodi på Händels operaer ...

> [...]
>
> Jeg ved ikke om vi bare er blevet gamle, PER - men engang kunne man altså

Det kan man vel stadigvæk, men det kræver at man 'vil'. Sammenlign i
øvrigt Matador med Krøniken - i sidstnævnte skal det bare gå tjept, og
serien er slet ikke på Matadors niveau. Desværre.

Man ser i øvrigt den samme udvikling på teatret, hvor instruktørernes
absurditeter totalt smadrer klassiskerne. Desværre er de også i fuld
gang med at invadere operaen - hvornår mon de får ødelagt Bournonvilles
balletter?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 07:23

> Tænk, jeg mente at jeg nævnte noget af det bedre. Husk i øvrigt på at
> Soap er en /parodi/, på samme måde

Soap er IKKE en parodi. Soap hedder Soap pga en reklamekrig der kørte i USA
mellem nogle vaskemiddelfabrikater, og det tidspunkt reklamerne blev sendt
på. Soap var banebrydende ved at have en neger med og ved at blive vist i
Europa, men det var ikke et nyt koncept.

> [...]
> øvrigt Matador med Krøniken - i sidstnævnte skal det bare gå tjept, og
> serien er slet ikke på Matadors niveau. Desværre.

Du har ret. Det er ikke retfærdigt at karakterisere forskellige
film/TV-serier lige på tværs af kulturelle epoker.

> [...]
> absurditeter totalt smadrer klassiskerne. Desværre er de også i fuld
> gang med at invadere operaen - hvornår mon de får ødelagt Bournonvilles

Jeg går jo ikke så meget i teateret, ved du, men jeg kan heller ikke forstå
pointen i at "ødelægge" klassikere. Så f.eks en "moderne" udgave af
Shakespeares Hamlet på Huset, komplet med skrigende mænd i kedeldragter og
nøgne kvinder. Skred ned i baren efter en time. Det giver ingen mening,
overhovedet, for sådan en som mig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-08-07 09:13

Konrad wrote:
> [...]
> blev sendt på. Soap var banebrydende ved at have en neger med og ved
> at blive vist i Europa, men det var ikke et nyt koncept.

Soap var naturligvis en parodi, og utrolig sjov efter min mening, man anede
ikke hvad næste helt gakke indslag ville blive. Den hed naturligvis "Soap"
fordi det er en parodi på sæbeoperaer, som de også hedder i USA, - og de
hedder sæbeoperaer fordi de især blev brugt at sæbefirmaer til at reklamere
i, da de ramte de hjemmegående kvinder.

Noget som Soap kan ikke laves mere, verden er selv blevet så gakket, at man
ikke kan lave en paradi. De danske forsøg på at være helt outrerede og bare
fise rundt og lave pruttelyde og hoppe og skære ansigter, er jo noget for
stærkt udviklingshæmmede, IMO.

Udsendelser som de gamle danske statireprogrammer som samlede nationen kan
desværre heller ikke mere laves, - vi er blevet for kyniske, og lader os
ikke forbavse mere. Det er derfor aviserne konkurrerer om overskrifter som
"Gris voldtager trettenårig nonne, mens hun beder Gud om mere slik" og
lignende.

Hvad mon det næste skridt bliver?

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 09:37

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi det er en parodi på sæbeoperaer, som de også hedder i USA, - og de
> hedder sæbeoperaer fordi de især blev brugt at sæbefirmaer til at

Øh, ja - netop. Men Soap var ikke en parodi. Vi havde jo ikke andet dengang,
men alligevel var den usjov i mine øjne. Det mest muntre var da Burt blev
hijacket af en ufo.

> Noget som Soap kan ikke laves mere, verden er selv blevet så gakket, at
man
> ikke kan lave en paradi.

Enig. Den er efterhånden i sig selv en parodi på en parodi (hvis det da
endelig skal fastslåes som kendsgerning)

>De danske forsøg på at være helt outrerede og bare
> fise rundt og lave pruttelyde og hoppe og skære ansigter, er jo noget for
> stærkt udviklingshæmmede, IMO.

Jeg tror ikke du er alene. Den bedste danske komedieserie der er lavet er
"madsen", og det er jo kun pga den lækre datter (med fare for at træde
"Peder" i bedene). Langt fra Las Vegas er jo håbløs, og Klovn er jo netop en
parodi.

> Udsendelser som de gamle danske statireprogrammer som samlede nationen kan
> desværre heller ikke mere laves, -

De kører ellers tit på DR som fyld når programlængderne ikke mødes. Men så
igen, så skal man jo se DR, og hvem gør det?

> [...]
> ikke forbavse mere. Det er derfor aviserne konkurrerer om overskrifter som
> "Gris voldtager trettenårig nonne, mens hun beder Gud om mere slik" og

Sejt. gode komedieserier er, i mine øjne, Simpsons, South Park samt Kongen
af Queens OG "to fyre en pige og et pizzaria". Her synes jeg der er både
fine pointer og til tider endda godt skuespil. Desværre er det kun muligt at
nå at se hvis man arbejder hjemmefra.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-07 14:10

> [...]

> men alligevel var den usjov i mine øjne. Det mest muntre var da Burt blev

Det var faktisk en parodi på de mange sæbeoperaer der vistes på
amerikansk tv - men som aldrig er kommet til Danmark.

Prøv at læse denne artikel på wikipedia:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Soap_%28sitcom%29>

hvorfra jeg på:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Soap_%28sitcom%29#Premise_and_plot>

citerer:

=
Soap was a parody of daytime soap operas presented in a primetime
sitcom. Like soap operas, the show's story was presented in a serial
fashion and included melodramatic plot elements such as amnesia, alien
abduction, demonic possession, murder, and kidnapping.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-08-07 22:56

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> fashion and included melodramatic plot elements such as amnesia, alien
> abduction, demonic possession, murder, and kidnapping.

Netop, selvfølgelig var det en parodi, - hvorfor Konrad hævder noget andet,
vides ikke.¨

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-07 05:07

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Netop, selvfølgelig var det en parodi, - hvorfor Konrad hævder noget andet,
> vides ikke.¨

Måske fordi Konrad er så ung, at han ikke kan huske da Soap kom frem.
Ganske vist kendte vi i Danmark de amerikanske sæbeoperaer ved selvsyn,
da de aldrig blev vist på dansk fjernsyn, men vi kendte dem nu af
omtale,fra da vi blev præsenteret for Soap.

Men i 1977, da Soap begyndte at komme på amerikansk tv, har Konrad nu
nok gået i vuggestue ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-08-07 07:42

"Per Rønne" wrote:

> [...]

> nu af omtale,fra da vi blev præsenteret for Soap.
>
> Men i 1977, da Soap begyndte at komme på amerikansk tv, har Konrad nu

Utroligt at folk kan være så unge Kunne han være en alien?

Det er virkelig mærkeligt at blive gammel, selv havde jeg regnet med at
checke ud når jeg blev 50, men så ombestemte jeg mig

Var i går sammen med en fyr, som jeg kendte fra da han studerede, har ikke
set ham i nogle år, nu er han 60 år, og har overhovedet ikke ændret
udseende, utroligt som det varierer fra person til person.

Jeg vil lige benytte lejligheden til at advare alle de unge og yngre, -
tiden går hurtigere og hurtigere jo ældre man bliver, grib dagen mens I har
den ! Nyd hvert minut !

carpe diem, kan ikke siges for ofte.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-07 08:37

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Utroligt at folk kan være så unge Kunne han være en alien?

Når, du er rigtigt kommet i den alder, hvor du lægger mærke til
politibetjentenes dunede kinder, og spekulerer på hvor de knægte dog har
fået stjålet deres politiuniformer ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-08-07 08:57

"Per Rønne" wrote:

> Når, du er rigtigt kommet i den alder, hvor du lægger mærke til
> politibetjentenes dunede kinder, og spekulerer på hvor de knægte dog
> har fået stjålet deres politiuniformer ?

Jeg får ofte chok når jeg ser "direktører" for ditten og datten på TV, og
synes at de ligner mine gamle studiekammerater, - og tænker om de mon er
klogere end disse kammerater var

Fra : Bruno Christensen

Dato : 01-09-07 19:48

On Fri, 31 Aug 2007 08:42:29 +0200, Knud Larsen wrote:

> [...]
> tiden går hurtigere og hurtigere jo ældre man bliver, grib dagen mens I har

Det er ikke så tit at jeg er enig med dig; Men her, Ja, fuldt ud enig.

Da jeg var omkring 16 år, var alle over 50 oldinge.

Gad vide om nutidens ungdom ser det på samme måde?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-07 09:44

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Soap er IKKE en parodi. Soap hedder Soap pga en reklamekrig der kørte
> i USA mellem nogle vaskemiddelfabrikater, og det tidspunkt reklamerne
> blev sendt på.

