Hvem kan/vil renovere en gearkasse?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-07 18:26

Jeg skal have renoveret en gearkasse til en Golf III. Er der en der kunne
tænke sig at lægge arbejdskraften bag - orange? :)

Stumperne kan jeg selv skaffe.

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:01

On Wed, 29 Aug 2007 19:26:08 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Jeg skal have renoveret en gearkasse til en Golf III. Er der en der kunne
>tænke sig at lægge arbejdskraften bag - orange? :)
>
>Stumperne kan jeg selv skaffe.

>--

Nu er vi jo fortrinsvis skribenter og lystløgnere, så jeg véd ikke
helt hvilken af de to kategorier du vil vælge til at udføre den
komplicerede operation.

Jeg kan derimod anbefale indtil flere forskellige værksteder, hvor de
ikke tager mere end omkring en hund for at sparke lidt dæk.

Med andre od. det er ikke sædvane i denne gruppe at efterlyse den
slags tjenester.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 29-08-07 19:56

> Nu er vi jo fortrinsvis skribenter og lystløgnere, så jeg véd ikke
> helt hvilken af de to kategorier du vil vælge til at udføre den
> komplicerede operation.

....men er manuel gearkasse er da ikke særlig svær selv at gå i krig med. Man
skal bare notere sig i hvilken rækkefølge tingene sidder.

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-08-07 20:37

> ...men er manuel gearkasse er da ikke særlig svær selv at gå i krig med.
> Man skal bare notere sig i hvilken rækkefølge tingene sidder.
>
> --
> Tom

Det svære er vel vurderingen af hvilke dele der er slidte.

Mvh Niels

Fra : Tom

Dato : 29-08-07 21:14

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Det svære er vel vurderingen af hvilke dele der er slidte.

Det ved man vel i forvejen hvilket gear der driller
Hvis man skal betale en mekaniker sort som hvid, så er det billigere at
hente en brugt gearkasse, det er kun hvis man laver det selv at det MÅSKE
kan betale sig at fedte rundt med at skifte syncromeshring og lign.

--
Tom

Fra : Allan Kristensen

Dato : 29-08-07 21:21

> Jeg skal have renoveret en gearkasse til en Golf III. Er der en der kunne
> tænke sig at lægge arbejdskraften bag - orange? :)
>
> Stumperne kan jeg selv skaffe.
Det kommer lidt an på hvad der er galt med den, har da lavet en del
forhjulstrækker gearkasser, og så vidt jeg husker bor du i Esbjerg området,
lige som jeg gør.

Fra : Simsalabim

Dato : 01-09-07 08:45

Jeg har fået renoveret en gearkasse til en Fiat 850 fra 1971 hos:
http://www.bos.dk/ (Karlslunde, Sjælland)
Yderst tilfreds. En samling erfarne mænd der kan sit kram.

Fra : Møller

Dato : 01-09-07 12:39

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg skal have renoveret en gearkasse til en Golf III. Er der en der
> kunne tænke sig at lægge arbejdskraften bag - orange? :)
>
> Stumperne kan jeg selv skaffe.

Er de kølet ned?

Møller

Fra : Per Henneberg Kriste~