Nokia N95 vs HTC 710S
Fra : basso

Dato : 01-09-07 13:34

Jeg skal have ny mobil og vakler mellem Nokia N95 og HTC 710S.
Jeg kan godt lide tastaturet i 710S og det er faktisk eneste grund til
at vælge den fremfor N95, som virker bedre på alle andre punkter.
Tager jeg fejl? Er der noget der gør at jeg skal vælge den ene fremfor
den anden? Eller er der måske endda en helt tredje model som jeg har
overset?

Fra : Kim S

Dato : 01-09-07 14:48

"basso" <basso@sport.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anden? Eller er der måske endda en helt tredje model som jeg har overset?

Det kommer meget an på hvad du skal bruge den til.....

Mvh, Kim

Fra : basso

Dato : 01-09-07 15:34

Kim S wrote:
> "basso" <basso@sport.dk> skrev i meddelelsen

> Det kommer meget an på hvad du skal bruge den til.....

Primært til at tale i. Sekundært SMS og kalender og dernæst MP3/Radio og
internet. Jeg forestiller mig også at bruge kameraet hvis det holder,
ligesom jeg sikkert vil lege lidt med GPSen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-07 19:10

> Primært til at tale i. Sekundært SMS og kalender og dernæst MP3/Radio og
> internet. Jeg forestiller mig også at bruge kameraet hvis det holder,
> ligesom jeg sikkert vil lege lidt med GPSen.

SE P1i er super god

Fra : KentBM

Dato : 01-09-07 19:39

basso skrev:
> Primært til at tale i. Sekundært SMS og kalender og dernæst MP3/Radio og
> internet. Jeg forestiller mig også at bruge kameraet hvis det holder,
> ligesom jeg sikkert vil lege lidt med GPSen.
Grunden til at jeg valgte S710 er, at kalender funktionen i N95 og
lignende telefoner ikke er god nok. Og så er der altså ikke GPS i S710.

S710 her en meget god håndtering af kontakter, så den den af
telefonfunktionen er god. Men telefontasterne er små. Det skal virkelig
være med fingerspidsen. Den er som lavet til en kvinde med lange negle.

Skærmen er fungere meget dårligt i solskin og lysstyrken kan ikke
reguleres. "Lås op" skærmen kan være næsten umulig at se. Jeg ved ikke,
hvordan N95 er på dette område?

--

Kent

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-09-07 21:50

"KentBM" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> Skærmen er fungere meget dårligt i solskin og lysstyrken kan ikke
> reguleres. "Lås op" skærmen kan være næsten umulig at se. Jeg ved

Jeg har en Nokia N95 og den fungerer fint på det område (også). Man kan låse
den op ved at trykke på de to øverste knapper eller bare "slide" den op, så
låser den op, det kan ikke være nemmere. Jeg er superglad for min N95.

hilsen
Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : KentBM

Dato : 02-09-07 01:16

Kim Larsen skrev:

> [...]
> låser den op, det kan ikke være nemmere. Jeg er superglad for min N95.

Tja. Funktionen med at skulle trykke en 4-cifre kode kan jeg nu godt
lide. Men den er valgfri.

Problemet med S710 i solskin er at lyset bliver dæmpet på skærmen når
den er i lås. Og det derfor er svært at se hvad der er på skærmen i "lås
op" funktionen.

Det er min erfaring, at en telefon som for nemt kan "låses" op, vil give
fejl opringninger på et tidspunkt.

--

Kent

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-09-07 07:16

> [...]
> "lås op" funktionen.
>
> Det er min erfaring, at en telefon som for nemt kan "låses" op, vil

SÅ nem er den jo heller ikke at låse op og det er aldrig sket for mig med
min N95 at den har ringet op til noget som helst som jeg ikke har bedt den
om.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : basso

Dato : 02-09-07 14:33

KentBM wrote:

> Grunden til at jeg valgte S710 er, at kalender funktionen i N95 og
> lignende telefoner ikke er god nok. Og så er der altså ikke GPS i S710.

Hvordan er kalender fuktionen dårlig i N95?

Jeg tror også at jeg kommer til at skrive en del noter på telefonen. Det
er derfor jeg overvejer 710S

Fra : Kim S

Dato : 01-09-07 21:38

> [...]
> internet. Jeg forestiller mig også at bruge kameraet hvis det holder,
> ligesom jeg sikkert vil lege lidt med GPSen.

Jeg har en S710...
Kameraet når ikke N95 til sokkeholderne. Specielt er
video-delen i N95 god.
Der er IKKE GPS i en S710, og heller ikke radio.

Mvh, Kim