Soap *'var* oprindeligt en parodi på den genre, der betegnes "soaps". Soaps
hedder soaps, fordi de sendes om formiddagen med husmoderen som primær
målgruppe og med reklamer for rengøringsmidler som primær indtægtskilde.

Soap (altså serien) var lidt sjov i starten, men udviklede sig hurtigt til
at blive en parodi på en parodi. Soap endte med at blive netop dét, den
forsøgte at distancere sig fra: En totalt hjernedød og ligegyldig soap.

> Soap var banebrydende ved at have en neger med og ved
> at blive vist i Europa, men det var ikke et nyt koncept.

Ja. Og en svans. Det var tilsyneladende meget banebrydende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 11:29

> [...]
> strimmel".
>
> Jeg ved ikke om vi bare er blevet gamle, PER - men engang kunne man altså

Hvilket de skam stadig kan i Tyskland

Egon

Fra : TL

Dato : 01-09-07 21:18

On Thu, 30 Aug 2007 07:20:57 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

> [...]
>som Soap, Blomsterbørns børn, Holocaust, Roots, ...
>
>Amerikansk tv når dog ikke tysk tv til sokkeholderne, hvis man

Det er ærgeligt, at I dømmer amerikansk tv på det bras de europæiske
stationer vælger at købe.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-07 07:24

TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Det er ærgeligt, at I dømmer amerikansk tv på det bras de europæiske
> stationer vælger at købe.

Det er vist svært at dømme anderledes, men kender du en amerikansk serie
af Heimats format?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 11:28

> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:
>
> Amerikansk tv når dog ikke tysk tv til sokkeholderne, hvis man
> samenligner med eksempelvis Heimat ...
> --
> Per Erik Rønne

Næ -
Det er en skam, at vi i den grad er røget på røven for anglo-amerikansk
underlødigt pis, for at sige det rent ud.
Naturligvis på grund af krigen.
Selv motorcykler skulle være engelske, selv om de ikke på noget tidspunkt
har kunnet ligne sig med europæiske.

Der existerer jo en fortsættelse af Heimat.
Heller ikke ringe.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-07 13:28

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> [...]
> Naturligvis på grund af krigen.
> Selv motorcykler skulle være engelske, selv om de ikke på noget tidspunkt

Engelske motorcykler er nu også europæiske ?

> Der existerer jo en fortsættelse af Heimat.
> Heller ikke ringe.

Hvis du tænker på Heimat I, så eksisterer der to fortsættelser:

Heimat II og Heimat III.

<http://www.amazon.de/Heimat-Trilogie-DVD-Box-Edgar-Reitz/dp/B000I2IPUM/
ref=sr_1_3/028-2852523-7959741?ie=UTF8&s=dvd&qid=1188735282&sr=1-3>

Kan også fås i København, med undertekster:

<http://www.laserdisken.dk/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=Heimat&x=0&y=0

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 10:57

> Engelske motorcykler er nu også europæiske ?

Det kan vist diskuteres?
Altså om nævnte øer retteligt hører til europa.

Ang. motorcykler, har du pusigt nok delvis ret, idet såkaldt "engelske
motorer" i virkeligheden er af fransk og belgisk herkomst.
Det eneste originale denne kræmmernation har frembragt, er vidst det
underlige "postgevind", som stadig anvendes i kranken på cykler.

> Hvis du tænker på Heimat I, så eksisterer der to fortsættelser:
>
> Heimat II og Heimat III.

Hold dog op, nogle priser--
Men de har jo været vist på tysk TV.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 12:31

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> Hold dog op, nogle priser--
> Men de har jo været vist på tysk TV.

Faktisk blev Heimat III inden for det sidste halve år genudsendt på DR2
- jeg har da vist fået alle optaget, og brændt på dvd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-07 09:50

> For i dag ved vi jo, at Dallas faktisk er noget af det bedste TV USA
> har beriget verden med, hvor utroligt det også lyder.

Der er forhåbentlig en spøg? Dallas havde kvaliteter - især i starten - men
noget af det bedste? Nah.

USA har da givet os "X Files" (de første par sæsoner var geniale), "Vore
værste år" med den dejligt politisk ukorrekte Al Bundy, "South Park", "The
Simpsons", "Frasier" med noget for amerikansk produceret TV så sjældent som
intelligent humor og ironi, "Star Trek: The Next Generation" osv. osv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 09:58

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er forhåbentlig en spøg? Dallas havde kvaliteter - især i starten -
men
> noget af det bedste? Nah.

