Fif til at finde mp3 med google
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-08-07 04:10

Ikke at jeg vil opfordre til "pirateri", men den her instruktionsvideo er
ret god synes jeg:
http://www.youtube.com/watch?v=zAyFtXlb_eo

Jeg har selv netop afprøvet tricket med flere kunstnere og fandt sågar
relativ ukendte kunstnere med metoden.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-08-07 07:18

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=zAyFtXlb_eo
>
> Jeg har selv netop afprøvet tricket med flere kunstnere og fandt sågar

Tak for linket. Ser umiddelbart ud til at være en god måde at "indsnævre"
søgeresultater på.

Fra : ASKF

Dato : 06-09-07 00:56

Allan Krautwald ytrede sig i
<46d66138$0$69268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> med dette:

>"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Tak for linket. Ser umiddelbart ud til at være en god måde at "indsnævre"
>søgeresultater på.

Ja det er dejligt at Google efterhånden begynder at have lidt bedre
muligheder for avanceret kommando søgning. Den mangler dog stadig
"nestet boolean"[1]

Jeg undrer mig lidt over at han benytter <intitle:"index.of"> i stedet
for <allintitle:index of>, forskellen er at han kun får resultater hvor
der står "index of", hvor "." dog også erstattes med en række
forskellige tegn, men ikke f.eks. med et bogstav eller tal. Dvs. hvis et
site benytter "index# of", hvor # er et tal, vil han ikke få det med.
Dog er det en ret genial måde at tilføje en streng nærhedsoperator, uden
at gøre det til en decideret frasesøgning.

Det er helt fint at han fjerner en række af de almindeligste
dokumenttyper, og man kan sagtens fjerne flere for at komme mere støj
til livs.

[1] "nestet Boolean": Google har simpel Boolean søgning (AND OR NOT),
med "nestet Boolean" er det muligt at lave valgmuligheder for enkelte af
ordene, f.eks. "Google AND (søgning OR søgevejledning OR vejledning)",
hvor alle resultater med "Google" og et eller flere af ordene i parantes
skal være til stede. Det kan også lade sig gøre at sætte betingelser,
der udelader resultater med Z hvis X og Y begge optræder.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus