LAN + Inet
Fra : petersen michael

Dato : 22-01-01 19:36

pænt goddag

jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med

jeg har 3 PCer (win95 og win98)
i et 100 Mbit LAN, på en "ren" 100Mbit Hub

på den ene PC er der 2net kort
det ene til LAN, det andet bliver brugt til et Kabel "modem"

mit ønske er at få Inet forbindelse på alle PCerne, og ikke
som nu kun på den ene PC...

hvis jeg slutter kabel modemet direkte til Hubben, er der
ikke noget hul ud i verden...

hvad kan jeg gøre for at de øvrige PCer får Inet adgang ?
skal der yderligere software til ?
Sygate Enterprise Network, eller lign ?

eller burde det være muligt at angive en gateway,
uden videre degedarer ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Throm

Dato : 25-01-01 22:32

en rask lille proxys server så som sygate ville gøre tricket, du kan DL en
trail version på www.sygate.com

Eller du kan tage og instaler win98se på alle dine maskiner og så har
windows internet deling indbygget.

M.V.H.

Henrik
"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:94huf9$ia8$1@news.inet.tele.dk...

Fra : petersen_michael

Dato : 28-01-01 09:15

Throm skrev i meddelelsen <94q5ua$mve$1@news.inet.tele.dk>...

>en rask lille proxys server så som sygate ville gøre tricket, du kan DL en
>trail version på www.sygate.com

>Eller du kan tage og instaler win98se på alle dine maskiner og så har
>windows internet deling indbygget.

taker, det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig

Fra : Zwam

Dato : 28-01-01 14:35

> [...]
> i et 100 Mbit LAN, på en "ren" 100Mbit Hub
>
> på den ene PC er der 2net kort
> det ene til LAN, det andet bliver brugt til et Kabel "modem"

Du kan vælge at bruge din pc med 2 netkort som server, og koble det ene op
til dit cabelmodem og det andet til dit LAN-netværk, men så skal pc'eren
være tændt 24 timer i døgnet. Det er måske ikke det samrte.

> mit ønske er at få Inet forbindelse på alle PCerne, og ikke
> som nu kun på den ene PC...

> hvis jeg slutter kabel modemet direkte til Hubben, er der
> ikke noget hul ud i verden...

Hvis der er en gateway/uplink port på den skal du bare tilslutte
kabelmodemet med et crossover kabel, men hvis ikke kan du "VIST" bare
tilslutte med et alm. kabel i en alm port..

> hvad kan jeg gøre for at de øvrige PCer får Inet adgang ?
> skal der yderligere software til ?
> Sygate Enterprise Network, eller lign ?

Du skal sætte dine andre pc op ligesom den der har adgang nu (med gateway
osv...), men du skal bare huske at ændre din ip på alle computerne fra
f.eks.
pc 1. 192.168.128.10
pc 2. 192.168.128.11
pc 3. 192.168.128.12