MS Windows
briani 27239
boot.ini
Fra : kjaer

Dato : 29-08-07 23:36

Under opstart af windows XP står der noget lignende som "ugyldigt
boot.ini-fil. starter i windows/c". Nu kan jeg se i msconfig at jeg slet
ikke har nogen boot.ini, kun tomme felter.
Hvad bør der stå i den? computeren kører ellers fejlfri.

Fra : Ole C

Dato : 30-08-07 00:35

kjaer skrev blandt andet:

> [...]
> slet ikke har nogen boot.ini, kun tomme felter.
> Hvad bør der stå i den? computeren kører ellers fejlfri.

Undrer mig meget at der ikke står noget i den øverste boks, når du kigger på
boot.ini i msconfig....
Min boot.ini til XP Home ser sådan ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home
Edition" /fastdetect /noexecute=optin

--
vh
Ole C.

Fra : Jens Kloster

Dato : 30-08-07 07:02

On Thu, 30 Aug 2007 01:35:15 +0200, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>[operating systems]
>multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home

Dette er fra en XPpro:

[...]
Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Hvis du ikke har lavet noget specielt vedr dual boot osv. bør du kunne
kopiere denne over i din boot.ini
Venlig hilsen
Jens

Fra : Snuden

Dato : 30-08-07 13:00

On Thu, 30 Aug 2007 08:01:58 +0200, Jens Kloster
<sdr.green***@***gmail.com> wrote:

> [...]
>Professional" /noexecute=optin /fastdetect
>
>Hvis du ikke har lavet noget specielt vedr dual boot osv. bør du kunne

Bemærk dog, at sidste linie er hakket over her - den skal stå på én
linie, ikke på to (multi(0)disk(0) osv...)
--
Snuden