/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad vil være det bedste valg?
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 08:42

Nu så jeg lige tråden om Skoda ift. Mercedes og Ford, hvorfor
det kunne være sjovt at høre folks vurdering af følgende.

Hvad vurderes til at være det bedste brugtvognskøb, set ud fra
driftsøkonomi eller andre parametre.
(sportslighed, luksus, færrest fejl og hvad du nu kan finde på)

'04 MB 400 CDI -
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=12&id=11111111272232924&
'05 BMW 745d -
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=6&id=11111111275711168&
'05 Audi 4.0 TDI -
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=207&id=11111111274938300&




 
 
Fly Christensen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 01-09-07 08:57

Mogens wrote:
> Nu så jeg lige tråden om Skoda ift. Mercedes og Ford, hvorfor
> det kunne være sjovt at høre folks vurdering af følgende.
>
> Hvad vurderes til at være det bedste brugtvognskøb, set ud fra
> driftsøkonomi eller andre parametre.
> (sportslighed, luksus, færrest fejl og hvad du nu kan finde på)
>
> '04 MB 400 CDI -
> '05 BMW 745d -
> '05 Audi 4.0 TDI -

BMW. Jeg gider ikke en stor Taxa og Audi er en "überteuerter" Skoda.

Fly

Brian (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-09-07 09:10

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:46d919dc$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens wrote:
>> Nu så jeg lige tråden om Skoda ift. Mercedes og Ford, hvorfor
>> det kunne være sjovt at høre folks vurdering af følgende.
>>
>> Hvad vurderes til at være det bedste brugtvognskøb, set ud fra
>> driftsøkonomi eller andre parametre.
>> (sportslighed, luksus, færrest fejl og hvad du nu kan finde på)
>>
>> '04 MB 400 CDI - '05 BMW 745d - '05 Audi 4.0 TDI -
>
> ...og Audi er en "überteuerter" Skoda.

Du mener altså at der ikke er en væsentlig kvalitetsforskel på Audi og
Skoda?



Jørgen M. Rasmussen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-09-07 09:26


"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse news:46d91e4e$0$4168

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>> ...og Audi er en "überteuerter" Skoda.
>
> Du mener altså at der ikke er en væsentlig kvalitetsforskel på Audi og
> Skoda?
Næ, ikke på HW, kun image/ pris.
Er enig med Fly, BMW har færrest "lig i lasten".



Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 12:58

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:46d921e4$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er enig med Fly, BMW har færrest "lig i lasten".

Ift. Audi - har jo kørt een på et tidspunkt. Men hvorfor ift. MB'en?
Et eksempel?



Jørgen M. Rasmussen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-09-07 16:32


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:otcCi.7530$ZA.4118@newsb.telia.net...

> Ift. Audi - har jo kørt een på et tidspunkt. Men hvorfor ift. MB'en?
> Et eksempel?
Der er ikke meget prestige, ifht. mig, i evt. rust& el.fejl ;).



Ukendt (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-07 17:18


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:eJ8Ci.7502$ZA.3999@newsb.telia.net...
> Nu så jeg lige tråden om Skoda ift. Mercedes og Ford, hvorfor
> det kunne være sjovt at høre folks vurdering af følgende.
>
> Hvad vurderes til at være det bedste brugtvognskøb, set ud fra
> driftsøkonomi eller andre parametre.
> (sportslighed, luksus, færrest fejl og hvad du nu kan finde på)
>
> '04 MB 400 CDI -
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=12&id=11111111272232924&
> '05 BMW 745d -
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=6&id=11111111275711168&
> '05 Audi 4.0 TDI -
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=207&id=11111111274938300&

Har aldrig kørt Audi, så den ser jeg lige bort fra.

Jeg har heller ikke kørt de modeller du linker til, men dog andre MB og BMW.
Min tidligere chef havde en MB 400 CDI - det må have været en 02' model. Den
havde en del problemer med motoren - dyserne blev skiftet konstant.