Det er ikke en spøg, men realistisk set ift skuespilpræstationer og
cinematografi.

> USA har da givet os "X Files" (de første par sæsoner var geniale),

Pjatserie. Den "kvalitet" du forblændes af er et højere budget per afsnit
end dallas.

>"Vore
> værste år"

Den nok værste "komedie"-serie nogensinde. Selv Simpsons har jo lavet grin
med dens næsten uendelige bundnivaeu.

> [...]
som
> intelligent humor og ironi, "Star Trek: The Next Generation" osv. osv.

ST:TNG skal du simpelthen holde dig fra at nævne i denne kontekst, med
mindre du da er ude på at komme endda rigtig galt afsted )

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 10:07

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

Se sådan på det : Larry Hagman var den bærende kraft i Dallas. Han havde en
genial revial rolle i "Primary Colors", eg præsidentkandidaten med Travolta,
som blev oscarnomineret. Han er en fremragende skuespiller, i modsætning til
f.eks Duchovni fra X-files.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-07 10:49

> [...]
> præsidentkandidaten med Travolta, som blev oscarnomineret. Han er en
> fremragende skuespiller, i modsætning til f.eks Duchovni fra X-files.

Hmm. Jeg er enig i, at Larry Hagman er en ganske udmærket skuespiller.
Duchovni holder alene pga. samspillet med Gillian Anderson, hvor især
undertonerme af ikke-realisérbar erotik mellem de to gjorde serien til noget
særligt. Som sagt finder jeg kun de første par sæsoner af "X Files" rigtigt
gode.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 11:09

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm. Jeg er enig i, at Larry Hagman er en ganske udmærket skuespiller.
> Duchovni holder alene pga. samspillet med Gillian Anderson,

De er begge "faces" - det er ikke skuespillet der har gjort X-files berømt.

> [...]
noget
> særligt. Som sagt finder jeg kun de første par sæsoner af "X Files"

Jeg må erkende, at jeg da TV2 op til den store lancering af X-Files The
Movie sad om natten og så 6 afsnit i træk at jeg blev så fanget, at jeg gik
ind og betalte en biografbillet for at se filmen. Ærligt talt er du sgu da
på et højere niveau end "monster of the week".

Fra : Konrad

Dato : 30-08-07 11:12

> [...]
> ind og betalte en biografbillet for at se filmen. Ærligt talt er du sgu da
> på et højere niveau end "monster of the week".

Øh, ikke stiv! Jeg må erkende, at da TV2 i forbindelse med lanceringen af
"X-files the movie" (der vist hed Fight The Future) viste en masse afsnit i
træk om natten, at jeg der blev så meget fanget ind, at jeg gik hen og så
filmen.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-07 14:10

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> ST:TNG skal du simpelthen holde dig fra at nævne i denne kontekst, med
> mindre du da er ude på at komme endda rigtig galt afsted )

Ja, dén er god .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 11:35

> [...]
> som intelligent humor og ironi, "Star Trek: The Next Generation" osv. osv.

Jeg kan jo godt læse, hvad du skriver.
Men forstå din opfattelse?
Overhovedet ikke.

Underlødigt bras, efter min opfattelse.
For at sige det pænt.

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-07 17:21

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan jo godt læse, hvad du skriver.
> Men forstå din opfattelse?
> Overhovedet ikke.

Hvad du ikke kan forstå, kan der skrives meget tykke bøger om.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 10:59

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad du ikke kan forstå, kan der skrives meget tykke bøger om.

> [...]

Tjah--
Men når man betænker dine valg i kulturel henseende, vil jeg nok mene, at om
man skrev bøger om det nogle ikkee fatter, ville dem, en er næppe nok, der
omhandlede sit kultursyn, for at udtrykke det pænt, kræve fældning af en
middelstor regnskov.

Egon

Fra : @

Dato : 30-08-07 14:14

On Wed, 29 Aug 2007 22:18:21 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>Hvad er der galt med Dallas for tyvende gang ?

prisen

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Ole

Dato : 31-08-07 16:31

@ wrote:

> prisen

Jeg havde håbet på "Dallas" som svar

Ole M
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 11:24

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt med Dallas for tyvende gang ?
>
> Det er jo manna for folket.
>
> Ole M

Jeg er nu glad for, at vi her på stedet kan modtage signaler fra Tyskland.
På enkelte kanaler kan man stadig opleve kultur--

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-07 13:28

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> Jeg er nu glad for, at vi her på stedet kan modtage signaler fra Tyskland.

