Font på TDC
Fra : Thrane

Dato : 31-08-07 07:11

Hej

Kan se at på TDC skifter deres skrifttype til en ikke standard type kort
efter siden er loadet.
Hvordan kan man lave dette?

--
Thrane

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-08-07 18:22

Thrane skrev:
> Hej
>
> Kan se at på TDC skifter deres skrifttype til en ikke standard type kort
> [...]
Hej Thrane

Er det på tdc.dk eller tdconline.dk - og hvor er det præcist?
Det kan måske være styret af et style sheet.

Mvh. Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-08-07 20:28

Kan det være noget så simpelt som dette fænomen: "Glimt Af Formløst
Indhold"?
http://www.webdesign101.dk/artikler/fouc.php

Fra : Thrane

Dato : 31-08-07 22:00

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote in message
> Kan det være noget så simpelt som dette fænomen: "Glimt Af Formløst
> Indhold"?
> http://www.webdesign101.dk/artikler/fouc.php

Der er tale om http://privat.tdc.dk/

De 6 kasser med links er ikke standard font, men alligevel skifter siden til
at benytte den font.
Man ser kort et glimt af en "alm." font inden den skifter.
Som om der er lavet et bilelde for hvert tegn og så lavet noget søg/erstat,
men dette er ikke tilfældet, da det ikke er billeder...

--
Thrane

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-08-07 23:23

> [...]
> Som om der er lavet et bilelde for hvert tegn og så lavet noget
> søg/erstat, men dette er ikke tilfældet, da det ikke er billeder...

Hos mig skifter fonten ikke - hverken i Internet Explorer 7 eller Firefox
2.0.0.6, så jeg tror endnu mere på, at det er GAFI-fænomenet, som jeg nævnte
i mit forrige indlæg, der spiller ind her (særligt ie-fænomen, men nok
snarere specifikt ie6 og ældre).

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-08-07 23:40

Philip Nunnegaard wrote:

> Hos mig skifter fonten ikke - hverken i Internet Explorer 7 eller
> Firefox 2.0.0.6,

Det gør det hos mig, både i IE 6, IE 7, FF 2 og Op 9.

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/before.png
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/after.png

Fænomenet optræder også ved reload af siden.

> så jeg tror endnu mere på, at det er GAFI-fænomenet,

Det gør jeg så ikke.

> (særligt ie-fænomen,
> men nok snarere specifikt ie6 og ældre).

Derfor ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-08-07 23:55

> Det gør jeg så ikke.

OK! Nu lykkedes det mig at se, hvad der sker ved at trykke F5 et par gange.
Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne se det før.
Så er jeg helt enig med dig.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-07 00:04

Philip Nunnegaard wrote:

> OK! Nu lykkedes det mig at se, hvad der sker ved at trykke F5 et par
> gange. Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne se det før.

Du har nok kigget efter noget forkert.

> Så er jeg helt enig med dig.

Godt. Men jeg har desværre ikke nogen forklaring på det. Der plejer ikke at
være problemer med css-indlæsning i FF, så det er nok noget på serveren, der
er årsagen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 01-09-07 11:35

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Det gør det hos mig, både i IE 6, IE 7, FF 2 og Op 9.
>
> http://hjemmesideskolen.dk/usenet/before.png
> http://hjemmesideskolen.dk/usenet/after.png
>
>Fænomenet optræder også ved reload af siden.

Og Netscape 7.2 kan føjes til den liste.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Thrane

Dato : 05-09-07 14:32

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> wrote in message

> Og Netscape 7.2 kan føjes til den liste.

Men ingen forslag til hvordan de får skiftet fonten?

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-09-07 16:32

"Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote:

>Men ingen forslag til hvordan de får skiftet fonten?

Jeg er ikke særlig meget inde i CSS, men kan dog finde ud af at overskrifterne
("Internet >>", "Tv >>" osv.) er H2 overskrifter, som starter med browserens
standard indstillinger og senere bliver opdateret til hvad der er ændret i CSS
filerne.

Jeg er også kommet til at CSS'en ligger på et andet domænenavn/IP-adresse, og at
der sikkert er knyttet mindst 10 filer til den ene side.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-09-07 16:58

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev :

>Men ingen forslag til hvordan de får skiftet fonten?

Udover Oves svar, så må det ligge i noget af javascriptene, for
når man slår javascript fra, så sker det ikke.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)