Ud fra mine erfaringer med både BMW og MB - 535D og 320 CDI

Sportslighed:
BMW overgår MB'en selvom MB'en havde den fineste niveauregulerende
avantgarde undervogn.
BMW'en reagerer mere promte... langt hurtigere speeder respons. Styringen er
meget mere kontant på bimmeren - MB'en virker lidt balje-agtig, når der
bliver gået til stålet.

Luksus:
Ahemm... MB'en har alt hvad der skal til...Eneste minus er de utrolige
dårlige sæder Mercedes vælger at bruge - sørg for at bilen har nogle
ordentlige stole monteret og ikke bare nogle standard.
BMW'en har fantastiske stole, men virker knap så luksuiøs! - sikkert pga.
I-DRIVE... Der er bare ikke så mange knapper i en BMW mere
Men det er jo næsten i det hele taget image forskellen på MB kontra BMW -
Luksus kontra sportslighed.
Bevares gu er BMW'en luksuiøs...

Færrest fejl:
Har kørt rigtig mange km i begge modeller.
MB'en ville rigtig gerne på værksted med div el-fejl, gearkasse, dyser, og
ja - rust.
BMW'en så kun værkstedet ved service og dækskifte................!

--
/HB


Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 17:56

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:46d990c4$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Har aldrig kørt Audi, så den ser jeg lige bort fra.

Man kan faktisk købe en 4.2 TDI for pengene. Den nyere
model med B&o og luftaffjedring...

> Jeg har heller ikke kørt de modeller du linker til, men dog andre MB og
> BMW.
> Min tidligere chef havde en MB 400 CDI - det må have været en 02' model.
> Den havde en del problemer med motoren - dyserne blev skiftet konstant.

Shit...

> Sportslighed:
> BMW overgår MB'en selvom MB'en havde den fineste niveauregulerende
> avantgarde undervogn.
> BMW'en reagerer mere promte... langt hurtigere speeder respons. Styringen
> er meget mere kontant på bimmeren - MB'en virker lidt balje-agtig, når der
> bliver gået til stålet.

Helt enig

> Luksus:
> Ahemm... MB'en har alt hvad der skal til...Eneste minus er de utrolige
> dårlige sæder Mercedes vælger at bruge - sørg for at bilen har nogle
> ordentlige stole monteret og ikke bare nogle standard.

Der er nogen med, at en MB S-klasse kan leveres med ergonomihalløj.

> BMW'en har fantastiske stole, men virker knap så luksuiøs! -

Jep - Recaro styrer for vildt

> Men det er jo næsten i det hele taget image forskellen på MB kontra BMW -
> Luksus kontra sportslighed. Bevares gu er BMW'en luksuiøs...

Sportslig luksus...

> Færrest fejl:
> Har kørt rigtig mange km i begge modeller.
> MB'en ville rigtig gerne på værksted med div el-fejl, gearkasse, dyser, og
> ja - rust. BMW'en så kun værkstedet ved service og
> dækskifte................!

Ja, jeg ville også vælge BMW'en og da især, fordi den har den største
motor. Nu kan jeg så se, at Audi 4.2 faktisk ér kraftigere, men den V8
jeg kørte en overgang, har skræmt livet af mig, hvad angår omkostnings-
niveua !



Lars Knudsen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-09-07 19:13

On Sat, 01 Sep 2007 16:56:10 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Ja, jeg ville også vælge BMW'en og da især, fordi den har den største
>motor. Nu kan jeg så se, at Audi 4.2 faktisk ér kraftigere, men den V8
>jeg kørte en overgang, har skræmt livet af mig, hvad angår omkostnings-
>niveua !

Camaro'en?


** Lars

Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 19:31

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:1sajd35enboq80710j4cmvvvqnsiqpk4on@4ax.com...

>>Ja, jeg ville også vælge BMW'en og da især, fordi den har den største
>>motor. Nu kan jeg så se, at Audi 4.2 faktisk ér kraftigere, men den V8
>>jeg kørte en overgang, har skræmt livet af mig, hvad angår omkostnings-
>>niveua !

> Camaro'en?

Nope !

Min bemærkning skal forståes som Audi V8. Den kostede
KASSEN at køre i...



Lars Knudsen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-09-07 19:43

On Sat, 01 Sep 2007 18:31:03 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>> Camaro'en?
>
>Nope !
>
>Min bemærkning skal forståes som Audi V8. Den kostede
>KASSEN at køre i...

Ahh.. OK.. Så er jeg straks mere rolig...


** Lars


Ukendt (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-07 10:36


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:KQgCi.7553$ZA.3997@newsb.telia.net...

>
> Man kan faktisk købe en 4.2 TDI for pengene. Den nyere
> model med B&o og luftaffjedring...

Det er sikkert en fin bil, den er da flot at se på.

>> Jeg har heller ikke kørt de modeller du linker til, men dog andre MB og
>> BMW.
>> Min tidligere chef havde en MB 400 CDI - det må have været en 02' model.
>> Den havde en del problemer med motoren - dyserne blev skiftet konstant.
>
> Shit...

Ja.. Men her skal jeg så ikke kunne sige om MB har forbedret dyserne i nyere
model.

>> Sportslighed:
>> BMW overgår MB'en selvom MB'en havde den fineste niveauregulerende
>> avantgarde undervogn.
>> BMW'en reagerer mere promte... langt hurtigere speeder respons. Styringen
>> er meget mere kontant på bimmeren - MB'en virker lidt balje-agtig, når
>> der bliver gået til stålet.
>
> Helt enig
>
>> Luksus:
>> Ahemm... MB'en har alt hvad der skal til...Eneste minus er de utrolige
>> dårlige sæder Mercedes vælger at bruge - sørg for at bilen har nogle
>> ordentlige stole monteret og ikke bare nogle standard.
>
> Der er nogen med, at en MB S-klasse kan leveres med ergonomihalløj.

Ja - det er dem man skal have fat i..

>> BMW'en har fantastiske stole, men virker knap så luksuiøs! -
>
> Jep - Recaro styrer for vildt

Man ryger aldrig rigtig ud af kørestillingen, og bliver ikke så træt i
ryggen

>
>> Men det er jo næsten i det hele taget image forskellen på MB kontra BMW -
>> Luksus kontra sportslighed. Bevares gu er BMW'en luksuiøs...
>
> Sportslig luksus...

Lige de ord jeg manglede

>> Færrest fejl:
>> Har kørt rigtig mange km i begge modeller.
>> MB'en ville rigtig gerne på værksted med div el-fejl, gearkasse, dyser,
>> og ja - rust. BMW'en så kun værkstedet ved service og
>> dækskifte................!
>
> Ja, jeg ville også vælge BMW'en og da især, fordi den har den største
> motor. Nu kan jeg så se, at Audi 4.2 faktisk ér kraftigere, men den V8
> jeg kørte en overgang, har skræmt livet af mig, hvad angår omkostnings-
> niveua !

Er det omkostninger vedr. rep eller bare drift?

--
/HB


Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 11:06

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:46da83fd$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Er det omkostninger vedr. rep eller bare drift?

Begge dele !

Blandt egnens bilhandlere siges det, at en Audi m/V8 er "usælgelig..."



Ukendt (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-07 11:10


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:KVvCi.7595$ZA.4121@newsb.telia.net...
> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> news:46da83fd$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Er det omkostninger vedr. rep eller bare drift?
>
> Begge dele !
>
> Blandt egnens bilhandlere siges det, at en Audi m/V8 er "usælgelig..."
>

Ok - Træls ry at få, men så må Audi jo bare gøre bedre!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste