MS Windows
briani 27239
Vista kan ikke finde 2nd HDD+Dvd-brænder
Fra : Allig8or

Dato : 01-09-07 16:16

Efter Jeg har sat en extra HD,på min sekundære ideport,
kan vista ikke finde den og min dvdbrænder,
en tur i enhedshåndtering,under diskdrev,og klik på"søg efter
hardwareændringer" popper HD'en op......
Men efter restart er den gal igen....
Bios kan fint se begge HDD...

--
Venlig Hilsen

Henning Holm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-09-07 23:28

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan vista ikke finde den og min dvdbrænder,
> en tur i enhedshåndtering,under diskdrev,og klik på"søg efter
> hardwareændringer" popper HD'en op......

Eftersom der også er sket noget med din brænder, gætter jeg på, at du har
sat dem på samme kabel.
Det tyder så igen på, at du har jumpet dem forkert.
Enten skal begge stå til cable select, eller også skal den ene være master
og den anden slave.

Kurt

Fra : Allig8or

Dato : 02-09-07 06:53

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det tyder så igen på, at du har jumpet dem forkert.
> Enten skal begge stå til cable select, eller også skal den ene være master

Hej Kurt og tak for svar,men disken skulle være sat som slave,efter hvad Jeg
kunne læse mig til,(no jumper=slave),og dvd-brænderen,
er master,det har viket fint med en anden HD....
på min gamle installation (XP)......
Men Jeg prøver lige at tjekke jumperne igen....

--
Venlig Hilsen

Henning Holm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-09-07 15:30

> [...]
> er master,det har viket fint med en anden HD....
> på min gamle installation (XP)......
> Men Jeg prøver lige at tjekke jumperne igen....

Nu er brænderen så iøvrigt et problem, men hd kan jo også skyldes, at den hd
du har sat i ikke er partitioneret. Så kan den kun ses i diskmanager. Der
skal den partitioneres og formatteres, før den f.eks. dukker op i Stifinder.

Kurt

Fra : Allig8or

Dato : 02-09-07 17:08

> [...]
> hd du har sat i ikke er partitioneret. Så kan den kun ses i diskmanager.
> Der skal den partitioneres og formatteres, før den f.eks. dukker op i

Hej igen..
Har lige byttet om på jumperne,så nu er HD'en Master og brænderen
slave,men Vista kan stadig ikke finde dem efter genstart...
Hd'en var for øvrigt med min gamle XP-installatino på,
så den er formateret,og virker også fint,efter en tur i enhedshåndtering
(søg efter hardwareændringer)......
og som sagt,bios har ikke problemer,med at se enhederne...

--
Venlig Hilsen

Henning Holm

Fra : Jon

Dato : 02-09-07 20:42

> [...]
> (søg efter hardwareændringer)......
> og som sagt,bios har ikke problemer,med at se enhederne...

Kan du se den under Lager i Computeradministration (Kontroæpanel >
Administration )
Her kan du så nok se hvorfor Vista ikke kan/vil bruge disken.

Mvh.
Jon

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-09-07 22:49

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Administration )
> Her kan du så nok se hvorfor Vista ikke kan/vil bruge disken.

Derudover må du nok prøve med lidt eksperimenter.
Hvis hd kobles fra, kan brænder så ses igen?
Hvis brænder kobles fra kan hd så ses?
Prøv at sætte begge til cable select.
Prøv med et andet kabel, det kan være der går noget galt når 2 enheder
kommer på. En kortslutning et sted eller hvad ved jeg.

Kurt