knaus 590
Fra : Martin Kristensen

Dato : 29-08-07 21:01

Hej
I løbet af den kommende vinter vil vi se efter en knaus 590 tk fra 92 - ....

Hvor kan man finde den til en billig penge?
Tyskland er jo en mulighed, men har hørt at der er noget med gassen,
og kan man uden videre køre til syn men den??

Syntes dem der er til salg i den blå avis de er alt for dyre....

Foreslag modtages gerne
Martin K (Randers)

Fra : SB

Dato : 30-08-07 20:51

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kan man uden videre køre til syn men den??
>
> Syntes dem der er til salg i den blå avis de er alt for dyre....

prøv http://www.mobile.de/

vælg Wohnmobilen und -wagen

nyere end 97, derefter gik de vist over til samme gastryk som os

PLZ skriver du 2 i, hvis du ikke gider til München og hente den

brugt vogn kræver kun en tysk reg attest, en vejning, et syn og en
nummerplade

Søren

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 01-09-07 18:55

søren skrev :
brugt vogn kræver kun en tysk reg attest, en vejning, et syn og en
> nummerplade
>
> Søren

Hej Søren

Du glemmer vist at samme model skal "køre" i DK i forvejen . Ellers er
ovenstående ikke nok , så kræver det også en typegodkendelse ! . Og det går
ikke helt så nemt igennem.

Kim

Fra : SB

Dato : 01-09-07 20:49

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du glemmer vist at samme model skal "køre" i DK i forvejen . Ellers er
> ovenstående ikke nok , så kræver det også en typegodkendelse ! . Og det

Det gør en Knaus 590 vist også
Men du har helt ret
Hvor får man så lige en typegodkendelse på en vogn der ikke før er
importeret til DK?

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-09-07 21:23

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> Du glemmer vist at samme model skal "køre" i DK i forvejen . Ellers er
> ovenstående ikke nok , så kræver det også en typegodkendelse ! . Og det

Er ideen ikke at hvis den kan godkendes i andet EU-land, så kan den også
godkendes i DK?

Og da det er en brugt, behøves kun tidligere indregistreringsattest i andet
land?

--
Per

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 02-09-07 11:47

> Og da det er en brugt, behøves kun tidligere indregistreringsattest i
> andet land?

> Per

Hej Per & SB
Nej ,den går vist ikke - så vidt jeg ved.

Så skulle vi jo også uden problemer kunne importere specieltbyggede
godkendte Svenske køretøjer i DK.
Eller købe ekstremt lange lastbiler m.v.

Hvis vogn modellen i forvejen er i DK er det langt den nemmeste løsning.
Hvis ikke skal vognen til typegodkende i DK , og efter hvad jeg husker skal
der medbringes f.eks. en del fabriksoplysninger ;så som totallængde /
brede;bremser=type, aksel, materiale opbygning.
Men prøv at lave en forespørgsel på
www.fstyr.dk

Har fundet dette - se specielt pgrf.17 om ikke nye køretøjer.
http://www.fstyr.dk/sw22949.asp
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap15.pdfDet kunne være "fedt" at nyde godt af de lidt lemplige regler m.h.t .køretøjer fra udlandet.Men held og lykke i Jagten .....Kim

Fra : Martin Kristensen

Dato : 02-09-07 18:39

Hej ja man kan godt købe en knaus 590 tk i dk.. Det eneste problem er bare
at de er alt for dyre

Fra : SB

Dato : 03-09-07 16:10

> Hej ja man kan godt købe en knaus 590 tk i dk.. Det eneste problem er
> bare at de er alt for dyre

ved ikke hvad dit budget er, men i tyskland koster en 99'r omkring 60.000 kr

http://tinyurl.com/ytcsmz

Søren

Fra : Martin Kristensen

Dato : 03-09-07 21:55

Hej søren
Ja det er lige præsis sådan en vogn vi søger ( tak for hjælpen ) Men vi er
løbet ind i et lille problem og det er, at bilen ikke må køre med den, den
er for tung....

Vi skal nok desværre ud og kikke på en anden bil der kan køre med den, vores
vectra st. car fra 06 må jo ikke køre med den.

tak for hjælpen skal det lyde fra Randers i hører nærmere

Martin & Tanja

Fra : SB

Dato : 07-09-07 14:23

> [...]
> vores vectra st. car fra 06 må jo ikke køre med den.
>
> tak for hjælpen skal det lyde fra Randers i hører nærmere

vores vogn er 5 m. synes jeg er en fin længde, jeg behøver ikke at dupere
mig frem med et stort skrummel
man er jo alligevel aldrig i vognen, med mindre man da vintercampere, så
hellere købe et stort fortelt, det er guld værd
vi har et Forum, tager godtnok en god time at slå op, men så har vi også al
den plads vi har brug for, så ofre gerne den ½ time længere det tager

Søren