Mondeo varmeproblem
Fra : Bent Sørensen

Dato : 31-08-07 05:22

Hej
Min Mondeo (2002 tdci) kan pludselig ikke varme mere.
Jeg har prøvet alle mulige indstillinger, men lige meget hjælper det. Der
kommer kun kold luft.
Er der ikke en venlig sjæl, der kan give et bud på, hvad der kan være i
vejen.
Venlig hilsen
Bent Sørensen

Fra : Kim Olsen

Dato : 31-08-07 06:03

> Er der ikke en venlig sjæl, der kan give et bud på, hvad der kan være i
> vejen.
> Venlig hilsen
> Bent Sørensen

Hej Bent

Den helt nemme: Du mangler vand
en anden: Din termostat har sat sig på fuld åben. (den burde så kunne
varme når den er varm)
en tredie: Luft i varmesystemet - udluftes
den ubehagelige: utæt toppakning - men det ville du nok have opdaget

Kim Olsen

Fra : alexbo

Dato : 31-08-07 08:02

"Bent Sørensen" skrev

> Hej
> Min Mondeo (2002 tdci) kan pludselig ikke varme mere.

Hvis vi nu regner med at motoren bliver varm som normalt er det
varmeapparatet der driller.

Jeg mener at kunne huske du har et spjældsystem, altså ikke en varmehane der
åbner/lukker for det varme vand, men altid fuld varme på radiatoren og en
klap der sender mere eller mindre luft gennem radiatoren.
Så jeg gætter på at kablet til klappen er faldet af.

mvh
Alex Christensen