Det kan vi vel over hele landet - på kabe-tv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 11:07

> Det kan vi vel over hele landet - på kabe-tv.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Næ-
desværre ikke.
Husstandene er jo afhængige af underlige "pakker", der er sammensat så de i
videst mulig udstrækning indeholder kanaler for den absolutte kulturelle
underklasse.
Om man virkelig vil modtage kanaler for mennesker, må man anvende parabol.

Desforuden tror jeg, der stadig i nærmest størstedelen af landet, ikke er
mulighed for tilslutning til kabel-tv.

Forøvrigt undertligt, at man i et land, hvor politikerne taler om krav til
viden og højteknologi, ikke forlængst er iværksat en løsning,der dækker det
ganske land.
Istedet for åbenlyst at støtte monopolvirksomheder, der ikke ser profitten i
sådant.
SEAS er nu i gang med, i forbindelse med jordlægning af elledninger, at
forsyne udvalgte områder af Stevns med fibernet.
Altså stadig udeladelse af områder.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 12:31

> [...]

> videst mulig udstrækning indeholder kanaler for den absolutte kulturelle

Hvor jeg bor har vi kabel-tv, med kabler ejet af TDC. Her får vi TDCs
store pakke, som vel at mærke ikke kan fravælges. Alle får TDCs store
pakke til en pris der er lavere, end den mindste pakke de steder, hvor
man kan vælge mellem forskellige pakker.

> Om man virkelig vil modtage kanaler for mennesker, må man anvende parabol.

Ja, jeg mangler TDC, Arte og SAT1 [som også lejlighedsvist sender
opera]. Man kan vist få dem med en selektorboks, men tilsyneladende
findes der heller ikke her en kulturpakke:

<http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_digi_prpk_ovr>

Og ingen NRK ;-(.

> Desforuden tror jeg, der stadig i nærmest størstedelen af landet, ikke er
> mulighed for tilslutning til kabel-tv.

Ikke hvis du korrigerer for befolkningstæthed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 09:03

> [...]
> pakke til en pris der er lavere, end den mindste pakke de steder, hvor
> man kan vælge mellem forskellige pakker.

"Pakkesystemet" er jo opfundet for at tilgodese ejerne af kanalerne.
Og måske ligefrem led i den kapitalistiske fordummelsestaktik?
På sådanne områder gælder parolen om "frit valg" sjovt nok ikke--

> Ikke hvis du korrigerer for befolkningstæthed ...

Det kan du have ret i, og måskealligevel ikke-
Her på Stevns exempelvis, er der for tiden 3 ud af vore byer, der har
fællesantenneanlæg.
Resten er, af profithensyn, undtaget.

Og forunderligt nok er det netop de allerede dækkede byer, der nu får
fibernet--
Og "tilbud" om samme pakker, som allerede findes.

Så "fremskridtet" er til at overse--

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 09:59

> [...]

> Og måske ligefrem led i den kapitalistiske fordummelsestaktik?
> På sådanne områder gælder parolen om "frit valg" sjovt nok ikke--

Men vi har jo så undgået dette pakkesystem. Får den største pakke for
mindre end hvad den mindste pakke ville koste, hvis vi vil have omlagt
anlægget, så vi kan vælge mere individuelt ...

> Det kan du have ret i, og måskealligevel ikke-
> Her på Stevns exempelvis, er der for tiden 3 ud af vore byer, der har
> fællesantenneanlæg.
> Resten er, af profithensyn, undtaget.

Ellers skulle beboerne vel blot betale det mere?

Da ikke for byboerne ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-08-07 15:27

> [...]
> fremover sendes i fjernsynet? Så befolkningen kan få syn på sagen?
>
> Det kan jo altid medvirke til at udfylde programfladen ... uden

Hvordan er det med glasgulvet? Er det stadig kun for feminime eller må
rigtige mænd som mig, som vejes i tons gå på det?

Jeg må hellere spørge inden at jeg kigger forbi for at se på det, som mine
skattepenge er spildt på.
Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-07 15:40

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det med glasgulvet? Er det stadig kun for feminime eller må
> rigtige mænd som mig, som vejes i tons gå på det?

Jeg har aldrig hørt om det pågældende 'glasgulv'.

> Jeg må hellere spørge inden at jeg kigger forbi for at se på det, som mine
> skattepenge er spildt på.

Så må du jo komme til en torsdagskoncert:

< http://www.dr.dk/P2/Torsdagskoncert/ >
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk